آموزش کامل 5 روش سايلنت كردن آيفون (iOS)

آموزش کامل ۵ روش سایلنت کردن آیفون (iOS)

در صورتی که بخواهید وارد جلسه ای شوید و نیاز داشته باشید تا صدای زنگ گوشی شما برای مدتی قطع شود، میتوانید گوشی خود را روی حالت سایلنت قرار دهید. 🔕 در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ۵ روش سایلنت کردن آیفون (iOS) میپردازیم.

سایلنت آیفون کجاست؟

?How to Put an iPhone on Silent

شما به دلایل مختلفی ممکن است نیاز داشته باشید تا با سایلنت کردن آیفون خود صدای زنگ، نوتیفیکیشن و… گوشی خود را قطع کنید. روش های متنوعی برای این کار وجود دارد. در ادامه روش های سایلنت کردن گوشی آیفون را بررسی میکنیم.

استفاده از دکمه سایلنت برای سایلنت شدن آیفون

برای اینکه حالت Silent Mode در آیفون را فعال کنید میتوانید دکمه کناری گوشی را به سمت جهتی بکشید که رنگ نارنجی رنگ نمایان شود. زمانی که پشت دکمه کناری گوشی، رنگ نارنجی را مشاهده کردید یعنی گوشی شما در حالت سایلنت قرار گرفته است. در صورتی که دکمه را به جهت قبلی بکشید، رنگ مشکی را مشاهده میکنید که نشان دهنده حالت زنگ است.

 

سایلنت آیفون کجاست؟

سایلنت کردن صدای کیبورد

در صورتی که با روش قبل گوشی خود را سایلنت کردید اما هنوز کیبورد شما صدا میدهد میتوانید آن را به صورت جداگانه سایلنت کنید. برای این کار Settings آیفون را باز کنید. سپس برای باز کردن تنظیمات دکمه سایلنت آیفون در تنظمیات گوشی خود وارد بخش Sounds شوید. بعد از آن گزینه Keyboard Clicks را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

سایلنت آیفون

غیر فعال کردن Lock Sounds

Lock Sounds صدایی است که حین قفل شدن گوشی خود میشنوید. برای سایلنت کردن صدای صفحه قفل مجددا وارد Settings و بخش Sounds شوید. سپس گزینه Lock Sounds را پیدا کنید. گزینه Lock Sounds زیر گزینه Keyboard Clicks که در بخش قبل آن را سایلنت کردیم قرار دارد. در آخر Lock Sounds را غیر فعال کنید تا صدای صفحه قفل نیز غیر فعال شود.

سایلنت کردن گوشی آیفون

سایلنت کردن آیفون با برگرداندن گوشی توسط برنامه Phone by Google

شما از برنامه Phone by Google میتوانید برای سایلنت کردن گوشی خود تنها با چرخاندن آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا این برنامه را نصب کرده و وارد برنامه شوید. این برنامه در دستگاه های Pixel به صورت پیشفرض نصب است. سپس روی سه نقطه بالا سمت راست ضربه بزنید.

سایلنت شدن خودکار گوشی آیفون

از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

چگونه آیفون 13 ، 14 ، 15 و.. را سایلنت کنیم؟

زیر بخش Advanced روی Flip to Shhh یا Flip to Silence ضربه بزنید.

سایلنت کردن گوشی آیفون

در آخر گزینه Use Flip to Shhh یا Flip to Silence را فعال کنید. اکنون زمانی که کسی با شما تماس بگیرد، اگر گوشی خود را برگردانید یا تکان دهید، تماس شما بی صدا میشود.

سایلنت آیفون بدون ویبره

چگونه آیفون ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ و.. را سایلنت کنیم؟ با فعال کردن گزینه Do Not Disturb

Do Not Disturb قابلیتی در گوشی های هوشمند است که باعث بی صدا شدن بخش های مختلف گوشی میشود. به عنوان مثال زمانی که Do Not Disturb را فعال کنید نوتیفیکیشن های شما بی صدا میشوند و کسی نمیتواند با شما تماس بگیرد. برای فعال کردن این قابلیت و سایلنت کردن گوشی خود با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین Control Center آیفون را باز کنید. سپس روی آیکون Do Not Disturb  که با ماه مشخص شده است ضربه بزنید تا فعال شود.

سایلنت کردن آیفون

برای فعال کردن این گزینه از طریق تنظمات گوشی خود وارد Settings شوید. در صفحه اصلی تنظمیات بخش Do Not Disturb را پیدا کرده و این گزینه را انتخاب کنید.

سایلنت کردن آیفون با برگرداندن

در صفحه باز شده گزینه Do Not Disturb را فعال کنید تا حالت سایلنت آیفون فعال شود.

تفاوت بین سایلنت کردن آیفون و Do Not Disturb چیست؟

هر دو این قابلیت ها باعث میشوند تا گوشی شما بی صدا شود و صدای زنگ و نوتیفیکیشن شما قطع شود. با این حال یک تفاوت اساسی بین حالت سایلنت با Do Not Disturb وجود دارد. تفاوت این دو حالت در روشن شدن صفحه گوشی در حین زنگ خوردن است. این یعنی با فعال کردن حالت سایلنت آیفون با زنگ خوردن گوشی صفحه گوشی روشن میشود، اما زمانی که گوشی خود را در حالت Do Not Disturb قرار داده باشید صفحه گوشی شما حین زنگ خوردن روشن نمیشود.

غیر فعال کردن ویبره در حالت سایلنت

در صورتی که بعد از سایلنت شدن آیفون حالت ویبره فعال است میتوانید آن را غیر فعال کنید. برای سایلنت آیفون بدون ویبره بعد از سایلنت کردن گوشی با روش بالا اگر از iOS 16 استفاده میکنید وارد Settings گوشی خود شوید. وارد بخش Sounds & Haptics شوید.

سایلنت کردن گوشی آیفون بدون استفاده از دکمه

گزینه Play Haptics in Silent Mode را غیر فعال کنید.

سایلنت شدن آیفون

اگر از iOS 15 استفاده میکنید. در Settings گوشی خود مجددا وارد بخش Sounds & Haptics شوید. در آخر گزینه Vibrate on Silent را غیر فعال کنید.

سایلنت کردن آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه سایلنت کردن گوشی آیفون بدون استفاده از دکمه و با استفاده از دکمه سایلنت صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای سایلنت کردن آیفون خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه سایلنت شدن خودکار گوشی آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش حل مشکل روشن شدن خودکار حالت مزاحم نشوید (DND) اندروید و آیفون
۱۰ روش حل مشکل روشن شدن خودکار حالت مزاحم نشوید (DND) اندروید و آیفون
آموزش فعال و غیر فعال سازی حالت Do Not Disturb آیفون
آموزش فعال و غیر فعال سازی حالت Do Not Disturb آیفون
آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید
آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید

نظرات