بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد

بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد

در عصری زندگی می کنیم که اینترنت ما را به خوبی احاطه کرده است. شاید به عنوان کسی که برای اولین بار تجربه مادر شدن را کسب می کند سوال داشته باشید که آیا پرتورهای تلفن همراه و وای فای در دوران بارداری خطراتی را به همراه دارد یا خیر. 🤰 در مطلب بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد امروز انزل وب ما سعی داریم در این باره اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

تاثیر امواج وای فای در بارداری چیست؟

Can Wi-Fi Affect Your Baby During Pregnancy Or After?

در دنیایی که زندگی می کنیم افراد برای فناوری ارزش زیادی قائل هستند. بسیاری از ما بخش بزرگی از زندگی خود را با نگاه کردن به صفحه تلویزیون، گوشی، تبلت و سیستم می گذرانیم. با تکامل سریع فناوری تلفن همراه و بی سیم ما به طور فزاینده ای به صفحه نمایش ها و قابلیت های آنها وابسته شده ایم.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است نشان می دهد که هر فرد بزرگسال ۷ ساعت از زمان خود را در مقابل یک صفحه نمایش (اعم از تلویزیون، گوشی و غیره) می گذراند. استفاده از وای فای در خانه، مدارس، کتابخانه ها، مراکز خرید، رستوران ها و اکثر مکان های عمومی در سراسر جهان رایج شده است. بسیار از ما این موضوع را بدیهی می دانیم بدون اینکه به پیامدهای این تغییرات در زندگی خود توجه کنیم. اما در مورد تاثیر امواج وای فای بر جنین و کودکان در حال رشد چطور؟ پاسخ کوتاه این است که در سال ۲۰۱۴ مطالعه ای انجام شد که نشان می داد وای فای و تلفن های همراه خطر سقط جنین را در زنان باردار تا ۵۰ درصد افزایش می دهند. با توجه به این موضوع، مطلب امروز انزل وب روی تاثیرات بالقوه وای فای بر رشد نوزادان و کودکان تمرکز خواهد کرد.

وای فای چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به بررسی تاثیر وای فای اینترنت بر جنین بپردازیم اجازه دهید اصل کار Wi-Fi را درک کنیم. تشعشعات الکترومغناطیسی (EMR) از دیوارهای خانه عبور می کند تا مطمئن شود اینترنت به همه می رسد. باندهای فرکانسی وای فای بین ۲.۴، ۳.۶ و ۵ گیگاهرتز است. می توانید محدوده را با مواردی که در اجاق های مایکروویو می بینید مقایسه کنید. تنها تفاوت یا جنبه ایمن تر استفاده از اجاق ها این است که تشعشع در داخل آن صورت می گیرد و مانند Wi-Fi پخش نمی شود.

آیا امواج وای فای در بارداری بی خطر است؟

محققان بخش تحقیقات Kaiser Permanente در اوکلند کالیفرنیا، ۹۱۳ زن باردار را در مراحل مختلف بارداری مورد بررسی قرار دادند. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه قبلا حداقل ۱ بار سقط جنین را تجربه کرده بودند. همه شرکت کنندگان دستگاهی را حمل می کردند که قرار گرفتن در معرض پروتوهای MF را به مدت ۲۴ ساعت در یک روز معمولی اندازه گیری می کرد.

دانشمندان در طول دوران بارداری، نتایج بارداری را دنبال کردند. نتایج نشان داد که زنان بارداری که در معرض بیشترین پرتورهای MF بودند ۴۸ درصد بیشتر از زنان دیگر در معرض خطر سقط جنین قرار داشتند.

در میان زنان باردار که در معرض بالاترین سطوح پرتوهای MF قرار داشتند، ۲۴.۲ درصد سقط جنین داشتند و این در حالی بود که زنانی که کمترین سطوح را تجربه کردند ۱۰.۴ درصد سقط جنین را تجربه کردند.  به غیر از سقط جنین، از عوارض وای فای در منزل می توان به این مورد اشاره کرد که نوزاد ممکن است به اوتیسم، اختلال مغزی، عقب ماندگی رشد و غیره مبتلا شود. همچنین تشعشعات ساطع شده از وای فای رشد عصبی و مغزی کودکان را مختل می کند.

دکتر De-Kun Li که نویسنده اصلی این مطالعه بود بیان کرد که: این مطالعه نشان می دهد که می‌دهد تشعشعات غیر یونیزان میدان مغناطیسی می‌تواند اثرات بیولوژیکی نامطلوبی بر سلامت انسان داشته باشد.

آیا امواج وای فای در بارداری بی خطر است؟

عوارض امواج وای فای در بارداری

WiFi از تشعشعات الکترومغناطیسی مایکروویو (EMR) برای انتقال سیگنال ها در یک ساختمان یا منطقه استفاده می کند. این با اتصال سیمی یک سیم اترنت متفاوت است. WiFi از امواج مایکروویو در محدوده فرکانس ۲.۴، ۳.۶ و ۵ گیگاهرتز استفاده می کند. تقریباً همان چیزی است که در تلفن های بی سیم و اجاق های مایکروویو پیدا می کنید. در واقع، مایکروویوها حتی از قدرت بیشتری استفاده می کنند، اما در داخل فر وجود دارد.

سیگنال‌های وای‌فای از دیوارها، کف‌ها و اشیاء مختلف عبور می‌کنند و می‌توانند از یکدیگر نیز پرش کنند. قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی هنگام استفاده از WiFi بسیار زیاد است. همچنین خطر اثرات بالقوه سلامتی وجود دارد.

تشعشعات غیریونیزه کننده میدان مغناطیسی (MF) که از طریق خطوط برق و دکل های سلولی نیز منتشر می شود، در مطالعات گذشته نشان داده است که بر بدن استرس وارد می کند و منجر به آسیب ژنتیکی می شود که می تواند باعث سقط جنین زنان باردار شود.

این مطالعه آمریکایی نشان داد افرادی که در معرض بالاترین سطوح پرتوهای MF قرار دارند، ۴۸ درصد بیشتر از زنانی که در معرض کمترین میزان اشعه قرار دارند، نوزاد خود را از دست می دهند. همچنین، پرتوهای MF، که همه افراد تا حدی در معرض آن قرار دارند، سرطان زا می باشند.

نحوه تاثیر امواج وای فای بر نوزاد و جنین

عوارض امواج وای فای بر جنین یا کودکان به این مسئله بر می گردد که آنها جمجمعه های نازکی دارند و بافت مغزی شان امواج را بیشتر جذب می کنند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله Microscopy and Ultrastructure منتظر شد نشان داد که جنین ها و کودکان بیشتر در معرض خطر تشعشعات مایکروویو هستند. تشعشعات مایکروویو از دستگاه های بی سیم در حال حاضر به عنوان عوامل سرطان زا کلاس ۲B طبقه بندی می شوند. سرب و آفت کش DDT نیز به عنوان کلاس ۲B طبقه بندی می شوند.

نحوه تاثیر امواج وای فای بر نوزاد و جنین

متأسفانه، همانطور که Wi-Fi در جامعه ما رایج تر می شود، اسباب بازی هایی که از این فناوری استفاده می کنند نیز متداول می شوند (از تبلت‌های کودکان گرفته تا سخت‌افزار بازی‌های کامپیوتری). بسیاری از کودکان اکنون اسباب‌بازی‌هایی دارند که به فناوری Wi-Fi متکی هستند. تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی Wi-Fi به دست نیاید، این اسباب‌بازی‌ها باید با دقت توسط دولت‌ها تنظیم شوند، اما متاسفانه اغلب اینطور نیست.

فرانسه اخیرا استفاده از فناوری Wi-Fi را در مهدکودک ها و پیش دبستانی هایی که از کودکان سه سال و کمتر نگهداری می کنند، ممنوع کرده است. این قانون همچنین حکم می‌کند که فناوری Wi-Fi در مدارس ابتدایی باید در صورت عدم استفاده غیرفعال شود.

چطور از خطرات وای فای در بارداری در امان بمانیم؟

شاید علاقمند به پیدا کردن اطلاعاتی برای جلوگیری از خطرات وای فای در بارداری باشید. اگر شما نمی توانید استفاده از گوشی را متوقف کنید می توانید با توجه به نکات زیر قرار گرفتن در معرض پرتوهای MF را کاهش دهید:

چطور از خطرات وای فای در بارداری در امان بمانیم؟

برای کاهش تاثیر وای فای بر جنین ، گوشی خود را از بدنتان دور نگه دارید به خصوص از شکم و معده و آن را در جیب لباس خود قرار ندهید.

زمانی که از وای فای استفاده نمی کنید (به ویژه در هنگام خواب)، آن را قطع کنید.

زمانی که از گوشی خود استفاده نمی کنید آن را در حالت هواپیما قرار دهید.

تا حد امکان سعی کنید با فعال کردن بلندگو و یا استفاده از هدست به تماس ها پاسخ دهید و تا حد امکان گوشی را نزدیک بدن خود قرار ندهید.

از وسایلی که پروتوهای MF ساطع می کنند استفاده نکنید.

برای کاهش تاثیر امواج وای فای بر کودکان از اینترنت کابلی به جای وای فای استفاده کنید.

همچنین برای کاهش تاثیر اشعه وای فای بر بدن کودکان قبل از دادن تبلت یا لپ تاپ آن را در حالت هواپیما قرار دهید.

هنگامی که از روتر استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.

فاصله زن باردار از وای فای باید زیاد باشد و تا حد امکان نزدیک روتر نخوابید.

با وجود گفته های بالا سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از فناوری WiFi می‌گوید: با توجه به سطوح نوردهی بسیار کم و نتایج تحقیقاتی که تا به امروز جمع‌آوری شده است، هیچ مدرک علمی قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که سیگنال‌های ضعیف RF از ایستگاه‌های و شبکه‌های بی‌سیم باعث اثرات نامطلوب سلامتی شوند. به همین خاطر توصیه می شود که برای جلوگیری از امواج وای فای در بارداری از نکات یاد شده در بالا پیروی کنید تا هر گونه خطر احتمالی را دور بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در بررسی عوارض امواج وای فای در بارداری و برای جنین و نوزاد امروز انزل وب ما در مورد تاثیر امواج وای فای بر نوزاد و کودک صحبت کردیم. به نظر شما آیا وای فای باعث تشکیل نشدن قلب جنین می شود؟ یا چه عوارض جانبی دیگری وجود دارد که در بالا به آن اشاره نکرده ایم؟ آیا شما خودتان تاثیر وای فای بعد از انتقال جنین را تجربه کرده اید؟ امواج وای فای برای نوزاد شما چه مشکلاتی را به وجود آورده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز 11
آموزش ۸ روش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز ۱۱
آموزش 26 روش رفع مشکل وای فای در ویندوز 11
آموزش ۲۶ روش رفع مشکل وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش روشن کردن و فعال سازی وای فای لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش روشن کردن و فعال سازی وای فای لپ تاپ و کامپیوتر
حل مشکل ناپدید شدن و قطع شدن وای فای ویندوز 10
۲۰ روش حل مشکل پیدا نکردن، عدم اتصال و قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰

نظرات