آموزش 8 روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4

آموزش ۸ روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4

گاهی به دلیل بروز مشکلاتی دستگاه پلی استیشن ۴ نمی تواند دیسک را بخواند و آن را اجرا کند. 📀 این مشکل را می توان با روش های مختلف رفع کرد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۸ روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4 میپردازیم.

رفع مشکل نخواندن دیسک در پلی استیشن ۴

?How to Fix a PS4 That Won’t Take, Read, or Eject a Disc

اگر شما هم با مشکل نخواندن دیسک و اجرا نشدن آن مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم با اجرای چند روش ساده این مشکل را رفع کنید. در این مطلب از انزل وب روش های رفع مشکل خوانده نشدن دیسک در PS4 را آموزش می دهیم.

حل مشکل قبول نکردن دیسک در PS4 با خاموش و روشن کردن دستگاه

برای حل مشکل دیسک بازی  PS4 دکمه پاور دستگاه را فشار دهید تا صدای دو بیب را بشنوید. برای چند ثانیه کابل برق را جدا کنید. سپس دوباره وصل کنید. حال دستگاه را روشن کنید و مشکل را چک کنید.

چگونه دیسک PS4 را تمیز کنیم؟

ممکن است علت نخواندن دیسک در  PS4 کثیف شدن آن باشد. دیسک را با دستمال تمیز و بدون پرز یا میکروفایبر تمیز کنید. دستمال باید خشک باشد. علاوه بر این، نحوه کشیدن دستمال روی دیسک هم باید به صورت خطوط مستقیم باشد.

حل اجرا نشدن بازی در PS4

علاوه بر این ممکن است چیزی در بخش دیسک خوان گیر کرده باشد. مطمئن شوید که این بخش هم تمیز است. در این حالت می توانید از اسپری هوای فشرده یا موارد مشابه که به دستگاه آسیب وارد نمی کند، استفاده کنید تا خاک های این قسمت از دستگاه تمیز شوند.

حل ارور نخواندن دیسک در  PS4 با تست کردن دیسک های دیگر

پیش از هر چیزی مطمئن شوید که در دستگاه شما دیسک دیگری گیر نکرده است. حال دیسکی دیگر را تست کنید و ببیند آیا این مشکل برای این دیسک هم وجود دارد یا خیر. اگر دیسک های دیگر مشکل ندارند، پس دیسک مدنظر شما خراب شده است. در غیر این صورت ممکن است قسمت دیسک خوان دستگاه خراب شده باشد.

حل مشکل نخواندن دیسک در  PS4 با استفاده از Safe mode

در این روش می توانید تست کنید که آیا دستگاه شما در حالت عادی و با تنظیمات پیشفرض هم مشکل دارد یا خیر. اگر مشکلی نباشد، احتمالا به دلیل نصب برنامه یا تغییراتی که روی دستگاه ایجاد کرده اید، این ارور رخ می دهد. اگر همچنان مشکل وجود دارد، پس اساسی تر است و نیاز به نظر متخصص دارد.

ابتدا دستگاه را خاموش کنید. سپس دسته را با کابل وصل کنید. حال دکمه پاور را فشار دهید تا دو صدای بیپ بشنوید. اولین صدای بوق را در حالت عادی خواهید شنید. دومی را پس از حدود ۷ ثانیه. هر زمان از شما خواسته شد دکمه پاور دسته را بزنید. سپس گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. این فرایند ممکن است بین سه تا ۳۰ ساعت طول بکشد. در این زمان به دستگاه دست نزنید. پس از آن System Software موجود در  این حالت را نصب کنید.
نکته: با این روش تمامی نرم افزارها و اطلاعات شما پاک می شوند و نیاز است دوباره آن ها را نصب کنید.

حل اجرا نشدن بازی در PS4 با آپدیت کردن

در این روش باید فلشی با حداقل ۴۰۰ مگابایت جای خالی داشته باشید. پوشه ای با نام PS4 در فلش بسازید. سپس درون ان پوشه ای به نام UPDATE بسازید. آپدیت موجود را از سایت دانلود کنید. سپس آن را در پوشه ساخته شده کپی کنید.

دستگاه را به طور کامل خاموش کنید. حدود ۷ ثانیه دکمه پاور را نگه دارید تا خاموش شود. سپس فلش را به دستگاه وصل کنید. دکمه پاور را ۷ ثانیه نگه دارید تا وارد سیف مود شود. حال دسته را وصل کنید و دکمه PS را بزنید.

Update System Software را انتخاب کنید.

حل اجرا نشدن بازی در  PS4

سپس Update from USB Storage Device را انتخاب کنید و باقی مراحل را بروید تا آپدیت انجام شود. امکان آپدیت از طریق اینترنت و به صورت مستقیم هم وجود دارد.

حل اجرا نشدن بازی در  PS4

حل مشکل اجکت دیسک PS4 به صورت دستی

برای رفع مشکل دیسک درایو  PS4 دستگاه را به طور کامل خاموش کنید. سپس کابل برق را جدا کنید. هر گونه کابل را جدا کنید. دستگاه را برعکس کنید.

در این بخش تکه پلاستیکی بالای لوگوی PS وجود دارد که باید آن را جدا کنید.

حل مشکل اجکت دیسک PS4

با برداشتن پلاستیک پیچ نمایان می شود. با پیچ گوشتی آن را باز کنید. حال صفحه اسکرین را جدا کنید.

حل مشکل اجکت دیسک PS4

کابل ها را به دستگاه وصل کنید. سپس آن را روشن کنید و مطمئن شوید همه چیز خوب عمل می کند.

خرابی دیسک بازی  PS4 به دلیل خط و خش

ممکن است مشکل از دیسک باشد و خراب شده باشد. اگر روی دستگاه خط و خش زیادی وجود دارد یا هر گونه آسیب فیزیکی مشاهده می کنید،

برخی از دیسک ها مانند BattleField 4 چنین مشکلاتی را دارند. در این حالت باید دیسک دیگری را امتحان کنید.

حل اجرا نشدن بازی در PS4 با بازگشت به کارخانه

آخرین راه حل برای حل این مشکل بازگشت به کارخانه است. در این حالت تمامی اطلاعات شما پاک می شود. پس در صورت نیاز از آن ها بکاپ بگیرید. برای این کار به Settings > Initialization > Initialize PS4 بروید. پس از اجرای ریست فکتوری، می توانید دوباره نرم افزارها را نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های حل مشکل نخواندن سی دی در پلی استیشن ۴ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نجات بخش 8 روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن 5 و 4 (صفر تا صد)
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن ۵ و ۴ (صفر تا صد)
آموزش ۱۰ روش حل مشکل صدای فن PS4 یا پلی استیشن ۴
6 روش حل مشکل Sign in to Playstation Network پلی استیشن
۶ روش حل مشکل Sign in to Playstation Network پلی استیشن

نظرات