12 مورد از معایب و اشتباهات ChatGPT  که باید مراقب آنها باشید!

۱۲ مورد از معایب و اشتباهات ChatGPT که باید مراقب آنها باشید!

سوال پرسیدن و چت با ChatGPT  می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. با این حال، در برخی مواقع گرفتن نتایج رضایت بخش می تواند دشوار باشد. درخواست ها و سوالات ضعیف به معنای جواب های ضعیف نیز می باشد. 🙅‍♂️ به همین خاطر شما باید در هنگام استفاده از ChatGPT  نکاتی را رعایت کنید که در مطلب ۱۲ مورد از معایب و اشتباهات ChatGPT که باید مراقب آنها باشید امروز انزل وب در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

خطرات و اشتباهات چت جی پی تی

ChatGPT Prompt Mistakes to Avoid

درست مانند یک سرآشپز که برای درست کردن یک غذای خوشمزه به مواد با کیفیت بالا نیاز دارد، پاسخ های تولید شده توسط ChatGPT  تا حد زیادی به درخواست هایی که ارائه می دهیم بستگی دارد. درست همانطور که مواد تشکیل دهنده طعم و نتیجه یک غذا را شکل می دهند، وضوح و زمینه دستورات ما روی دقت و مرتبط بودن پاسخ های ChatGPT  تاثیر می گذارند. اگر می خواهید از اشتباهات ChatGPT در امان بمانید نکاتی که در ادامه بیان می کنیم را رعایت کنید.

ترکیب موضوعات مختلف در یک جلسه چت و اشتباهات ChatGPT

اشتباهات چت جی پی تی زمانی بیشتر رخ می دهد که شما چند موضوع مختلف را با هم در یک جلسه چت مطرح کنید. ChatGPT  به موضوع و زمینه بحث بسیار حساس است، هر درخواستی که در طول یک جلسه چت مطرح می کنید می تواند تا حد زیادی پاسخ های بعدی شما را شکل دهند. فرض کنید که شما یک جلسه چت را شروع کرده اید و شروع به پرسیدن سوال می کنید. آیا می توانیم در مورد ارتش ایالات متحده صحبت کنیم؟ اگر چت را ادامه دهید و تصمیم بگیرید تا در مورد برخی از جنگ ها اخیر صحبت کنید، این احتمال وجود دارد که فقط جنگ هایی که ارتش ایالات متحده در آنها شرکت کرده است را در پاسخ ها دریافت کنید. ChatGPT  از موضوعات چت های قبلی برای پردازش پاسخ بعدی سوالات شما استفاده می کند.

این ویژگی به ChatGPT کمک می کند تا در طول چت های طولانی در مورد هر موضوعی، ارتباط خود را با موضوع مورد بحث قطع نکند. با این کار چت جی پی اس زمانی که اطلاعاتی را از زمینه های مختلف بدست می آورد بی استفاده می شود.

ترکیب موضوعات مختلف در یک جلسه چت

عدم پاسخگویی به درخواست های متعدد یکی از معایب ChatGPT

ChatGPT  قادر است چندین درخواست را در یک اعلان مدیریت کند. با این حال، آستانه‌ای برای تعداد دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به طور همزمان بدون به خطر انداختن کیفیت پاسخ‌هایش مدیریت کند. ممکن است با درخواست های آنلاینی مواجه شده شوید که حاوی دستورالعمل های متعددی هستند که به نظر می رسد به خوبی کار می کنند. با این حال، همیشه اینطور نیست، و برای اطمینان از نتایج بهینه، یک رویکرد ظریف مورد نیاز است.

بهترین راه برای مقابله با اعلان های پیچیده، شکستن آنها و استفاده از آنها در یک رویکرد زنجیره ای است. این شامل تفکیک اعلان های پیچیده به چندین بخش است که هر کدام حاوی دستورالعمل های کمتری است. بنابراین، به جای استفاده از یک اعلان مانند:

در مورد تاریخچه برج ایفل، از جمله مصالح ساختمانی، بودجه، طراحی، اهمیت آن، شرکت ساخت و ساز شرکت کننده، و جنجال ها اطلاعات بدهید.

می توانید درخواست های زیر را مطرح کنید:

از تاریخچه برج ایفل بگویید.

آیا آنها مناقشات بزرگی پیرامون این پروژه داشتند؟

چه مصالح ساختمانی عمده ای استفاده شد؟

از طراحی و طراحان آن بگویید.

اهمیت آن را توضیح دهید.

بیایید در مورد بودجه صحبت کنیم.

مجموعه دوم سوالات اطلاعات بسیار دقیق‌تری و پاسخ‌های مرتبط تری را تولید می کند.

اشتباهات ChatGPT به علت پرسیدن سوالات خیلی ریز

گرچه ممکن است پرسیدن سوالات بسیار دقیق مفید به نظر برسد، اما این استراتژی همیشه جواب نمی دهد. دستورالعمل های دقیق در واقع به ChatGPT  یک جهت برای تولید پاسخ را می دهد. با این حال، جزئیات بیش از حد ریز می تواند پاسخ های ChatGPT  را محدود کند که به طور بالقوه منجر به تولید پاسخ های کمتر دقیق تر می شود.

ChatGPT تمایل دارد هر زمان که اطلاعاتی از واقعیت وجود نداشته باشد، اطلاعات را ایجاد کند. بنابراین اگر واقعیت محدودی در محدودیت دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌دهید وجود داشته باشد، احتمالاً اطلاعات نادرستی دریافت خواهید کرد.

به عنوان نمونه، از ChatGPT  خواستیم که پاسخ‌های خود را  به دیدگاه ایلان ماسک محدود کند. ما از ChatGPT  در مورد مریخ، موشک‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی پرسیدیم و پاسخ‌ها خوب بود زیرا ایلان ماسک به وضوح در مورد این موضوع زیاد صحبت کرده است. با این حال، وقتی از ChatGPT  خواستیم تا درباره پیتزا به ما بگوید (به یاد داشته باشید، پاسخ ها فقط باید از دیدگاه ایلان ماسک باشند)، ChatGPT  تفسیر خنده‌داری را ارائه کرد که در ادامه مشاهده می کنید.

از پرسیدن سوالات خیلی ریز خودداری کنید

عدم ثبات یکی از مشکلات چت جی پی تی

همانطو در بالا اشاره کردیم موضوع یا زمینه نقش مهمی در پاسخ ChatGPT دارد. حتی یک تغییر جزئی در زمینه می تواند پاسخ های متفاوتی را ایجاد کند. اگر هیچ زمینه ای ارائه نشود درخواست شما مبهم می شود و در نتیجه هر بار که از همان درخواست استفاده می شود، پاسخ های متنوعی دریافت می شود. این عدم ثبات ممکن است هنگام جستجوی پاسخ های دقیق مطلوب نباشد، زیرا راهی برای دانستن پاسخ درست وجود ندارد. فرض کنید که می خواهید از ChatGPT   به عنوان یک ابزار ترجمه استفاده کنید. همانطور که می دانید زبان می تواند بسیار مبهم باشد. به عنوان مثال، یک جمله بسته می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

به عنوان مثال عبارت اسپانیایی Gracias por preguntar, pero estoy bastante seguro aquí را به Thanks for asking, but I’m pretty sure here ترجمه می کند در حالی که منظور متن Thanks for asking, but I’m safe here بود. این بدان خاطر است که هیچ زمینه ای ارائه نشده است که ممکن است با اضافه کردن اطلاعات بیشتر در نهایت ChatGPT  بتواند ترجمه مورد انتظار را ارائه کند.

عدم ثبات یکی از مشکلات چت جی پی تی

برای جلوگیری از اشتباهات ChatGPT از مثال آوردن چیزی خودداری کنید

یکی از مشکلات ChatGPT استفاده از مثال است. هنگام تولید محتوای یونیک استفاده از مثال بسیار مهم است. به عنوان مثال، در تصویر زیر، ما از ChatGPT  خواستیم بعد از ارائه نام نوازنده، یک مثال در مورد نوازندگان بیاورد. نکته قابل توجه در اینجا این است که ما هیچ نمونه ای ارائه نکردیم. در مرحله اول نتیجه چندان جذاب نبود اما بعد از راهنمایی ChatGPT مثال های تولید شده به طور قابل توجهی بهتر شدند.

از مثال آوردن چیزی خودداری کنید

از مثال آوردن چیزی خودداری کنید

ابهام و مشکل ChatGPT

برای دریافت بهترین پاسخ از ChatGPT باید دستورالعمل های خود را تا حد امکان دقیق و بدون ابهام وارد کنید. متاسفانه، ابهام، درخواست های شما را با تفاسیر متعددی روبرو می کند و ارائه یک پاسخ خاص و دقیق را برای  ChatGPT دشوار می کند. معنی زندگی جیست و بهترین راه برای سالم ماندن چیست دو نمونه از سوالات ابهامی هستند. هیچ پاسخ قطعی برای هر دوی این سوالات وجود ندارد. با این حال، ChatGPT  سعی خواهد کرد پاسخی را به شما ارائه دهد که از نظر حیقیتی دشوار است. جملاتی مانند معنای زندگی از منظر بیولوژیکی چیست یا برخی از تغییرات یا عادات خاص در سبک زندگی که می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند چیست نمونه های خوبی از سوالاتی هستند که کمتر مبهم هستند.

از اطلاعات حساس استفاده نکنید

یکی از خطرات ChatGPT این است که کانال امنی برای به اشتراک گذاری و یا مدیریت اطلاعات حساس نیست. از وارد کردن اطلاعات مالی، کلمات عبور؛ اطلاعات شناسایی شخصی یا داده های محرمانه خودداری کنید. اخیرا OpenAI نوع جدیدی از حالت ناشناس برای جلوگیری از ذخیره یا استفاده از چت های شما برای اموزش های بعدی اضافه شده است اما فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا به این وعده باید اعتماد کنید یا خیر. برخی از شرکت ها، مانند سامسونگ، قبلا استفاده از ChatGPT توسط کارمندان را ممنوع کرده اند.

از ChatGPT برای مشاوره حقوقی یا پزشکی استفاده نکنید

ChatGPT نمی تواند به شما مشاوره حقوقی با پزشکی دقیقی بدهد. پاسخ های آن بر اساس الگوها و اطلاعات موجود در داده هایی است که روی آنها آموزش دهیده است. نمی تواند تفاوت های ظریف و خصوصیات پرونده های حقوقی یا پزشکی فرد را درک کند. در حالی که ممکن است اطلاعات کلی در مورد موضوعات حقوقی یا پزشکی را ارائه دهد، همیشه باید برای چنین مشاوره ای با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

از آن برای تصمیم گیری برای خود استفاده نکنید

ChatGPT می تواند اطلاعات را ارائه دهد، گزینه ها را پیشنهاد دهد و حتی فرآیندهای تصمیم گیری را بر اساس دستورات شبیه سازی کند. اما، مهم است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی پیامدهای دنیای واقعی خود را درک نمی کند. از در نظر گرفتن تمام جنبه های انسانی دخیل در تصمیم گیری، مانند احساسات، اخلاق، یا ارزش های شخصی ناتوان است. بنابراین، در حالی که می تواند ابزار مفیدی برای طوفان فکری یا کاوش ایده ها باشد، خود انسان ها همیشه باید تصمیمات نهایی را اتخاذ کنند.

 از آن به عنوان یک منبع قابل اعتماد استفاده نکنید

در حالی که ChatGPT بر روی حجم وسیعی از اطلاعات آموزش دیده است و اغلب پاسخ های دقیقی را ارائه می دهد، اما منبع قطعی واقعیت نیست. نمی تواند اطلاعات را تأیید کند یا حقایق را در زمان واقعی بررسی کند. بنابراین، هر اطلاعاتی که از ChatGPT دریافت می‌شود باید با منابع معتبر تایید شود (به‌ویژه در مورد موضوعات مهمی مانند اخبار، حقایق علمی یا رویدادهای تاریخی).

از ChatGPT به عنوان یک درمانگر استفاده نکنید

در حالی که فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند پاسخ‌های همدلانه را شبیه‌سازی کنند و توصیه‌های کلی ارائه دهند، اما جایگزین پشتیبانی حرفه‌ای سلامت روان نیستند. آنها نمی توانند احساسات انسانی را عمیقا درک و پردازش کنند.

از ChatGPT برای حل مسائل ریاضی استفاده نکنید

ممکن است به نظرتان برسد که از ChatGPT برای حل مسائل ریاضی خود استفاده کنید. با این حال ذکر این نکته ضروری است که نقطه قوت ChatGPT زبان است و نه ریاضیات. با وجود داده های آموزشی گسترده، توانایی آن برای انجام دقیق عملیات پیچیده ریاضی یا حل مسائل پیچیده محدود است. اشتباهات ChatGPT در حل مسائل ریاضی را نباید نادیده بگیرید.

در حالی که ChatGPT یک ابزار چشمگیر با طیف گسترده ای از برنامه ها است، درک محدودیت های آن بسیار مهم است. استفاده مسئولانه از این ابزار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که از آن به عنوان یک ابزار مفید و نه ابزار گمراه کننده استفاده می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدوارم مطلب ۱۲ مورد از معایب و اشتباهات ChatGPT که باید مراقب آنها باشید امروز انزل وب رضایت شما را جلب کرده باشد. اگر نکته ای وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نکردیم یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

8 روش دسترسی به چت جی پی تی 4
۸ روش دسترسی به چت جی پی تی ۴ (GPT-4) رایگان
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
17 ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
۱۷ ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
آموزش کامل 12 روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۱۲ روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون

نظرات