قبل از فروش گوشی اندروید چه کنیم؟ 8 اقدام ضروری برای پاکسازی اندروید

قبل از فروش گوشی اندروید چه کنیم؟ ۸ اقدام ضروری برای پاکسازی اندروید

در صورتی که میخواهید گوشی اندرویدی خود را بفروشید باید قبل از آن یکسری اقدام مهم انجام دهید تا اطلاعات خود را حفظ کنید و همچنین بتوانید گوشی خود را راحت تر بفروشید. 🗑️ در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که قبل از فروش گوشی اندروید چه کنیم؟ و ۸ اقدام ضروری برای پاکسازی اندروید را نیز بررسی میکنیم.

نکات قبل از فروش گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..

Tips Before Selling Samsung, Xiaomi, Huawei &… Android Phone

برای بیشتر افراد گوشی های هوشمند محلی برای نگهداری از اطلاعات، عکس ها و فیلم ها است. زمانی که شما میخواهید گوشی خود را بفروشید باید آن را مانند روز اول یعنی روزی که گوشی خود را خریداری کردید برگردانید تا شخص بعدی راحت تر بتواند آن را تنظیم کند. بنابر این ابتدا کارهای قبل از فروش گوشی اندروید که در ادامه بررسی میکنیم را انجام دهید تا گوشی خود را برای فروش آماده کنید.

تهیه بکاپ از اطلاعات گوشی یکی از مهمترین اقدامات قبل از فروش گوشی اندروید

اولین و مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید. این شامل تهیه بکاپ از برنامه ها، اس ام اس ها، مخاطبین و… میشود. همچنین عکس ها و فیلم های خود را میتوانید به یک فلش USB، هارد اکسترنال و یا دستگاهی دیگر انتقال دهید تا ذخیره شود. اگر شما اطلاعات مهمی دارید در این مرحله باید از گوشی خود خارج کنید. به این دلیل که در ادامه تمام اطلاعات گوشی خود را پاک میکنید ممکن است دسترسی به اطلاعات خود را از دست بدهید.

تهیه بکاپ از شبکه های اجتماعی

در برنامه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و… به دلیل اینکه اطلاعات شما را درون سرور های خود برنامه ذخیره میکنند و میتوانید با وارد شدن به اکانت خود در هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید نیاز به تهیه بکاپ نیست. با این حال در صورتی که میخواهید با خیال راحت این برنامه ها را حذف کنید میتوانید از برنامه هایی مانند واتساپ، چت های تلگرام و… بکاپ تهیه کنید و بعد از آن این برنامه ها را حذف کنید.

کارهای قبل از فروش گوشی اندروید

قبل از فروش گوشی چکار کنیم؟ از اکانت گوگل و سایر اکانت های خود خارج شوید

شما در گوشی خود وارد اکانت های مختلفی میشوید. به عنوان مثال اکانت گوگل خود را در گوشی وارد میکنید تا از خدمات مختلف آن استفاده کنید. زمانی که میخواهید گوشی خود را بفروشید باید از اکانت خود خارج شوید. برای این کار Settings گوشی را باز کنید. مسیر Accounts and backup> Manage accounts را طی کنید. در صفحه باز شده اکانت گوگل خود را انتخاب کنید.

چگونه قبل از فروش گوشی اطلاعات را پاک کنیم

در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد، Remove account را انتخاب کنید تا از اکانت خود خارج شوید.

کارهایی که قبل از فروش گوشی باید انجام داد

برداشتن پسورد صفحه قفل

اکثر افراد برای بالا بردن امنیت گوشی خود و دسترسی پیدا نکردن سایر افراد به اطلاعات گوشی برای گوشی خود رمز میگذارند. شما قبل از فروش گوشی خود باید این رمز را بردارید و پسورد گوشی اندرویدی خود را غیر فعال کنید تا شخص بعدی که میخواهد از گوشی استفاده کند با مشکل مواجه نشود و پسورد دلخواه خود را برای گوشی تعیین کند.

اقدامات قبل از فروش گوشی اندروید

خارج کردن سیم کارت و کارت SD

در مرحله اول شما تمامی اطلاعات خود را از گوشی خود خارج کردید، اما برخی از طالاعات در کارت SD و سیم کارت شما باقی میماند. اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس، مخاطبین و… در سیم کارت ذخیره میشود. بنابر این کارت SD و سیم کارت خود را خارج کنید.

قبل از فروش گوشی شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و.. چه کنیم

چگونه قبل از فروش گوشی اطلاعات را پاک کنیم ؟ با ریست فکتوری گوشی

اکنون نوبت به ریست فکتوری گوشی اندروید شما رسیده است. ریست فکتوری باعث میشود تمامی اطلاعات گوشی اندرویدی شما پاک شود و گوشی شما مانند زمانی شود که آن را تهیه کردید. این یعنی به غیر از پاک کردن اطلاعات، تنظیمات گوشی را نیز به حالت اولیه بازمیگرداند. همانطور که گفته شد در این مرحله تمامی اطلاعات شما حذف میشود، بنابر این قبل از امتحان این روش حتما اطلاعات خود را به صورت کامل خارج کنید.

برای پاک شدن تمامی اطلاعات قبل از فروش گوشی چه کدی بزنیم؟

با ریست فکتوری گوشی تمامی اطلاعات شما حذف خواهد شد اما اگر میخواهد بیشتر مطمئن شوید که هیچ اطلاعاتی در گوشی شما باقی نمیماند میتوانید کد قبل از فروش گوشی برای پاکسازی گوشی را وارد کنید. کد پاکسازی گوشی قبل از فروش #۳۸۵۵*۲۷۶۷* است.

کد پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت

قبل از فروش گوشی شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و.. چه کنیم؟ تمیز کردن گوشی

قبل از اینکه بخواهید گوشی خود را بفروشید مهم است که آن را به صورت کامل تمیز کنید. در صورتی که گوشی شما تمیز باشد ، افراد بهتر آن را خریداری میکنند. برای تمیز کردن گوشی خود یک پارچه خشک و نرم بردارید. سپس صفحه جلو و عقب گوشی را تمیز کنید. حین تمیز کردن گوشی از وسایلی مانند میله فلزی تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به گوشی اندرویدی شما آسیب برسد.

نکات مهم قبل از فروش گوشی

جمع کردن لوازم جانبی گوشی

بعد از اینکه گوشی خود را به صورت کامل و با مواد مناسب تمیز کردید باید آن را درون جعبه بگذارید. به غیر از گوشی تمام وسایل جانبی مانند کابل شارژر هندزفری و… را درون جعبه بگذارید. در صورتی که گوشی شما جعبه داشته باشد و وسایل جانبی آن کامل باشد بهتر فروش میرود. بنابر این تمام وسایل جانبی به علاوه گوشی را درون جعبه قرار دهید تا گم نشوند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی نکات مهم قبل از فروش گوشی اندرویدی پرداختیم. آیا شما توانستید با استفاده از کد پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت، اطلاعات خود را پاک کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کارهایی که قبل از فروش گوشی باید انجام داد را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات