علامت سبز بالای گوشی سامسونگ ، شیائومی و.. چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

علامت سبز بالای گوشی سامسونگ ، شیائومی و.. چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

گاهی حین کار با گوشی متوجه میشوید که یک علامت سبز بالای گوشی قرار گرفته است. ✅ این آیکون یکی از گزینه های امنیتی گوشی شما است. در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که علامت سبز بالای گوشی سامسونگ ، شیائومی و.. چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

علامت میکروفون و دوربین سبز بالای گوشی سامسونگ و.. چیست؟

?How to Turn off Green Dot on Android Phone

گوشی اندرویدی با علامت های مختلف خیلی چیز ها را به شما اطلاع میدهد و شما با دانستن معنی علامت ها میتوانید گوشی خود را امن نگه دارید. یکی از علامت هایی که در اندروید ۱۲ مشاهده میشود علامت دوربین سبز بالای گوشی سامسونگ و… است. در ادامه به بررسی علامت دوربین سبز بالای گوشی شیائومی و سایر مدل ها میپردازیم.

علامت دوربین سبز بالای گوشی شیائومی چیست و چه چیزی را به ما نشان میدهد؟

این علامتی که گاهی در بالای گوشی های اندرویدی شما به وجود میاید و برای شما سوال پیش میاید که این علامت چیست، در واقع یکی از گزینه های امنیتی اندروید است. برخی از برنامه ها حین نصب از شما اجازه میگیرند تا از دوربین یا میکروفون شما استفاده کنند. همینطور این برنامه ها حین باز شدن باعث میشوند تا از دوربین و میکروفون گوشی شما استفاده شود. این علامت دوربین سبز بالای گوشی که به شما نشان داده میشود نشانگر این است که دوربین و میکروفون شما در حال استفاده است. همچنین میتوانید متوجه شوید که برنامه ای که همچین اجازه ای به آن داده اید به طور کامل بسته نشده است.

حذف علامت دوربین سبز بالای گوشی شیائومی

بنابر این علامت میکروفون بالای گوشی شما بسیار مفید است. این علامت باعث میشود شما متوجه شوید چه زمانی دوربین و میکروفون گوشی شما در حال استفاده است و چه مواقعی خاموش هستند. به طور مثال زمانی که تماس تصویری برقرار کرده اید از طریق این آیکون میتوانید متوجه شوید چه زمانی دوربین و میکروفون شما فعال است و چه زمانی غیر فعال است. این آیکن در گوشی های اندرویدی یکسان است و تفاوتی بین گوشی های شیائومی و سامسونگ و… وجود ندارد.

چگونه بفهمیم کدام برنامه باعث ایجاد نقطه سبز بالای گوشی سامسونگ و… شده است؟

همانطور که بالاتر گفته شد اگر در حال استفاده از برنامه ای هستید که از دوربین  یا میکروفون شما استفاده میکند باعث نشان داده شدن این آیکون میشود. با این حال گاهی شما در تماس تصویری نیستید و یا برنامه ای در حال اجرا نیست اما این آیکون سبز رنگ در بالای صفحه گوشی نشان داده میشود. این یعنی برنامه ای در حال استفاده از دوربین شما است. برای پیدا کردن برنامه کافیست انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. با این کار تنظیمات سریع برای شما باز شود. بعد از باز شدن تنظیمات سریع روی علامت دوربین بالای گوشی ضربه بزنید.

حذف علامت دوربین سبز بالای گوشی شیائومی

با این کار یک پیام به شما نشان داده میشود. در این پیام برنامه ای که در حال استفاده از میکروفون یا دوربین است را میتوانید مشاهده کنید. به عنوان مثال در این گوشی، خود برنامه دوربین باعث فعال شدن این آیکون شده است.

نقطه سبز بالای گوشی سامسونگ

نحوه حذف علامت دوربین سبز بالای گوشی سامسونگ و…

در صورتی که از برنامه ای در حال استفاده هستید و این آیکون را مشاهده میکنید، بعد از بسته شدن برنامه باز پس زمینه این آیکون نیز از بین میرود. به عنوان مثال برای حذف علامت سبز بالای گوشی سامسونگ هنگام تماس کافیست تماس را قطع کنید و لازم نیس از طریق تنظیمات میکروفون را برای این برنامه قطع کنید.

نقطه سبز بالای گوشی سامسونگ

در صورتی که از برنامه ای استفاده نمیکنید ولی این آیکن بالای گوشی نشان داده میشود، بعد از پیدا کردن برنامه ای که از دوربین یا میکروفون شما استفاده میکند، میتوانید اقدام به حذف علامت دوربین سبز بالای گوشی شیائومی و سایر مدل ها کنید. برای این کار باید وارد تنظیمات شوید. بنابر این Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات گوشی به دنبال گزینه Security and privacy بگردید.

نقطه سبز روی صفحه گوشی

سپس Privacy را انتخاب کنید.

علامت میکروفون بالای گوشی

در صفحه بعد گزینه Permission manager را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

حذف علامت دوربین سبز بالای گوشی سامسونگ

در صورتی که آیکون دوربین بالای صفحه نشان داده میشود، صفحه را به سمت پایین بکشید. گزینه Camera را انتخاب کنید تا تنظیمات مرتبط با دوربین برای شما باز شود.

علامت سبز بالای گوشی سامسونگ هنگام تماس

اکنون یک لیستی از برنامه هایی را میتوانید مشاهده کنید که از دوربین شما استفاده میکنند. برنامه ای که در مرحله قبل متوجه شدید دوربین گوشی شما را فعال کرده است، پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

علامت میکروفون بالای گوشی سامسونگ هنگام تماس

در صفحه Camera Permission گزینه Don’t Allow را برای حذف نقطه سبز در اندروید ۱۲ فعال کرده تا دیگر برنامه مورد نظر از دوربین استفاده نکند. حذف آیکون سبز اندروید ۱۳ نیز مشابه اندروید ۱۲ است. فقط ممکن است نام گزینه های گفته شده کمی متفاوت باشد اما در کل تفاوتی ندارد.

نقطه سبز هنگام تماس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به علامت میکروفون بالای گوشی سامسونگ هنگام تماس و علامت دوربین حین استفاده از برنامه ها صحبت کردیم. آیا شما با نقطه سبز روی صفحه گوشی آشنا شدید و توانستید آن را با موفقیت حذف کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نشان داده شدن نقطه سبز هنگام تماس در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

روش حذف ویروس FBI در گوشی های اندروید
آموزش ۴ روش حذف ویروس FBI در گوشی های اندروید
hack-phone
راه های جلوگیری از هک شدن گوشی بدون اجازه شما از طریق اس ام اس ، وای فای و..

نظرات

  • سید بهروز says:

    برادر محترم را درود !
    اگر در جریان زنگ با آپلیکشن واتسپ باشد چگنه بتوانیم این شنو را یا به اصطلاح ساده تر این نقطه سبز را خاموش کنیم ؟
    اگر از طریقه که شما گفتید استفاده کینم مایکرفون واتسپ غیر فعال میشه و کار نمی کنه ‌.
    اگر رهنمیای کنیم ممنون شما .

  • میلاد says:

    سلام امکانش هست که بدون غیر فعال کردن میکروفون فقط اون نقطه سبز رو حذف کنیم؟

×