26 تا از بهترین جایگزین های چت جی پی تی (ChatGPT) رایگان و پولی

۲۶ تا از بهترین جایگزین های چت جی پی تی (ChatGPT) رایگان و پولی

با پیشرفت هوش مصنوعی، 🤖 کاربران سوالات مختلفی را از هوش مصنوعی میپرسند و با استفاده از این ابزار به پاسخ سوالات خود میرسند. به غیر از ChatGPT ابزار های مختلف دیگری نیز وجود دارند که شما میتوانید بر اساس نوع نیاز خود از آن ها استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به معرفی ۲۶ تا از بهترین جایگزین های چت جی پی تی (ChatGPT) رایگان و پولی میپردازیم.

سایت مشابه ChatGPT چت جی پی تی

Best ChatGPT Alternatives (Free and Paid)

ChatGPT یکی از سایت های محبوب است که با استفاده از هوش مصنوعی با کاربران چت میکند و به سوالات آن ها پاسخ میدهد، اما با این حال ChatGPT تنها سایت برای چت و صحبت با هوش مصنوعی نیست و ابزار های مختلف دیگری نیز هستند. این ابزار ها با توجه به نوع ساخت هر کدام برای کار های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه به معرفی سایت های جایگزین ChatGPT و بهترین چت بات های اندروید میپردازیم.

Microsoft Bing جایگزین چت جی پی تی

یکی از بهترین ابزار هایی که شما میتوانید جایگزین چت جی پی تی کنید و از آن استفاده کنید، Microsoft Bing است. این ابزار چند حالت مختلف برای مکالمه دارد. به عنوان مثال یکی از این حالت ها Chat mode نام دارد که باعث میشود شما به صورت مکالمه با هوش مصنوعی صحبت کنید و اینگونه مکالمات شما جذاب تر باشد. Microsoft Bing اطلاعات دقیقی به شما ارائه میکند. یکی از مواردی که میتواند در Microsoft Bing بهتر شود، سرعت پاسخگویی آن است. متاسفانه سرعت پاسخگویی هوش مصنوعی Microsoft Bing از چت جی پی تی کمتر است.

بهترین چت بات های دنیا

Perplexity AI ابزار هوش مصنوعی برای پاسخ گویی به سوالات شما

Perplexity AI ابزاری برای استفاده به جای چت جی پی تی است. این ابزار رابط کاربری ساده ای دارد و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید. این ابزار از منابع مختلفی برای پاسخ به سوالات شما استفاده میکند. برخلاف سایر ابزار های هوش مصنوعی، Perplexity AI منابعی که برای پاسخ دهی استفاده میکند را به شما نشان میدهد. حین مکالمه و پرسیدن سوال Perplexity AI شما را گیج نمیکند و پاسخ های دقیق میدهد. همانطور که گفته شد این هوش مصنوعی از برخی منابع برای پاسخگویی استفاده میکند، برای همین گاهی ممکن است از منابع پاسخ را کپی کند و بدون تغییر به شما نشان دهد.

جایگزین ChatGPT

Jasper Chat بهترین جایگزین چت جی پی تی

Jasper Chat ابزاری است که برای پاسخگویی به کاربران با استفاده از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار برخلاف چت جی پی تی برای تمام کاربران کاربرد ندارد و مشاغل خاصی میتوانند از آن استفاده کنند. این مشاغل شامل تبلیغات، بازاریابی و… میشوند. Jasper Chat حاوی میلیارد ها مقاله و اطلاعات مختلف به ۲۹ زبان مختلف است. این باعث میشود تا به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشد و شما بتوانید انواع سوالات مانند سوالات پیچیده را از این هوش مصنوعی بپرسید و این هوش مصنوعی بدون مشکل به شما پاسخ دهد. Jasper Chat با اینکه حجم اطلاعات زیادی دارد، اما برخی از اطلاعات آن ممکن است قدیمی باشد و اطلاعات بروز در اختیار شما قرار ندهد.

سایت مشابه ChatGPT چت جی پی تی

هوش مصنوعی Chatsonic

Chatsonic یکی از جدیدترین ابزار هایی است که متیواند با استفاده از هوش مصنوعی به سوالات شما پاسخ دهد. این ابزار میتواند خروجی های خود را از طریق نتایج جست جوی اینترنتی بدهد. این باعث میشود تا خطا هایی که ممکن است حین پاسخ دهی پیش بیاید کمتر شود و جواب های شما دقیقتر باشد. Chatsonic مکالمات قبلی خود با شما را ذخیره میکند تا در مکالمات آینده بتواند از آن ها استفاده کند. این ابزار ۱۶ شخصیت مختلف مانند حسابدار، شاعر و… درون خود دارد که میتوانید به دلخواه خود با آن ها صحبت کنید.

رقبای چت جی پی تی

Pi چت بات جایگزین ChatGPT

Pi  ابزاری است که بر خلاف برخی از ابزار های معرفی شده فقط به سوال شما پاسخ نمیدهد بلکه بر پایه مکالمه ساخته شده است. این یعنی از همان ابتدا این هوش مصنوعی شروع میکند با شما گفت گو کردن. همچنین در صورتی که بخواهید پاسخ های این ربات به صورت گفتاری خوانده شود میتوانید از بین چهار صدای مختلف یکی را انتخاب کنید. بعد از گذشت مکالمه شما میتوانید با اسکرول به سمت بالا چت های قبلی خود را مشاهده کنید. اگر میخواهید در این چت بات هوشمند ثبت نام کنید باید یک شماره تلفن وارد کنید و بدون شماره تماس نمیتوانید ثبت نام کنید.

بات هوش مصنوعی

GitHub Copilot X ابزار مشابه چت جی پی تی برای کد نویسی

اگر شما جزو برنامه نویسان هستید و میخواهید ببینید برای شما نیز ابزاری وجود دارد یا خیر میتوانید از GitHub Copilot X استفاده کنید. این ابزار با تمام پلتفرم های کد نویسی مانند Visual Studio، VS Code، Neovim و… آشنایی دارد. همچنین شما اگر برنامه ای نوشتید میتوانید با استفاده از GitHub Copilot X کد های خود را بهینه تر کنید. همچنین شما میتوانید کد های مورد نظر را به این ابزار بدهید و GitHub Copilot X کد ها را برای شما تجزیه تحلیل کند. در صورتی که کدی هم ننوشتید و ندارید میتوانید از این ابزار برای ایجاد کد کمک بگیرید. با این حال باید دقت داشته باشید که ممکن است این ابزار نتواند کد های کامل و بی نقصی به شما ارائه کند.

بهترین چت بات های اندروید

Amazon Codewhisperer هوش مصنوعی برای برنامه نویسان

Amazon Codewhisperer نیز ابزاری مناسب برنامه نویسان است و برای کد نویسی میتوانید از این ابزار کمک بگیرید. Amazon Codewhisperer از زبان های مختلفی مانند پایتون، جاوا، سی شارپ و… پشتیبانی میکند. البته زبان هایی که این ابزار پشتیبانی میکند ممکن است از Copilot X کمتر باشد اما برای برنامه نویسان میتواند کافی باشد. همچنین استفاده از این ابزار رایگان است.

بهترین چت بات های دنیا

DialoGPT چت بات جایگزین چت جی پی تی

ابزار DialoGPT زمانی که با شما مکالمه دارد و پاسخ شما را میدهد سوالات قبلی و پاسخ های خود را ذخیره میکند و در ادامه در صورت نیاز از آن ها استفاده میکند. نحوه کار با این ابزار بسیار ساده است و پیچیدگی ندارد. این ابزار بر خلاف برخی از ابزار های گفته شده خیلی هوشمند نیست و ممکن است پاسخ های خیلی هوشمندانه ای به شما ندهد.

چت بات هوشمند

OpenAI Playground سایت مشابه چت جی پی تی

OpenAI Playground برای افرادی که به صورت روزانه به هوش مصنوعی نیاز دارند و از آن استفاده میکنند مناسب نیست. به این دلیل که OpenAI Playground برای استفاده روزانه درست نشده است. با این حال در صورتی که شما از چت جی پی تی استفاده میکنید و برای یک روز این سرویس از دسترس خارج میشود و فقط برای یک روز برای آن جایگزین میخواهید میتوانید از OpenAI Playground کمک بگیرید. این ابزار دقت بالایی در پاسخ گویی به شما دارد و سرعت بالایی نیز دارد.

جایگزین چت بات GPT

چت بات هوشمند Character AI

Character AI یک ابزار هوش مصنوعی بر پایه شخصیت های مختلف است. شما میتوانید وارد سایت Character AI شوید. از بین شخصیت های مختلفی که این ابزار دارد یکی را انتخاب کرده و با آن شروع به گفت گو کنید. این شخصیت ها، شامل افرادی مانند تونی استارک، ایلان ماسک، سال گودمن، مایکل جکسون و… میشود که بر اساس سلیقه خود میتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این ابزار کمی سرعت پاسخگویی پایینی دارد.

مشابه چت جی پی تی

Replika جایگزین چت بات GPT

شما با استفاده از ابزار Replika باید ابتدا یک شخصیت خلق کنید. خلق شخصیت شامل ساخت ظاهر آن، تعیین نام و… است. پس از طی کردن این مراحل و ساخته شدن شخصیت خود میتوانید با آن به مکالمه بپردازید و سوالات مورد نظر خود را از آن بپرسید. Replika میتواند مکالمات پیچیده ای داشته باشد. این یعنی حین پاسخ دادن به شما گیج نمیشود و پاسخ اشتباه نمیدهد. همچنین به جای مکالمه متنی میتوانید با ربات ساخته شده تماس تصویری بگیرید و به صورت تصویری سوالات خود را از او بپرسید.

سایت مشابه چت جی پی تی

Chai AI بهترین اپلیکیشن چت جی پی تی

Chai AI یک اپلیکیشن مخصوص گوشی های هوشمند است که میتوانید به جای چت جی پی تی از آن استفاده کنید. Chai AI قابلیت نصب بر روی گوشی ها اندروید و iOS را دارد. این برنامه ربات های هوش مصنوعی خود را در دسته بندی های مختلف قرار داده است و دسته بندی های مختلفی نیز دارد. استفاده از Chai AI به صورت نامحدود نیست و برای مکالمه پیام های محدودی دارد. همچنیندر اپلیکیشن گوشی تبلیغ به شما شان میدهد که این میتواند آزار دهنده باشد.

جایگزین چت جی پی تی

YouChat بهترین سایت جایگزین ChatGPT

YouChat یکی دیگر از سایت های جایگزین چت بات GPT است که میتوانید از آن استفاده کنید. YouChat همیشه به اینترنت متصل است. این باعث میشود تا پاسخ هایی که به شما میدهد بر اساس آخرین اخبار و رویداد ها باشد. YouChat رابط کاربری ساده ای دارد به طوری که کافیست وارد این سایت شوید و در بخش مشخص شده متن مورد نظر را تایپ کنید تا پاسخ شما را بدهد.

چت بات جایگزین ChatGPT

بات هوش مصنوعی Claude

Claude ابزاری است که به شما در پاسخ گویی به سوالات، خلاصه سازی نوشته ها، جست و جو، نوشتن متن و…. به شما کمک میکند. همچنین Claude رابط کاربری ساده ای دارد و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید.

چت بات ها

چت بات هوشمند NeevaAI

NeevaAI قادر است میلیون ها صفحه را برای پاسخ دادن به سوالات شما به سرعت بررسی کند تا پاسخ هایی دقیق و درست دهد. همچنین منابعی که پاسخ خود را از آن جا انتخاب میکند در آخر پاسخ به شما نشان میدهد تا معتبر بودن منابع را تایید کنید.

بهترین اپلیکیشن چت جی پی تی

Elicit جایگزین چت بات GPT

Elicit برای افرادی که در کار انجام تحقیقات هستند بسیار مفید است. یکی از قابلیت های خوب این ابزار Literature Review نام دارد. این قابلیت باعث میشود تا یکسری مقاله های تحقیقاتی مرتبط با پرسش شما به شما نشان داده شود. Elicit در خلاصه سازی اطلاعات مهم و اولویت دادن به آن ها نیز بسیار مفید است.

برنامه های مشابه چت جی پی تی

بات هوش مصنوعی Learnt.ai

اگر شما معلم یا استاد هستید میتوانید از هوش مصنوعی Learnt.ai استفاده کنید. این هوش مصنوعی به صورت تخصصی برای آموزش ساخته شده است و به کار های شما سرعت میبخشد. شما با استفاده از این هوش مصنوعی میتوانید کار های مختلفی انجام دهید.

سایت های جایگزین چت جی پی تی

Quora Poe سایت معرفی کننده رقبای چت جی پی تی

Quora Poe با سایر ابزار های معرفی شده تفاوت زیادی دارد. Quora Poe یک هوش مصنوعی نیست، بلکه این ابزار پلتفرمی است که شما متیوانید وارد آن شوید و از بین هوش مصنوعی هایی که داخل این پلتفرم قرار گرفته اند یکی را انتخاب و سوالات خود را بپرسید.

بهترین جایگزین چت جی پی تی

سایر ابزار های هوش مصنوعی

به غیر از سایت هایی که بالاتر معرفی کردیم، سایت های مختلف دیگری وجود دارند که میتوانید به جای چت جی پی تی از آن ها استفاده کنید. این سایت ها عبارتند از:

  • LaMDA: این ابزار امکان درک سوالات پیچیده را دارد و به راحتی میتواند به اینگونه سوالات پاسخ دهد.
  • Socratic: ابزاری است که به شما در یادگیری و رسیدن به پاسخ سوالات درسی کمک میکند. ابن ابزار موضوعات مختلفی را در خود دارد و در این موضوعات میتوانید با آن به مکالمه بپردازد.
  • Tabnine: یکی درگر از ابزار های هوش مصنوعی است که میتوانید برای برنامه نویسی و کد نویسی از آن استفده کنید.
  • Elsa Speak: اگر میخواهید مقاله ای که به یک زبان دیگر نوشته شده است را به انگلیسی ترجمه کنید میتوانید از Elsa Speak کمک بگیرید. این ابزار برای ترجمه های متن های شما ساخته شده است.
  • Bloom: هوش مصنوعی Bloom نیز ابزاری برای جایگزین چت جی بی تی در زمینه ترجمه متون و مقالات شما است. این ابزار یکی از ابزار هایی خوب است که میتواند جایگزین چت جی پی تی باشد.
  • DeepL Write: هوش مصنوعی DeepL Write ظاهری شبیه به گوگل ترنسلیت دارد. برای ترجمه متن با DeepL Write میتوانید یک سمت آن متن خود را انتخاب کنید و آن را از هر زبانی به هر زبان دیگری تغییر دهید.
  • CoGram: در صورتی که شما جلسات آموزشی یا کنفرانس های کاری برگزار میکنید میتوانید از CoGram کمک بگیرید تا از جلسات شما یادداشت برداری کند. همچنین CoGram به جز یادداشت برداری برای خلاصه کردن آن ها نیز کاربرد دارد.
  • Otter: برای کسانی که به دنبال افزایش بهره وری کاری خود هستند، Otter میتواند مفید باشد. Otter به صورت خودکار میتواند صدای شما را ضبط کند، یادداشت برداری کند و یا از جلسات کاری خلاصه برداری کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به معرفی بهترین چت بات های دنیا و سایت های جایگزین چت جی پی تی پرداختیم. آیا از بین سایت ها و برنامه های مشابه چت جی پی تی که در این مطلب معرفی شدند توانستید ابزار مناسب خود را پیدا کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه چت بات ها در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

8 روش دسترسی به چت جی پی تی 4
۸ روش دسترسی به چت جی پی تی ۴ (GPT-4) رایگان
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
17 ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
۱۷ ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
آموزش کامل 12 روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۱۲ روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون

نظرات

×