آموزش درآوردن خودرو هنگام افتادن ماشین در جدول ، جوب و..

آموزش در آوردن خودرو هنگام افتادن ماشین در جدول ، جوب و..

هنگام رانندگی ممکن است گودال، جوب، جدول و غیره را نبینید و در داخل آن بیافتید. 🚗 در این شرایط بیرون آوردن ماشین می تواند به معضلی تبدیل شود. در آموزش درآوردن خودرو هنگام افتادن ماشین در جدول ، جوب و.. امروز انزل وب ما سعی کرده ایم راهکارهای ساده ای را بیان کنیم که با کمک آنها بتوانید ماشین خود را بیرون بیاورید.

بیرون آوردن ماشین هنگام افتادن لاستیک ماشین در جوب

How to Get Your Car Out Of a Pit

شاید وضعیت جاده های منطقه ای که هستید به گونه ای باشد که مشکلاتی مانند افتادن ماشین در دست انداز یا افتادن ماشین را تجربه کنید. در این شرایط اگر خوش شانس باشید می توانید به یدکش دسترسی پیدا کنید در غیر این صورت ممکن است در جاده گیر کنید. در ادامه این مطلب ما روش هایی را ذکر کرده ایم که می توانید حتی زمانی که تنها هستید از آنها استفاده کنید و ماشین خود را بیرون بکشید.

چگونه از ایجاد خسارت بعد از افتادن لاستیک ماشین در جوب جلوگیری کنیم؟

بررسی منظم لاستیک ها: کم باد شدن یا ساییدگی لاستیک ها باعث می شود که هنگام برخورد با گودال سیستم تعلیق یا چرخ ها خراب شوند. شما باید طمابق با توصیه سازنده لاستیک های خودروی خود را باد کرده باشید.

بررسی سیستم تعلیق: ممکن است کمک فنر، اتصالات و قطعات تعلیق دیگر ماشین شما در شرایط مناسبی نباشند. لرزش بیش از حد یا ساییدگی لاستیک ها می توانند علائمی از قطعات آسیب دیدن باشند. اگر متوجه مشکلی شده اید حتما با تکنسین مجاز (امداد خودرو) تماس بگیرید.

هوشیار باشید: تا جایی که ممکن است به جاده توجه کنید و از حواس پرتی جلوگیری کنید. اطراف خود را بررسی کنید و سعی کنید با وسیله نقلیه دیگر یا عابر پیاده برخورد نکنید.

سرعت خود را کم کنید: اگر نمی توانید از افتادن در گودال، جوب و غیره خودداری کنید سعی کنید سرعت را کاهش دهید. برخورد با چاله با سرعت بالا می تواند علاوه بر خساراتی مانند آسیب دیدن لاستیک، چرخ و سایر قطعات سیستم تعلیق، جان شما را به خطر بیاندازد.

افتادن ماشین در جدول ، جوب و.. با شدت بالا می تواند باعث خارج شدن تراز چرخ ها شود و روی عملکرد فرمان ماشین تاثیر منفی بگذارد و مشکلات دیگری مانند خم شدن قطعات سیستم تعلیق شود. در این صورت از مکانیک واجد شرایط بخواهید که ماشین شما را چک کند.

بعد از افتادن لاستیک ماشین در جوب چکار کنم؟

درآوردن ماشین از جوب کار چندان سختی نیست و این تنها در صورتی است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

ارزیابی وضعیت: محیط اطراف را به دقت بررسی کنید تا عمق گودال، زاویه ماشین و وضعیت زمین را مشخص کنید.

چراغ های خطر را روشن کنید: چراغ های خطر اتومبیل خود را روشن کنید تا به سایر رانندگان در مورد وضعیت خود هشدار دهید.

ابزارهای لازم را جمع آوری کنید: ممکن است به برخی یا همه ابزارهای زیر نیاز داشته باشید:

  • یک بیل
  • یک وسیله کمکی کششی (مانند ماسه، بستر بچه گربه)
  • یک طناب بکسل
  • یک جک ماشین
  • یک جفت دستکش.

اطراف چرخ ها را بکنید: اگر ماشین در گل، ماسه یا برف گیر کرده است، از بیل برای برداشتن مواد (خاک، شن، ماسه و ..) از اطراف لاستیک ها استفاده کنید. برای هر لاستیک مسیری ایجاد کنید که در حین خروج از گودال  باید دنبال شود.

کشش را اضافه کنید: وسایل کمک کششی خود (ماسه، بستر بچه گربه) را در جلوی چرخ های محرک قرار دهید (چرخ های جلو برای ماشین های دیفرانسیل جلو، چرخ های عقب برای ماشین های دیفرانسیل عقب). اگر وسیله نقلیه ۴ چرخ متحرک دارد، کشش را به همه چرخ ها اضافه کنید.

از طناب بکسل استفاده کنید: اگر یک طناب بکسل دارید و وسیله نقلیه دیگری برای کمک در دسترس است، طناب بکسل را به طور ایمن به نقاط بکسل هر دو خودرو وصل کنید. مطمئن شوید که وسیله نقلیه دیگر روی زمین محکم است و می تواند ماشین شما را بیرون بکشد. برای هماهنگ کردن بکسل با راننده دیگر ارتباط برقرار کنید.

ماشین را بلند کنید (اختیاری): اگر نمی‌توانید ماشین را با حفاری و اضافه کردن کشش آزاد کنید، ممکن است لازم باشد ماشین را با استفاده از جک بلند کنید. محتاط باشید و فقط از جکی استفاده کنید که برای وزن وسیله نقلیه شما تعیین شده است. پس از بلند شدن خودرو، وسایل کمک کششی اضافی را زیر لاستیک ها قرار دهید.

تلاش برای بیرون کشیدن ماشین: به آرامی پدال گاز را فشار دهید تا چرخ ها کشش پیدا کنند. از چرخاندن چرخ ها خودداری کنید، زیرا می تواند وضعیت را بدتر کند. در صورت لزوم، از وسیله نقلیه دیگر با بیرون کشیدن ماشین با طناب بکسل کمک بگیرید.

تجهیزات را بردارید: هنگامی که ماشین خود را از چاله یا جوب بیرون کشیدید، تجهیزات مورد استفاده در این فرآیند مانند طناب بکسل را بردارید.

ماشین خود را بازرسی کنید: وسیله نقلیه خود را برای هر گونه آسیبی که ممکن است در طول فرآیند بازیابی رخ داده باشد بررسی کنید. به زیر ماشین و لاستیک ها دقت کنید و از عدم برخورد کف ماشین به زمین اطمینان حاصل کنید.

به یاد داشته باشید، هنگام تلاش برای بیرون کشیدن ماشین خود از گودال، ایمنی باید اولویت اصلی شما باشد. اگر مطمئن نیستید که می توانید ماشین را از جدول یا جوب بیرون بکشید، بهتر است با یک سرویس یدک کش حرفه ای برای کمک تماس بگیرید.

بیرون کشیدن ماشین در صورت افتادن چرخ جلو در جوب

افتادن ماشین در جدول شاید یک دردسر بزرگ محسوب شود. اگر به یدکش دسترسی ندارید و در صندوق عقب خود طناب بکسل دارید می توانید از این ترفند برای بیرون کشیدن ماشین خود استفاده کنید.

در این سناریو قسمت جلویی خودرو که ضربه را در برخورد جذب می کند در جدول افتاده است.

طناب بکسل را به چرخ جلویی که در جوب افتاده است ببندید.

سر دیگر طناب را به چرخ عقبی که در راستای چرخ جلو قرار گرفته است وصل کنید.

حالا ماشین را روشن کنید و دنده عقب بگیرید.

بعد از بیرون آوردن ماشین هر گونه ضربه به زیر ماشین را بررسی کنید.

برای درک بهتر ویدیو زیر را تماشا کنید:

بیرون کشیدن ماشین در صورت افتادن چرخ عقب در جوب

اگر افتادن ماشین در جوب دغدغه شما است یک روش ساده برای شما وجود دارد. آچار چرخ ماشین را بیرون بیاورید و روی پیچ چرخی که در چوب افتاده است قرار دهید.

بیرون کشیدن ماشین در صورت افتادن چرخ عقب در جوب

حالا آچار را به سمت داخل بچرخانید، با این کار ماشین به راحتی از جوب بیرون می آید.

بیرون کشیدن ماشین در صورت افتادن چرخ عقب در جوب

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم راهکارهایی که در آموزش درآوردن خودرو هنگام افتادن ماشین در جدول ، جوب و.. امروز انزل وب بیان کردیم به شما کمک کرده باشد. اگر ترفند یا روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا برق پشت آمپر ماشین نمیاد؟ این موارد چک سریع کنید
چرا برق پشت آمپر ماشین نمیاد؟ این موارد را سریع چک کنید
تغییر تم مانیتور اندروید خودرو
آموزش تصویری قدم به قدم تغییر تم مانیتور اندروید خودرو (اکثر مدل ها)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
در راه نمانید: لیست ضروری برای چک كردن ماشين قبل از مسافرت
در راه نمانید: لیست ضروری برای چک کردن ماشین قبل از مسافرت

نظرات

×