آموزش تصویری نحوه درخواست و جستجوی کار در لینکدین

آموزش تصویری نحوه درخواست و جستجوی کار در لینکدین

مانند هر سرویس آنلاین دیگری مهم است که در مورد تنظیمات و گزینه های مختلفی که لیندکین ارائه می دهد اطلاعات کسب کنید. 💼 با تغییر برخی از تنظیمات لینکدین می توانید به طور کارآمدتر و ساده تری کار پیدا کنید. اگر جویای کار در لینکدین هستید می توانید مطلب آموزش تصویری نحوه درخواست و جستجوی کار در لینکدین امروز انزل وب را دنبال کنید و با نحوه انجام این کار آشنایی پیدا کنید.

چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟

How to Search for jobs on LinkedIn

وقتی صحبت از پیدا کردن کار می شود، لینکدین می تواند منبع قدرتمندی باشد. این پلت فرم به کارفرمایان اجازه می دهد تا فرصت های شغلی را در سایت پست کنند و شما می توانید این فرصت ها را جستجو و پیدا کنید. لینکدین همچنین به شما امکان می دهد از اتصالات خود برای پیدا کردن موقعیت ها و پیشنهادات جدید استفاده کنید.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

برای اینکه درخواست کار در لینکدین موفقی داشته باشید باید قبل از ارسال رزومه و درخواست خود تنظیماتی را انجام دهید. برای دسترسی به تنظیمات خود، روی Me icon که در گوشه سمت راست بالا است کلیک کنید و بعد Settings & Privacy را انتخاب کنید. در اینجا می توانید بسیاری از تنظیمات اکانت لینکدین خود (مانند ایمیل؛ رمز عبور، تایید دو مرحله ای و غیره) را تغییر دهید. هر زمان که تغییراتی در تنظیمات ایجاد می کنید به طور خودکار ذخیره می شود.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

تعداد زیادی تبلیغات در لینکدین وجود دارد. با این حال، بسیاری از آنها از اطلاعات پروفایل شما برای ارسال تبلیغات هدفمند بر اساس موقعیت مکانی؛ علایق و تحصیلات شما استفاده می کنند.

خوشبختانه، می‌توانید نحوه تعامل خود را با این تبلیغات شخصی ‌شده تغییر دهید. برای محدود کردن اطلاعاتی که تبلیغ‌کنندگان در مورد شما می‌آموزند، روی برگه Ads در بالای منوی Settings کلیک کنید و هر گزینه را هر طور که می‌خواهید تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر همه چیز را در این برگه غیرفعال کنید، همچنان تبلیغات را در لینکدین خواهید دید. با این حال، آنها دیگر بر اساس اطلاعات شخصی شما نخواهند بود.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

اگر می خواهید کنترل کنید چه کسی می تواند فید فعالیت و اتصالات شما را ببینید یا افراد خاصی را از دیدن پروفایل خود منبع کنید، از تنظیمات خصوصی لینکدین (Privacy Settings) استفاده کنید. اگر در حالی هنوز مشغول به کار هستید و به دنبال شغل جدیدی می گردید و می خواهید مطمئن شوید که کارفرمای فعلی شما از تغییرات پروفایلتان مطلع نمی شود؛ این تنظیمات می تواند مفید باشد.

برای پنهان کردن تغییرات پروفایل خود روی سربرگ Privacy در منوی Settings کلیک کنید، سپس به پایین اسکرول کنید و روی Share job changes, education changes, and work anniversaries from profile کلیک کنید. روی No کلیک کنید تا دیگران از تغییرات پروفایل شما مطلع نشوند.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

همچنین ممکن است بخواهید نحوه استفاده لینکدین از داده های جمع آوری شده را محدود کنید. در زیر سربرگ Privacy در منوی Settings روی How LinkedIn uses your data (در سمت چپ پنجره) کلیک کنید. سپس می توانید این تنظیمات را هر طور که می خواهید تنظیم کنید.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

اگر می خواهید بدانید قبلاً چه داده هایی از شما جمع آوری شده است، روی Manage your data and activity کلیک کنید. از اینجا می‌توانید داده‌هایی که به LinkedIn یا شرکت دیگری ارائه کرده‌اید را بررسی کنید.

اعمال تنظیمات قبل از جستجوی کار در لینکدین

نحوه پیداکردن کار در لینکدین

برای درخواست کار در لینکدین این بخش را دنبال کنید. لینکدین به شما کمک می کند تا مشاغل مرتبط با مهارت ها و صلاحیت های شما را پیدا کنید. می‌توانید با استفاده از فیلد جستجو در بالای صفحه اصلی لینکدین به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازید یا می‌توانید مستقیماً به صفحه Jobs دسترسی پیدا کنید که در آن می‌توانید کار را جستجو کرده و درخواست دهید. روزانه میلیون‌ها شغل در لینکدین پست می‌شوند، بنابراین مهم است که بتوانید آگهی‌های شغلی مناسبی را پیدا کنید که مطابق با انتظارات و نیازهای شما باشد.

توجه: اگر به تازگی وارد لینکدین شده اید، پیشنهاد می کنیم در مورد نحوه استفاده از لینکدین و ویژگی های آن برای شروع آسان جستجوی شغل خود مطالعه کنید. همچنین، مطمئن شوید که پروفایل لینکدین خوبی ایجاد کرده‌اید و مهارت و تخصص های خود را به نمایش گذاشته اید.

توجه: برای کاریابی در لینکدین با استفاده از ویژگی Easy Apply، باید برنامه LinkedIn را دانلود کنید.

برای درخواست کار در لینکدین دسکتاپ یا گوشی روی آیکن Jobs نحوه پیداکردن کار در لینکدینکلیک کنید.

روی نوار جستجو نحوه پیداکردن کار در لینکدیندر بالای صفحه کلید کنید، کلمه کلدی، عنوان، مهارت ، نام کمپانی و غیره خود را وارد کنید.

شما همچنین می توانید از میان نقش های شغلی پیشنهادی لینکدین بر اساس صلاحیت و تجربه خود انتخاب داشته باشید. مطمئن شوید که پروفایل لینکدین خود را با اطلاعات درست به روز کرده اید.

به صفحه جستجو هدایت می شوید، جایی که لیستی از آگهی های شغلی را می توانید بر اساس اولویت شغلی و موقعیت مکانی خود پیدا کنید.

از گزینه های فیلتر بالای صفحه می توانید برای محدود کردن نتایج استفاده کنید.

نکته: وقتی همه فیلترها را اعمال کردید می توانید گزینه Set Alert را فعال کنید و هشدارهای شغلی را تنظیم کنید.

برای مشاهده شرح شغل، روی آگهی شغلی کلیک کنید و در صورتی که شغل متناسب با نیاز و مهارت های شماست برای آن شلغ درخواست دهید.

همچنین توجه داشته باشید که دو نوع آگهی شغلی در لینکدین وجود دارد:

Easy Apply: به شما امکان می دهد برای کار در لینکدین درخواست دهید.

Apply: شما به شرکت یا وب سایت جانبی هدایت می شوید که در آن می توانید برای کار درخواست دهید.

برای ذخیره یک شغل، روی دکمه Save در صفحه Job Details کلیک کنید.

برای استخدام چگونه در لینکدین دیده شویم؟

لینکدین یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های جستجوی کار در اینترنت است و برای هر کسی که به دنبال پیشرفت شغلی یا سرعت بخشیدن به جستجوی شغل است، ضروری است. شما می توانید علاوه بر مطالعه مطلب آموزش بهترین ترفندهای لینکدین برای بیشتر و بهتر دیده شدن، مواردی که در ادامه برای پیدا کردن شغل در لینکدین آورده شده است را مطالعه کنید و به صورت دورکاری در لینکدین فعالیت خود را آغاز کنید.

LinkedIn Jobs را بررسی کنید

برای جستجوی موقعیت های کاری مرتبط با منطقه یا مهارت خود از LinkedIn Jobs کمک بگیرید. از فیلترهای داخلی مانند تاریخ، سطح تجربه و سایر موارد استفاده کنید تا به شما کمک کنند جستجوی خود را بهبود بخشید.

همچنین می‌توانید با پر کردن بخش علایق شغلی خود، لینکدین به طور خودکار مشاغلی را به شما پیشنهاد دهد. عناوین شغلی، شهرها، صنایع و اندازه‌های شرکتی را که بیشتر به آنها علاقه دارید مشخص کنید و به طور محتاطانه به استخدام‌کنندگان پیام دهید.

LinkedIn Jobs را بررسی کنید

پروفایل خود را برای پیدا کردن کار بهینه کنید

به گفته Jobvite،  حدود ۸۷ درصد از استخدام‌کنندگان از LinkedIn به عنوان بخشی از فرآیند خود استفاده می‌کنند. جویندگان کار می توانند با ایجاد یک پروفایل لینکدین بهینه شده توجه استخدام کنندگان را جلب کنند.  مطمئن شوید که در پروفایل لینکدین مهارت های خود را پر و بهینه کرده اید.

پروفایل های کاربر را جستجو کنید

بعد از بهینه سازی پروفایل لینکدین خود، برای جذب افراد استخدام کننده از ابزار جستجوی لینکدین استفاده کنید و استخدام کنندگان و مدیران را پیدا کنید. بسیاری از استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام، آگهی های استخدام خود را در پروفایلشان منتشر می کنند. با جستجوی کلماتی مانند recruiter یا hiring به علاوه شغل مد نظر خود می توانید استخدام کنندگان و مدیرانی را بیابید که به طور فعال در فیلد کاری شما استخدام می کنند.

پروفایل های کاربر را جستجو کنید

به عنوان می توانید برای hiring full stack سرچ کنید. از فیلترهای داخلی یا اپراتورهای جستجو استفاده کنید تا جستجوی خود را بر اساس مکان، کلمات کلیدی یا معیارهای دیگر محدود کنید. اگر کارفرمای خاصی را هدف می‌گیرید، جستجوی افراد لینکدین را بر اساس شرکت فیلتر کنید تا استخدام‌کنندگان، تصمیم‌گیرندگان کلیدی یا افرادی را که می‌شناسید که می‌توانند خدمات ارائه دهند را شناسایی کنید.

پروفایل های کاربر را جستجو کنید

معنی hiring در لینکدین = استخدام

پست های فید نیوز را جستجو کنید

به جای کلیک روی People و Posts روی Newsfeed Posts کلیک کنید. این بخش اغلب پست های استخدام کنندگان و صفحات شرکت ها را نشان می دهد و گاهی اوقات شامل لیست مشاغلی است که در برد Jobs لیندکین نمی بینید.

مرتب سازی را بر اساس Relevance و Latest تغییر دهید تا محتوای مختلف نشان داده شود. کلمات کلیدی مختلف مانند اسم شهر خود را امتحان کنید.

پست های فید نیوز را جستجو کنید

شبکه

تعهد به جنبه های شبکه های اجتماعی لینکدین راهی مطمئن برای ایجاد فرصت ها است. شبکه خود را تا جایی که راحت هستید گسترش دهید تا در جستجوهای بیشتر به عنوان اتصال درجه اول، دوم یا سوم استخدام کننده ظاهر شوید. همکاران سابق، مخاطبین و همکاران صنعتی را به شبکه خود اضافه کنید. با افرادی که ممکن است مایل به کمک به شما باشند ارتباط برقرار کنید، همیشه با یک پیام شخصی که مؤدبانه است و نشان دهید که چرا این ارتباط برای هر دو طرف سودمند است.

پیگیر باشید

هر فرآیند درخواست کاری برنده نیست، اما این بدان معنا نیست که تمام تلاش های شما هدر رفته است! شما به احتمال زیاد در طول فرآیند مصاحبه خود با یک استخدام کننده یا مدیر استخدامی، چندین بار چت کرده اید. حتی اگر پیشنهادی برای شما تمدید نشده باشد، آنها به وضوح پتانسیل بالایی را در شما و مجموعه مهارت های شما می بینند. اجازه ندهید که ارتباط قطع شود. برای تشکر تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که دوست دارید با آنها در ارتباط باشید. حفظ تماس پس از یک فرآیند مصاحبه عالی می تواند بعداً به شما کمک کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش تصویری نحوه درخواست و جستجوی کار در لینکدین امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر در رابطه با موضوع امروز نکته ای وجود دارد، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش صفر تا صد دریافت برچسب Top Voice برای پروفایل لینکدین
آموزش صفر تا صد دریافت برچسب Top Voice برای پروفایل لینکدین
باید و نبایدها برای حل مشکل ارسال پیام در لینکدین (راهنما)
باید و نبایدها برای حل مشکل ارسال پیام در لینکدین (راهنما)
راهنما حل مشکل ورود و وریفای بعد از بسته شدن اکانت لینکدین
راهنما حل مشکل ورود و وریفای بعد از بسته شدن اکانت لینکدین
Endorse در لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟
Endorse در لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

نظرات

×