بررسی فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

بررسی فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

آیا شما تا به حال درباره پوشش سرامیکی برای حفظ رنگ خودرو چیزی شنیده اید؟ 🚗 در مورد فواید و مضرات این پوشش اطلاعاتی دارید؟ فرق پوشش سرامیکی و پولیش چیست؟ عملکرد این پوشش در محافظت از رنگ خودرو چگونه است؟ آیا با توجه به قیمت بالای این پوشش ارزش استفاده را دارد؟ این یک روش نوظهور برای حفظ رنگ خودرو شماست تا همیشه نو به نظر برسد. اما هزینه این خدمات بسیار بالا است. سوالاتی وجود دارد که در مواجه با پوشش سرامیکی خودرو به ذهن شما خطور می کند. این سوالات ممکن است باعث سردرگمی شما بشود. در این مطلب از انزل وب به بررسی فواید و مضرات سرامیک خودرو بپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

فواید و معایب سرامیک بدنه خودرو چیست؟

What is Advantages and Disadvantage of Car Body Ceramics

زمانی که ما از پوشش سرامیکی استفاده می کنیم می دانیم ظاهر خودروی ما تمیز و زیبا به نظر می رسد. اگر شما تمام راهکارها مثل پولیش و یا شستشوی روزانه خودرو خودتان را برای خلاص شدن از شر کثیفی ها، خط و خش ها و روغن ها را برای جلوه بهتر خودروی خودتان امتحان کرده اید. اما درست در روز بعد تمام این کثیفی ها دوباره ظاهر شده اند. وقت آن رسیده که راه حل بهتری را امتحان کنید. راه حلی که خودروی شما را از عوامل شیمیایی و فیزیکی حفظ می کند. این راه حل را یک بار امتحان کنید و سالها لذت تمیز بودن را ببرید.

فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کاربرای شما ارزش دارد؟

اجازه یدید شما را با فواید و مضرات پوشش سرامیکی خودرو آشنا کنیم. معجون جادویی خودرو که همه بعد از استفاده از آن راضی هستند. این روش منتقدانی هم دارد. چرا آنها از این پوشش محافظ ناراضی هستند؟ آیا این پوشش راه حل مناسبی برای نچسبیدن کثیفی و دوده به خودرو است؟ به علاوه این روش فواید و معایبی نیز برای خودروی شما دارد. از جمله اینکه بسیار پر هزینه است و حتما باید توسط متخصص آن نصب شود. همچنین خودرو شما را در برابر هر همه عوامل محفوظ نگه نمی دارد.

پوشش سرامیکی چیست؟

پوشش سرامیکی بدنه خودرو یک محلول پلیمری است که برای حفاظت از رنگ بیرونی خودرو استفاده می شود. معمولا با دست توسط متخصص نصب می شود. به این صورت که با رنگ خودروی شما ترکیب می شود و یک لایه آب گریز را تشکیل می دهد. به دلیل ترکیب و پیوند شیمیایی و ایجاد یک لایه رنگ خودروی شما کاملا دست نخورده باقی می ماند. این پوشش بسیار پر هزینه است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۶ به ۳.۳۲ میلیارد دلار برسد. یعنی یک رشد ۷.۱ درصدی را طی خواهد کرد.

پوشش سرامیکی گاهی نانو سرامیک هم نامیده می شود. پوشش سرامیکی بسته به نوع مواد پلیمری آن راه حلی دائمی یا نیمه دائمی برای شما محسوب می شود. به دلیل خواص آن در هر آب و هوایی پایدار است و تجزیه نمی شود.

فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

Modesta، Nanolex، CQuartz، Ceramic Pro و IGL Kenzo برخی از محبوب‌ترین برندهای پوشش سرامیکی امروزی هستند. اما قبل از استفاده این پوشش ها بیایید بررسی بیشتری کنیم.

پوشش پودری، پوشش سرامیکی یا واکس کدام را استفاده کنیم؟

پوشش پودری یک فرآیند زیبا شناختی محسوب می شود. پوشش پودری با استفاده از عمل پخت باعث تغییر رنگ قطعه خودرو می شود. هیچ مزیت دیگری ندارد. اما ظاهر خودرو شما را حفظ می کند. پوشش پودری علاوه بر فلز بر روی پلاستیک نیز استفاده می شود. بیشتر در صنعت دریایی و مخابرات هم استفاده می شود. به دلیل قیمت پایین آن برای کاهش پوسیدگی و خراش در قسمت زیر خودرو ها نیز استفاده می شود.

واکس خودرو به راحتی در دسترس است. استفاده از آن برای همه امکان پذیر است. اما برای مدت کوتاهی دوام می آورد. هر چند ماه یکبار باید تجدید شود.

روکش سرامیکی به دلیل پیوندهای شیمیایی با رنگ خودرو از رنگ خودرو محافظت می کند. همچنین نیاز به تکرار ندارد. از نظر مقایسه ای و همچنین فواید و مضرات پوشش سرامیکی خودرو از لحاظ زیبایی و نحوه استفاده و ماندگاری از دو مورد بالا قوی تر است.

فواید سرامیک بدنه خودرو

بعد از استفاده از سرامیک بدنه خودرو شما یک محصول ارتجاعی خواهید داشت. از مزایای پوشش سرامیکی می توان به براقیت عمیق، نگهداری و تمیز کردن آسان، مقاومت در برابر لکه و خراش، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، تنظیم دما، حفاظت داخلی شاره کرد. پوشش سرامیکی براق است و رنگ خود شما را بازتاب می دهد.

براق مثل آب نبات! درخشندگی از فواید سرامیک خودرو

این یک مسئله زیبا شناختی است. رنگ خودرو شما را براق می کند. به رنگ خودروی شما عمق و وضوح می دهد. استفاده از پوشش سرامیکی خودروی شما را مانند زمانی که در نمایشگاه است زیبا و درخشنده نشان می دهد.

فواید و مضرا سرامیک خودرو؟آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

محافظت در برایر اشعه UV از فواید سرامیک خودرو

حتما شما درباره آسیب اشعه خورشید به رنگ خودروها شنیده اید. پوشش سرامیکی رنگ بدنه خودروی شما را در برابر اکسید شدن حفظ می کند. پوشش سرامیکی از محو شدن رنگ بدنه خودرو و همچنین کدر شدن آن جلوگیری می کند. اگر شما خودروی خود را بیرون پارک می کنید با این پدیده آشنا هستید. همچنین پوشش سرامیکی مانع رسیدن نور خورشید به داخل خودروی شما می شود. بنابراین دمای خنک تری در داخل خودرو خواهید داشت. این مورد به حفظ داشبورد و رنگ روکش های صندلی خودرو کمک بسیاری می کند.

فواید و مضرات سرامیک خودرو؟آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

محافظت در برابر لکه های شیمیایی از فواید سرامیک خودرو

آلاینده های شیمیایی موجود در هوا به شدت به رنگ خودرو آسیب می زنند و باعث خوردگی و پوسیدگی آن می شوند. این پوشش از چسبیدن این آلاینده ها به بدنه خودرو جلوگیری می کند. با افزایش میزان آلودگی هوا این پوشش می تواند راحتی خیال را به همراه داشته باشد.

آب گریز بودن و تمیزی بیشتر از فواید سرامیک بدنه خودرو

پلیمر موجود در این نوع پوشش باعث آب گریز بودن آن می شود. این باعث می شود گل و لای به بدنه خود نچسبد. همچنین شستشوی سریع و راحتی را تجربه کنید. شما با فشار آب به راحتی خودروی صفر کیلومتری را خواهید دید!

به این نکته توجه کنید که نگران از بین رفتن پلیمر این پوشش نباشید چرا که حذف کامل آن نیازمند سمباده مرطوب و صیقل دادن دوباره است.

فواید و مضرات سرامیک خودرو؟آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو دوام بیشتری نسبت به نوع معمولی آن دارد. علاوه بر اینکه همه این موارد، محافظت در برابر خراش و ساییدگی را نیز دارد. همچنین نیاز به تجدید آن به طور مداوم را ندارد. این باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما می شود.

ضمن اینکه پوشش سرامیکی دارای ضمانت نامه است که شما می توانید بدنه خودرو سرامیک شده خود را تعمیر یا پوشش آن را تعویض کنید.


مضرات سرامیک خودرو

همانطور که می دانید هر صنعتی دارای فواید و مضراتی است. پوشش سرامیکی با همه فوایدی که دارد دارای معایبی است که قبل از استفاده بهتر است درباره آنها اطلاعاتی داشته باشیم. در زیر ۱۲ ضرر پوشش سرامیکی بدنه خودرو را بررسی می کنیم.

رفع عیوب رنگ قبل از استفاده از پوشش سرامیکی

باید بدانید قبل از استفاده از پوشش سرامیکی باید عیوب رنگ بدنه خودرو را رفع کنید. عواملی مثل خراش، پریدگی، فرورفتگی را رفع کنید. در صورتی که آنها را رفع نکنید بعد از استفاده از پوشش سرامیکی آنها برجسته تر خواهند شد.

شک برانگیز بودن نانو سرامیک خودرو

پوشش سرامیکی چند سالی است که وارد بازار شده است. هنوز هم منتقدانی هستند که استفاده از آن با ادعا حفاظت از رنگ خودرو را شک برانگیز می دانند. پوشش سرامیکی واقعا می تواند محافظ خوبی برای رنگ خودروی شما باشد. اما واقعا باید به ادعاهای بیش از حد خوب شک کرد.

سخت پاک شدن پوشش سرامیکی از مضرات سرامیک خودرو

یکی دیگر از مضرات سرامیک بدنه خودرو پاک کردن آن از روی بدنه خودرو است. اگر شما به هر دلیلی تصمیم گرفتید روکش سرامیکی را از بدنه خودرو پاک کنید. باید بدانید پاک کردن مستلزم صرف وقت زیاد و هزینه پاک کردن آن است. فقط ممکن است بعد از پاک کردن روکش شما مجبور باشید خودروی خود را رنگ کنید.

راه حل دائمی پوشش سرامیکی از معایب سرامیک خودرو

توجه داشته باشید که پوشش سرامیکی یک راه حل دائمی برای حفاظت از رنگ خودرو شما نیست. بعد از چند سال شما باید آن را تجدید کنید. بنابراین مجبور هستید هر چند سال بودجه ای برای این کار در نظر بگیرید.

گران بودن پوشش سرامیکی از معایب سرامیک ماشین

قیمت زیاد روکش های سرامیکی مهمترین نقطه ضعف آن ها است. بسیاری از قوطی های حاوی سرامیک قیمتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار دارند. (در داخل کشور این قیمت بسیار بالاتر از معادل دلاری آن میباشد) اما این تنها بخشی از هزینه آن است. اجرای این نوع روکش به دانش، تجربه، ابزار اصلاح رنگ، نور UV و گاراژ اختصاصی دارد. که همه این موارد مستلزم هزینه های بیشتری است.

اجرای مواد نانو سرامیک خودرو تجربه نیاز دارد

اگر شما تمام تجهیزات اجرای پوشش سرامیکی را در اختیار داشته باشید باز هم نیاز به تجربه خواهید داشت. نکات و ترفندهای زیادی برای افزایش طول عمر آن وجود دارد.

برخی از پوشش های سرامیکی در دسترس عمومی نیست

بعضی از روکش های سرامیکی خودرو به دلیل آنکه برای اجرای آنها باید دارای مهارت باشید. برای فروش در دسترس همه نیست. یعنی تنها کسی که دوره های آموزش اجرای آن را دیده باشد می تواند آنها را خریداری کند.

ایجاد لکه های آب از معایب سرامیک بدنه خودرو

روکش های سرامیکی برای حفاظت از آسیب ها به رنگ بدنه اجرا می شوند. اما آنها مانع کافی برای جلوگیری از لکه های آب را ندارند. آب بر روی سطح روکش سرامیکی می ماند و خشک می شود. این باعث ایجاد لکه بر روی خودرو می شود. حتما بعد از استفاده از روکش سرامیکی برای شستشوی خودرو از حوله و شامپو استفاده کنید. سعی کنید بعد از باران خودروی خود را بشویید.

ادعای گمراه کننده بسیاری از تولیدکنندگان درباره ماندگاری سرامیک خودرو

بسیاری از تولیدکنندگان ممکن است تبلیغ محصول خود را در مقایسه با سایر تولید کنندگان درباره طول عمر روکش ها داشته باشند. بعضی از شرکت ها معتقدند که ماندگاری پوشش تولیدی آنها ۹ سال دوام می آورد. شاید از نظر فنی این ادعا درست باشد. اما ان در صورتی است که هرگز ماشین خود را از پارکینگ بیرون نیاوردید! اگر خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید شاید طول عمر پوشش محافظ به ۵ سال برسد.

هزینه نگهداری زیاد از مضرات سرامیک رنگ خودرو

باید برای حفظ پوشش رنگ خودرو همیشه خودرو را با شامپوی با PH خنثی بشویید. از تقویت کننده های روکش های سرامیکی هر ۶ ماه یکبار استفاده کنید. ماشین خود را در گاراژ نگه دارید. بعد از شستن خودرو بلافاصله آن را خشک کنید.

کارواش ماشین سرامیک شده

خیلی ها تصور می کنند بعد از سرامیک کردن ماشین نیاز به کارواش ندارد. این تصور کاملا اشتباه است. بعد از سرامیک خودرو برای لک نشدن خودرو از لکه های آب حتما باید با شامپو و حوله فبیرو خودروی خود را تمیز کنید. پس شما از کارواش بی نیاز نشده اید. تنها مزیت آن زودتر تمیز شدن آن با فشار آب زیاد است.

نتیجه گیری

آیا سرامیک بدنه خودرو خوب است؟

این منطقی است که بخواهید از رنگ بدنه خودروی خودتان محافظت کنید. از این گذشته رنگ آمیزی دوباره بدنه خودرو ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. همچنین شما دوست دارید تا تا حد ممکن خودروی شما نو به نظر برسد. اما آیا پوشش سرامیکی واقعا ارزش دارد؟از فواید و مضرات پوشش سرامیکی خودرو این است که  ممکن است از رنگ خودروی شما محافظت کند اما برای همه مناسب نیست. اگر شما در شرایط آب و هوایی خیلی گرم و یا خیلی خشک هستید، سرامیک خودرو برای خودروی شما مناسب نیست. یا اگر منطقه شما دارای آب یا املاح زیاد یا آب سخت است سرامیک خودرو گزینه مناسب برای شما نیست. در این موارد بهتر است از واکس یا درزگیر استفاده کنید.

نظرات در مورد سرامیک خودرو

فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کار برای شما ارزش دارد؟

خیلی از افرادی که خودروی خود را سرامیک کرده اند از کیفیت اجرا شده ناراضی هستند. آنها در مورد استفاده از مواد اصل و درجه یک توسط کارشناس شک دارند. اما افرادی که سرامیک بدنه خودروی آنها توسط متخصص دوره دیده انجام شده است رضایت کاملی در مورد سرامیک بدنه خودروی خود دارند. آنها تنها ایراد سرامیک خودرو باران های اسیدی می دانند که در سرامیک نفوذ می کند. همچنین آب باران که در مناطق بسیار گرم سریع تبخیر می شود. به صورت لکه گچی باقی می ماند.

نظرات و پیشنهادهای شما؟

ابرای کسانی که عاشق خودرویشان هستند زیبایی و درخشندگی آن برایشان مهم است. در کنار آن حفاظت از این زیبایی با نانو سرامیک خودرو نیز امکان پذیر شده است. در این مطلب انزل وب ما به بررسی فواید و مضرات سرامیک خودرو؟ آیا این کار برای شما ارزش دارد؟ پرداختیم. اگر شما هم در مورد فواید و مضرات سرامیک خودرو نظری دارید با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نحوه پولیش زدن رنگ و خراشیدگی ماشین با دست و دستگاه
از بین بردن خط ، لکه و.. بدنه ماشین با پولیش خودرو توسط دست و دستگاه

نظرات

×