کلاس‌هایی که می‌توانید آنلاین و غیر حضوری در آن شرکت کنید

کلاس‌هایی که می‌توانید آنلاین و غیر حضوری در آن شرکت کنید

شرکت در دوره‌های آموزشی و کلاس‌های آنلاین در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است. آنلاین شدن کلاس‌ها، هم برای برگزارکنندگان دوره‌های آنلاین و هم برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آنلاین، مزیت‌های زیادی دارد. کاهش رفت و آمدها، کاهش هزینه‌ی اضافی، مدیریت زمان، و امکان شرکت در کلاس‌هایی که از محل سکونت دانش‌آموزان دور است از جمله مزیت‌های برگزاری کلاس آنلاین است. اما یکی از سؤالات مهمی که همواره برای متقاضیان دوره‌های آنلاین مطرح بوده این است که آیا آموزش آنلاین برای دوره‌ی آموزشی مد نظر من مناسب است؟

در این مقاله پاسخ این سؤالات را می‌خوانید:

  • چه رشته‌هایی برای آموزش آنلاین مناسب است؟
  • آیا به صورت آنلاین می‌توان مهارت‌های پولساز یاد گرفت؟
  • آیا دوره‌های آنلاینی وجود دارد که به بازار کار ختم شود؟
  • آیا موسیقی را می‌توان آنلاین یاد گرفت؟
  • آیا نقاشی و طراحی را می‌توان آنلاین یاد گرفت؟
  • آیا جواهرسازی را می‌توان آنلاین یاد گرفت؟
  • آیا دوره‌های آنلاین زبان کیفیت لازم را دارند؟
  • آیا می‌توان طراحی سایت را آنلاین یاد گرفت؟
  • چه امکاناتی برای برگزاری کلاس آنلاین لازم است؟
  • کدام پلتفرم‌ برای کلاس مجازی مناسب است؟

چه رشته‌هایی برای آموزش آنلاین مناسب است؟

امروزه برگزارکنندگان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشیْ طیف وسیعی از رشته‌های علمی و هنری و همین طور مهارت‌های فنی و تخصصی را به صورت مجازی یا آنلاین آموزش می‌دهند. حتی می‌توان گفت کمتر مهارت یا تخصصی وجود دارد که نتوانید دوره‌ی مجازیِ آن را پیدا کنید. نرم‌افزارهای ارتباط مجازی، در این سال‌ها، توسعه‌ی چشمگیری پیدا کرده‌اند و امکانات متنوعی را در اختیار مدرسان و معلمان برای برگزاری کلاس آنلاین قرار می‌دهند. این توسعه به‌قدری بوده است که کارهای بسیار دقیق و حساسی مثل عمل جراحی و تعمیر قطعات صنعتی نیز به صورت آنلاین و از راه دور امکان‌پذیر شده است. بنا بر این عجیب نیست که دوره‌های آموزشی آنلاین نیز با این طیف متنوع و وسیع در اختیار متقاضیان قرار گرفته باشد. شما می‌توانید فنون و رشته‌های مختلفی، از مهارت‌های هنری مانند طراحی و نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، تا مهارت‌های فنی و تخصصی مانند طراحی وب سایت، سئو، طلاسازی و جواهرسازی، طراحی جواهر، ویرایش، ترجمه، تا یادگیری زبان‌های خارجی و علوم مختلف را به صورت آنلاین یاد بگیرید. در ادامه، با بعضی از محبوب‌ترین و کارآمدترین رشته‌ها و مهارت‌هایی که برای آموزش آنلاین مناسب است آشنا می‌شوید.

دوره‌ی آنلاین زبان

دوره‌ی آنلاین زبان

یکی از متداول‌ترین دوره‌های آموزش آنلاین، دوره‌های مجازی زبان است. ابزارهای مختلف نرم‌افزارهای کلاس آنلاین و جلسه‌ی آنلاین این امکان را فراهم می‌کند که زبان‌‌آموزان در کلاس‌های گروهی به فراگیری زبان بپردازند و شرایطی کاملاً مشابه با کلاس‌های حضوری داشته باشند. چرا که برای یادگیری زبان، مکالمات گروهی و تعامل با زبان‌آموزانِ دیگر جزء شروط اصلی و ضروری است. کلاس‌ زبان آنلاین می‌تواند به صورت خصوصی و گروهی و نیمه خصوصی برگزار شود. یکی دیگر از دسته‌بندی‌ها هم زنده بودن یا ضبط‌شده بودن کلاس است.

دوره‌ی آنلاین طراحی وب سایت

طراحی سایت یکی از تخصص‌هایی است که متقاضی زیادی در شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف دارد. داشتن وب‌ سایتی با کاربری و طراحی مناسب که هم زیبا باشد و هم کار کردن با آن آسان باشد یکی از مهم‌ترین نیازهای کسب و کارها در بازار امروز است. برای یاد گرفتن این مهارت می‌توانید از کلاس‌های آنلاین استفاده کنید. کلاس آنلاینِ خوب نیز، مانند کلاس حضوری، شرایطی دارد. برای انتخاب آموزشگاه آنلاین طراحی وب سایت باید این معیارها را در نظر داشته باشید:

  • اعتبار علمی مؤسسه‌ی برگزارکننده‌ی دوره
  • سوابق مدرسین
  • پروژه‌محور بودن دوره‌ی آموزشی
  • محیط آموزشی پویا و تخصصی

دوره‌های آنلاین طراحی سایت مزیت‌هایی نیز دارند:

  • کاهش هزینه‌ها (به دلیل کم کردن هزینه‌ی برگزاری حضوری کلاس از شهریه)
  • تمرکز بیشتر به دلیل حضور در محیط دلخواه دانشجو
  • صرفه‌جویی در زمان
  • امکان کار بر روی پروژه‌های شخصی همزمان با شرکت در دوره

دوره‌ی آنلاین جواهرسازی و طراحی جواهر

جواهرسازی و طراحی جواهر نیز از مهارت‌های پر سود و درآمدزایی هستند که می‌توانید به صورت آنلاین یاد بگیرید. برای موفقیت در این رشته‌ها باید خلاقیت و پیگیری زیادی داشته باشید و فقط به آموخته‌های‌تان بسنده نکنید. یعنی سعی کنید هر چه سریع‌تر وارد بازار حرفه‌ای طلا و جواهر شوید تا با چم و خم کار و ویژگی‌های این بازار آشنا شوید. ابزار ارتباط مجازی این امکان را در اختیار هنرجوی جواهرسازی و طراحی جواهر قرار می‌دهد که به صورت مجازی در دوره‌ی آموزش جواهرسازی و همین طور طراحی جواهر شرکت کند. چیزی که لازم دارید تهیه‌ی ابزار لازم است و داشتن پشتکار و به کار گرفتن خلاقیت و توان فنی شخصی‌. البته پلتفرمی مناسب که امکان برقراری ارتباط اینترنتی مطلوب و بدون قطع و وصلی را فراهم کند نیز از نیازهای اساسی برگزاری کلاس آنلاین و شرکت در این دوره‌هاست. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید فهرست دوره‌های آنلاین جواهرسازی مؤسسات مختلف را پیدا کنید.

دوره‌ی آنلاین موسیقی

دوره‌ی آنلاین موسیقی

یادگیری نوازندگی و خوانندگی و آهنگسازی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌تواند در قالب کلاس آنلاین انجام شود و کیفیت قابل قبولی هم داشته باشد. طبیعتاً هر چه قدر استاد شما ماهرتر و مسلط‌تر و آگاه‌تر باشد و ساز مناسب و ابزار ارتباطی مناسبی هم در اختیار داشته باشید، کلاس شما هم با کیفیت‌تر و مفیدتر خواهد بود. ممکن است دسترسی به استاد مد نظر شما، به دلیل دوری محل سکونت و شهر یا کشور شما، امکان‌پذیر نباشد. در این صورت کلاس آنلاین بهترین گزینه است.

دوره‌ی طراحی، نقاشی، مجسمه‌سازی

مانند موارد قبلی، شما می‌توانید هنرهای تجسمی را نیز به صورت مجازی یاد بگیرید و بعداً به کسب تجربه و آزمون و خطا بپردازید و تعاملات‌تان را با هنرمندان دیگر افزایش دهید.

دوره‌ی آنلاین نویسندگی

نوشتن داستان و فیلمنامه و نمایشنامه نیز یکی از تخصص‌هایی است که می‌توانید به صورت آنلاین یاد بگیرید. شرکت در کلاس‌های گروهی آنلاین نوشتن نیز در سال‌های اخیر بسیار باب شده است و شما می‌توانید از دانش و تجربه‌ی نویسنده‌ها و مدرسان حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید.

چه امکاناتی برای برگزاری کلاس آنلاین لازم است؟

برای برگزاری کلاس آنلاین، در کنار دانش و تجربه و مهارت، به مواردی نیاز دارید که بدون آن‌ها نمی‌توانید کلاس آنلاین خوبی برگزار کنید. مواردی که برای برگزاری دوره‌ی آموزش مجازی نیاز دارید این‌هاست:

  • محیط آرام و مناسب برای آموزش که تمرکز کافی را در آن داشته باشید
  • داشتن ابزار احتمالی لازم برای تخصصی که می‌خواهید آموزش دهید
  • دسترسی به اینترنتی با سرعت مناسب که برقراری ارتباط را مقدور کند
  • استفاده از پلتفرمی مناسب که ارتباطی بدون قطع و وصلی را فراهم کند و قیمت مناسبی هم داشته باشد

مورد آخر اهمیت زیادی دارد چرا که پلتفرمی مناسب برای آموزش باید ویژگی‌هایی مثل در دسترس بودن، مقرون‌به‌صرفه بودن، و بی نیازی از وی پی ان را داشته باشد. همچنین باید ابزار آموزشی مناسب و متنوع داشته باشد و طراحی آن نیز برای برگزاری دوره و کلاسی که گاهی ممکن است چند ساعت طول بکشد مناسب باشد. علاوه بر نمونه‌های خارجی مانند اسکایپ و زوم، که مشکلاتی مثل عدم دسترسی به پشتیبانی و هزینه‌ی نسبتاً زیاد و دسترسی به فیلترشکن را دارند، نمونه‌ی ایرانی این محصول نیز انتخاب بسیار مناسبی است. پیشنهاد ما به شما یکی از تازه‌ترین پلتفرم‌های رویداد آنلاین است که به‌تازگی استفاده از آن با اقبال کاربران مواجه شده است و کارنامه‌ی قابل قبولی دارد. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم، یعنی الوکام، و بررسی امکاناتش و همین طور آگاهی از سرویس‌های اشتراک و هزینه‌ها به وب سایت alocom.co مراجعه کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمدعلی says:

    من با الوکام کلاس برگزار کردم واقعا دمشون گرم هم رابط کاربریه خوبی داره هم اصن کلاسم قطع نشد خدایی قیمت هاشم خیلی مناسبه

×