آموزش 12 روش حل مشکل رایج گلکسی واچ (Galaxy Watch)

آموزش ۱۲ روش حل مشکل رایج گلکسی واچ (Galaxy Watch)

ساعت‌های هوشمند، ⌚ طرفداران زیادی دارد. در این میان، گلکسی واچ سامسونگ، جایگاه خاصی بین طرفداران اسمارت واچ پیدا کرده‌است. باوجود کیفیت بالای Galaxy Watch سامسونگ، این ساعتها بعضی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل رایج گلکسی واچ (Galaxy Watch) می‌پردازیم.

رفع مشکلات گلکسی واچ

The Most Common Samsung Galaxy Watch Problems and How to Fix them

ساعت‌های هوشمند با وجود تمام مزایای خود، مانند تمام وسایل الکترونیکی دیگر دچار مشکلات متعددی میشوند. ممکن است واچ شما آپدیت نشود، کانکت نشده یا درست شارژ نشود. قبل از شروع عیب‌یابی دقیق، ابتدا از شارژ واچ خود مطمئن شده و سپس آن را مجددا راه‌اندازی کنید. اگر مشکل گلکسی واچ شما تخصصی‌تر بود و با ریستارت کردن رفع نشد، میتوانید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

مشکلات پیر شدن (Pairing issues) گلکسی واچ

ساعت و گوشی اندروید شما Pair نمی‌شوند؟ در این صورت، برای حل معایب گلکسی واچ میتوانید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

بلوتوث واچ خود را روشن و خاموش کنید:

Tizen Galaxy Watches: در ساعت خود، کلید Power\Home را در حالی که در صفحه اصلی هستید فشار دهید. سپس به Setting > Connections > Bluetooth رفته و بلوتوث را خاموش و روشن کنید.

۵ یا Galaxy Watch 4: به Settings > Connections > Bluetooth رفته، بلوتوث را خاموش کنید، چند لحظه صبر کرده سپس آن را روشن کنید.

رفع مشکل پیر‌شدن گلکسی واچ

برای کارایی بهتر پیشنهاد میکنیم بلوتوث گوشی خود را نیز خاموش کنید.

اطمینان حاصل کنید که تلفن هوشمند و ساعت شما در محدوده اتصال بلوتوث قرار دارند و مسیر بین آنها نسبتاً بدون مانع است.

به منوی بلوتوث گوشی رفته و گلکسی واچ و گوشی خود را Unpair کرده و دوباره Pair کنید.

مشکلات همگام سازی (Syncing issues)

اطلاعات سلامتی شما با Samsung Health گوشی همگام‌سازی نمیشود؟ در قدم اول سعی کنید یک manual sync بین گوشی و واچ خود ایجاد کنید. برای این کار برنامه Samsung Health را در گوشی خود باز کنید، به Menu > Settings > Sync with Samsung account بروید. به قسمت Switch رفته و در نهایت روی همگام سازی(Sync) ضربه بزنید.

بلوتوث گوشی و ساعت هوشمند خود را دوباره تنظیم کنید؛ سپس بررسی کنید که دستگاه‌های شما متصل هستند یا خیر.

Samsung Health را روی گوشی خود حذف نصب کنید. پس از اتمام، آن را دوباره نصب کنید.

ممکن است لازم باشد ساعت هوشمند خود را Unpair کنید. برای انجام این کار، به منوی بلوتوث گوشی خود بروید و Unpair را بزنید.

رفع مشکل همگام‌سازی گلکسی واچ

به عنوان آخرین راه حل، از Samsung Galaxy Watch خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید:

برای پشتیبان‌گیری از Samsung Galaxy Watch، برنامه Galaxy Wearable را در تلفن خود باز کنید. روی Account and backup > Backup and restore > Backup data ضربه بزنید . تنظیمات و برنامه هایی را که می خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید. در نهایت، Backup را فشار دهید . پس از تکمیل، روی Done ضربه بزنید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، توصیه می کنیم یک بار دیگر از برنامه Galaxy Wearable استفاده کنید. این مراحل در همه واچ‌های سامسونگ یکسان است. برنامه را در گوشی خود باز کنید، روی تب Home > General > Reset > Reset ضربه بزنید.

یک بار دیگر واچ خود را راه اندازی کنید، در این مرحله دیگر نباید مشکل نرم‌افزاری وجود داشته باشد. 

مشکل شارژ گلکسی واچ

اطمینان حاصل کنید که نقاط شارژ روی گلکسی واچ سامسونگ و پایه شارژر، تمیز هستند.

اگر دستگاه شما هنوز مقداری شارژ نگه می دارد، قبل از تلاش برای شارژ مجدد، ساعت هوشمند خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

رفع مشکل شارژنشدن گلکسی واچ

داک شارژ کار نمیکند؟ اگر ساعت شما یکی از مدلهای Galaxy Watch 5، Galaxy Watch 4، Galaxy Watch 3، Watch Active 2، Galaxy Watch یا Galaxy Watch Active است، از شارژر بی‌سیم Qi دیگری استفاده کنید.

شاید لازم باشد شارژر Samsung Galaxy Watch خود را به طور کلی تعویض کنید.

مشکلات صفحه نمایش

اگر گلکسی واچ شما در حال شارژ است و شارژ را نگه میدارد اما صفحه نمایش روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل مهمی داشته باشد. قبل از بردن دستگاه خود برای بررسی دقیق‌تر، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

اگر صفحه نمایش ساعت شما رگه‌هایی دارد یا سوسو می زند، یک راه‌اندازی مجدد ساده را به عنوان اقدام اولیه توصیه می‌کنیم. در این فرآیند به نمایشگر ساعت خود توجه زیادی داشته باشید. اگر مشکل در هنگام راه‌اندازی مجدد صفحه همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد گلکسی واچ شما توسط یک فرد حرفه‌ای بررسی شود. دقت کنید که در این حالت علت مشکل نرم‌‌افزار یا Watch Faces نیست.

با این حال، اگر بعد از راه‌اندازی مجدد ساعت متوجه چیزی نشدید، ممکن است لازم باشد Watch Face خود را تغییر دهید. برای این کار، صفحه ساعت را در صفحه اصلی(Home Screen) لمس کرده و نگه دارید، Remove > checkmark  را انتخاب کنید تا واچ فیس حذف نصب شود. این روند در هر دو مدل Tizen و Wear OS Galaxy Watch یکسان است.

رفع مشکل صفحه نمایش گلکسی واچ

اگر صفحه‌نمایش ساعت هوشمند شما به Gestures (تغییر وضعیت بدنتان) پاسخ نمی‌دهد، دوباره بررسی کنید که آیا  Raise to Wake روشن است یا خیر:

برای انجام این کار در گوشی خود، برنامه Galaxy Wearable را باز کنید، روی Advanced ضربه بزنید و روی کلید کنار اشاره Wake-up Gesture ضربه بزنید تا Raise to Wake فعال شود.

برای ساعت تایزن گلکسی، برنامه Settings app > Advanced > Wake-up gesture را باز کنید Wake-up gesture را روشن کنید.

در Galaxy Watch 4 یا ۵ Galaxy Watch به  Settings > Display > Screen wake-up > Raise wrist to wake بروید.

مشکلات اعلان (Notification issues)

ممکن است گلکسی واچ شما نوتیفیکیشن گوشیتان را نشان ندهد. برای حل این مشکل می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید.

ابتدا گوشی هوشمند و ساعت هوشمند خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

بررسی کنید که آیا Notifications در برنامه Galaxy Wearable فعال هستند یا خیر. برای انجام این کار، روی Notifications در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید و مطمئن شوید که روشن است.

اگر برنامه‌های خاصی از طریق Notification ارسال نمی‌شوند، می‌توانید پشتیبانی Notification را برای برنامه‌های جداگانه در این صفحه نیز تغییر دهید.

رفع مشکل نوتیفیکیشن گلکسی واچ

بررسی کنید که آیا حالت‌های Power Saving یا Alert Restriction در گلکسی واچ سامسونگ شما فعال است یا خیر:

Tizen Galaxy Watches: برنامه تنظیمات را روی ساعت خود باز کنید و به Advanced بروید. مطمئن شوید که Theatre mode و Goodnight mode و Do not disturb همه خاموش هستند.

۵ یا Galaxy Watch 4: به Settings > Advanced features بروید و گزینه‌های Theatre mode و Goodnight mode و Do not disturb را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید این ویژگی‌ها را در تب Advanced در برنامه Galaxy Wearable گوشی خود غیرفعال کنید.

رفع مشکل آپدیت نشدن گلکسی واچ

مثل همیشه، ساعت و گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر Samsung Galaxy Watch شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شود، به‌روزرسانی دستی را آغاز کنید. برنامه Galaxy Wearable را در تلفن خود باز کنید، به Watch software update بروید، روی دانلود و نصب ضربه بزنید.

مشکل آپدیت نشدن گلکسی واچ

سعی کنید واچ و گوشی خود را Unpair و Repair کنید. اگر گوشی شما در حال دانلود یک به‌روزرسانی است اما نمی‌تواند آن را روی گلکسی واچ شما نصب کند، ممکن است مشکل اتصال بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

اگر مشکل حل نشد به عنوان آخرین راه، گلکسی واچ خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

برای رفع مشکل آپدیت نشدن گلکسی واچ ۴ راه های زیر را امتحان کنید:

به Settings > About watch > Software رفته و اگر آپدیت جدیدی در دسترس است آن را نصب کنید. ممکن است به علت مشکل اینترنت آپدیت جدید به شما نشان داده نشود. اگر ساعت شما به اینترنت وصل نمی‌شود، دسترسی به شبکه را در ساعت دوباره تنظیم کنید. برای این کار به Settings > Connections > Wi-Fi رفته و با انتخاب گزینه Forget، اطلاعات اینترنت را پاک کنید. وایفای را یکبار خاموش و روشن کرده و بعد دوباره به اینترنت وصل شوید. اگر اینترنت مشکلی نداشت آپدیت را از طریق گوشی خود نصب کنید. اگر آپدیت انجام نشد؛ گوشی و گلکسی واچ خود را ریبوت کرده و دوباره امتحان کنید.

مشکلات Activity Tracking

اگر گلکسی واچ، ضربان قلب یا فعالیتهای روزانه شما را ثبت و ردیابی نمیکند میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

Tizen Galaxy Watches: به  Samsung Health > Settings > Workout detection بروید. مطمئن شوید که این حالت فعال است. توجه کنید که تشخیص خودکار تمرین تنها پس از ۱۰ دقیقه فعال میشود، بنابراین اگر تمرینات شما کوتاه‌تر است، ممکن است علت مشکل همین باشد.

گلکسی واچ ۴ یا ۵: به  Samsung Health > Settings رفته سپس Auto detect workouts را فعال کنید.

رفع مشکل ردیابی فعالیت گلکسی واچ

بررسی کنید که آیا Auto detect workouts در گوشی هوشمند شما فعال است یا خیر:

Galaxy Wearable را در گوشی خود باز کنید و به Health settings > Workout detection بروید. قابل ذکر است که Auto detect workouts می‌تواند باعث مشکلات دیگری نیز شود. اگر متوجه شدید که ساعت شما داده‌های اشتباهی را ثبت می کند یا به طور ناگهانی شروع به ضبط یک تمرین می‌کند، تشخیص خودکار تمرین را خاموش کنید.

دقت کنید که سنسور گلکسی واچ شما تمیز باشد. همچنین ساعت در جای درستی از مچ دست شما قرار داشته باشد.

ممکن است علت بروز این مشکل آپدیت جدید باشد. اگر مشکوک هستید که به‌روزرسانی اشتباه است، گلکسی واچ خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

مشکلات سلولی (Cellular Issues)

برخی از مدل‌های گلکسی واچ قابلیت پشتیبانی از LTE را دارند. این مدل  ساعت‌ها برای گوش‌دادن به موسیقی یا برقراری تماس عالی هستند. اما گاهی اوقات ممکن است در وصل شدن به اینترنت ۴G دچار مشکل شوند. در این صورت میتوانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید.

ابتدا مطمئن شوید که گلکسی واچ شما مدل LTE است. اگر در حال راه اندازی Samsung Galaxy Watch خود هستید، دوباره بررسی کنید که آیا گلکسی واچ با گوشی شما سازگار است یا خیر. گوشی شما باید حداقل ۱.۵ گیگابایت رم با اندروید ۵.۰ یا بالاتر باشد.

برای فعال کردن LTE در ساعت خود، مطمئن شوید که ساعت هوشمند با گوشی شما Pair شده است. به Galaxy Wearable app > Mobile networks بروید. این برنامه شبکه های LTE را اسکن می کند. پس از تکمیل، دستورات را دنبال کنید.

رفع مشکل اینترنت گلکسی واچ

اگر اتصال ساعت شما به طور ناگهانی از کار افتاد، ساعت هوشمند و گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

ممکن است لازم باشد تنظیمات شبکه واچ خود را بازنشانی کنید:

Tizen Galaxy Watches: روی Power/Home key > Settings > Connections > Mobile networks > Mobile plans ضربه بزنید؛ دستورات را دنبال کنید. پس از تکمیل روی Reset ضربه بزنید.

۵ یا Galaxy Watch 4: روی Settings > Connections > Mobile Networks > Access Point Names > Reset ضربه بزنید.

همچنین می توانید تنظیمات شبکه ساعت خود را از برنامه Galaxy Wearable گوشی خود بازنشانی کنید. پس از تکمیل، جزئیات برنامه تلفن همراه خود را به واچ خود اضافه کنید.

مشکلات عملکرد (Performance issues)

گلکسی واچ شما با گذشت زمان ممکن است دچار مشکلات عملکردی شود مانند lag یا تخلیه باتری. برای رفع این مشکلات میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید.

قبل از هر اقدامی، گلکسی واچ خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

در مرحله بعد، برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید:

انجام این کار از طریق تلفن آسانتر است. برنامه Galaxy Wearable را باز کنید و به Apps > Manage apps بروید . هر چیزی را که نیاز ندارید یا به طور مرتب استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید.با این کار حافظه واچ شما آزادتر می‌شود، استفاده از رم را کاهش می‌دهد و عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

مشکلات صفحه نمایش گلکسی واچ

Watch Face ساعت شما نیز ممکن است در این مشکلات موثر باشد. سعی کنید آن را به یک Default Face برگردانید. برای این کار صفحه ساعت را لمس کنید و نگه دارید و برای انتخاب Watch Face دیگری انگشت خود را روی صفحه بکشید.

می‌توانید Watch Face هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید. برای انجام این کار، Watch Face در Home Screen ساعت را لمس کرده و نگه دارید. روی Remove ضربه بزنید، سپس برای حذف نصب Watch Face، روی علامت تیک بزنید. این روش در ساعت‌های تایزن و Wear OS Samsung Galaxy Watches سازگار است.

به‌روزرسانی نرم‌افزار را بررسی کنید. اگر مشکل نرم‌افزاری اساسی در دستگاه شما وجود داشته باشد، احتمالاً یک به‌روزرسانی آن را برطرف خواهد کرد.

البته آپدیت جدید نیز می‌تواند باعث مشکل باشد. در این صورت ممکن است مجبور شوید گلکسی واچ خود را ریست کنید.

مشکل تنظیم ساعت گلکسی واچ

زمان را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار از صفحه اصلی ساعت کلید Power را فشار دهید. سپس روی Setting ضربه بزنید. روی General ضربه بزنید و سپس به قسمت Date and time بروید. تاریخ، زمان و منطقه زمانی را برای منطقه خود تنظیم کنید و سپس بررسی کنید که آیا ساعت به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر. اگر تاریخ و ساعت همچنان نادرست است، ساعت را Reset کنید. بسته به مدل ساعت، گزینه «زمان خودکار» ممکن است وجود داشته باشد. اگر Switch کنار Feature روشن باشد، اطلاعات تاریخ و زمان ارائه شده از شبکه‌ای که ساعت به آن متصل است تولید می شود. برای تنظیم دستی تاریخ و زمان، Switch را خاموش کنید

مشکل تنظیم ساعت گلکسی واچ

ساعت را Restart کنید. اگر تغییری حاصل نشد، گلکسی واچ خود را ریست کنید. برای این کار، به Setting بروید، روی General ضربه بزنید، روی Reset ضربه بزنید و سپس دوباره روی Reset ضربه بزنید. تمام داده‌های ذخیره‌شده در ساعت پاک می‌شود. قبل از تنظیم مجدد، مطمئن شوید که از اطلاعات گلکسی واچ، بکاپ گرفته‌اید. پس از تکمیل، زمان را همانطور که توضیح داده شد تنظیم کنید.

رفع مشکلات Bixby در گلکسی واچ ۴

اگر Bixby نتوانست با دستورات صوتی فعال شود، ابتدا وایفای خود را روشن و خاموش کنید. اگر تغییری حاصل نشد بررسی کنید که آیا  تنظیمات Voice wake-up شما فعال است یا خیر:

در صفحه اصلی ساعت به Bixby بروید، سپس روی Settings ضربه بزنید. روی Voice wake up ضربه بزنید و مطمئن شوید که روشن است.

آن را با گفتن “Hi, Bixby” آزمایش کنید. اگر Bixby پاسخ دهد، مشکل را برطرف کرده‌اید.

همچنین می توانید Bixby را تنظیم کنید تا با استفاده از کلید پاور فعال شود. برای این کار به Settings > Advanced features > Customize keys > Double press رفته و Bixby را انتخاب کنید. اکنون می توانید با دو بار فشار دادن کلید پاور، Bixby را فعال کنید.

رفع مشکل بیکسبی گلکسی واچ

اگر Bixby همچنان از تأیید دستورات شما امتناع می ورزد، بررسی کنید که آیا correct permissions فعال هستند یا خیر برای این کار به Settings > Apps > Permissions > Bixby بروید. اطمینان حاصل کنید که همه مجوزها فعال هستند.

اگر تغییری در عملکرد حاصل نشد، Bixby را به اجبار کنار بگذارید. برای این کار، برنامه Galaxy Wearable را در تلفن خود باز کنید و مسیر Apps > App Info > Bixby > Force stop را دنبال کنید.

مشکلات Google Assistant در گلکسی واچ ۴

Samsung Galaxy Watch 4 از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند. Google Assistant ممکن است باعث شود که ساعت‌های هوشمند به طور ناگهانی Pair شوند یا از اتصال مجدد به گوشی خودداری کنند. برای حل این مشکلات میتوانید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

اگر همچنان می‌توانید از طریق گوشی به ساعت خود دسترسی داشته باشید، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان روی ساعت خود دارید.

اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، گوشی و ساعت هوشمند خود را مجددا راه‌اندازی کنید. اگر مشکل موقتی است، راه‌اندازی مجدد باید آن را برطرف کند.

دستیار گوگل گلکسی واچ

Google Assistant را در Galaxy Watch 4 خود حذف کنید. برای انجام این کار، لیست برنامه های خود را با کشیدن انگشت به پایین در صفحه اصلی باز کنید، نماد Assistant را پیدا کنید، آن را طولانی فشار دهید و روی Uninstall ضربه بزنید . پس از تکمیل، هر دو دستگاه را یک بار دیگر مجددا راه‌اندازی کنید.

اگر دستیار Google باتری شما را خیلی سریع تخلیه می‌کند، مطمئن شوید که فعال‌سازی صوتی Hey Google غیرفعال است. برای این کار در Galaxy Watch 4، برنامه تنظیمات ساعت را باز کنید، سپس به Google > Assistant بروید. برای غیرفعال کردن، «Hey Google» را خاموش کنید.

چگونه گلکسی واچ خود را Restart کنیم؟

می‌توانید ساعت‌های هوشمند سامسونگ را مستقیماً از صفحه نمایش آن‌ها Restart کنید، اگر این روش پاسخ نمی‌دهد در اینجا نحوه انجام این کار با دکمه‌های آن‌ها یا گوشی هوشمندتان آمده است.

آموزش ریستارت کردن گلکسی واچ

Samsung Galaxy Watch 5/Pro: هر دو دکمه روی ساعت را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش شود. سپس ساعت مجددا راه‌اندازی می‌شود.

Samsung Galaxy Watch 4/Classic: هر دو دکمه روی ساعت را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خاموش شود. سپس ساعت مجددا راه‌اندازی می‌شود.

Samsung Galaxy Watch 3:  هر دو دکمه روی ساعت را برای حداقل هشت ثانیه یا تا زمانی که ساعت راه‌اندازی مجدد شود فشار دهید و نگه‌دارید.

Samsung Galaxy Watch:  کلید Home را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که یک فرمان راه‌اندازی مجدد نمایش داده‌شود. ساعت باید به زودی پس از آن دوباره راه‌اندازی شود.

Samsung Galaxy Watch Active 2:  هر دو دکمه روی ساعت را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه راه‌اندازی مجدد شود.

Samsung Galaxy Watch Active:  هر دو دکمه روی ساعت را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه راه‌اندازی مجدد شود.

Samsung Galaxy Fit 2:  شما می توانید Galaxy Fit 2 را به دو روش راه اندازی مجدد کنید. در گوشی خود، برنامه Galaxy Wearable را اجرا کنید. روی Home > About band > Restart band ضربه بزنید. در خود Band صفحه اصلی را به پایین بکشید، سه بار به سمت راست بکشید و سپس روی نماد با سه نقطه ضربه بزنید. پس از آن روی نماد بالایی که ظاهر می شود ضربه بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب، ۱۲ روش برای رفع مشکلات رایج گلکسی واچ گفته شد. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×