بررسی 14 علت خنک نکردن یخچال فریزر، برای حل مشکل چه کنیم؟

بررسی ۱۴ علت خنک نکردن یخچال فریزر ، برای حل مشکل چه کنیم؟

یخچال شما به دلایل مختلفی ممکن است به اندازه مورد نیاز شما سرما تولید نکند. ❄️ این باعث میشود مواد غذایی درون یخچال سریعتر خراب شوند. در این مطلب از انزل وب به بررسی ۱۴ علت خنک نکردن یخچال فریزر میپردازیم.

دلایل خنک نکردن یخچال

?What to Do if Your Fridge Stops Cooling

یخچال باید به اندازه کافی سرما تولید کند. این کار باعث میشود تا مواد غذایی که درون یخچال میگذارید خراب نشوند. با این حال گاهی به دلایل مختلفی یخچال نمیتواند سرما کافی تولید کند. شما در این مواقع میتوانید برای حل مشکل خنک نکردن یخچال سامسونگ و… قطعات مختلف آن را بررسی کنید و دلیل خنک نکردن یخچال را پیدا کنید. در ادامه برخی از دلایل این اتفاق را بررسی خواهیم کرد.

متصل نبودن یخچال به برق علت خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی

یکی از ساده ترین دلایلی که باعث میشود یخچال شما به صورت کلی روشن نشود یا کلا کار نکند خرابی پریز یا وصل نکردن دو شاخه به صورت درست به پریز باشد. بنابر این بررسی کنید که دو شاخه را به صورت صحیح به پریز زده باشید و پریز نیز کاملا سالم باشد.

بسته نشدن در یخچال علت خنک نکردن یخچال فریزر ال جی و…

در صورتی که در های یخچال به صورت کامل بسته نشود، هوای سرد به بیرون نشت میکند و یخچال به اندازه کافی خنک نمیشود. بنابر این بعد از هر بار باز کردن در یخچال مطمئن شوید که آن را به صورت کامل میبندید. همچنین لاستیک های دور یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید که لاستیک ها سالم هستند و مانع بستن در یخچال نمیشوند.

خنک نکردن یخچال ساید

حل مشکل خنک نکردن یخچال ساید سامسونگ و… با قرار دادن یخچال در محیطی مناسب

برای اینکه یخچال کارایی مناسبی داشته باشد باید در محیطی مناسب قرار بگیرد. محیط مناسب یعنی نور مستقیم آفتاب روی آن نباشد یا از وسیله ای که باعث گرما میشود، مانند گاز فاصله داشته باشد. همچنین فاصله یخچال باید از دیوار متناسب باشد. یکی دیگر از موارد مهم حین انتخاب محل مناسب برای یخچال تراز بودن آن است. در صورتی که یخچال شما تراز نباشد نمیتواند به صورت درست کار کند و سرمای مناسب را تولید کند.

دلیل خنک نکردن یخچال چیست

دلیل خنک نکردن یخچال چیست؟ تنظیم نبودن دمای یخچال

یکی دیگر از دلایل ساده خنک نکردن یخچال تنظیم نبودن دمای یخچال است. دمای یخچال را شما میتوانید از طریق صفحه نمایشی که روی آن است تنظیم کنید. نحوه تغییر دما روی هر یخچال متفاوت است و برای دیدن نحوه تغییر دمای یخچال باید دفترچه راهنمای یخچال خود را مطالعه کنید.

دلیل خنک نکردن یخچال

خنک نکردن یخچال الکترواستیل و… به دلیل یخ زدن فن اواپراتور

اواپراتور ها وسیله ای برای ساندن سرما از فریزر به یخچال هستند. این وسیله در فریزر قرار دارد. گاهی فن اواپراتور به دلیل یخ زدن نمیتواند کار خود را به درستی انجام دهد و باعث میشود یخچال شما خنک نشود. همچنین ممکن است فن اواپراتور یخ نزده باشد اما به دلیل خرابی و کار نکردن نتواند سرما را انتقال دهد.

خرابی سیستم بخ زدایی و برفک زدن فریزر

در یخچال های بدون برفک سیستم های یخ زدایی که شامل یک تایمر و یک گرم کننده برای از بین بردن برفک است، وجود دارد. در صورتی که این سیستم خراب شود باعث میشود فریزر شما برفک بزند و فن اواپراتور نیز یخ بزند و سرما بین فریزر و یخچال خوب انتقال پیدا نکند. در این صورت باید سیستم یخ زدایی را تعویض کنید یا برفک فریزر را از بین ببرید.

خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ

حل مشکل خنک نکردن یخچال با تعمیر کمپرسور خراب شده

کمپرسور فریزر با پمپاژ کردن گاز مایع به سمت فن اواپراتور باعث خنک شدن یخچال میشود. زمانی که در سیستم کمپرسور یخچال نقصی ایجاد شود، گاز مایع به درستی پمپاژ نمیشود و یخچال خنک نمیشود. بنابر این برای رفع مشکل خود کمپرسور یخچال را تعویض کنید.

کافی نبودن میزان گاز یخچال

اگر کمپرسور مانند قلب بخواهد سرما را به سمت فن اواپراتور پمپاژ کند، گاز یخچال برای پمپاژ شدن باید کافی باشد. در صورتی که یخچال شما نشتی گاز یخچال داشته باشد باعث میشود قدرت کافی برای سرد کردن یخچال را نداشته باشد و نشت گاز علت خنک نکردن یخچال فریزر میشود.

کثیف شدن یا خرابی فن کندانسور

فن کندانسور وسیله ای در یخچال است که باعث میشود گرما از یخچال خارج شود. زمانی که این فن خراب شود گرما از یخچال خارج نمیشود. همچنین زمانی که فن کندانسور کثیف و پر از خاک است گرما به درستی از سیم پیچ ها خارج نمیشود. بنابر این گرما داخل یخچال میماند و باعث کاهش سرما در یخچال میشود.

خنک نکردن یخچال امرسان

خرابی رله استارت علت خنک نکردن یخچال فریزر

رله استارت وسیله کوچکی است که کنار کمپرسور قرار دارد و باعث راه اندازی شدن کمپرسور میشود. زمانی که رله استارت خراب شود، کمپرسور راه اندازی نمیشود و در نتیجه یخچال خنک نمیشود.

خازن راه اندازی معیوب

به غیر از رله استارت، خازن نیز برای راه اندازی کمپرسور نیاز است و در صورتی که خازن راه اندازی خراب شده باشد باعث میشود تا کمپرسور به صورت درست راه اندازی نشود.

شکسته شدن دمپر ورودی هوا علت خنک نکردن یخچال دوو و…

دمپر ورودی هوا بین فریزر و یخچال قرار دارد. این وسیله میزان هوای سردی که از فریزر به یخچال منتقل میشود را کنترل میکند. اگر دمپر ورودی هوا بشکند یا مسدود شود باعث میشود آن طور که باید هوای سرد در جریان نباشد. همچنین اگر در یخچال حجم زیادی از مواد غذایی قرار داده باشید تا دریچه هوای آن را مسدود کند باعث میشود نتوانید یخچال را خنک نگه دارید.

خنک نکردن یخچال الکترواستیل

خرابی ترموستات یخچال علت تنظیم نبودن دمای آن

ترموستات یا سنسور محیطی باعث میشود دمای داخل یخچال کنترل شود و به اندازه مورد نیاز سرد شود. در صورتی که این سنسور خراب شود، یخچال متوجه گرم شدن خود نمیشود و در نتیجه مواد غذایی داخل یخچال خنک نمیشود.

دقت داشته باشید که بهتر است یخچال را یک فرد متخصص تعمیر کند تا آسیب بیشتری نبیند. همچنین در صورتی که یخچال شما گارانتی داشته باشد با دست زدن به قطعات یخچال ممکن است گارانتی یخچال باطل شود.

نحوه تعویض فن اواپراتور برای رفع مشکل خنک نکردن یخچال ساید

در صورت که فن اواپراتور خراب شده باشد میتوانید آن را برای حل مشکل خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ تعویض کنید. در صورتی که میخواهید فن اواپراتور را تعویض کنید ابتدا یخچال را از برق بکشید و برای دسترسی به این فن پوشش ته یخچال را با بازکردن پیچ هایش، باز کنید.

خنک نکردن یخچال ساید سامسونگ

مجددا پیچ های درپوش فن را باز کنید و فن را از روی یخچال جدا کنید.

خنک نکردن یخچال بعد از جابجایی

پس از جدا کردن فن قدیمی، یک فن اواپراتور جدید تهیه کنید و آن را با فن قدیمی جایگزین کنید.

خنک نکردن یخچال سامسونگ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به دلایل خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ و… صحبت کردیم. آیا شما توانستید علت خنک نکردن یخچال امرسان و.. را پیدا کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت خنک نکردن یخچال هایسنس در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

علت و 7 روش حل مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ
علت و ۷ روش حل مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ
جلوگیری از داغ شدن کنسول پلی استیشن و ایکس باکس
علت و روش های جلوگیری از داغ شدن کنسول پلی استیشن و ایکس باکس
چگونه از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟
۳ روش برای خنک نگه داشتن لپ تاپ و جلوگیری از داغ شدن آن

نظرات

×