آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS آیفون

آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS آیفون

همه ما اطلاع داریم که بعد از آپدیت iOS نسخه ۱۴ به بعد درخواست شماره تلفن برای راه اندازی دوباره گوشی آیفون به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. 📞 برای کاربران آیفون داخل کشور همیشه این استرس وجود دارد که بعد از آپدیت، گوشی از دسترس آنها خارج شود. در این مطلب انزل وب قصد داریم به آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS آیفون بپردازیم.

حل مشکل درخواست شماره تماس در گوشی آیفون

Fix Problem of Requesting a Contact Number on An iPhone

مشکل درخواست تلفن تماس بعد از آپدیت و ریست آنها یک مسئله مهم است. چرا که ثبت نام و ساخت اپل ایدی در داخل کشور با شماره های مجازی انجام میشود که در بیشتر مواقع توسط کاربران خریداری میشوند و تمام اطلاعات کاربران آیفون در اپل آیدی آنها ذخیره میشود و اگر شماره اپل آیدی شما با مشکل مواجه شود نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی هست تا گوشی دوباره در دسترس باشد و احتمالا داده های قبلی شما نیز از دسترس خارج میشوند. رفع مشکل درخواست شماره تماس برای راه اندازی دوباره آیفون کار نسبتا ساده ای است. فقط کافی است چند مرحله را انجام دهید. لطفاً گوشی خود را به متخصص این کار بسپرید. ممکن است در اثر وارد کردن شماره مجازی جدید گوشی شما قفل شود. زیرا اعتبار شماره مجازی مشخص نیست و ممکن است بعد از مدتی از دسترس خارج شود.

چرا باید برای راه اندازی آیفون شماره موبایل وارد کنیم؟

بعد از آپدیت iOS نسخه های ۱۴ به بالا، آیفون برای راه اندازی مجدد باید شماره موبایل را وارد کنیم. چرا آیفون درخواست شماره موبایل می کند؟ این مسئله مربوط به قابلیت ۲FA است. در واقع یک اقدام امنیتی است که توسط شرکت اپل انجام شده است. یک احراز هویت دو مرحله ای است. این قابلیت باعث می شود تا برای ورود به اپل آیدی به شماره تلفن خود نیاز داشته باشید. با استفاده از این قابلیت دیگر نگران هک شدن حساب خود نخواهید بود. این قابلیت شباهت زیادی به رمز پویا در بانکداری دارد.

آیا می توانیم برای تایید حساب شماره خودمان را وارد کنیم؟

زمانی که آیفون درخواست وارد کردن شماره تلفن را می کند، شما باید شماره خودتان را ثبت کنید. در اینجا است که مشکل جدی به وجود می آید. شرکت اپل ایرانیان را تحریم کرده است. بنابراین ایرانیان نمی توانند به طور مستقیم شماره موبایل خودشان را در سیستم ثبت کنند. البته راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. اما در این زمان کاربران دچار اختلالات زیادی می شوند. خیلی از کاربران از شماره های مجازی برای این کار استفاده می کنند. توجه کنید که شماره های مجازی عمر زیادی ندارد. بنابراین مراقب باشید.

رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS

برای رفع مشکل درخواست شماره تلفن در iOS 14 به مراحل زیر توجه کنید. خوشبختانه شرکت اپل ثبت شماره تلفن را اجباری نکرده است. بنابراین برای رفع مشکل درخواست شماره تلفن، زمانی که شما خطا را مشاهده کردید کافی است چند مرحله به عقب برگردید.

این صفحه به شما اجازه می دهد امنیت آی دی ثبت شده تان را قوی تر کنید. در این صفحه شما بر روی Other Option کلیک کنید. در اینجا سایر اطلاعات شما مانند رمز اپل آیدی برای شما نمایش داده می شود.

آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS

مشکل گذر از مرحله تایید شماره تلفن در تایید اپل آیدی

تا اینجا برای رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS 15 نیازی به وارد کردن شماره نخواهید داشت. در این مرحله شما بر روی گوشی خود ۲ گزینه دریافت می کنید. Do Not Upgrade  و Upgrade Account Security  را دریافت می کنید. شما Do Not Upgrade را انتخاب کنید تا بدون نیاز به وارد کردن شماره موبایل وارد اکانت خود شوید. انتخاب این گزینه باعث می شود درخواست اپل را رد کنید. هر باز که گوشی را آپدیت می کنید باید این مراحل را انجام دهید تا مشکل رفع شود.

آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS

حل مشکل نبود کد ایران در آیفون و رفع مشکل شماره تلفن

یکی از دلایلی که شما در مرحله آپدیت آیفون باید Do Not Upgrade را انتخاب کنید نبودن کد ایران در کد کشورهای تعریف شده در آیفون است. ایران در لیست کشورهای تحریم شرکت اپل است. بنابراین کد این کشور در لیست کشورهای اپل نیست.

در این حالت تنها راه، در دسترس بودن آیفون انتخاب گزینه Do Not Upgrade است. در این حالت شما در گذر از تایید شماره تلفن در آیفون موفق شده اید!

رفع مشکل verification failed در اپل

یکی دیگر از مشکلاتی که شما زمان ورود به اپل آیدی وجود دارد مشکل Verification failed است. به این معنا است که اپل آیدی بر روی دستگاه شما وریفای نشده است. بنابراین اپل به شما اجازه ورود نمی دهد. پیغام اپل درباره این مشکل There was a problem connecting to the server است. این پیغام نشان می دهد که سرور شما دارای محدودیت هایی است.

آموزش رفع درخواست شماره موبایل درiOs

این مشکل مربوط به اتصال اینترنت شماست و مشکل از اپل آیدی نیست. برای رفع این مشکل کافی است نوع اینترنت خود را تغییر دهید. به طور مثال اگر از اینترنت ایرانسل استفاده می کنید آن را تغییر دهید و از اینترنت همراه اول استفاده کنید یا برعکس. اگر آیفون شما سیم کارت نداشته باشد می توانید از اینترنت وای فای برای ورود به اپل آیدی استفاده کنید.

گاها شاید مجبور باشید IP خود را تغییر دهید تا مشخص نباشد که از ایران می خواهید وارد اپل آیدی شوید.

نظرات و پیشنهادهای شما؟

در این مطلب انزل وب به آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل iOS آیفون پرداختیم. آیا شما تا به حال با این پیغام مواجه شده اید؟ آیا از روش بالا برای رفع مشکل شماره موبایل در آیفون خود استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
آموزش تصویری 4 روش جدید تغییر رمز اپل آیدی
آموزش تصویری ۴ روش جدید تغییر رمز اپل آیدی (Apple ID)
آموزش 5 روش رفع ارور This Apple ID is Not Active آیفون
آموزش ۵ روش رفع ارور This Apple ID is Not Active آیفون
آموزش تصویری 9 روش ریست اپل ایدی (Apple ID)
آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

نظرات

  • Afra says:

    منم اول هنین کار رو کردم و هیچ جوره به عقب بر نمیگشت .گوشی رو کلا خاموش کردم و وقتی روشن شد گزینه ها از اول اومد و من موارد رو یکی یکی انجام دادم و مشکل حل شد

  • Mohadese says:

    من حواسم نبود countiniue رو زدم الان به عقب برنمیگرده که گزینه other option رو بزنم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • Afra says:

      سلام منم همین کار رو کرده بودم .ولی گوشی رو کلا خاموش کردم و دوباره که روشن کردم گزینه ها از اول اومد و من تمام موارد رو اجرا کردم و مشکل برطرف شد

  • Mmd says:

    من حواسم نبود continiueرو زدم الان برنمیگرده عقب که بخوامother option بزنم چکار کنم کمک کنید

  • ناصر says:

    سلام من حواسم نبوده continiueرو زدم هرکارمیکنم بر نمی‌کرده عقب چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین

  • سارا says:

    سلام من حواسم نبوده continiueرو زدم هرکارمیکنم بر نمی‌کرده عقب چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین

  • آیدا says:

    من اول حواسم نبود continue رو زدم الان هرچه قدر سعی می کنم برگردم به صفحه اول other option بزنم دیگه نمیاد . میشه راهنمایی کنید ؟

  • زری says:

    من اول حواسم نبود continue رو زدم الان هرچه قدر سعی می کنم برگردم به صفحه اول other option بزنم دیگه نمیاد . میشه راهنمایی کنید ؟

  • عاطف says:

    درود
    از صبح درگیر آپگرید بودم و مشکل شماره تلفن. با راهنمائی شما حل شد. سپاس فراوان
    دوست دارم مبلغی بپردازم بابت این راهنمایی ارزنده
    لطفا شماره کارت بدید.

  • حاجی عبیدالله تیموری says:

    ۰۷۰۰۵۷۴۷۱۱

  • Majid says:

    Thanks alot.

  • ali says:

    عالی بود

×