15 تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه

۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه

سایت ها و برنامه های مختلفی هستند که با بررسی و تجزیه تحلیل آهنگ های مورد علاقه شما، میتوانند آهنگ های مشابه آن را پیدا کرده و به شما نشان دهند. 🎶 در این مطلب از انزل وب به معرفی و بررسی ۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه میپردازیم.

یافتن آهنگ های مشابه

?How to Find Similar Songs Based on Ones You Like

زمانی که شما یک آهنگی را گوش میدهید و از خواننده، سبک آهنگ و… خوشتان میاید، دوست دارید آهنگ های مشابه آن را بیشتر گوش دهید. برای اینکه با یک جست جوی دقیق بتوانید آهنگ های مشابه آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید، میتوانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند سایت آهنگ مشابه میپردازیم.

چگونه سبک موسیقی خود را پیدا کنیم؟ با استفاده از Google

یکی از ابزار های ساده و ابتدایی برای پیدا کردن آهنگ مورد نظر یا آهنگ های مشابه آهنگ های مورد علاقه خود گوگل است. زمانی که شما موضوعی را در گوگل جست جو میکنید، Google سعی میکند بهترین نتیجه ها را به شما نشان دهد. بنابر این برای پیدا کردن آهنگ های خود میتوانید ابتدا از گوگل استفاده کنید و در صورتی که پیدا نشد، از سایر ابزار ها استفاده کنید. برای استفاده از گوگل میتوانید به عنوان مثال تایپ کنید آهنگ های مشابه آهنگ X کدام است. به جای حرف X نام آهنگ مورد نظر خود را تایپ کنید. همچنین اگر میخواهید آهنگ های خارجی پیدا کنید برای پیدا کردن بهتر آهنگ ها جمله Songs similar to X song را جست جو کنید. پس از جست جو، گوگل بهترین نتیجه را نشان شما میدهد.

آهنگ های مشابه

Spotalike سایت آهنگ های مشابه

ابزار Spotalike برای کاربران اسپاتیفای طراحی شده است. این یعنی اینکه شما در صورتی میتوانید از Spotalike استفاده کنید که اکانت اسپاتیفای داشته باشید. نحوه جست جو و پیدا کردن آهنگ با استفاده از سایت Spotalike بسیار ساده و راحت است. این یعنی شما در چند ثانیه میتوانید آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این کار کافیست شما وارد این سایت شوید. نام آهنگ مورد علاقه خود را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید. بعد از چند ثانیه تمام آهنگ های مشابه موزیک خود را در پلی لیست نشان داده شده میتوانید مشاهده کنید.

پیدا کردن موزیک مشابه

همچنین شما حین وارد کردن آهنگ خود میتوانید سایر آهنگ هایی که نام مشابه دارند را در نوار پیسنهاد ها مشاهده کنید. در آخر بعد از پیدا کردن آهنگ مورد نظر خود میتوانید آن را به برنامه اسپاتیفای خود متصل کنید. برای این کار بعد از پیدا کردن آهنگ مورد نظر روی Add to Spotify کلیک کنید.

پیدا کردن آهنگ ها مشابه توسط Tunebat سایت با ریتم موزیک

در حالی که ابزار Tunebat اساسا برای تولید کنندگان موسیقی ساخته شده و کاربرد های فراوانی برای اینگونه افراد دارد، سایر کاربران و افراد عادی نیز میتوانند از گزینه جست جوی آن برای پیدا کردن آهنگ های مشابه آهنگ مورد علاقه خود نیز استفاده کنند. علاوه بر این اطلاعات موسیقی دلخواه شما را برمیدارد. سپس در پایگاه داده خود جست جو میکند. با این کار بر اساس سبک و اطلاعات موسیقی شما، آهنگ های مشابه آن را پیدا میکند و به شما نشان میدهد.

سایت با ریتم موزیک

برای استفاده از Tunebat کافیست وارد این سایت شوید. سپس نام آهنگ مورد نظر خود را در کادر جست جو وارد کنید. بعد از چند لحظه لیست بلندی از آهنگ های مشابه آهنگ مورد علاقه خود میتوانید مشاهده کنید. به غیر از آهنگ ها در این لیست شما برخی از ریمیکس ها و کاور ها را نیز میتوانید مشاهده کنید. در صورتی که صفحه را بیشتر به سمت پایین بکشید میتوانید برخی از آهنگ هایی که دقیقا مشابه آهنگ شما نیستند، اما کمی نزدیک آهنگ شما هستند را مشاهده کنید.

MusixMatch سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل

MusixMatch یک پلتفرم برای تشخیص موسیقی است. همچنین برنامه ای است که در گوشی شما پیدا کردن یک آهنگ را آسان تر میکند. فرض کنید شما در یک مهمانی هستید و یک آهنگ پخش میشود، اما نمیدانید نام آن چیست. در این لحظه شما بدون دانستن نام آن آهنگ و با استفاده از ضبط صوت میتوانید آهنگ را پیدا کنید. همچنین اگر بعد از مهمانی خود یک جمله یا چند قسمت از آهنگ را به خاطر داشتید میتوانید آن جملات را وارد کنید و آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

یافتن آهنگ های مشابه

پس از یافتن آهنگ میتوانید نام خواننده آن و متن کامل آن را مشاهده کنید. پس از پیدا کردن این اطلاعات میتوانید سایر آهنگ های خواننده مورد نظر یا آهنگ های مشابه آن را مشاهده کنید.

چگونه آهنگ مورد علاقمو پیدا کنم؟ توسط SoundHound

SoundHound مشابه سایت MusixMatch یک ابزار عالی برای پیدا کردن آهنگ های مشابه است. این ابزار با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند تا نتایج دقیقی بر اساس جست جوی خود پیدا کنید. همچنین بعد از پیدا کردن آهنگی، متن کامل آن را به شما نشان میدهد و به شما میگوید که از کجا آن را دانلود کنید. حتی در صورتی که اون لحظه نمیتوانید آهنگ را گوشی کنید، میتوانید آهنگ را ذخیره کنید.

سایت آهنگ مشابه

Soundhound برای گوشی های اندرویدی و iOS نیز برنامه ای دارد. بنابر این میتوانید این برنامه را در گوشی خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه میتوانید روی گزینه نارنجی رنگ وسط صفحه ضربه بزنید. همچنین میتوانید جمله OK, Hound را بگویید تا برنامه فعال شود.

Youtube بهترین برنامه برای پیدا کردن آهنگ مشابه

Youtube یکی دیگر از ابزار هایی است که دارای مجموعه عظیمی از آهنگ ها است. اکثر خوانندگان آهنگ های خود را از طریق Youtube پخش میکنند و شما میتوانید آهنگ های مورد نظر خود را به سادگی در Youtube گوش کنید. به غیر از این الگوریتم های یوتیوب با توجه به علایق شما در منو سمت راست آهنگ هایی را به شما پیشنهاد میکند. این سایت علایق شما را بر اساس بیشتر آهنگ هایی که در یوتیوب گوش کرده اید تشخیص میدهد.

بهترین سایت آهنگ یابی

یکی دیگر از راه های پیدا کردن آهنگ مورد علاقه خود در یوتیوب جست جو کردن آن است. این یعنی شما میتوانید در نوار جست جو مانند گوگل، آهنگ های مشابه آهنگ مورد علاقه خود را جست جو کنید. سپس یوتیوب لیستی از آهنگ ها به شما نشان میدهد که بهترین نتایج در ابتدای این لیست قرار گرفته اند.

جستجوی آهنگهای مشابه با ابزار Chosic

ابزار Chosic طیف وسیعی از ابزار ها برای پیدا کردن آهنگ های مورد علاقه شما را در اختیار دارد. این ابزار ها شامل پیدا کردن آهنگ با استفاده از نام آهنگ، نام هنرمند و یا بر اساس سبک موسیقی که در حال جست جوی آن هستید میشود. در صورتی که شما سبک یک موسیقی را بدانید میتوانید آهنگ های بسیاری را در همان سبک در این برنامه پیدا کنید و آن ها را گوش کنید.

آهنگ مشابه

Spotify برنامه جست جوی آهنگ و پیدا کردن آهنگ های مشابه

Spotify یکی از برنامه های محبوب برای بیشتر افرادی که اهل موسیقی هستند، است و بیشتر افراد در این برنامه آهنگ گوشی میدهند. زمانی که شما یک مجموعه آهنگ در این برنامه گوش میدهید، اسپاتیفای یک پلی لیست شخصی به صورت خودکار برای شما ایجاد میکند. در این پلی لیست آهنگ های مشابه آهنگ هایی که گوش داده اید را میتوانید مشاهده کنید. همچنین این برنامه آهنگ هایی که گوش نمیکنید و یا آن ها را رد میکنید را شناسایی میکند و آهنگ های مشابه آن ها را به شما نشان نمیدهد.

چگونه آهنگ مورد علاقمو پیدا کنم

پیدا کردن آهنگ های مشابه با استفاده از Same That Tune

Same That Tune یکی دیگر از ابزار هایی است که شما میتوانید از آن برای پیدا کردن آهنگ های مورد نظر خود استفاده کنید. این ابزار سرعت بالا و رابط کاربری ساده ای دارد. این یعنی در چند ثانیه میتوانید لیستی از آهنگ های مشابه آهنگ مورد نظر خود را مشاهده کنید. برای این کافیست وارد سایت Same That Tune شوید. در نوار جست جو آن، نام آهنگ خود را وارد کنید. پس از چند لحظه Same That Tune لیستی از آهنگ های مشابه را به شما نشان میدهد.

چگونه سبک موسیقی خود را پیدا کنیم

پیدا کردن موزیک مشابه با Last FM

Last FM یکی از بهترین سایت آهنگ یابی است. این ابزار به این دلیل خیلی خوب است که پایگاه داده چند برنامه دیگر مانند اسپاتیفای، Deezer و گوگل پلی را ترکیب میکند. این باعث میشود که آهنگ های بسیاری را پوشش دهد. همچنین رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. برای پیدا کردن آهنگ های مشابه در Last FM کافیست روی آیکن ذره بین کلیک کنید. سپس نام آهنگ مورد نظر خود را جست جو کنید.

یافتن آهنگ های مشابه

پیدا کردن آهنگ با صدا Shazam و نحوه استفاده از آن

یکی از برنامه های پر کاربرد برای تشخیص و پیدا کردن آهنگ های مختلف برنامه Shazam است. این برنامه شامل ابزار های مختلفی است که به شما کمک میکند تا آهنگی را که شنیده اید پیدا کرده و به غیر از آن تمام آهنگ هایی که مشابه آن هستند را نیز پیدا کنید. این برنامه همچنین افزونه ای برای گوگل کروم دارد. زمانی که وارد سایت Shazam شوید، میتوانید افزونه آن را مشاهده و روی مرورگر خود نصب کنید.

پیدا کردن آهنگ با صدا Shazam

AHA Music ابزار تشخیص سبک موسیقی و پیدا کردن آهنگ های مشابه

AHA Music گزینه ای دیگر برای جستجوی آهنگ به صورت آنلاین و پیدا کردن آهنگ های مشابه است. این سایت مانند Shazam افزونه ای برای مرورگر ها دارد. برخلاف Shazam، افزونه AHA Music فقط برای کروم نیست و به غیر از آن روی مرورگری مانند مایکروسافت اج میتوانید استفاده کنید. زمانی که آهنگی را شما در AHA Music جست جو میکنید، این ابزار آن را تجزیه تحلیل میکند. پس از تشخیص سبک موسیقی سایر آهنگ های مشابه را به شما نشان میدهد.

تشخیص سبک موسیقی

MusicID برنامه ای برای پیدا کردن آهنگ های مشابه آهنگ خود

MusicID برنامه ای برای گوشی های اندرویدی و iOS است. شما زمانی که آهنگی در اطراف شما در حال پخش است اما نام آن را نمیدانید میتوانید در MusicID آن را جست جو کنید. این ابزار با توجه به صدایی که ضبط میکند، آهنگ مورد نظر شما را پیدا میکند. بعد از آن یکسری آهنگ مشابه را نیز به شما نشان میدهد و میتوانید آهنگ های مشابه آهنگ خود را نیز داشته باشید.

سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل

پیدا کردن موزیک مشابه با Songs like X

Songs like X ابزاری است که پیدا کردن آهنگ های مشابه را برای شما بسیار ساده میکند و این باعث میشود تا شما به راحتی و در کمترین زمان به آهنگ های مشابه آهنگ خود دسترسی داشته باشید. برای اینکار کافیست وارد این سایت شوید. در کادر جست جو آن نام آهنگ خود را وارد کنید. همچنین این سایت گزینه ای به نام Save with Spotify دارد. این گزینه به شما کمک میکند آهنگ های مورد نظر خود را در پلی لیستی در اسپاتیفای ذخیره کنید.

سایت آهنگ های مشابه

Gemtracks بهترین سایت آهنگ یابی

Gemtracks از فناوری هوش مصنوعی استفاده میکند تا آهنگ هایی که در آن جست جو میکنید را تجزیه تحلیل کند. پس از تجزیه تحلیل آهنگ های مورد نظر شما و تشخیص سبک موسیقی، سایر آهنگ های مشابه آن را نیز پیدا میکند و به شما نشان میدهد. تنها کاری که باید شما انجام دهید این است که وارد این سایت شوید. نام آهنگ را وارد کنید. پس از آن Gemtracks لیست آهنگ های مشابه را در اختیار شما قرار میدهد.

سایت آهنگ مشابه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به معرفی بهترین سایت آهنگ یابی برای پیدا کردن آهنگ های مشابه، آهنگ مورد علاقه شما پرداختیم. آیا شما توانستید از سایت آهنگ های مشابه معرفی شده استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه پیدا کردن موزیک مشابه در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش ۹ روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش 4 روش آپلود موزیک در ساند کلود
آموزش ۴ روش آپلود موزیک در ساند کلود (SoundCloud)
بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و... اندروید
دانلود ۱۲ تا از بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و… اندروید
آموزش 4 روش تغییر کاور آهنگ در اندروید
آموزش ۴ روش تغییر کاور آهنگ در اندروید

نظرات

×