آموزش 5 روش استخراج متن فارسی و انگلیسی از عکس در ویندوز 11 و ویندوز 10

آموزش ۵ روش استخراج متن فارسی و انگلیسی از عکس در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

اگر از صفحه ای عکس گرفتید یا تصویری دارید که حاوی متن است و به متن آن نیاز دارید لازم نیست آن را تایپ کنید. 📄 با ابزار های مختلفی میتوانید در چند ثانیه متن را از عکس خود استخراج کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش استخراج متن فارسی و انگلیسی از عکس در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ میپردازیم.

برنامه استخراج متن فارسی از عکس یا OSR فارسی

?How to Extract Text from Images on Windows 10 and Windows 11

گاهی ما به دلایل مختلفی نیاز داریم تا متنی را از روی یک عکس استخراج کنیم. در این شرایط برنامه ها و سایت های مختلفی هستند که میتوانند به راحتی متن را از روی عکس تشخیص دهند و آن را از روی تصویر جدا کنند. سپس شما میتوانید متن جدا شده را در هر برنامه ای به صورت فایل متنی ذخیره کنید. در ادامه روش های استخراج متن از عکس آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

گوگل درایو بهترین نرم افزار تبدیل عکس به متن تایپ شده فارسی

شما از برنامه استخراج متن از عکس فارسی Google Drive میتوانید به راحتی عکس هایی که حاوی متن فارسی هستند را به متن تبدیل کنید. برای استخراج متن فارسی از عکس ابتدا وارد سایت Google Drive شوید و وارد اکانت خود شوید. اولین کاری که باید انجام دهید آپلود عکس مورد نظر در گوگل درایو است. بنابر این در منو سمت چپ بالای صفحه روی New+ کلیک کنید.

استخراج متن از تصویر

سپس از منو باز شده File Upload را انتخاب کنید.

استخراج متن از عکس آنلاین

در کادری که برای شما باز میشود به مسیری بروید که عکس خود را ذخیره کرده اید. سپس عکس خود را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید تا عکس در گوگل درایو باز شود.

تبدیل عکس به متن آنلاین گوگل

پس از باز شدن عکس در گوگل درایو روی آن راست کلیک کنید و از منو باز شده Open With و سپس Google Docs را انتخاب کنید.

نرم افزار کپی متن از عکس در ویندوز

اکنون عکس شما به همراه متن استخراج شده در Google Docs باز میشود. برای ذخیره متن در Google Docs روی تب File و بعد Download کلیک کنید. از منو باز شده نوع فرمت دلخواه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای ذخیره شدن به عنوان فایل ورد روی docx. کلیک کنید. اکنون فایل ورد حاوی متن مورد نظر در ویندوز ذخیره شده و میتوانید آن را باز کنید.

استخراج متن از عکس در کامپیوتر

استخراج متن از تصویر در OneNote

نرم افزار OneNote یکی دیگر از نرم افزار های مایکروسافت است که شما میتوانید به کمک آن متن را از روی عکس استخراج کنید. برای این کار نرم افزار OneNote را باز کنید. سپس از منو بالای صفحه File را انتخاب کنید.

استخراج متن از تصویر

در صفحه باز شده New را انتخاب کنید. از سمت راست صفحه روی Create Notebook کلیک کنید.

استخراج متن از عکس آنلاین

سپس به صفحه اصلی OneNote باز خواهید گشت. وارد تب Insert شوید و گزینه Pictures را انتخاب کنید. در کادر باز شده عکس مورد نظر را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید.

برنامه استخراج متن فارسی از عکس یا OSR فارسی

پس از آپلود شدن عکس در برنامه، روی آن راست کلیک کنید و از منو باز شده Copy Text from Picture را انتخاب کنید.

نرم افزارهای OCR فارسی

در آخر برنامه Notepad را باز کرده و متن کپی شده را در این برنامه پیست کنید.

بهترین نرم افزار تبدیل عکس به متن تایپ شده فارسی

نحوه استخراج متن از تصویر توسط سایت Image To Text

شما از سایت Image To Text میتوانید عکس هایی که متن های فارسی و یا زبان های دیگر را دارند، از تصویر استخراج کرده و آن را به صورت متن تبدیل کنید. البته برای استخراج متن فارسی باید عکس شما تعداد کلمات کمی را داشته باشد تا به صورت درست برای شما استخراج کند. برای استفاده از این ابزار ابتدا وارد سایت شوید. سپس روی Browse کلیک کنید و عکس خود را انتخاب کنید تا روی سایت آپلود شود. همچنین میتوانید با دراگ اند دراپ تصویر خود را روی سایت آپلود کنید.

نرم افزار استخراج متن از عکس ویندوز

پس از آپلود عکس روی Submit کلیک کنید.

برنامه استخراج متن از عکس فارسی

چند لحظه صبر کنید تا متن شما از روی عکس استخراج شود. پس از استخراج متن روی آیکن کپی میتوانید کلیک کنید تا متن شما کپی شود و در هر جایی میتوانید آن را ذخیره کنید.

استخراج متن فارسی از عکس

OCR افزونه و سایت استخراج متن از تصویر

ابزار OCR ابزاری برای استخراج متن های اینگلیسی و سایر زبان های خارجی از روی تصویر است. شما از این ابزار نمیتوانید برای متن های فارسی استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار وارد سایت OCR شوید. از کادر Language زبان مورد نظر را انتخاب کنید. از کادر Output format، نوع فرمت دلخواه را انتخاب کنید. برای انتخاب فرمت فایل ورد آن را روی گزینه docx. قرار دهید. پس از تنظیم کردن موارد گفته شده روی Select file کلیک کنید و تصویر مورد نظر را آپلود کنید. پس از آپلود تصویر روی Convert کلیک کنید. در آخر بعد از استخراج متن روی Download Output File کلیک کنید تا متن شما دانلود شود.

برنامه استخراج متن فارسی از عکس یا OSR فارسی

همچنین OCR افزونه ای برای گوگل کروم دارد که میتوانید دانلود و به مرورگر خود اضافه کنید. برای استفاده از افزونه آن روی Add to Chrome کلیک کنید.

نرم افزار OCR فارسی برای کامپیوتر

اکنون افزونه آن به مرورگر شما اضافه شده است و با کلیک بر روی آیکن افزونه آن میتوانید این ابزار را باز کنید. پس از باز کردن آن تصویر مورد نظر را آپلود کنید تا متن را از تصویر استخراج کند.

دانلود نرم افزار تبدیل عکس به متن برای ویندوز

 

Microsoft PowerToys نرم افزار استخراج متن از عکس ویندوز

Microsoft PowerToys نرم افزاری برای استخراج متن از عکس در کامپیوتر است. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود نرم افزار تبدیل عکس به متن برای ویندوز، آن را باز کنید. از منو سمت چپ وارد بخش Text Extractor شوید.

نرم افزار استخراج متن از عکس ویندوز

در صفحه بعد Enable Text Extractor را فعال کنید. زیر بخش Shortcut کلید های میانبری که برای باز کردن این ابزار در هر لحظه هستند را میتوانید مشاهده کنید. در صورتی که بخواهید میتوانید روی آیکن مداد ضربه بزنید تا این کلید های میانبر را تغییر دهید. حالا در هر زمانی که کلید های میانبر مشخص شده را فشار دهید ابزار PowerToys برای شما باز میشود.

برنامه استخراج متن از عکس فارسی

برای استفاده از این ابزار، عکس خود در ویندوز را باز کنید. کلید های میانبر PowerToys را فشار دهید. قسمتی از متن را انتخاب کنید. PowerToys به صورت خودکار متن را استخراج و در کلیپ بورد ذخیره میکند. متن را اکنون میتوانید در هر جایی پیست کنید.

استخراج متن فارسی از عکس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به معرفی و آموزش نحوه کار با نرم افزار کپی متن از عکس در ویندوز پرداختیم. آیا شما توانستید از نرم افزار های معرفی شده برای تبدیل عکس به Word بدون بهم ریختگی استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تبدیل عکس به متن آنلاین گوگل در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×