آموزش 5 روش استعلام وضعیت نظام وظیفه یا سربازی

آموزش ۵ روش استعلام وضعیت نظام وظیفه یا سربازی

آیا میخواهید با استفاده از سامانه استعلام مشمولیت سربازی به صورت غیر حضوری وضعیت نظام وظیفه خود 💂 را مشاهده کنید؟ برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش استعلام وضعیت نظام وظیفه یا سربازی میپردازیم.

نحوه کار با سامانه استعلام سربازی

?How to Work with Iran’s Military Service Inquiry System

بسیاری از افراد برای استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه میکنند و استعلام خود را تهیه میکنند. با این حال برای استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی و… روش های دیگری وجود دارد که شما به صورت غیر حضوری و در خانه خودتان میتوانید این استعلام ها را دریافت کنید. در ادامه تمامی روش های وضعیت استعلام سربازی را بررسی خواهیم کرد.

استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی و کد سخا

در صورتی که شما کد سخا دارید میتوانید از آن و کد ملی خود برای ورود به سامانه سخا استعلام سربازی استفاده کنید. کد سخا، کدی است که هنگام پست کردن دفترچه خود دریافت نموده اید. این کد ۵ رقمی برای استعلام وضعیت نظام وظیفه شما است. برای استعلام سربازی با کد سخا ابتدا وارد سایت Sakha.epolice شوید. پس از ورود به سامانه سخا نظام وظیفه، در قسمت نام کاربری کد ملی خود را وارد کنید و در بخش رمز عبور کد سخا را وارد کنید. بعد از وارد کردن کد امنیتی روی ورود کلیک کنید.

نحوه کار با سامانه استعلام سربازی

بعد از باز شدن سایت Sakha.epolice برای استعلام وضعیت سربازی از طریق من سمت چپ مسیر خدمات الکترونیک> وظیفه عمومی> استعلام را طی کنید. اکنون شما میتوانید اطلاعات مختلفی که راجع به خدمت سربازی شما است مانند وضعیت نظام وظیفه دانشگاه آزاد و… را مشاهده کنید. همچنین از این سایت میتوانید برای استعلام معافیت سربازی و استعلام تاریخ تسویه سربازی نیز استفاده کنید.

وضعیت نظام وظیفه با کد ملی

نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه دانشجویان بدون کد سخا

در صورتی که شما کد سخا ندارید باز هم میتوانید از طریق سایت استعلام سربازی Sakha.epolice برای استعلام سربازی با کد ملی اقدام کنید. برای استعلام وضعیت نظام وظیفه مشمول باید در این سایت ثبت نام کنید تا رمز عبور بسازید. برای این کار وارد سامانه سخا شوید. روی ثبت نام کلیک کنید.

سامانه سخا استعلام سربازی

در صفحه بعد کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید. روی ادامه کلیک کنید.

وضعیت استعلام سربازی

اکنون باید یک شماره تلفن وارد کنید. دقت داشته باشید شماره تلفنی که وارد میکنید باید به نام صاحب کد ملی باشد. پس از وارد کردن شماره تلفن روی تایید شماره و ادامه کلیک کنید.

نحوه استعلام سربازی

در صفحه بعد از شما میخواهد کد اس ام اس شده به شماره را وارد کنید و یک پسورد بسازید. پس از اتمام ساخت پسورد مجدا وارد سایت سخا شوید. کد ملی و پسورد خود را وارد کنید و با توجه به روش قبل استعلام وضعیت نظام وظیفه خود را تهیه کنید.

استعلام وضعیت با کد ملی از طریق پیامک

به غیر از سایت نظام وظیفه در صورتی که شما به اینترنت دسترسی ندارید میتوانید به راحتی از طریق سامانه پیامکی از وضعیت نظام وظیفه خود استعلام تهیه کنید. برای این کار مجددا به کد ملی و کد سخا نیاز دارید. برای همین ابتدا علامت ؟ را به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ پیامک کنید. سپس با توجه به نیاز خود اطلاعات مورد نیاز را ارسال کنید. به عنوان مثال برای دریافت آخرین وضعیت مشمولین عدد ۱، کد سخا، کد ملی را به ترتیب تایپ کنید و ارسال کنید. برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده ابتدا عدد ۲ را وارد کنید و سپس کد سخا و کد ملی را به ترتیب وارد کنید. در آخر برای استعلام وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت عدد۳، کد سخا، کد ملی را به ترتیب ارسال کنید.

نحوه استعلام سربازی با استفاده ار برنامه پلیس من

اپلیکیشن پلیس من، برنامه ای است که شما میتوانید از آن برای کار های مختلفی به جای مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ استفاده کنید. یکی از کاربرد های این برنامه برای وضعیت نظام وظیفه دانشجو و معلمان است. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود کنید. پس از نصب برنامه آن را باز کنید. در صفحه اصلی برنامه روی وظیفه عمومی ضربه بزنید.

سامانه استعلام مشمولیت سربازی

اکنون روی استعلام وضعیت معافیت تحصیلی ضربه بزنید و استعلام خود را مشاهده کنید. همچنین میتوانید سایر استعلام های مورد نظر خود را بگیرید و یا درخواست های خود را ارسال کنید.

سایت استعلام سربازی

استعلام سربازی با کد پرسنلی با مراجعه حضوری

در صورتی که با روش های غیر حضوری نتوانستید استعلام وضعیت نظام وظیفه خود را بگیرید میتوانید به صورت حضوری به یکی از شعب خدماتی پلیس +۱۰مراجعه کنید و این کار را انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد سخا و یا بدون داشتن این کد صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای استعلام وضعیت نظام وظیفه کنکور و… استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه کار با سایت نظام وظیفه خروج از کشور و نحوه دریافت استعلام وضعیت نظام وظیفه در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
آموزش 5  ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان
آموزش ۵ ترفند برای استعلام کد ملی به صورت رایگان
آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد
آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد
آموزش مشاهده متن و استعلام وصیت نامه ثب شده در دفترخانه (محضری)
آموزش مشاهده متن و استعلام وصیت نامه ثب شده در دفترخانه (محضری)

نظرات

×