آموزش کامل حل مشکل ساعت در اندروید و تنظیم ساعت برنامه ها

آموزش کامل حل مشکل ساعت در اندروید و تنظیم ساعت برنامه ها

گاهی حین روشن کردن گوشی اندرویدی خود یا باز کردن برنامه ای متوجه میشوید که گوشی شما ساعت را به اشتباه به شما نشان میدهد و ساعت آن درست نیست. 🕐 در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل حل مشکل ساعت در اندروید و تنظیم ساعت برنامه ها میپردازیم.

رفع مشکل تنظیم ساعت در اندروید

?How to Fix Incorrect Time on Your Android Phone

به دلایل مختلفی ممکن است ساعت گوشی اندرویدی شما اشتباه شود و یک ساعت دیگر را نشان دهد. با این اتفاق شما ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید. به عنوان مثال در صورتی که ساعت گوشی به صورت درست تنظیم نشده باشد و با ساعت برنامه ها یکی نباشد، باعث میشود بسیاری از برنامه ها کار نکنند. در ادامه روش های حل مشکل ساعت در اندروید را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل ساعت در اندروید با ریستارت گوشی

زمانی که شما گوشی خود را با ریستارت کردن، یک بار خاموش کرده و سپس آن را روشن میکنید بسیاری از مشکلات جزئی گوشی شما رفع میشود، بنابراین در صورتی که با مشکل ساعت اندروید مواجه هستید یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه پاور گوشی را فشار داده و Restart را انتخاب کنید.

رفع مشکل تنظیم ساعت در اندروید

حل مشکل تغییر ساعت در اندروید با فعال کردن Automatic date and time

گزینه Automatic date and time به صورت خودکار و اینترنتی ساعت شما را تنظیم میکنند. بنابر این در صورتی که این گزینه را فعال کنید با مشکل اشتباه تنظیم شدن ساعت مواجه نمیشوید. برای فعال کردن این گزینه و تنظیم خودکار ساعت و تاریخ گوشی سامسونگ و… Settings گوشی را باز کنید. وارد بخش General management شوید.

حل مشکل ساعت گوشی شیائومی

Date and time را انتخاب کنید و در آخر Automatic date and time را فعال کنید. در صورتی که این گزینه فعال بود یک بار آن را خاموش و مجددا روشن کنید.

مشکل ساعت اندروید

تنظیم ساعت به صورت دستی برای حل مشکل تنظیم نشدن خودکار ساعت گوشی

در صورتی که گوشی شما در حات اتوماتیک نمیتواند ساعت گوشی را به درستی تنظیم کند میتوانید آن را غیر فعال کرده و به صورت دستی ساعت را تنظیم کنید. برای این کار مانند روش قبل مجددا وارد صفحه Date and time شوید و گزینه Automatic date and time را غیر فعال کنید.

رفع مشکل تنظیم ساعت در اندروید

سپس در همان صفحه روی Set time ضربه بزنید و ساعت را به صورت درست تنظیم کنید. بعد از تنظیم ساعت برای ذخیره کردن آن Done را انتخاب کنید.

رفع مشکل ساعت در اندروید

تنظیم اشتباه منطقه زمانی علت مشکل ساعت در اندروید

زمانی که شما منطقه زمانی یا Time zone را روی هر کشوری تنظیم میکنید، ساعت گوشی به صورت خودکار با ساعت همان کشور تنظیم میشود. بنابراین در صورتی که ساعت گوشی شما اشتباه است میتوانید Time zone را بررسی کنید و در صورت اشتباه بودن منطقه، آن را مجددا تنظیم کنید. برای تنظیم آن و حل مشکل ساعت گوشی اندروید در Settings مسیر General management> Date and time> Select time zone را طی کنید. در آخر از طریق Region، کشور و از طریق Time zone منطقه زمانی را تغییر دهید.

حل مشکل ساعت در اندروید

آپدیت گوشی اندرویدی برای حل مشکل جلو رفتن ساعت در اندروید

گاهی گوشی های اندرویدی با مشکلاتت مختلفی مواجه میشود. زمانی که گوشی شما با باگ مواجه میشود باید بررسی کنید و در صورت وجود نسخه جدیدتر با آپدیت گوشی اندرویدی خود مشکل ساعت تابستانی اندروید را حل کنید. برای آپدیت گوشی خود در Settings گوشی، بخش Software update را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

مشکل ساعت در اندروید

روی Download and install ضربه بزنید. اکنون گوشی شما برای نسخه جدید بررسی میکند و در صورت وجود آن را دانلود و نصب میکند.

مشکل تغییر ساعت در اندروید

رفع مشکل تنظیم ساعت در اندروید با حذف برنامه مشکل ساز

در صورتی که بعد از نصب یک برنامه ساعت گوشی شما از تنظیم خارج شد و با مشکل مواجه شد میتوانید با حذف برنامه در گوشی اندرویدی خود مشکل ساعت گوشی را حل کنید. برای این کار روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید و نگه دارید. سپس App info را انتخاب کنید. سپس در صفحه باز شده روی Uninstall ضربه بزنید.

حل مشکل ساعت گوشی سامسونگ

در آخر برای تایید و ادامه حذف برنامه OK را انتخاب کنید.

مشکل ساعت گوشی اندروید

حذف حافظه پنهان برنامه برای تنظیم ساعت اینستاگرام در اندروید

در صورتی که ساعت یکی از برنامه های نصب شده در گوشی شما مانند واتساپ ، تلگرام یا اینستاگرام به صورت اشتباه تنظیم شده و شما نمیتوانید آن را درست کنید، میتوانید با پاک کردن حافظه پنهان کش برنامه مورد نظر تنظمیات آن را ریست کنید. با ریست تنظیمات مشکل ساعت برنامه مورد نظر حل میشود.

ریست فکتوری گوشی برای حل مشکل ساعت گوشی سامسونگ و…

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای رفع مشکل تنظیم نشدن خودکار ساعت گوشی موفقیت آمیز نبودند و هنوز با این مشکل مواجه هستید میتوانید با ریست فکتوری گوشی اندرویدی تمام تنظیمات گوشی خود را به تنظیمات پیشفرض بازگردانید تا مشکل شما حل شود. قبل از امتحان این روش دقت داشته باشید که ریست فکتوری باعث میشود تمامی اطلاعات شما حذف شود. بنابر این قبل از انجام این کار از تمامی اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید.

حل مشکل جلو رفتن ساعت در اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به حل مشکل جلو رفتن ساعت گوشی شیائومی و سایر مدل ها صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای بروزرسانی ساعت و تاریخ گوشی خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل ساعت گوشی شیائومی و… را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تنظیم ساعت اپل واچ به صورت دستی و خودکار
آموزش تنظیم ساعت اپل واچ به صورت دستی و خودکار
آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، 206 ، کیا و..
آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و..
آموزش 5 روش نمایش ثانیه شمار در ساعت ویندوز 11 و ویندوز 10
آموزش ۵ روش نمایش ثانیه شمار در ساعت ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰
آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

×