آموزش کامل کار قابلیت استوری تلگرام : از گذاشتن تا تنظیم و حذف آن

آموزش کامل کار قابلیت استوری تلگرام : از گذاشتن تا تنظیم و حذف آن

در آپدیت های اخیر تلگرام امکان استوری گذاشتن در این برنامه فعال شده است و شما میتوانید لحظات مختلف خود را در قسمت استوری تلگرام به اشتراک بگذارید. ⭕ در این مطلب از انزل وب به  آموزش کامل کار قابلیت استوری تلگرام از گذاشتن تا تنظیم و حذف آن میپردازیم.

آموزش تنظیم ، حذف و گذاشتن استوری تلگرام

?How to Use Telegram Stories

تا قبل از آپدیت اخیر تلگرام شما از این برنامه به عنوان یک پیامرسان برای ارسال پیام های خود به افراد مختلف استفاده میکردید، اما بعد از آپدیت این برنامه، شما دیگر از تلگرام به عنوان فقط پیامرسان استفاده نمیکنید، بلکه به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز میتوانید استفاده کنید. قابلیت استوری تلگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی به این برنامه اضافه شده است. در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم که قابلیت استوری تلگرام کجاست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد.

قابلیت استوری تلگرام چیست؟

در آپدیت جدید تلگرام یک قابلیت جدید به این برنامه اضافه شده است. شما میتوانید مانند استوری اینستاگرام با گذاشتن استوری تلگرام لحظات مختلف خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. همچنین به غیر از استوری کردن شما میتوانید عکس ها یا فیلم های مورد نظر خود را در قالب پست ذخیره کنید. اینگونه مخاطبین شما میتوانند استوری تلگرام شما که در قالب پست ذخیره کردید را مشاهده کنند.

قابلیت استوری تلگرام

مزایای قابلیت استوری در تلگرام

استوری تلگرام مانند قابلیت استوری اینستاگرام است. با این حال تلگرام برای جذابیت قابلیت استوری خود یکسری مزایا قرار داده که کاربران راحت تر بتوانند از این قابلیت استفاده کنند. این مزایا عبارتند از:

  • کنترل حریم خصوصی: شما در تلگرام میتوانید قبل از منتشر کردن استوری خود انتخاب کنید که چه افرادی اجازه دارند استوری شما را مشاهده کنند و چه افرادی اجازه ندارند. این گزینه به افراد اجازه میدهد، مخاطبین استوری خود را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنند.
  • رابط کاربری فشرده: تلگرام برای بهینه سازی صفحه اصلی خود استوری سایر افراد را در بالای صفحه به صورت فشرده نشان میدهد. این باعث میشود از شلوغی صفحه جلوگیری شود.
  • انعطاف پذیری: شما میتوانید استوری هر مخاطبی که میخواهید را مخفی کنید تا در صفحه اصلی تلگرام شما نام و استوری شخص نشان داده نشود.
  • ابزار های ویرایشی: در بخش استوری تلگرام شما طیف وسیعی از ابزار های ویرایشی را در اختیار دارید که میتوانید به وسیله آن ها عکس ها و یا فیلم های خود را ویرایش کنید.
  • پشتیبانی از دوربین دوگانه: شما حین عکسبرداری میتوانید از دوربین دوگانه استفاده کنید. این دوربین باعث روشن شدن همزمان دوربین جلو و عقب گوشی میشود.

همانطور که گفته شد قابلیت استوری در آپدیت جدید تلگرام فعال شده است. بنابر این قبل از امتحان روش های زیر ابتدا برنامه تلگرام خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. با این کار این قابلیت برای برنامه شما نیز فعال میشود. در صورتی که آخرین نسخه تلگرام را دارید اما هنوز استوری تلگرام برای شما فعال نشده است باید منتظر بمانید تا این قابلیت برای شما نیز فعال شود. در حال حاضر نسخه بتا تلگرام این قابلیت به صورت پیشفرض دارد.

نحوه فعال کردن استوری تلگرام اندروید

برای استفاده از قابلیت استوری در تلگرام اندروید بعد از آپدیت و یا دانلود تلگرام جدید با قابلیت استوری این برنامه را باز کنید. در صورتی که قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام برای شما فعال شده باشد یک آیکن دوربین در پایین صفحه سمت راست میتوانید مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.

استوری تلگرام

سپس با استفاده از دوربین خود یک عکس بگیرید یا یک عکس از گالری خود انتخاب کنید. روی Next ضربه بزنید.

قابلیت استوری در آپدیت جدید تلگرام

تنظمیات مورد نظر استوری که به چه کسانی نشان داده شود را به دلخواه تنظیم کنید. برای این کار چهار گزینه در اختیار شما قرار داده شده است. برای انتخاب تمام افراد گزینه Everyone، برای نمایش استوری تلگرام فقط برای مخاطبین My Contacts و برای انتخاب افرادی که به لیست Close Friends اضافه شده اند، Close Friends را انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه Selected Contacts میتوانید مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب کنید تا فقط مخاطبین انتخاب شده استوری شما را مشاهده کنند. در آخر روی Post Story ضربه بزنید.

نمایش استوری تلگرام فقط برای مخاطبین

بعد از استوری گذاشتن در تلگرام اگر بخواهید میتوانید آن را حذف کنید. برای حذف استوری تلگرام روی My story ضربه بزنید.

قابلیت استوری تلگرام کجاست

در صفحه باز شده روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید. در آخر گزینه Delete را انتخاب کنید. همچنین برای تغییر استوری خود میتوانید Edit Story را انتخاب کنید.

قابلیت استوری در تلگرام

تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید و روی Done ضربه بزنید.

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام

آموزش تصویری گذاشتن استوری در تلگرام گوشی آیفون

در صورتی که شما از گوشی های آیفون استفاده میکنید باز هم میتوانید در تلگرام خود استوری بگذارید. این کار کمی در گوشی های آیفون با اندرویدی تفاوت دارد. برای گذاشتن استوری تلگرام در iOS برنامه تلگرام را باز کنید. وارد تب Chats شوید. اکنون در بالای صفحه، سمت راست روی آیکن + ضربه بزنید.

گذاشتن استوری تلگرام

اگر بخواهید میتوانید همان موقع عکس مورد نظر خود را بگیرید و یا از گالری یک عکس برای استوری کردن انتخاب کنید.

برای ویرایش استوری و اضافه کردن متن به استوری ، لوکیشین ، استیکر و.. میتوانید از گزینه های پایین استفاده کنید و پس از ویرایش بر روی گزینه Done کلیک کنید.

اضافه کردن متن استیکر لوکیشین استوری تلگرام

بعد از انتخاب عکس و انجام تنظیمات دلخواه مورد نظر روی Next ضربه بزنید.

استوری تلگرام

در صفحه بعد افرادی که میخواهید استوری شما را مشاهده کنند را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای نمایش استوری تلگرام برای همه گزینه Everyone و با تنظیم نمایش استوری برای مخاطبین تلگرام گزینه My Contacts را انتخاب کنید. سپس روی Post Story ضربه بزنید.

قابلیت استوری تلگرام کجاست

حالا استوری شما بارگذاری شده و مخاطبین شما میتوانند استوری شما را مشاهده کنند.

آموزش تصویری روش دوم گذاشتن استوری در تلگرام گوشی اندروید

در گوشی های اندروید همانند نسخه آیفون بر روی گزینه + بخش My story منو بالا کلیک کنید. و مراحل را مشابه نحوه گذاشتن استوری در آیفون طی کنید.

آموزش تصویری گذاشتن استوری در تلگرام گوشی اندروید

برای دیدن استوری های مخاطبین بر روی هر استوری نوار بالا کلیک کنید.

همچنین استورهای شما در بخش My Stories منو سمت چپ بعد از ۲۴ ساعت نیز در بخش Story Archive قابل مشاهده و دسترسی هستند.

آموزش تصویری گذاشتن استوری در تلگرام گوشی اندروید

نحوه دیدن استوری تلگرام بعد از استوری گذاشتن تلگرام

نحوه گذاشتن استوری در اندروید و iOS متفاوت است اما نحوه دیدن استوری سایر افراد در هر دو دستگاه یکی است و تفاوتی ندارد. برای اینکه بتوانید استوری سایر افراد را مشاهده کنید در گوشی اندرویدی و یا iOS خود تلگرام را باز کنید. اکنون استوری سایر مخاطبین خود را به صورت فشرده در بالای صفحه میتوانید ببینید.

قابلیت استوری در تلگرام

برای خارج کردن استوری مخاطبین از حالت فشرده یک بار انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. حالا لیست افرادی که استوری گذاشته اند را میتوانید به صورت کامل مشاهده کنید. روی نام آن ها ضربه بزنید تا استوری آن ها برای شما باز شود. همچنین در صورتی که خودتان استوری گذاشته باشید میتوانید روی My Story ضربه بزنید تا استوری های خودتان را مشاهده کنید.

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام

بعد از باز شدن استوری برای نشان دادن ریکشن به استوری شخص میتوانید روی علامت قلب پایین صفحه ضربه بزنید. سپس از منو ایموجی ها، ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین برای ریپلای استوری تلگرام در بخش …Reply Privately متن مورد نظر خود را بنویسید و روی دکمه ارسال ضربه بزنید.

قابلیت استوری در آپدیت جدید تلگرام

افراد در تلگرام میتوانند استوری های خود را به صورت پست نیز منتشر کنند. برای دیدن پست سایر افراد، استوری شخص مقابل را باز کنید. در بالای صفحه سمت چپ روی عکس پروفایل شخص ضربه بزنید.

پنهان کردن استوری تلگرام

در صفحه باز شده در تب Post میتوانید استوری هایی که به صورت پست نیز منتشر شده اند را مشاهده کنید.

حذف استوری تلگرام

Hide کردن یا پنهان کردن استوری تلگرام

استوری در تلگرام گزینه ای به نام Hide یا مخفی کردن دارد. با این گزینه میتوانید استوری سایر افراد را به بایگانی منتقل کنید و آن را مخفی کنید تا مشاهده نکنید. برای مخفی کردن استوری تلگرام در گوشی های اندرویدی و یا آیفون، ابتدا در برنامه تلگرام استوری شخص مورد نظر را باز کنید. روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. از منو باز شده Hide Stories را انتخاب کنید.

مخفی کردن استوری تلگرام

همچنین در این منو میتوانید کار های دیگری نیز انجام دهید. به عنوان مثال اگر میخواهید استوری شخص در گالری شما ذخیره شود روی Save to Gallery ضربه بزنید. به غیر از آن در صورتی که میخواهید هر زمان شخص مورد نظر استوری گذاشت از طریق نوتیفیکیشن به شما خبر داده شود گزینه Notify About Stories را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت دوربین دوگانه برای استوری گذاشتن

استوری های تلگرام حالت دوربین دوگانه دارند. این حالت باعث میشود تا هر دو دوربین شما فعال شود و در یک استوری بتوانید هم منظره پشت را نشان دهید و هم با دوربین سلفی از خودتان عکس بگیرید. برای استفاده از این حالت حین عکس گرفتن روی آیکن دوربین در بالای صفحه ضربه بزنید.

نمایش استوری تلگرام فقط برای مخاطبین

چه کسانی استوری ما را مشاهده کردند؟

زمانی که شخصی استوری شما را باز میکند و استوری شما را مشاهده میکند، نام او و هر کس دیگری که استوری را مشاهده کرده است، ذخیره میشود. شما میتوانید به راحتی لیست اسامی افرادی که استوری شما را مشاهده کردند را ببینید. برای این کار استوری خود را باز کنید و صفحه را به سمت بالا بکشید. اکنون لیست افرادی که استوری شما را مشاهده کردند را میتوانید ببینید. در این صفحه در صورتی که شخصی به استوری شما با ایموجی ریکشن نشان داده باشد، ایموجی ها نیز کنار اسم همان شخص به شما نشان داده میشود.

ریپلای استوری تلگرام

استفاده از استوری تلگرام در نسخه وب

در نسخه وب ویندوز شما نمیتوانید استوری بگذارید، اما در صورتی که با گوشی خود این کار را کردید میتوانید استوری ها را مشاهده کنید. برای دیدن استوری های خودتان در نسخه وب تلگرام ابتدا از طریق مرورگر خود وارد تلگرام وب شوید. سپس روی سه خط روی هم در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. از منو باز شده My Stories را انتخاب کنید. اکنون میتوانید استوری های خودتان را مشاهده کنید.

محدودیت ارسال استوری در تلگرام

همچنین برای دیدن پست ها و استوری سایر افراد وارد چت شخص مورد نظر شوید. در بالای صفحه روی نام و عکس او ضربه بزنید. در صفحه بعد از طریق تب Post میتوانید در صورت وجود استوری هایی که به صورت پست نیز منتشر شده اند را مشاهده کنید.

حل مشکل عدم ارسال استوری در تلگرام

ارسال نشدن استوری در تلگرام

در صورتی که روش های بالا را طی کردید اما استوری شما در تلگرام منتشر نمیشود میتوانید برای حل مشکل عدم ارسال استوری در تلگرام یک بار از برنامه خارج شوید و مجددا وارد آن شوید. کش تلگرام را پاک کنید ، از صحت کارکرد پروکسی تلگرام یا برنامه تغییر دهنده ای پی خود مطمئن شوید و همچنین میتوانید گوشی خود را ریستارت کنید. در صورتی که مشکل شما حل نشد میتوانید یک بار برنامه را از روی گوشی خود حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید.

سوالات متداول

استوری تلگرام کی فعال میشود؟

قابلیت استوری برای تلگرام در همه گوشی ها فعال شده است. با این حال ممکن است هنوز این قابلیت برای شما فعال نشده باشد. در صورتی که شما از آخرین نسخه این برنامه استفاده میکنید اما هنوز نمیتوانید از استوری در تلگرام آیفون و اندروید استفاده کنید باید تا اضافه شدن این ویژگی، نسخه بتا تلگرام را نصب کنید.

محدودیت ارسال استوری در تلگرام چیست؟

در صورتی که سعی کردید بیشتر از ۳ استوری منتشر کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید و این سوال پیش بیاید که چرا بیشتر از ۳ استوری نمیشود در تلگرام گذاشت؟ این قابلیت بعد از منتشر شدن برای افرادی که از نسخه معمولی استفاده میکنند محدودیت هایی قرار داده است. به عنوان مثال افرادی که نسخه معمولی تلگرام را دارند در روز میتوانند تنها ۳ استوری بگذارند. همچنین زمان استوری های این افراد فقط ۲۴ ساعت است و لینک نمیتوانند در استوری خود قرار دهند.

چگونه بیشتر از ۳ استوری در تلگرام بگذاریم؟

همانطور که گفته شد افرادی که از نسخه پرمیوم این برنامه استفاده نمیکنند دارای محدودیت هستند و بیشتر از ۳ استوری در روز نمیتوانند بگذارند. بنابر این برای اینکه بتوانید بیشتر از ۳ تا استوری در روز بگذارید باید نسخه پرمیوم این برنامه را تهیه کنید.

چرا استوری تلگرام صدا ندارد؟

در صورتی که استوری یکی از مخاطبین خود را خواستید مشاهده کنید اما صدا نداشت ابتدا مطمئن شوید که خود فیلم صدا داشته باشد. به این دلیل که برخی مواقع، افراد در کل فیلم های بدون صدا را استوری میکنند. در صورتی که فیلم اصلی صدا دارد میتوانید با حذف کش تلگرام مشکل خود را حل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش تصویری استوری تلگرام پرداختیم. آیا این قابلیت برای شما فعال شده و شما توانستید از آن استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
مدیریت چند اکانت تلگرام
آموزش اضافه کردن دو یا چند اکانت به تلگرام و نحوه سوئیچ بین چند اکانت تلگرام
آموزش ساخت آلبوم عکس و فیلم در تلگرام و پین کردن پیام در کانال و..
آموزش ساخت آلبوم عکس و فیلم در تلگرام و پین کردن پیام در کانال و..
آموزش ارسال عکس و ویدیو های که به صورت خودکار در تلگرام حذف میشوند و اضافه کردن بیوگرافی
آموزش ارسال عکس و ویدیو های که به صورت خودکار در تلگرام حذف میشوند و اضافه کردن بیوگرافی

نظرات

  • افغان0708923317 says:

    .My mobile no. +9370892..has been blocked by WhatsApp company.
    I want to login again on WhatsApp because it’s my main no. So Please resolve the issue.

    Thanks

  • Saeid says:

    سلام نمیدونم چرا آیکون دوربین واس استوری ی لحظه اومد دوباره رف

  • Amir says:

    چرا با اینکه آپدیت کردم هنوز قابلیتش فعال نشده برا استوری

  • Maziyar says:

    با سلام ، قابلیت استوری برای تلگرام گوشی من فعال نشده چیکار کنم؟ نسخه بتا نصب دارم

    • نادیه سادات says:

      در حالیکه تلگرام بتا نصب دارم و قبلا چندین استوری آپلود کردم حالا استوری های من آپلود نمیشود

×