آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد!

آموزش عکاسی طلا و جواهر ، ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد!

عکس های محصول شما در سایت یا شبکه های اجتماعی می تواند باعث موفقیت و فروش بیشتر کسب و کار شما شود. در حوزه فروش جواهرات نیز همین اتفاق افتاده است. 💍 تصویر جواهرات داخل سایت و.. مشتری را به سمت خرید آن هدایت می کند. در این مطلب از انزل وب قصد داریم آموزش عکاسی طلا و جواهر و ۱۶ نکته که باید رعایت کرد را بررسی کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

آموزش عکاسی از طلا و جواهر

 The Most Important Things You Need for Photographing Jewelry

عکاسی از جواهرات در واقع چالشی برای عکاسان حرفه ای و مبتدی است. نکات زیادی را باید رعایت کنند. مثلا جواهر نباید انعکاسی داشته باشد. یا حتما روشنایی را بعد از عکاسی باید ادیت کنید. شاتر و دیافراگم باید تنظیم خاصی داشته باشد. این مراحل و انجام دادن آن واقعا می تواند گیج کننده باشد. در این مطلب شما را در زمینه آماده سازی، نورپردازی، موقعیت قرارگیری، تجهیزات و در آخر ادیت عکس های جواهرات راهنمایی می کنیم. هر عکس از محصول برای تجارت الکترونیک برای فروش بیشتر و رقابت با رقبای دیگر نیاز به برنامه ریزی دارد.

تجهیزات برای عکاسی از طلا

تهیه تجهیزات عکاسی کاملا بستگی به بودجه شما دارد. اگر چند مورد از تجهیزاتی که در ادامه مطلب می خوانید را تهیه کنید هزینه را کم کرده اید. در هر حال شما می توانید تجهیزات بیشتر و پیشرفته تری هم تهیه کنید.

دوربین

در واقع شما برای عکاسی از جواهرات به دوربین گران قیمت نیاز ندارید. اگر یک دوربین DSLR با لنز خوب دارید می توانید این کار را انجام دهید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

سه پایه

اگر شما به عنوان یک عکاس مبتدی دوربین خود را دست بگیرید ممکن است حرکت شما باعث لرزش دوربین شود. نتیجه مطلوبی از عکس ها حاصل نمی شود. همچنین برای تنظیمات دوربین بسته به موقعیت ممکن است باعث تاری عکس ها شود. حتی اگر از دوربین گوشی های هوشمند برای عکاسی استفاده می کنید بهتر است از سه پایه غافل نشوید. سه پایه ها ارزان هستند و همچنین در عکاسی شما تاثیر گذارند.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

زمانی که دوربین توسط سه پایه ثابت باشد شما راحت تر می توانید تنظیمات دیافراگم و ISO را انجام دهید. می توانید روی زمین جای سه پایه را علامت بزنید و همیشه در آن موقعیت سه پایه را قرار دهید.

منبع نور

نور برای عکاسی از جواهرات ضروری است. اگر اتاقی دارید که پنجره های بزرگی دارد نور دریافتی از آن بسیار خوب است. اگر نور طبیعی ندارید از نورهای مصنوعی استفاده کنید. بلافاصله برای شروع عکاسی از جواهرات سراغ LED یا تجهیزات گران قیمت نروید. با وسایل ساده تکنیک های مختلف نورپردازی را امتحان کنید.

میز

یک میز استاندارد تاشو برای این کار نیاز است. عرض میز بهتر است بیت ۲۴ تا ۲۷ اینچ باشد.

پس زمینه سفید

برای درست کردن پس زمینه سفید راه های زیادی وجود دارد. بهتر است زمانی که می خواهید تجهیزات را تهیه کنید یک رول کاغذ سفید را هم خریدهایتان اضافه کنید.

مزیت استفاده از کاغذهای بزرگ رولی این است که اگر یک قسمت کثیف شد می توانید یک قسمت دیگر را جدا کنید.

باکس عکاسی جواهرات

معمولا زمان عکاسی از محصول احتمال ایجاد سایه وجود دارید. بهتر است باکس عکاسی تهیه کنید تا نور را به سایه بازتاب دهد و آن را روشن تر کند.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

نحوه عکاسی تبلیغاتی از جواهرات

بعد از تهیه تجهیزات حالا آماده عکاسی شوید. در ادامه مطلب نحوه عکاسی از جواهرات را بررسی می کنیم. شما با رعایت نکات زیر حتما عکس های بهتری خواهید داشت.

آماده کردن میز عکاسی

فضایی که می خواهید در آن عکاسی کنید را آماده کنید. اگر می خواهید از نور طبیعی استفاده کنید میز را در موقعیت ۹۰ درجه در سمت راست یا چپ پنجره قرار دهید. هر چه به پنجره نزدیک تر باشد نور ملایم تر خواهد بود. حالا نوبت پس زمینه است رول کاغذی را به دیوار بچسبانید. یا می توانید به وسیله چارچوب آن را ثابت نگه دارید. حالا موقعیت سه پایه را تنظیم کنید. اگر از سه پایه کوتاه استفاده می کنید آن را روی میز قرار دهید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

قرار گیری منبع نور مصنوعی

اگر از نور مصنوعی برای عکاسی استفاده می کنید باید آن را تنظیم کنید. منبع نور را با یک سافت باکس یا چتر با زاویه ۴۵ درجه نسبت به محصول قرار دهید. این کار نور را نرم و یکنواخت می کند. دوربین را مستقیم نسبت به جواهر قرار دهید. اگر در کنار محصول سایه ایجاد شد محصول را به خودتان نزدیک کنید تا سایه از بین برود.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

استایل جواهرات

اگر شما عکاس مبتدی جواهرات هستید با پس زمینه سفید شروع کرده اید اشکالی ندارد. اما خودتان را محدود نکنید. شما می توانید برای جذاب کردن عکس هایتان از پس زمینه مرمر، پس زمینه های طرح دار، نگهدارنده حلقه، عکس دسته جمعی با همه جواهرات استفاده کنید. استایل جواهرات به خودتان بستگی دارد. ساده شروع کنید و سپس چیزهای مختلف را اضافه و آزمایش کنید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

آماده کردن جواهرات

جواهرات باید تمیز و صیقلی باشند. چالش شما از این مرحله شروع می شود. تصویر نهایی معمولا جزییات جواهرات را بیشتر مشخص می کند. جزییاتی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. هر بار که جواهرات را لمس می کنید آن را پاک کنید. بهتر است برای جلوگیری از تکرار عکاسی مجدد از دستکش های نخی استفاده کنید. بعد از تمیز کردن جواهر را در جلوی پس زمینه قرار دهید. مقداری فضا برای قرار دادن باکس نگه دارید.

تنظیم دوربین عکاسی

توجه کنید عکس های هنری را دیافراگم پایین نگیرید. عکاسی با فوکوس کامل و دیافراگم بالا عکس های واضح تری ایجاد می کند که باعث می شود مشتریان به شما اعتماد بیشتری کنند. مشتریان ترجیح می دهند تمام جزییات را ببینند. پس بهتر است عکس هایتان را با دیافراگم f-11 و ISO تا حد امکان پایین مثلا ISI 100 بگیرید.

تراز روشنی را دستی تنظیم کنید و سپس روی حالت خودکار امتحان کنید. نتیجه را با هم مقایسه کنید.

عکس بگیرید

دوربین را روی سه پایه قرار دهید. به طوری که کمی پایین تر از محصول هم در کادر باشد. سافت باکس ها را در دو طرف محصول قرار دهید و به سمت پایین تنظیم کنید. توجه کنید نور هر دو مساوی باشد.

ادیت نهایی کنید

اگر محصول را برای فروشگاه مجازی خود آماده می کنید ادیت و پردازش آن باعث جلوه بیشتر عکس خواهد شد. ساده ترین راه این است که عکس ها را به یک ویرایشگر حرفه ای بدهید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید بهتر است تنها ویرایش ابتدایی روی عکس ها انجام دهید.

نکات عکاسی از جواهرات

اگر شما کسب و کار خودتان را تازه شروع کرده اید یا اینکه فروشگاه اینترنتی خود را سالها قبل شروع کرده اید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

عکس های یکسان

مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای عکاسی خود تعیین کنید و از آنها پیروی کنید. ثبات در عکاسی از نکات کلیدی در تجارت الکترونیک است. تغییرات عکاسی از محصولی به محصول دیگر حواس مشتری را پرت می کند. در دستورالعمل خود همه موارد را مستند کنید. مثل جای قرار گیری دوربین، تنظیمات نور، موقعیت تجهیزات.

پس زمینه ساده

بعضی ها فکر می کنند پس زمینه سفید خسته کننده و فرصت از دست رفته تجارت الکترونیک است. آنها سعی می کنند پس زمینه را رنگارنگ کنند که کاملا اشتباه می کنند. پس حتما دلیلی وجود دارد که بازارهایی مثل آمازون و ای بی از یک رنگ سفید یا خنثی برای محصولات خود استفاده می کنند. پس زمینه سفید تمرکز مشتری را درست روی محصول شما حفظ می کند. ضمن اینکه ادیت بر روی پس زمینه سفید بسیار ساده تر است.

آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد

استفاده از وسایل ساده و کم

این اصل بر اساس حفظ تمرکز است. زیرا وسایل بیشتر باعث حواس پرتی مشتری می شود. واقعیت این است که بیشتر تمرکز بر روی وسایل جانبی می رود. گاهی استفاده از وسایل شیک و مدل و مکان هایی که عکس برداری را انجام می دهید که است که در حال برند سازی باشید. عکس هایی برای روی جلد مجلات، بنر در سایت ها برای برند سازی استفاده می شود. پس وسایل جانبی برای صفحه محصولات مناسب نیست.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

سایه ها را از بین ببرید

شما می خواهید مشتریتان به جواهرات نگاه کنند. بازتاب نور و ایجاد سایه باعث اشتباه مشتری در مورد ایرادات سنگ جواهر می شود. یکی از چالش های عکاسی از جواهرات وجود سنگ و فلز در کنار هم است. عکاسی از اجسام دارای انعکاس زیاد نور بسیار سخت است.

عکاسی از زوایای محتلف

اگر مشتری بر روی یک محصول کلیک کنید و ببیند عکس دیگری برای نمایش وجود ندارد بسیار دلزده خواهد شد. زیرا یک مشتری عکس از بالای یک گردنبند را دوست داشته اما می خواهد حکاکی رو آن را نیز ببیند. اما عکسی از نمای نزدیک آن محصول وجود نداشته باشد. روی یک یا دو تصویر تمرکز نکنید. تمام جنبه های جواهر خود را به نمایش بگذارید. در این صورت مشتری اعتمادش به شما بیشتر می شود. تصاویر بیشتر منجر به فروش بیشتر می شود.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

عکس ها را ادیت کنید

یک ادیت خوب باعث فروش بیشتر می شود. عکس هایی که ادیت ضعیف تری دارند اعتماد مشتری را از بین می برند. یا وقت بگذارید نرم افزارهایی مثل Adobe Lightroom یا Photoshop را یاد بگیرید یا یک ادیتور حرفه ای استخدام کنید.

عکاسی از زیورآلات در خانه

شما می توانید با یک رو تختی سفید یا حتی پارچه سفید برای خودتان در خانه استودیو کوچکی بسازید. خوب است که جواهرات را روی سطح بگذارید و از بالا عکاسی کنید. اگر می خواهید زوایای مختلف آن را نشان دهید بهتر است نیم تنه مانکن تهیه کنید. تهیه کردن چند جعبه و قرار دادن در زیر پارچه سفید برای ساختن استودیو ایده خوبی است.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

عکاسی تبلیغاتی از بدلیجات

عکاسی تبلیغاتی از جواهرات و بدلیجات به دو دسته کلی تقسیم می شوند. محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می رسند و محصولانی که در ویترین مغازه ها به فروش می رسند. در فروش آنلاین معمولا پس زمینه عکس ها سفید یا از یک رنگ خنثی استفاده شده است. این تبلیغات فقط تمرکز و توجه بیننده را به جواهرات جلب می کنند. اما عکاسی در فروشگاههای فیزیکی بسیار خلاقانه تر است.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

نکات آموزش عکاسی از طلا

یکی از نکات مهم برای آموزش عکاسی از جواهرات استفاده از سه پایه برای عکس هایی با کیفیت بهتر هست.

دوربین

دوربین ها مهمترین ابزاری است که برای ایده عکاسی از اکسسوری به کار می برید. اما به اندازه سایر وسایل نوع آنها زیاد اهمیتی ندارد. برای عکاس های محصولات آنلاین تعداد پیکسل ها مهم نیست پرا که عکس برای قرار گرفتن در فضای مجازی کوچک می شوند.  شما حتی می توانید عکاسی از جواهرات با موبایل را برای فضای مجازی تست کنید.

لنز مناسب برای عکاسی از طلا و جواهر

استفاده از لنز مناسب تصویر را برای بیننده طبیعی جلوه می دهد. استفاده از لنزهای ماکرو به دلیل نمایش جزییات در عکاسی از اکسسوری ها مزیت محسوب می شوند. بهتر است از لنزهای ثابت استفاده کنید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

نور مناسب

برای نور بیشتر هزینه کنید. می توانید برای عکاسی با موبایل از رینگ نور استفاده کنید. نور و روشنایی برای محصول بسیار مهم است.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از طلا و جواهر

تنظیم دقیق دوربین به شما برای گرفتن یک عکس با وضوح مناسب کمک می کند. بهتر است دوربین خود را روی یک شات ثابت تنظیم کنید. همچنین ISO پایین و سرعت شاتر پایین، دیافراگم F/8 بهترین تنظیم برای عکاسی ماکرو است.

پس زمینه ساده عکاسی از طلا و جواهر

داشتن یک قاب ساده برای عکاسی محیطی از جواهرات همراه با مدل ساده بسیار توجه بیننده را جلب خواهد کرد. برای عکس های محیط مجازی نیز پس زمینه ساده تمرکز را فقط به سمت جواهر می کشاند.

از لنزهای اعوجاج استفاده نکنید. لنزهای استاندارد که زاویه ۵۰ تا ۵۵ دارند برای این کار مناسب است.

بازتاب نور و سایه ها

به بازتاب و سایه ها توجه کنید. زیرا بازتاب نور برابر است با حواس پرتی بیننده! بهتر است برای از بین بردن بازتاب و سایه نور را جابه جا کنید. می توانید از رینگ لایت استفاده کنید.

تصحیح رنگ ها

یکی از ترفندهای عکاسی جواهرات درست بودن رنگ ها است. نور سفید باعث به وجود آمدن رنگ اضافی در محصول نمی شود. مشتری انتظار دارد تصویر واقعی محصول را ببیند.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

کادر

کادر عکاسی را بی دلیل شلوغ یا بزرگ نکنید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

عمق میدان کم

حالت فوکوس در نظر بگیرید. در عمق میدان کم پس زمینه محو می شود. فوکوس برای نشان دادن جزییات محصول است نه کل محصول!

جزییات محصول

از جزییات بیشتر عکس بگیرید. هنر پیچیدگی های روی جواهر را بیشتر به نمایش بگذارید.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

تمیزی جواهرات

جواهرات را تمیز کنید. ادیت برای از بین بردن لکه های ناشی از لمس کردن جواهرات بسیار سخت است. استفاده از دستکش توصیه می شود.

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

کنتراست مناسب برای عکاسی از طلا و جواهر

تصویر شفاف را منتشر کنید. تمرکز و کنتراست روی محصول باعث شارپ شدن تصویر شما می شود.

وقت کافی

وقت کافی برای ادیت و انتشار عکس بگذارید. عکس های جواهرات دارای جزییات بسیار هستند.

حالت رنگ مناسب عکس های طلا و جواهر

حالت رنگ مناسب را استفاده کنید. CMYK برای چاپ عکس استفاده می شود. SRGB برای انتشار عکس در فضای مجازی .

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

آموزش-عکاسی-از-طلا-و-جواهر-16-نکته-مهم-که-باید-رعایت-کرد

نظرات و پیشنهاد شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش عکاسی طلا و جواهر ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد! پرداختیم. آیا شما در خانه از جواهرات عکاسی کرده اید؟ آیا شما نکته ای دارید به لیست بالا اضافه کنید؟ نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

8 سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
۸ سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای در خانه
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه
نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام
آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام و..
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!

نظرات

×