آموزش روش دانلود تصویر از گوگل ارث با کیفیت بالا

آموزش ۶ روش دانلود تصویر از گوگل ارث با کیفیت بالا

گوگل ارث 🌎 برنامه‌ای است که امکان مشاهده‌ی نقشه، اطلاعات جغرافیایی و روند تغییرات اقلیمی زمین را برای کاربرانش فراهم می‌کند. نیاز دارید تصاویر و نقشه های Google Earth را به صورت آفلاین ذخیره کنید؟ در این مطلب انزل وب به آموزش ۶ روش دانلود تصویر از گوگل ارث با کیفیت بالا میپردازیم.

نحوه دانلود تصاویر از گوگل ارث

How to Download Images from Google Earth

با گوگل ارث می‌توان بدون حضور در جاهای مختلف زمین تجربه‌ مجازی گردش و تماشا را کسب کرد. گوگل ارث کمک می‌کند از لنزهای ماهواره ای سیاره زیبایمان را بنگریم. ممکن است به دانلود تصاویر گوگل ارث علاقه داشته باشید. بیشتر کاربران نا آشنا، از کیفیت پایین عکس‌های هوایی Google Earth ناخرسند هستند. امکان گرفتن عکس با کیفیت از گوگل ارث فراهم است. شما می‌توانید از چند طریق برای این کار اقدام نمایید.

نحوه دانلود تصاویر ماهواره ای از گوگل ارث ویو

Google Earth View مجموعه‌ای از چشم‌ اندازهای رنگی و با کیفیت از نقاط مختلف جهان است که توسط ماهواره گرفته شده‌اند. ارث ویو تصاویر را از گوگل ارث گرفته و با کیفیت بالا متناسب با فناوری روز ارائه می‌دهد. برای دانلود و استفاده از عکس‌های Google Earth View مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه دانلود تصاویر ماهواره ای از گوگل ارث ویو

  • مرورگر خود را باز کنید و به سایت گوگل ارث ویو بروید
  • بر روی Explore Image کلیک کنید
  • می‌توانید از جهت‌های چپ و راست روی مرورگر یا صفحه کلید برای گشتن بین عکس‌ها استفاده کنید
  • اگر تصویری را برای دانلود انتخاب کردید، بالا سمت راست علامت دانلود با عنوان Download Wallpaper‌ را بزنید
  • گزینه Start Leanback Mode را بزنید تا عکس‌ها به صورت خودکار اسکرول شوند
  • اگر می‌خواهید نقشه‌ عکسی را ببینید روی آیکون زمین در پایین سمت راست کلیک نمایید

دانلود تصاویر گوگل ارث با کیفیت بالا

با افزونه Earth View from Google Earth می‌توانید تصاویر رنگی گوگل‌ ارث را در زمینه کروم خود مشاهده و دانلود کنید. این Extension تنها برای مرورگر Chrome‌ موجود است. برای استفاده از آن مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • مرورگر کروم را باز کنید
  • افزونه Earth View from Google Earth را بیاورید
  • Add to Chrome را انتخاب کنید
  • Add Extension را بزنید

دانلود تصاویر گوگل ارث با کیفیت بالا

با اضافه کردن این افزونه به کروم می‌توانید هر بار که صفحه جدیدی باز می‌کنید یک چشم انداز را مشاهده و دانلود نمایید.

دانلود عکس هوایی از گوگل ارث روی موبایل

می‌توانید از تصاویر گوگل ارث به عنوان تصویر زمینه گوشی خود استفاده کنید. برای این کار باید اپلیکیشن Wallpapers گوگل را دانلود نمایید. این برنامه محبوب با بیش از پانصد میلیون دانلود، تصاویر ماهواره‌ای را به عنوان Wallpaper‌ در گوشی شما نمایش می‌دهد. پس از دانلود، برنامه را باز کنید و تصویری را برای زمینه موبایلتان انتخاب نمایید.

دانلود عکس هوایی از گوگل ارث روی موبایل

شما می‌توانید هنگام انتخاب تصویر زمینه گوشی از این برنامه گزینه Daily Wallpaper‌ را انتخاب کنید. با این کار از میان تصاویر منتخب، روزانه تصویر زمینه جدیدی را تجربه خواهید کرد. به منظور استفاده جدی و حرفه‌ای از تصاویر و نقشه‌های گوگل ارث می‌توانید از برنامه‌های متنوعی که در این حوزه توسعه یافته اند بهره بگیرید.

گرفتن عکس با کیفیت از گوگل ارث پرو

Google Earth Pro‌ به صورت رایگان در اختیار شماست تا با آن تصاویر با کیفیت گوگل ارث را ذخیره و چاپ نمایید. تصاویر ماهواره‌ با این برنامه تا رزولیشن ۴۸۰۰ در ۴۸۰۰ پیکسل در دسترس کاربران می‌باشند. برای دانلود تصاویر ژئورفرنس شده از گوگل ارث برنامه گوگل ارث پرو معمولاً به همراه برنامه‌های دانلود و ویرایش نقشه استفاده می‌شود.

گرفتن عکس با کیفیت از گوگل ارث پرو

با این برنامه می‌توانید تصاویر را به راحتی ذخیره کنید. می‌توانید تمام افزوده‌های نقشه را از روی آن بردارید تا تصویر واضح و بدون نوشته یا علامت باشند. اگر شما هم به این سوال برخورده‌اید که چرا تصاویر گوگل ارث واضح نیست، باید بدانید که تصویر ماهواره در نقاط مختلف از وضوح متفاوت برخوردارند. البته در گوگل ارث می‌توانید در منوی Tools، گزینه Options را کلیک کرده و در تب ۳D View تنظیم Anisotropic Filtering را روی Off قرار دهید.

دانلود تصویر از گوگل ارث انجین

گوگل ارث انجین سرویس رایگانی است که مجموعه بزرگی از داده‌های جغرافیایی را در اختیار دارد. با توجه به حجم بالای تصاویر با کیفیت ماهواره، Google Earth Engine برای ذخیره و کار با انبوه داده‌های مربوط به نقشه ایجاد شده است. برای استفاده از این سرویس می‌توانید از آن در بستر وب استفاده کنید. این برنامه برای دانلود گوگل ارث با زوم بالا استفاده می‌شود.

دانلود تصویر از گوگل ارث انجین

برای استفاده از گوگل ارث انجین باید با کدهای JavaScript یا دیگر زبان‌های برنامه نویسی از تصاویر ماهواره‌ گوگل ارث استفاده کنید. منفعت استفاده از این سرویس آن است که سرورهای گوگل ارث انجین محاسبات مربوط به تصاویر را در فضای ابری انجام می‌دهند. یعنی مقدار زیادی از پردازش تصاویر را ابرکامپیوترها برعهده می‌گیرند.

دانلود تصاویر گوگل ارث انجین با پایتون

کاربرانی که از Python استفاده می‌کنند می توانند از امکانات مخصوص به این زبان برنامه نویسی در انجین استفاده نمایند. توابع کاربردی کتابخانه FireHR که از Python API در گوگل ارث انجین استفاده می‌کنند شما را قادر می‌سازند که داده‌های ماهواره مربوط به هر مکان و هر زمانی را به سادگی دانلود نمایید. تمامی داده‌هایی که از طریق FireHR درخواست می‌کنید در سرورها پردازش شده و در اختیار شما قرار می‌گیرند.

دانلود تصاویر گوگل ارث انجین با پایتون

کدهای پایتون که برای بهره گیری از ارث انجین به کار می‌روند باید شامل جزئیات مکان و تاریخ باشند و محدوده‌های تصاویر را مشخص نمایند.

نحوه دانلود نقشه از گوگل ارث با Google Earth Images Downloader

برنامه گوگل ارث ایمیج دانلودر ابزاری است که به شما امکان دریافت و استفاده از نقشه های گوگل ارث را به صورت آفلاین می‌دهد. می‌توانید در این برنامه تصویرهای گذشته را هم دانلود نمایید. کارکرد این برنامه مستقل از گوگل ارث است و می‌توانید بدون نصب گوگل ارث از آن استفاده کنید.

نحوه دانلود نقشه از گوگل ارث با Google Earth Images Downloader

پس از دانلود برنامه می‌توانید تصاویر آفلاین و نقشه‌ها را در قسمت Map Viewer مشاهده نمایید.

نحوه دانلود نقشه از گوگل ارث با Google Earth Images Downloader

‌می توانید Map Viewer‌ را به صورت دو بخشی استفاده کنید. یعنی دو نقشه را در دو پنجره جدا باز نمایید.

نحوه دانلود نقشه از گوگل ارث با Google Earth Images Downloader

امکان زوم کردن در این نرم افزار برای نقشه های آفلاین فراهم شده است. این برنامه امکان ذخیره فایل تصاویر در فرمت‌های مختلف را از طریق Map Combiner فراهم کرده است.

نحوه دانلود نقشه از گوگل ارث با Google Earth Images Downloader

دانلود عکس از گوگل ارث با گوگل ارث ایمیج دانلودر

برای دانلود تصاویر نقشه‌های آفلاین گوگل ارث در برنامه Google Earth Images Downloader باید قبل از هر چیز برای پروژه خود نام انتخاب کنید. در قسمت Task Name یک عنوان برای پرونده یا تسک خود انتخاب نمایید. همه تسک ها با پسوند geid ذخیره می‌شوند. اگر پرونده ای را پیشتر ایجاد کرده و می‌خواهید آن را باز کنید گزینه Open Task را انتخاب کنید.

دانلود عکس از گوگل ارث با گوگل ارث ایمیج دانلودر 

در مرحله بعد در مقابل گزینه Maps Type نوع نقشه ای که می‌خواهید را انتخاب کنید. تصاویر و نقشه‌های آفلاین زیادی در گزینه Google Earth Satelite Historical Imagery وجود دارند. شما می‌توانید نوع نقشه‌تان را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. سپس تاریخ عکس را وارد نمایید. در Google Earth Client‌ می‌توانید تاریخ مناسب را بیابید.

دانلود عکس از گوگل ارث با گوگل ارث ایمیج دانلودر 

در مرحله بعد Zoom Level را تنظیم کنید. این تنظیمات به شما امکان می‌دهد درجه زوم شدن تصاویر را مشخص کنید و به سیستم بگویید از میان درجات زوم تصویر در آن تاریخ کدام‌ها را میخواهید. برای مثال وقتی از ۴ تا ۸ را انتخاب نمایید، فایل‌های تصویر با زوم‌های ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ برای شما دانلود می‌شوند. چهار گزینه بعدی برنامه برای مشخص کردن مختصات جغرافیایی دو نقطه تصویر است. گزینه‌های Left Longitude و Top Latitude برای نقطه‌ی بالا سمت چپ تصویر، گزینه‌های Right Longitude و Bottom Latitude برای نقطه پایین سمت راست تصویر می‌باشند. در پایین این تنظیمات مسیر ذخیره فایل‌ها را انتخاب نمایید. سپس گزینه Start را بزنید تا تصاویر با تنظیمات شما دانلود شوند.

آموزش گرفتن عکس هوایی از گوگل ارث

یکی از برنامه‌های کاربردی برای گرفتن عکس با مقیاس از گوگل ارث Universal Maps Downloader است. اگر علاقه دارید چشم‌انداز خیابان‌ها را مشاهده و تصاویرشان را ذخیره نمایید می‌توانید از برنامه Google StreetView Images Downloader استفاده کنید. برنامه‌های مختلف دانلود نقشه ساختاری نسبتاً شبیه هم دارند.

آموزش گرفتن عکس هوایی از گوگل ارث

ساختار کلی این برنامه‌ها به این صورت است که نقشه‌های گوگل ارث را از پایگاه‌های داده بزرگ بر‌داشته و آنها را با توجه به تنظیماتی که وارد کرده‌اید از طریق این نرم افزارها در اختیار شما قرار می‌دهند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش ۶ روش دانلود تصویر از گوگل ارث با کیفیت بالا در این مطلب از انزل وب خدمت شما ارائه شد. می‌توانید تجربه، پیشنهاد یا پرسش‌هایتان را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 6 روش اندازه گیری فاصله روی نقشه گوگل مپ
آموزش ۶ روش اندازه گیری فاصله روی نقشه گوگل مپ
مشاهده تغییرات زمین در گوگل ارث (Google Earth)
مشاهده تغییرات زمین در گوگل ارث (Google Earth)
آموزش 15 روش حل مشکل گوگل ارث (Google Earth) در ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۵ روش حل مشکل گوگل ارث (Google Earth) در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
گوگل ارث آنلاین و بدون نیاز به نصب
معرفی گوگل ارث آنلاین بدون نیاز به نصب و ۵ سرویس مشابه آن

نظرات

×