آموزش 6 روش ساخت شورت کات در ویندوز 11

آموزش ۶ روش ساخت شورت کات در ویندوز ۱۱

یکی از کارآمدترین روش ها برای دسترسی به برنامه ها، فایل ها، پوشه ها و صفحات وب مورد علاقه تان استفاده از شورت کات یا میانبر است. 🔗 به همین دلیل است که با وجود در هم ریختگی ها، بسیاری از ما میانبرهای زیادی را روی دسکتاپ خود ایجاد می کنیم. در آموزش ۶ روش ساخت شورت کات در ویندوز ۱۱ امروز انزل وب ما نحوه ساخت میانبرهای فایل ها، برنامه ها، پوشه ها و وب سایت ها را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه ساخت شورتکات در ویندوز ۱۱

How to Create Shortcuts for Files, Folders, Apps, and Web Pages in Windows

ساخت شورت کات در ویندوز ۱۱ برای فایل ها، پوشه ها، برنامه ها و وب سایت ها کار راحتی است. شورتکات ها میانبرهایی هستند که برای دسترسی سریعتر به مکان یا فایل خاصی استفاده می شوند و در وقت شما صرفه جویی می کنند چون نیازی به کلیک کردن های مداوم ندارید. معمولا بعد ساخت میانبر در ویندوز ۱۱ آیکن میانبر روی دسکتاپ ظاهر می شود اما می توانید آنها را به مکان های دیگری انتقال دهید.

ویندوز ۱۱ دو نوع میانبر ارائه می دهد، از جمله میانبرهای سنتی، که فایل هایی هستند که می توانید در هر مکانی کپی و پیست کنید، و سپس پین هایی وجود دارد که فقط می توانید آنها را در تسکبار یا منوی استارت قرار دهید.

چگونه یک برنامه را روی صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۱ بیاوریم؟

در این بخش طریقه شورتکات ساختن برای برنامه ها را توضیح خواهیم داد. این روش هم برای ویندوز ۱۱ و هم ویندوز ۱۰ کار خواهد کرد. برای ایجاد میانبر، روی یک ناحیه خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کنید تا منویی ظاهر شود. روی گزینه New کلیک کنید و بعد Shortcut را انتخاب کنید.

چگونه یک برنامه را روی صفحه دسکتاپ ویندوز 11 بیاوریم؟

ویزارد ساخت شورتکات ویندوز باز می شود. مکانی که می خواهید میانبر در آنجا ساخته شود را تایپ کنید و یا اگر مسیر دقیق آن را نمی دانید روی Browse کلیک کنید.

یک پنجره باز خواهید شد که از شما می خواهد مکان مورد نظر خود برای ساخت شورتکات را انتخاب کنید و سپس OK را انتخاب کنید. در اینجا به طور مثال ما می خواهیم برای موزیلا فایرفاکس یک شورتکات ایجاد کنید بنابراین مسیر This PC > Windows (C:) > Program Files > Mozilla Firefox > firefox را انتخاب می کنیم. در ویزارد ظاهر شده می توانید ببینید که مکان آیتم بر اساس انتخاب شما به طور خودکار پر شده است. برای ادامه Next را انتخاب کنید.

چگونه یک برنامه را روی صفحه دسکتاپ ویندوز 11 بیاوریم؟

نکته: اگر در حال ایجاد شورتکات برای یک برنامه هستید، مطمئن شوید که فایل اجرایی برنامه را انتخاب کرده اید و نه چیز دیگر.

حالا می توانید نام شورتکات خود را تغییر دهید یا از نام پیش فرض استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد روی Finish کلیک کنید. حالا میانبری که ساختید روی صفحه دسکتاپ شما ظاهر می شود.

چگونه یک برنامه را روی صفحه دسکتاپ ویندوز 11 بیاوریم؟

ساختن شورتکات در ویندوز ۱۱ برای پوشه ها

ساختن شورتکات در ویندوز ۱۱ برای پوشه ها مانند ساخت میانبر برای برنامه ها و فایل ها می باشد که در بالا توضیح دادیم. ابتدا روی یک ناحیه خالی دسکتاپ خود کلیک راست کنید تا منو ظاهر شود. از منو New و سپس Shortcut را انتخاب کنید تا ویزارد باز شود.

محل پوشه مورد نظر خود را تایپ کنید و یا روی Browse کلیک کنیدو به مسیر مد نظر خود بروید و پوشه را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید و در نهایت روی Next کلیک کنید. حالا برای شورتکات خود نامی انتخاب کنید و در نهایت روی Finish کلیک کنید. با تمام مراحل یاد شده می توانید میانبر را روی دسکتاپ خود مشاهده کنید.

ساخت شورتکات سایت در ویندوز ۱۱

برای ساخت شورتکات سایت در ویندوز ۱۱ ، در جای خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کنید و از منو New و سپس Shortcut را انتخاب کنید تا پنجره Create Shortcut ظاهر شود.

ساخت شورتکات سایت در ویندوز 11 برای صفحات وب

در این پنجره آدرس صفحه وبی که می خواهید برای آن میانبر ایجاد کنید را تایپ یا کپی پیست کنید، سپس روی Next کلیک کنید.

ساخت شورتکات سایت در ویندوز 11 برای صفحات وب

نام پیش فرض شورتکات New Internet Shortcut است که می توانید از همین نام استفاده کنید و یا برای جلوگیری از سردرگمی این نام را تغییر دهید. بعد از تمام شدن کارتان روی Finish کلیک کنید.

اولین باری که از میانبر صفحه وب استفاده می کنید، ویندوز در یک پنجره از شما می پرسد که چگونه می خواهید فایل را باز کنید. روی مرورگر وب دلخواه خود کلیک کنید، مطمئن شوید که گزینه Always use this app  را انتخاب کرده اید، سپس OK را انتخاب کنید.

با این کار هر بار که روی میانبر کلیک می کنید، صفحه وب شما در مرورگری که انتخاب کرده اید باز می شود.

ساخت شورتکات سایت در ویندوز 11 برای صفحات وب

روش ساخت شورت کات ویندوز ۱۱ از منوی استارت

ویندوز به کاربران اجازه می دهد تا از آیتم هایی که در منوی Start وجود دارد میانبر ایجاد کنید.

با فشار دادن کلید Win صفحه کلید منوی Start را باز کنید.

در منوی استارت آیتم مورد نظر خود را از لیست برنامه ها پیدا کنید. سپس روی آن کلیک کنید و دکمه ماوس را نگه دارید و آن را به صفحه دسکتاپ خود بکشید. برنامه مد نظر خود را در هر جایی از دسکتاپ خود رها کنید تا شورتکات ایجاد شود. برای تغییر نام آن، می توانید روی آیکن برنامه کلیک راست کنید، Rename را انتخاب کنید و نام را تغییر دهید.

روش ساخت شورت کات ویندوز 11 از منوی استارت

شاخت شورتکات در ویندوز با کشیدن و رها کردن

یکی دیگر از روش های ساده برای ساخت میانبر این است که از روش کشیدن و رها کردن استفاده کنید.

File Explorer را باز کنید و به مسیری که آیتم مورد نظر شما وجود دارد بروید. روی فایل یا پوشه کلیک راست کرده، آن را به دسکتاپ بکشید.

شاخت شورتکات در ویندوز با کشیدن و رها کردن

در اینجا ویندوز به طور خودکار میانبر را با نامی که خودش تعیین می کند ایجاد می کند.

شاخت شورتکات در ویندوز با کشیدن و رها کردن

نحوه ایجاد شورتکات در ویندوز ۱۱ با استفاده از منوی کلیک راست

همانطور که تا اینجا مشاهده کردید، نحوه ساخت شورتکات در ویندوز ۱۱ از پیچیدگی چندانی برخوردار نیست. علاوه بر روش های بالا شما می توانید از منوی کلیک راست برای ساخت شورتکات استفاده کنید. از آنجایی که آیتم های موجود در منوی کلی راست ویندوز ۱۱ به گونه ای متفاوت چیده شده اند، اجازه دهید با یک مثال این بخش را توضیح دهیم.

File Explorer را باز کنید ، به محل فایل یا پوشه ای که می خواهید برای آن شورتکات ایجاد کنید بروید و روی آیتم مورد نظر خود کلیک راست کنید تا منو ظاهر شود. از این منو Show more options را انتخاب کنید.

منوی کلیک راست کلاسیک ظاهر می شود، روی گزینه Send to کلیک کنید و بعد Desktop (create shortcut) را انتخاب کنید.

یک شورتکات روی دسکتاپ ایجاد می شود که به آیتمی که انتخاب کرده اید اشاره می کند. منوی کلیک راست کلاسیک هم یک گزینه برای ایجاد میانبر دارد که می توانید روی آن کلیک کنید.

برخلاف گزینه دیگر، یک میانبر برای آیتم انتخاب شده در همان پوشه فایل اصلی ایجاد می شود و می توانید این میانبر را به مکان دیگری منتقل کنید.

نکته: در ویندوز ۱۰، روش ساخت شورتکات تقریبا مشابه با روش ویندوز ۱۱ است. تنها تفاوت این است که هنگام کلیک راست روی یک آیتم، منوی کلاسیک کلیک راست بلافاصله ظاهر می شود، بنابراین نیازی به انتخاب Show more options نیست.

نحوه ایجاد شورتکات در ویندوز 11 با استفاده از منوی کلیک راست

نحوه سفارشی کردن شورتکات ویندوز ۱۱

با استفاده از روش های بالا می توانید برای ساخت شورتکات This PC یا هر پوشه یا برنامه ای اقدام کنید. قدم بعدی این است که نحوه سفارشی کردن میانبرها را یاد بگرید. برای تغییر آیکن یا نام شورتکات در ویندوز ۱۱ از مراحل زیر کمک بگیرید:

روی شورتکات کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

روی سربرگ Shortcut کلیک کنید.

روی دکمه Change Icon کلیک کنید.

آیکن جدید را انتخاب کنید.

نکته: تمام آیکن های پیش فرض در مسیر %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll قرار دارند.

روی دکمه OK کلیک کنید.

روی دکمه Apply کلیک کنید.

روی دکمه OK کلیک کنید.

(اختیاری) روی میانبر کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید.

نام جدیدی را وارد کنید و اینتر را فشار دهید.

اگر میانبرها در دسکتاپ کوچک به نظر می رسند، می توانید اندازه آنها را با کلیک راست روی دسکتاپ، انتخاب View و انتخاب بین گزینه های Medium یا Large تغییر دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش ۶ روش ساخت شورت کات در ویندوز ۱۱ امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد. به نظر شما شورتکات ساخت نیوفولدر از کدام یک از روش های بالا امکان پذیر است؟ یا راه حل یا ترفند دیگری سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

ساخت شورتکات از سایت در اندروید ، آیفون و..
آموزش ۴ روش ساخت شورتکات از سایت در اندروید ، آیفون و..
حل مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد (Word)
۳ روش حل مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد (Word)
آموزش کامل کار با برنامه Shortcut آیفون
آموزش کامل تصویری کار با برنامه Shortcut آیفون
چگونه بدون ماوس با کامپیوتر و لپ تاپ کار کنیم ؟
چگونه بدون ماوس با کامپیوتر و لپ تاپ کار کنیم ؟ دو روش کار با سیستم بدون موس

نظرات

×