نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

گاهی حین کار با گوشی آیفون خود ممکن است متوجه شوید که کنار آیکن وای فای یا کنار خط های آنتن سیم کارت در بالای صفحه گوشی نقطه نارنجی رنگی وجود دارد. ✴️ در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

حذف نقطه نارنجی در آیفون (iOS)

?How Can I Turn Off Orange Dot On iPhone

گوشی های آیفون با روش های مختلفی، فعال بودن برخی از قابلیت ها یا گزینه ها، همچنین خطراتی که گوشی شما را ممکن است تهدید کند ار گزارش میدهد. شما با دیدن این علائم میتوانید متوجه مشکل گوشی خود شوید و آن را سریع رفع کنید. یکی از علائمی که در گوشی آیفون خود ممکن است مشاهده کنید نقطه نارنجی رنگ در بالای صفحه است. این نقطه معمولا کنار آیکن وای فای یا آنتن گوشی نشان داده میشود. در ادامه به معنی نقطه نارنجی بالای آیفون میپردازیم. همچنین بعد از آن نحوه از بین بردن آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

نقطه نارنجی بالای آیفون

معنی نقطه نارنجی در آیفون چیست؟

نقطه نارنجی در آیفون نشان دهنده فعال بودن میکروفون در گوشی شما است. شما در گوشی آیفون خود ممکن است برنامه های مختلفی را مجاز به استفاده از میکروفون کرده باشید. زمانی که شما از میکروفون در گوشی خود استفاده کنید یک نقطه نارنجی در بالای صفحه به شما نمایش داده میشود. زمانی که شما در صفحه اصلی گوشی هستید از طریق این نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون میتوانید متوجه شوید که یکی از برنامه های شما به صورت کامل بسته نشده است و هنوز میکروفون شما را فعال نگه داشته است. برای امنیت بیشتر دستگاه خود بهتر است بعد از استفاده از این برنامه ها دسترسی به میکروفون را نیز قطع کنید.

حذف نقطه نارنجی در آیفون (iOS)

از کجا برنامه ای که نقطه نارنجی بالای گوشی آیفون را فعال کرده است پیدا کنیم؟

همانطور که گفته شد نقطه نارنجی بالای آیفون نشان دهنده این است که یکی از برنامه های گوشی باعث شده تا میکروفون شما فعال باشد. بنابر این قبل از حذف این نقطه شما نیاز دارید تا بدانید کدام برنامه، میکروفون را فعال کرده است. برای پیدا کردن برنامه مورد نظر انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید. با این کار Control Center باز میشود. در بالای صفحه Control Center میتوانید علامت میکروفون نارنجی را مشاهده کنید. کنار آیکن میکروفون نام برنامه ای که در حال استفاده از این بخش است را نشان میدهد.

نقطه نارنجی بالای آنتن آیفون

نحوه حذف علامت میکروفون بالای گوشی آیفون

گاهی برنامه ای که از میکروفون استفاده میکند را بسته اید، اما با این حال ممکن است باز هم نقطه نارنجی رنگ نشان داده شود. این نشان دهنده این است که برنامه شما به صورت کامل بسته نشده است. بنابر این باید با بستن برنامه های باز در آیفون نقطه نارنجی رنگ را حذف کنید. همچنین ممکن است یک برنامه به صورت دائمی در پس زمینه در حال اجرا باشد و از میکروفون نیز استفاده کند. در این حالت برای حذف نقطه نارنجی کنار باتری آیفون باید دسترسی برنامه مورد نظر به میکروفون را از طریق تنظمیات غیر فعال کنید. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. در تنظمیات وارد بخش Privacy شوید.

نقطه نارنجی رنگ در آیفون

در مرحله بعدی Microphone را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

نقطه نارنجی کنار باتری آیفون

در صفحه بعد شما میتوانید تمام برنامه هایی که به میکروفون گوشی شما دسترسی دارند را مشاهده کنید. برنامه های غیر ضروری یا برنامه ای که باعث میشود میکروفون شما دائم روشن باشد را غیر فعال کنید.

علامت میکروفون بالای گوشی آیفون

تغییر شکل نقطه نارنجی رنگ در آیفون

اگر نیمخواهید نقطه نارنجی حذف شود، میتوانید از طرق تنظیمات ظاهر آن را تغییر دهید. برای این کار ابتدا وارد Settings شوید. سپس در صفحه اصلی Settings آیفون گزینه Accessibility  را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن این گزینه روی آن ضربه بزنید. در مرحله باید گزینه Display & Text Size را انتخاب کنید.

نقطه نارنجی بالای صفحه آیفون

در آخر گزینه Differentiate Without Color را فعال کنید. با این کار نقطه نارنجی در iOS به صورت مربع نشان داده میشود.

نقطه نارنجی در آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که نقطه نارنجی کنار باتری آیفون چیست و نحوه غیر فعال کردن آن را نیز بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حذف نقطه نارنجی در آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نقطه نارنجی در iOS در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
راهنما حل مشکل نوتیفیکیشن تلگرام در آیفون برای همیشه!
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

×