آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

آیا بعد از منتشر کردن یک پست در اینستاگرام به دلیلی قوانین کپی رایت ©️ پست شما به صورت خودکار حذف میشود و نمیتوانید دوباره آن را منتشر کنید؟ در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

?How Do You Avoid Copyright on Instagram

برنامه اینستاگرام برای جلوگیری از منتشر شدن آثار هنرمندان یا محتواهای اشخاص دیگر به صورت مداوم محتواهای آپلود شده را بررسی میکند. زمانی که حین بررسی محتواها، با موزیک یا فیلمی مواجه شود که بدون اجازه هنرمند آن پخش شده به سرعت آن را حذف خواهد کرد. این برنامه در پیگیری این موضوع جدی است و نمیگذارد قانون کپی رایت نقض شود. با این حال شما میتوانید با انجام برخی از روش ها، از مواجه شدن با مشکل کپی رایت در اینستاگرام جلوگیری کنید. در ادامه روش های رفع مشکل کپی رایت اینستا را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل کپی رایت استوری

پاک شدن پست به صورت اشتباه به دلیل قانون کپی رایت اینستاگرام

گاهی شما قوانین کپی رایت را به صورت کامل رعایت کردید اما با این حال اینستاگرام به اشتباه پست شمارا حذف میکند. در این شرایط برای حل کپی رایت اینستاگرام موزیک و… روی متن انگلیسی کپی رایت اینستاگرام ضربه بزنید.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

سپس در پایین صفحه بعد روی Appeal ضربه بزنید. در صفحه بعد تیک گزینه I Agree را بزنید. نام خود را به صورت انگلیسی وارد کرده و مجددا روی Appeal ضربه بزنید.

متن کپی رایت برای کپشن

بعد از چند لحظه برنامه اینستاگرام محتوا پاک شده را برمیگرداند. همچنین پیام Dispute Accepted به شما نشان داده میشود.

رفع مشکل کپی رایت در اینستا

برای نقض نکردن قانون کپی رایت خودتان عکس یا فیلم بگیرید

زمانی که شما صاحب محصولی هستید و میخواهید از محصولات خود عکس در اینستاگرام بگذارید لازم نیست عکس های محصول خود را از اینترنت دانلود کنید. عکس هایی که در اینترنت هستند برای سایر افراد است به همین دلیل زمانی که اینستاگرام متوجه شود عکس یا فیلم شما از اینترنت دانلود شده ممکن است آن را حذف کند. بنابر این برای اینکه مشکل کپی رایت عکس یا فیلم های شما حل شود میتوانید خودتان از محصولتان عکس بگیرید. این کار را میتوانید هم با دوربین های حرفه ای و هم با گوشی خود انجام دهید. زمانی که شما عکسی را خودتان میگیرید، این عکس برای شما است و هیچ مشکلی ایجاد نمیکند. همچنین این کار باعث میشود عکس های بهتری بتوانید از محصول خود بگذارید.

دانلود عکس از دامنه های عمومی

اگر به هر دلیلی نمیتوانید خودتان از محصول عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام استفاده کنید میتوانید از برخی از سایت ها عکس دانلود کنید. دقت داشته باشید برای این کار نباید از هر سایتی استفاده کنید. برخی از سایت ها اجازه دانلود رایگان عکس را به کاربران نمیدهند. بنابر این برای مواجه نشدن با مشکل کپی رایت باید به این مسئله دقت کنید. اگر میخواهید از اینترنت عکس های خود را دانلود کنید از سایت های عمومی استفاده کنید. این سایت ها معمولا تصاویر را به رایگان به اشتراک میگذارند. زمانی که وارد یک سایت با دامنه عمومی میشوید باز هم دقت کنید و توضیحات سایت را مطالعه کنید. با این کار میتوانید مطمئن شوید که در سایت مورد نظر میتوانید عکس های خود را دانلود کنید.

کپی رایت اینستاگرام

رفع قانون کپی رایت با استفاده از گزینه Usage rights گوگل

در صورتی که شما عکس های خود را از گوگل دانلود میکنید، میتوانید مرورگر خود را طوری تنظیم کنید که عکس هایی را به شما نشان بدهد که باعث نقض قوانین کپی رایت نمیشود. این گونه با دانلود عکس ها و استفاده از آن ها در اینستاگرام دیگر با مشکل کپی رایت مواجه نمیشوید. برای این کار ابتدا وارد مرورگر کروم شوید. سپس کلمه مورد نظر را که میخواهید در این زمینه عکس دانلود کنید، تایپ کنید. بعد از آن روی جست جو کلیک کنید. بعد از بالا آمدن نتایج گوگل از طریق منو بالای صفحه وارد تب Images شوید. اکنون میتوانید تمام عکس های گوگل را مشاهده کنید. در تب باز شده سمت راست صفحه روی Tools کلیک کنید. اکنون زیر منویی که Images در آن بود یک منو دیگر باز میشود. در منو جدید گزینه Usage rights را انتخاب کنید.

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

مجددا برای شما یک منو دیگر باز میشود. در این منو گزینه های مختلفی وجود دارد که برای شرایط مختلف میتوانید از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر میخواهید عکسی را دانلود کنید سپس آن را با برنامه ها یا سایت های ادیت عکس، ویرایش کنید و بعد از ویرایش آپلود کنید، میتوانید گزینه Labeled for reuse with modification را انتخاب کنید. اگر میخواهید بدون ادیت از عکس استفاده کنید گزینه Labeled for reuse را انتخاب کنید. همچنین اگر استفاده شما برای استفاده تجاری و معرفی محصول نیست و میخواهید عکس را ادیت کنید میتوانید Label for noncommercial reuse with medication را انتخاب کنید. در آخر اگر عکس را ادیت نمیکنید و هدف شما معرفی محصول یا استفاده تجاری از عکس نیست میتوانید Label for noncommercial reuse را انتخاب کنید.

رفع مشکل کپی رایت در اینستا با اعتبار دادن به صاحب عکس

در برخی موارد صاحبین عکس برای تصاویر خود حق کپی رایت گذاشته اند و شما نمیتوانید به صورت آزادانه از عکس ها استفاده کنید. با این حال برخی از افراد ممکن است برای عکس های خود هزینه ای نخواهند و به جای هزینه کافیست شما به آن ها اعتبار دهید. این یعنی شما برای رفع حق کپی رایت اینستاگرام به جای هزینه کافیست صاحب عکس را معرفی کنید و به صفحه اینستاگرامی او یا سایت ایشان لینک بدهید. منشن کردن شخص در متن کپی رایت برای کپشن باعث میشود اینستاگرام متوجه شود که شما قوانین کپی رایت را رعایت کردید.

رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام از یک متخصص سوال بپرسید

برای اینستاگرام کپی رایت قانون مهمی است. این یعنی این برنامه اجازه نمیدهد از هر عکسی که برای دیگران است استفاده کنید. در صورت استفاده از عکس های سایر افراد، بدون اجازه مشکلات جدی برای شما ایجاد میکند. با نقض این قانون حتی ممکن است صفحه شما غیر فعال شود. بنابر این قبل از استفاده از عکس ها در صورت امکان میتوانید از یک متخصص سوال کنید و در صورتی که عکسی حق کپی رایت نداشت از آن استفاده نکنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

ادیت عکس یا فیلم ها قبل از منتشر کردن برای رفع مشکل کپی رایت

روش دیگری که شما میتوانید از عکس های اینرتنتی استفاده کنید، اما اینستاگرام برای شما مشکل ایجاد نکند ادیت عکس ها قبل از منتشر کردن آن ها است. این روش کاملا امن نیست و ممکن است باز هم اینستاگرام برای شما مشکل ایجاد کند، اما باز با این حال میتوانید عکس ها را ادیت کنید تا از ایجاد مشکل اینستاگرام جلوگیری کنید. برای این کار شما میتوانید عکس هایی که از اینترنت دانلود کردید را با استفاده از برنامه های ادیت، تغییر دهید و ویرایش کنید. سعی کنید ویرایش زیادی اعمال کنید تا با عکس اصلی تفاوت داشته باشد. بعد از اتمام ویرایش عکس میتوانید از آن استفاده کنید.

کپی رایت اینستاگرام موزیک

همچنین به غیر از ادیت عکس یا فیلم میتوانید محتوا خود را به آن اضافه کنید. این یعنی خودتان عکس هایی از محتوا مورد نظر بگیرید، سپس به عکس های دانلود شده اضافه کنید. این کار میتواند اجتمال مواجه شدن با مشکل کپی رایت را کاهش دهد.

ترکیب چند عکس یا فیلم برای رفع مشکل کپی رایت در استوری

اگر شما نمیخواهید یک عکس در اینستاگرام آپلود کنید و چند عکس یا فیلم دارید میتوانید آن ها را با هم ادغام کنید. این روش نیز مانند روش قبل به طور قطع نمیتواند جلوی مشکل کپی رایت را بگیرد، اما باز این حال شما میتوانید تا حدودی جلو این مشکل را بگیرید. در صورتی که چند فیلم دارید با برنامه های ادیت فیلم آن ها را به هم بچسبانید. با این کار فیلم های شما در قالب یک فیلم قرار میگیرد. همچنین هر فیلم را یک یا دو ثانیه بیشتر نگذارید و باقی فیلم را حذف کنید. در نهایت میتوانید فیلم خود را در اکانت خود آپلود کنید.

رفع مشکل کپی رایت استوری با ضبط کردن آهنگ با گوشی

در صورتی که میخواهید یک آهنگ در اینستاگرام آپلود کنید، اما با مشکل کپی رایت مواجه میشوید میتوانید آن را با استفاده از گوشی ضبط کنید. این کار از مشکل کپی رایت جلوگیری میکند. به عنوان مثال اگر در یک مهمانی موسیقی پس زمینه وجود دارد برای منتشر کردن آن میتوانید با گوشی خود فیلم گبرید. همچنین در صورتی که در کنسرت هستید و میخواهید آهنگی که در حال خوانده شدن است را در صفحه خود بگذارید میتوانید برای رفع مشکل کپی رایت استوری و… به جای دانلود آهنگ از اینترنت با گوشی خود فیلم بگیرید و آن را آپلود کنید.

رفع قانون کپی رایت

دیدن صفحه سایر افراد برای پیدا کردن محتواهایی که شامل کپی رایت اینستاگرام نمیشوند

اگر میخواهید مطلبی را در اینستاگرام منتشر کنید اما نمیدانید با مشکل کپی رایت مواجه میشوید یا خیر میتوانید صفحه سایر افراد را مشاهده کنید. اگر عکس، فیلم یا آهنگی را دیگران منتشر کرده باشند ممکن است مشکل کپی رایت نداشته باشد. بنابر این شما نیز میتوانید از این عکس ها استفاده کنید.

استفاده از موسیقی هایی که حق کپی رایت ندارند برای رفع مشکل کپی رایت در استوری اینستاگرام

برخی از هنرمند ها بعد از تولید موسیقی برای انتشار زیاد آن، حق کپی رایت برای موسیقی های خود قرار نمیدهند. در صورتی که شما از این موسیقی ها استفاده کنید در اینستاگرام با مشکلی مواجه نخواهید شد. بنابر این میتوانید در اینترنت جست جو کنید و اینگونه آهنگ ها را پیدا کنید و روی فیلم های خود استفاده کنید.

قانون کپی رایت اینستاگرام

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام با تغییر اطلاعات کامل موزیک یا…

همانطور که میدانید یک موزیک نام، نام هنرمند، نام آلبوم و اطلاعات بسیار دیگری دارد. زماتی که شما در اینستاگرام موزیکی را آپلود میکنید، اینستاگرام با این اطلاعات میتواند آهنگ اصلی را پیدا کند. یکی از روش هایی که میتوانید قبل از آپلود موزیک انجام دهید حذف این اطلاعات است. این یعنی شما میتوانید نام آهنگ، نام خواننده آن و یا سال انتشار موزیک و… را تغییر دهید. با این کار اینستاگرام نمیتوانید موزیکی که شما استفاده کردید را شناسایی کند و در نتیجه با مشکل کپی رایت مواجه نمیشوید.

رفع مشکل کپی رایت در استوری اینستاگرام

سوالات متداول

کپی رایت اینستا چیست؟

شما در برنامه اینستاگرام محتواهای مختلفی میتوانید منتشر کنید. در صورتی که محتواهایی که شما منتشر میکنید بدون اجازه از جایی کپی شده باشد با مشکل کپی رایت مواجه میشوید. این قانون برای حمایت از صاحبان اثر وجود دارد. همچنین شما در صورتی که محتوایی تولید کردید اما شخصی بدون اجازه از شما آن را منتشر کرده است با گزارش کپی رایت اینستاگرام میتوانید از اینستاگرام بخواهید محتوای گزارش شده را حذف کند.

چه نوع محتواهایی ممکن است باعث شود شما با مشکل کپی رایت مواجه شوید؟

محتواهایی که شما در اینستاگرام آپلود میکنید و به دلیل قانون کپی رایت ممکن است حذف شود شامل موزیک، فیلم، عکس و… است. شما میتوانید با اعمال تغییراتی که بالاتر گفته شد از مشکل کپی رایت جلوگیری کنید.

عواقب نقض کپی رایت چیست؟

اینستاگرام روی کپی رایت آثار مختلف بسیار حساس است. این برنامه به صورت مرتب محتواهای خود را بررسی میکند تا آثار اشخاص مختلف بدون اجازه منتشر نشود. در صورتی که شما موارد گفته شده را رعایت نکنید و قانون کپی رایت اینستاگرام را نقض کنید، این برنامه ابتدا محتوا را به صورت خودکار حذف میکند. بعد از حذف محتوا در صورتی که برای دفعات دیگر این قانون را نقض کنید ممکن است حساب شما بسته شود. بنابر این با روش های بالا سعی کنید از این اتفاق جلوگیری کنید.

Dispute accepted یعنی چی؟

زمانی که اینستاگرام پستی را به اشتباه به دلیل قانون کپی رایت حذف میکند و شما با روش اول که بررسی شد این اشتباه را به اینستاگرام گزارش میدهید، این برنامه پیام Dispute accepted را به شما نشان میدهد. این پیام به معنی حل شدن اختلاف و آپلود شدن مجدد پست شما است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی اینستاگرام را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های گفته شده برای جلوگیری از حذف آهنگ کپی رایت اینستاگرام استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ارور کپی رایت اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری

نظرات

×