راهنما و آموزش کامل 5 روش حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

راهنما و آموزش کامل ۵ روش حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

گاهی اوقات ممکن است یک سری از سایت های ایرانی 🌐 با اینترنت شما باز نشوند. باز نشدن سایت های داخلی دلایل مختلفی دارد. در مطلب امروز انزل وب به راهنما و آموزش کامل ۵ روش حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی میپردازیم.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در کامپیوتر و گوشی

?How to Fix Iranian Website Not Opening or Access Denied Problem

مشکل ورود به سایت های ایرانی دلایل مختلفی دارد. گاهی اوقات حتی اینترنت وصل است اما سایت باز نمی شود. ممکن است تنها با خاموش کردن فیلترشکن، مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در گوشی و لپتاپ حل شود. اما ممکن است علت باز نشدن بعضی سایت ها در کروم و … چیز دیگری باشد. برای حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی، روش های زیر را دنبال کنید.

همچنین اگر از خارج از کشور قصد دسترسی به سایت های داخلی را دارید مناسب ترین روش استفاده از وی پی ان های با آی پی ایران میباشد.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی اندروید و…

معمولا مشکل باز نشدن سایت های ایرانی هنگام استفاده از پروکسی ، وی پی ان و… به وجود می‌آید. بعضی از سایت ها فقط روی هاست های داخلی میزبانی میشوند و آی پی های خارجی را مسدود میکنند. برای مثال سایت های دولتی مثل سایت بانک و دانشگاه، آی پی های خارجی را مسدود کرده‌اند. برای رفع این مشکل، وی پی ان ، پروکسی و.. خود را غیرفعال کنید. برای حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در ویندوز ۱۰ و ۱۱ و  خاموش کردن پروکسی در کروم، مراحل زیر را دنبال کنید:

Internet Options را در لپتاپ خود سرچ کنید. به Connections بروید و LAN Settings را انتخاب کنید.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی اندروید و ...

تیک Use a Proxy Server for Your LAN را بردارید و Ok را بزنید.

مشکل ورود به سایت های ایرانی

همچنین میتوانید با روش زیر پروکسی را برای حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در ویندوز ۱۱ و … خاموش کنید:

کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. سپس یه Network & Internet بروید.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

در قسمت Proxy تمام گزینه ها را غیرفعال کنید.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی ویندوز

اگر با دو روش بالا نتوانستید پروکسی و VPN خود را غیرفعال کنید میتوانید به حذف تنظیمات پروکسی در مرورگرها و آموزش تصویری حذف پروکسی در اندروید  مراجعه کنید.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در کروم با حالت ناشناس

روش دوم برای حل مشکل باز نشدن برخی سایت های ایرانی در اندروید، PC و آیفون، فعال کردن حالت ناشناس است. با فعال کردن حالت ناشناس کروم، تنظیمات احتمالی پروکسی و … غیرفعال شده و سایت های داخلی برای شما باز میشود. برای رفتن به حالت ناشناس کروم در ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد مرورگر کروم شده، روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و به New Incognito Window بروید.

رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در کروم با حالت ناشناس

صفحه جدیدی باز خواهد شد که نشان دهنده فعال شدن حالت ناشناس است.

علت باز نشدن بعضی سایت ها در کروم

فعال کردن حالت ناشناس در اندروید و آیفون هم به همین شکل است. همچنین ما فعال کردن حالت ناشناس در دیگر مرورگرها را قبلا آموزش داده‌ایم.

علت باز نشدن بعضی سایت ها در کروم

برخی سایت های داخلی ممکن است روی هاستینگ خارجی باشند و یا CDN ایرانی نداشته باشند. هنگامی که اینترنت ملی میشود، ممکن است مشکل باز نشدن سایت های ایرانی در کروم و … به وجود آید. در این حالت فقط میتوان از نسخه کش سایت استفاده کرد و راهی برای استفاده از سایت تا برگشت به حالت عادی نیست.

تماس با پشتیبانی سایت

برخی از مدیران سایت ها، نصب فایروال و … روی سرورهای آی‌پی خارجی را از عمدا مسدود میکنند. در این حالت برای رفع مشکل باز نشدن سایت های داخلی و دسترسی به سرویس از خارج از کشور، باید با مدیران یا پشتیبانی همان سرویس ارتباط گرفته تا آی‌پی شما را در لیست سفید قرار داده و امکان دسترسی را برای شما فراهم کنند.

تغییر اپراتور اینترنت

بعضی اوقات علت باز نشدن سایت ها در گوشی و … اپراتور اینترنت شماست. ممکن است برای شما سوال باشد که دلیل باز نشدن سایت با اینترنت وای فای چیست؟ گاهی اوقات اپراتور یا سرویس‌دهنده وای فای شما مثل اینترنت دانشگاه، یک سری محدودیت ها روی اینترنت شما اعمال کند. در این صورت برای رفع مشکل باز نشدن سایت های ایرانی آیفون، اندروید و ویندوز بهتر است که اپراتور اینترنت خود را عوض کنید. مثلا از وای فای به داده تلفن همراه سوئیچ کنید.

معمولا با روش های بالا میتوانید این مشکل را حل کنید. با این وجود روش های دیگری مانند بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت و … نیز وجود دارد. اگر مشکل شما هنوز حل نشده است پیشنهاد میکنیم لینک های زیر را نیز بررسی کنید:

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز انزل وب به شما راهنما و آموزش کامل ۵ روش حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی را آموزش دادیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×