دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق

دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی های هوشمند با آن روبرو هستند آسیب الکترونیکی به هارد گوشی است. 📱 گاهی هارد گوشی غیر قابل تعمیر است و اطلاعات ذخیره شده در آن معمولا با روش های ساده قابل بازیابی نیست. در این مطلب از انزل وب دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق را بررسی می کنیم.

بررسی علائم سوختن هارد گوشی

Checking the Sign of Damage the Phone’s Internal Storage

در همه گوشی های هوشمند یک قطعه الکترونیکی به نام EMMc وجود دارد که به آن هارد گفته می شود. وظیفه آن ذخیره و سازماندهی اطلاعات است. مثل هر قطعه الکترونیکی دیگری در معرض خراب شدن است. درک اصلی اینکه چه دلایلی باعث سوختن هارد گوشی می شود می تواند به کاربران کمک کند تا از گوشی های خود محافظت کنند.

دلایل سوختن هارد گوشی

سوختن هارد گوشی به طور کلی نشانه مشخصی ندارد. خاموش شدن گوشی هم دلیل بر سوختن هارد گوشی نیست. اما به طور کلی عوامل زیر را می توان علت سوختن هارد گوشی دانست:

  • ریست کردن گوشی وقتی در حال شارژ شدن است.
  • یکی از علت های سوختن هارد گوشی ضربه فیزیکی به آن هاست. اگر گوشی از دست شما بیفتد و به زمین برخورد کند منجر به شکستن صفحه، آسیب به قطعات داخلی شود. ممکن است در حالت نرمال گوشی مدتی کار کند اما بعد از مدتی از کار می افتد. همچنین اگر گوشی در مایعات بیفتد نیز باعث از دست رفتن هارد می شود.
  • بیشترین سوختن هارد گوشی زمان بازی های گرافیکی اتفاق می افتد.
  • اگر گوشی ۲۰ درصد شارژ دارد آن را ریست فکتوری نکنید. چرا که پاک کردن هارد و راه اندازی دوباره به حالت پیش فرض نیاز به ولتاژ بیشتری دارد. بنابراین توجه کنید برای ریست یا ریست فکتوری حتما ۷۰ تا ۸۰ درصد شارژ داشته باشد.
  • یک از دلایل سوختن هارد گوشی استفاده از شارژر های نا مرغوب و غیر استاندارد است. هر گوشی برای شارژ شدن نیاز به آمپر مخصوص خودش را دارد. پس برای شارژ کردن گوشی از شارژ مخصوص همان مدل گوشی استفاده کنید.
  • امکان نصب برنامه و همچنین پاک کردن داده ها از روی هارد را به شما نمی دهد.

عواملی که باعث سوختن هارد گوشی اندروید می شود

سوختن هارد گوشی مشکل درد سر سازی است. به این نکته توجه کنید تشخیص خرابی هارد و یا سوختن آن به عهده تعمیرکار متخصص است. اما اطلاع از عواملی که ممکن است منجر به سوختن هارد گوشی شود شما را برای مراقبت بیشتر از گوشی کمک خواهد کرد. شما می توانید بعد از اینکه شارژ گوشی را تکمیل کردید گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. اگر با پیغام Found New hardware مواجه شدید هارد گوشی دچار مشکل شده است.

دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین عل های این اتفاق

ریختن مایعات باعث سوختن هارد گوشی می شود

ریختن مایعات روی گوشی یا افتادن گوشی در آب می تواند فاجعه بار باشد. زیرا آب رسانا است و باعث اتصال الکتریکی بین قطعات می شود. در نتیجه ممکن است قطعات آن بسوزد که قابل تعمیر نیز نباشد.

حرارت زیاد یکی از دلایل سوختن هارد گوشی است

قرار گرفتن گوشی در معرض گرمای شدید یا حتی سرمای شدید باعث آسیب جدی به آن می شود. در نتیجه ممکن است بر روی قطعات الکترونیکی آن تاثیر منفی بگذارد.

فشار یا خم شدن زیاد باعث سوختن هارد گوشی می شود

قرار گرفتن گوشی در مقابل فشار یا خمش باعث آسیب فیزیکی شدیدی به گوشی می شود. باعث شکستن قطعات و آسیب ساختاری به گوشی می شود.

دلایل نرم افزاری که باعث سوختن هارد گوشی می شود

از دلایل نرم افزاری که باعث سوختن هارد گوشی می شود مثل خطاهای سیستم عامل، خراب بودن برنامه های جانبی، مشکلات به روز نبودن سیستم عامل باعث از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در گوشی می شود.

دلایلی مرتبط با باتری که منجر به سوختن هارد گوشی می شود

شارژ بیش از حد گوشی منجر به سوختن هارد آن می شود. وصل نگه داشتن بیش از اندازه گوشی به برق باعث گرم شدن آن می شود. گرمای بیش از اندازه موجب آسیب به قطعات الکترونیکی آن می شود. هم چنین نور مستقیم خورشید نیز باعث صدمه به قطعات الکترونیکی گوشی می شود. از طرفی تخلیه کامل باتری نیز باعث صدمه به شارژر و در نتیجه باتری و دیگر قطعات گوشی شود.

دلایل مرتبط با بدافزار ها و ویروسها که باعث سوختن هارد گوشی می شود

دانلود برنامه ها از منابع نا معتبر که می توانند به داده های ذخیره شده شما در گوشی صدمه بزنند. همچنین حمله باج افزار ها نیز موجب از دست رفتن داده های ذخیره شده در گوشی می شود.همچنین گم شدن گوشی یا آسیب های ناشی مایعات و یا حتی پشتیبان گیری نا موفق منجر به از دست دادن هارد و سوختن آن می شود.

سوختن هارد گوشی سامسونگ

همانطور که در بالا گفتیم سوختن هارد گوشی نشانه مشخصی ندارد. ممکن است به دلایل مختلف این اتفاق بیفتد. روشن نشدن گوشی حتما دلیلی برای سوختن هارد آن نیست. کمپانی سامسونگ در رقابت با سایر رقبا برای ساخت گوشی های مقاوم و با دوام ، یکی از بهترین ها به شمار می رود. اما ممکن است به دلایل زیر هارد گوشی های سامسونگ هم دچار مشکل شود.

دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق

از جمله دلایلی که می توان گفت هارد گوشی سامسونگ آسیب دیده است:

  1. اطلاعات جدید را نمی توان بر روی هارد آن ذخیره کرد
  2. گوشی مدام روشن و خاموش می شود، بوت لوپ
  3. اطلاعات را نمی توان از روی هارد آن پاک کرد
  4. خاموش شدن خود به خود گوشی
  5. در زمان استفاده از برنامه های گوشی ارور UNFORTUNATELY THE APPLICATION HAS STOPPE نمایش داده می شود.
  6. هنگ کردن زیاد گوشی
  7. برنامه جدید را نمی توان بر روی گوشی نصب کرد.

سوختن هارد گوشی آیفون

از دست دادن اطلاعات ذخیره شده در هارد گوشی اتفاقی ناراحت کننده است. سوختن هارد گوشی می تواند باعث از دست دادن تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی شود. سوختن هارد گوشی های آیفون بستگی به مدل آن ها نیز دارد. اما از علائم اصلی سوختن گوشی های آیفون روشن و خاموش شدن ناگهانی ، بالا نیامدن لوگوی آیفون، ری استارت شدن ناگهانی یا هنگ کردن گوشی، اجرا نکردن برنامه ، نمایش دو پیغام internal storage damaged و encrypt unsuccessful در زمان روشن شدن گوشی است. پس زمانی که با این علائم مواجه شدید به تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.

دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق

سوختن هارد گوشی شیائومی

از علائم سوختن هارد گوشی شیائومی نوسانات برق، پر بودن و استفاده دائمی از هارد گوشی، فلش کردن توسط افراد غیر متخصص ، ضربه خوردن به گوشی و همچنین آب خوردگی است. البته در بعضی سوختن هارد گوشی به منزله معیوب بودن گوشی نیست. می توان با تعویض هارد دوباره گوشی را راه اندازی کرد. اما قطعا اطلاعات ذخیره شده در آن را نمی توان بازیابی کرد.

سوالات متداول

عمر مفید هارد گوشی چقدر است؟

اگر گوشی در معرض آب خوردگی یا ضربه قرار نگیرید معمولا ۱۰ سال عمر مفید هارد آن است.

آیا می شود هارد داخلی گوشی را ارتقا داد؟

متاسفانه با توجه به لحیم شدن این قطعه به دستگاه امکان ارتقا آن وجود ندارد.

چرا گوشی من پیغام Encrypt unsuccessful را نمایش می دهد؟

در این زمان گوشی قادر به رمز گذاری اندروید نیست و نمی تواند حافظه داخلی را تشخیص دهد. بنابراین احتمالا هارد گوشی دچار مشکل شده است.

نظرات و پیشنهاد های شما ؟

در این مطلب از انزل وب در مورد دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟ بررسی مهم ترین علت های این اتفاق صحبت کردیم. آیا گوشی شما دچار مشکل سوختن هارد شده است؟ بهترین کاری که در این زمان انجام دادید چه کاری بوده است؟ لطفا تجربه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش حل مشکل ارور Windows Detected a Hard Disk Problem
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Windows Detected a Hard Disk Problem
رفع مشکل عدم شناسایی و نشان ندادن درایوها در ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
رفع مشکل عدم شناسایی و نشان ندادن درایوها در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
آموزش 8 روش حل مشکل نصب ویندوز روی هارد SSD
آموزش ۸ روش حل مشکل نصب ویندوز روی هارد SSD
بررسی نشانه ها و علائم سوختن هارد کامپیوتر و لپ تاپ
بررسی نشانه ها و علائم سوختن هارد کامپیوتر و لپ تاپ

نظرات

×