راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف

تصور کنید شما روی کاناپه جلوی تلویزیون 📺 خوابیدید به طور ناگهانی تلویزیون شما روشن می شود ترسناک نیست!؟ اگر تلویزیون شما خودکار روشن یا خاموش می شود نگران نباشید ما در این مطلب از انزل وب راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف را آورده ایم. برای حل این مشکل تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

علت خاموش روشن شدن تلویزیون

How to Stop Your TV From Randomly Turning Itself On or Off

اگر تلویزیون شما هم روشن یا خاموش می شود دلیل آن وجود یک نقص است. نگران نباشید در اینجا ما ترفندهایی را برای شما آورده ایم که به رفع این مشکل کمک می کند. این اتفاق در هر تلویزیون از هر برندی ممکن است رخ دهد. اما چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد. اولین و ساده ترین دلیل آن ممکن است گیر کردن دکمه پاور کنترل از راه دور تلویزیون باشد.

در حالت دیگر ممکن است یک تایمر استراحت یا کم مصرف انرژی بر روی تلویزیون تعریف شده باشد که به طور خودکار آن را خاموش می کند.

توجه کنید اگر تلویزیون متصل به دستگاه روتر یا USB باشد ممکن است باعث روشن شدن تلویزیون شود. اکثر تلویزیون ها دارای تنظیماتی هستند که به آنها اجازه یم دهد زمانی که دستگاهی به آن ها متصل است اگر روشن شود تلویزیون نیز روشن می شود. مثل کنسول بازی که اگر روشن شود ممکن است تلویزیون را نیز روشن کند.

خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

هر کدام از موارد بالا ممکن است باعث روشن خاموش شدن تلویزیون باشد. حالا هر یک از موارد بالا را برای تلویزیون سونی بررسی می کنیم. ابتدا کنترل از راه دور را بررسی کنید. ممکن است به دلیل کثیفی یا گیر کردن اشیا داخل آن مانع از درست کار کردن آن شود. ممکن است باتری آن کم باشد به طور تصادفی بعد از چند بار فشار دادن پشت سر هم تنها یک بار عمل کند. Consumer Electronic Control یا CEC به دستگاهها اجازه می دهد از طریق پورت HDMI با هم ارتباط برقرار کنند. این سیستم به مشتریان اجازه کی دهد تا یک کنترل از راه دور را برای تمام وسایل الکترونیکی استفاده کنند. بهتر است برای رفع مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون CEC را خاموش کنید.

علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه در برند سونی

برای غیر فعال سازی CEC در برند سونی مراحل زیر را دنبال کنید. به قسمت Settings دستگاه بروید. وارد قسمت Bravia Settings شوید. حالا وارد قسمت HDMI CEC Settings شوید. حالا CEC را انتخاب کنید. Disable را انتخاب کنید. اگر تلویزیون شما منوی Settings ندارد بهتر است با جستجو در گوگل راه حل متناسب با مدل تلویزیون خودتان را پیدا کنید. حالت ECO mode را خاموش کنید. حالت ECO mode با کم کردن نور صفحه نمایش و کاهش مصرف انرژی باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. در نتیجه تلویزیون خاموش نمی شود به حالت خواب می رود. این باعث می شد به طور ناگهانی روشن شود. همچنین دستگاههای جانبی متصل به تلویزیون را جدا کنید. روشن کردن هر کدام ممکن است باعث روشن شدن تلویزیون هم بشود. در برند سونی با به روز رسانی تلویزیون ممکن است این مشکل حل شود.

خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

در مورد برند سامسونگ هم ممکن است دلایل بالا باعث خاموش روشن شدن تلویزیون باشد. پس ابتدا کنترل آن را بررسی کنید. باتری های آن را عوض کنید. حالا ECO را غیر فعال کنید. زیر در این حالت تلویزیون وارد حالت خواب می شود و ممکن است به هر دلیلی به طور خودکار دوباره روشن شود. هر برندی سیستم CEC را در تنظیمات دستگاه نامگذاری کرده است. در تلویزیون های سامسونگ به دنبال AnyNet باشید. وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید. سپس در قسمت AnyNet سیستم CEC را غیر فعال کنید. همچنین می توانید تلویزیون سامسونگ را به تنظیمات اولیه برگردانید. اگر تلویزیون شما سال ساخت آن قبل از ۲۰۱۳ است دکمه Exit را چند ثانیه نگه دارید. تا چراغ آن به صورت چشمک زن شود. حالا منوی تنظیمات کارخانه ظاهر می شود. حالا می توانید تلویزیون خود را ریست کنید.

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف

رفع علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

اما روش دیگری برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ وجود دارد که بهتر است افراد مبتدی آن را انجام ندهند. ابتدا تلویزیون را به حالت استدبای قرار دهید. حالا دکمه های Mute، Menu، Info و در آخر دکمه Power  را به ترتیب و پشت سر هم بزنید. حالا تلویزیون روشن می شود. منوی مخفی تنظیمات کارخانه ظاهر می شود. حالا می توانید گزینه Factory Reset را انتخاب کنید. یکی دیگر از دلایل نیز می تواند گرم شدن زیاد آن باشد. که به طور خودکار منجر به خاموش شدن آن می شود.

علت خاموش روشن شدن تلویزیون تی سی ال

درباره برند TCL اگر تلویزیون شما هر ۵ ثانیه یک بار خاموش روشن می شود ابتدا کنترل از راه دور و هم چنین باتری های آن را چک کنید. سپس به سراغ تنظیمات CEC بروید. در منوی TCL سراغ Power Sync بروید. سپس قابلیت یکی بودن کنترل از راه دور برای تمام وسایل الکترونیکی را غیر فعال کنید. همچنین وسایل جانبی را از تلویزیون جدا کنید. خرابی سیم برق می تواند علت خاموش روشن شدن تلویزیون TCL باشد. چون به طور مداوم برق را به دستگاه نمی رساند. پس از نزدیک سیم برق را بررسی کنید که دچار آسیب فیزیکی نشده باشد.

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف

علت خاموش روشن شدن تلویزیون با کلید برق

در مواردی نیز نوسانات برق باعث خاموش روشن شدن تلویزیون باشد بهتر است تا تداوم جریان برق دستگاه را از برق جدا کنید. در آخر برای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون TCL می توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازیابی کنید. ابتدا وارد قسمت Settings  شوید. سپس قسمت System را باز کنید. حالا وارد قسمت Advanced System Settings شوید. از اینجا گزینه Factory Reset را بزنید.

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف

خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

در تلویزیون های ال جی بهتر است ابتدا تلویزیون را ریست کنید. برای این کار سیم برق را جدا کنید. دکمه پاور روی تلویزیون را ۲۰ ثانیه نگه دارید. این کار باعث می شود جریان برق ذخیره شده تخلیه شود. حالا دوباره آن را روشن کنید. در بیشتر موارد این کار باعث رفع مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون می شود. بعد از ۱ دقیقه دوباره تلویزیون را به برق وصل کنید. حالا آن را روشن کنید. معمولا مشکل حل می شود. اما اگر هنوز تلویزیون روشن خاموش می شود راه حل هایی که در ابتدا گفته شد را تست کنید.

دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون های ال جی

برای غیر فعال کردن سیستم CEC ابتدا دکمه Home را بزنید تا وارد قسمت Settings شوید. سپس به قسمت Settings All بروید. در اینجا HDMI-CEC را پیدا کنید. Auto Power Sync را روی OFF بگذارید. توجه کنید تنها با کنترل از راه دور خود تلویزیون می توانید از آن استفاده کنید. حالا Eco را غیر فعال کنید. برای خاموش کردن تایمر نیز وارد Settings All شوید. سپس General را انتخاب کنید. حالا گزینه Timer را خاموش کنید. برای به روز رسانی تلویزیون ال جی وارد قسمت Settings All و سپس General شوید. وارد قسمت About This TV شوید. توجه کنید برای به روز رسانی باید به WiFi وصل باشید.

خاموش روشن شدن تلویزیون پاناسونیک

معمولا ۱۰ علت برای خاموش روشن شدن تلویزیون های پاناسونیک وجود دارد. اتصالات کابل آن درست نباشد. یعنی جریان برق به طور مداوم به دستگاه نرسد. اتصال کردن پریز برق که ممکن است باعث خرابی دستگاه از لحاظ سخت افزاری شود. گرم شدن بیش از حد تلویزیون که در این صورت باید پریز آن را از برق جدا کنید. دوباره بعد از ۱۰ دقیقه آن را روشن کنید. به هم خوردن تنظیمات نرم افزاری آن و یا CEC دستگاه روشن است. نقص در برد اصلی دستگاه یکی دیگر از علت های خرابی تلویزیون های پاناسونیک است. همچنین ممکن است تلویزیون شما بیش از حد قدیمی باشد!

توجه کنید اگر هیچ کدام یک از راه حل های بالا به رفع مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون کمک نکرد. اشکال سخت افزاری پیش آمده است. بهتر است به نمایندگی های برند ها مراجعه کنید. هیچ وقت خودتان اقدام به باز کردن تلویزیون نکنید. با این کار گارانتی آنها از بین خواهد رفت!

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف را آوردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب جواب سوالات خودتان را گرفته باشید. لطفا نظرات و پیشنهادها و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
آی پی تی وی چیست؟ آشنایی با کاربرد IPTV در ایران و جهان
آی پی تی وی چیست؟ آشنایی با کاربرد IPTV در ایران و جهان

نظرات

×