آموزش 8 اقدام اساسی حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

آموزش ۸ اقدام اساسی حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که صفحه لمسی گوشی گلکسی سامسونگ شما کار نکند. 📱 قبل از اینکه گوشی تان را به تعمیر کار بسپردید این مطلب از انزل وب درباره آموزش ۸ اقدام اساسی حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ را بخوانید.

رفع مشکل تاچ گوشی سامسونگ

 Fix Samsung Touch Screen not Working?

سامسونگ گلکسی از بهترین گوشی های بازار است این را از تعداد فروش آن به راحتی می توانید حدس بزنید. صفحه لمسی آن مانند همه گوشی های دیگر ممکن است دچار مشکل شود و یا حساسیت قبل را نداشته باشد. شکستن صفحه، اضافه کردن محافظ صفحه نا مناسب، وجود آب در زیر صفحه و برخی از بدافزارها چند دلیل برای کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ است. اما راه حل های رفع مشکل خرابی تاچ گوشی سامسونگ عبارت از:

۱- کثیف بودن دست یا تاچ گوشی

۲- جدا کردن لوازم جانبی از گوشی

۲- استفاده از محافظ صفحه نا مرغوب

۳- ری استارت کردن گوشی

۴- بالا بردن حساسیت تاچ

۵- گوشی را به روز رسانی کنید

۶- خاموش کردن Talkback

۷- فکتوری ریست گوشی سامسونگ

۸- گوشی را به تعمیرکار بسپرید

مشکل خرابی تاچ گوشی سامسونگ بر اثر کثیف بودن دست

ابتدا باید بدانیم مشکل از کار افتادن تاچ گوشی سامسونگ داخلی است یا خارجی ! همه ما این کار را کردیم. با دست کثیف یا چرب صفحه گوشی را لمس کردیم. بنابراین چرب بودن دست یا صفحه مانع درست کار کردن تاچ آن می شود. پس یک دستمال میکرو فایبر بردارید و آن را کمی مرطوب کنید و صفحه لمسی را تمیز کنید.

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

حل مشکل گوست تاچ سامسونگ

ابتدا همه لوازم جانبی مثل هدفون، کابل و شارژر را از گوشی جدا کنید. هر وسیله دیگری که با اتصال بوتوث به گوشی وصل است را نیز جدا کنید. برای این کار به آدرس Settings > Connections > Bluetooth بروید. گاهی وسایل جانبی باعث مختل شدن سیستم تاچ گوشی می شود.

مشکل صفحه لمسی گوشی سامسونگ در اثر استفاده از محافظ صفحه نا مرغوب

محافظ صفحه ارزان قیمت و غیر استاندارد بیشتر از اینکه مفید باشد مضر است. زیرا باعث عملکرد نامطلوب تاچ گوشی می شود. این محافظ های نامرغوب نه تنها محافظت خوبی در برابر خش و خط افتادن صفحه ندارند بلکه حساسیت تاچ صفحه را نیز کم می کنند. پیشنهاد می کنیم ابتدا محافظ صفحه را بردارید و سپس تاچ گوشی را امتحان کنید.

رفع کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ با ری استارت گوشی

تقریبا مشکلی نیست که با راه اندازی مجدد گوشی حل نشود. اگر نمی توانید صفحه را وادار به پاسخگویی کنید بهتر است گوشی خودتان را ری استارت کنید. دکمه Power را چند ثانیه نگه دارید تا منوی power ظاهر شود و روی Reboot تب کنید. یا اگر تاچ گوشی پاسخگویی ندارد بهتر است دکمه پاور را برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید. تا گوشی مجدد راه اندازی شود. در این حالت گوشی باید به طور خودکار ری استارت شود.

بالا بردن حساسیت تاچ گوشی برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی

اگر شما نمی خواهید محافظ صحه را بردارید بهتر است حساسیت لمسی صفحه را بالا ببرید. برای این کار وارد Settings گوشی شوید. روی گزینه Display تب کنید. گزینه Touch Sensitivity را روشن کنید.

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

رفع هنگ تاچ گوشی سامسونگ به وسیله آپدیت گوشی

ممکن است نسخه های خاصی باعث بروز باگ سخت افزاری شوند. پس بهتر است گوشی را آپدیت کنید تا باگ ها را رفع کنید و بهترین ویژگی ها و قوی ترین امنیت را داشته باشید. اگر به آدرس Settings > Software Update بروید اگه به روز رسانی وجود داشته باشد می توانید آن را دریافت کنید.

رفع کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ با خاموش کردن Talkback

این ویژگی به شما می گوید چه چیزی بر روی صفحه فعال است تا شما بدون نگاه کردن به صفحه بتوانید از آن استفاده کنید. اگر نحوه استفاده از آن را ندانید ممکن است برای شما کمی گیج کننده باشد. مثلا برای اسکرول باید از دو انگشت به طور همزمان استفاده کنید و یا برای انتخاب یک برنامه باید دوبار بر روی برنامه تب کنید. در این حالت ممکن است شما احساس کنید تاچ گوشی شما ضعیف یا کار نمی کند. برای غیر فعال کردن این ویژگی به آدرس Settings > Accessibility > TalkBack بروید. حالا آن را غیر فعال کنید.

چگونه لمس گوشی سامسونگ را درست کنیم؟

به عنوان آخرین راه حل گوشی خود را به تنظیمات اولیه برگردانید. اما قبل از آن توجه کنید کلیه اطلاعات داخل در آن مثل عکس ها، فیلم ها و شماره مخاطبین از گوشی حذف خواهد شد. بنابراین قبل از انجام این کار از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید.

ابتدا به آدرس Settings > General Management > Reset > Factory Data Reset  بروید و روی گزینه Reset تب کنید. این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد پس صبور باشید! بعد از انجام این کار گوشی شما در یک سیستم عامل جدید راه اندازی می شود.

تعمیر اساسی گوشی سامسونگ

اگر هیچ کدام از مراحل بالا جواب مناسبی برای حل مشکل صفحه لمسی گوشی سامسونگ نبود بهتر است آن را به یک تکنسین بسپارید. متاسفانه در این حالت مشکل سخت افزاری است. اگر گوشی هنوز گارانتی دارد بهتر است به نمایندگی های سامسونگ مراجعه کنید.

کالیبره تاچ سامسونگ

کالیبره کردن تاچ گوشی سامسونگ بستگی به ورژن اندروید گوشی دارد. اگر اندروید گوشی شما ۴.۰ و قبل تر از آن است می توانید از آدرس زیر آن را در منوی گوشی پیدا کنید. Menu > Settings > Language & keyboard > Touch Input > Text Input. در قسمت Finger touch precision روی Calibration tool یا Reset calibration کلیک کنید. اما در نسخه های ۴.۰ به بالا این گزینه در منو های مخفی قرار گرفته اما شما می توانید با شماره گیری کد رهگیری #۲۶۶۳#* وارد منوی مخفی می شوید. دقت کنید حتما صفحه گوشی تمیز باشد و گوشی را بر روی میز قرار دهید. در صفحه ظاهر شده روی Firmware version به صورت سریع ۱۰ باز تب کنید تا همه گزینه ها فعال شوند. حالا همه گزینه را تست کنید تا عملکرد روان تر صفحه را ببینید. توجه کنید بعد از اتمام کار گوشی ری استارت می شود.

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

همچنین می توانید از برنامه های Touchscreen Calibration app استفاده کنید. آنها را از Google Play دانلود و نصب کنید.

سوالات متداول

آیا صفحات لمسی گوشی نیاز به کالیبره شدن دارند؟

بله کالیبره کردن صفحات لمسی ضروری است زیرا تراز کردن نقاط لمسی نمایشگر با صفحات زیرین باعث عملکرد بهتر آن می شود.

آیا شماره گیری کد #*0#* برای کالیبره کردن گوشی است؟

خیر این منوی مخفی برای گوشی های سامسونگ را نمایش می دهد شما می توانید با لمس موارد مختلف آن عملکرد صفحه نمایش را از لحاظ نمایش درست رنگ ها، لمس تمام نقاط و تب کردن بررسی کنید.

در زمان کالیبره کردن گوشی وای فای باید روشن باشد؟

خیر نیازی نیست.

جمع بندی

محافظت و نگه داری از وسایل الکترونیکی مثل گوشی ها یکی از دغدغه های افراد است. حتما سعی کنید همیشه صفحه لمسی گوشی تان تمیز باشد و نرم افزارها را همیشه به روز نگه دارید. همیشه از اطلاعات داخل گوشی پشتیبان داشته باشد. در این حالت با کمترین مشکل در مورد تاچ گوشی مواجه خواهید شد.

نظرات و پیشنهاد شما؟

در این مطلب از انزل وب درباره آموزش ۸ اقدام اساسی حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ صحبت کردیم و راه حل های رفع مشکل را توضیح دادیم. شما با کدام یک از روش های بالا مشکل تاچ گوشی را حل کردید؟ برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بهترین برنامه کلیک خودکار اندروید
۱۰ تا از بهترین برنامه کلیک خودکار اندروید
تنظیم حساسیت تاچ صفحه گوشی اندروید
آموزش ۳ روش تنظیم حساسیت تاچ صفحه گوشی اندروید

نظرات

×