راهنما کامل ساخت کالکشن در اینستاگرام و اشتراک با دیگران

راهنما کامل ساخت کالکشن در اینستاگرام و اشتراک با دیگران

اینستاگرام علاوه بر ساخت کالکشن ویژگی جدیدی به نام مجموعه‌های مشترک 🖼️ را معرفی کرد که امکان همکاری و اشتراک‌گذاری آسان پست‌ها را بین کاربران فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با دوستان، خانواده یا حتی غریبه‌ها مجموعه‌هایی از پست‌ها را ایجاد کنند. در ادامه مطلب انزل وب، به راهنما کامل ساخت کالکشن در اینستاگرام و اشتراک با دیگران می پردازیم.

چگونه در اینستاگرام کالکشن بسازیم؟

How To Make A Collection and Collaborative Collection On Instagram

اینستاگرام در ابتدا به کاربران اجازه می‌داد تا پست‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنند. اما در سال ۲۰۱۷، اینستاگرام این ویژگی را بهینه کرد و نام آن را به کالکشن (Collection) تغییر داد همچنین و امکان اشتراک کالکشن اینستاگرام با دوستان را برای آن ها ایجاد کرد. این تغییر به کاربران امکان داد تا پست‌های خود را در پوشه‌های مختلف سازماندهی کنند و در گروه های اینستاگرام، آن ها را به دیگران اشتراک بگذارند.

همچنین به اینستاگرام کمک کرد تا با Pinterest رقابت کند، یک پلتفرم دیگر که به کاربران امکان می‌دهد پست‌های خود را ذخیره و سازماندهی کنند. در ادامه نحوه ساخت کالکشن در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت کالکشن در اینستاگرام

برای ایجاد یک کالکشن جدید در اینستاگرام، ابتدا پستی را که می‌خواهید در کالکشن قرار بگیرد، انتخاب کنید.

دکمه نشانک یا bookmark را برای چند ثانیه فشار دهید. اگر دکمه را بدون نگه داشتن فشار دهید، پست در یک کالکشن عمومی ذخیره می‌شود.

وقتی پستی را در اینستاگرام ذخیره می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض در کالکشن All Posts Instagram ذخیره می‌شود. اگر می‌خواهید پست را در مجموعه دیگری ذخیره کنید، روی دکمه Save to Collection در پایین پست ضربه بزنید.

اگر قبلاً کالکشنی ایجاد نکرده‌اید، از شما خواسته می‌شود یک کالکشن جدید ایجاد کنید. نامی برای کالکشن خود انتخاب کنید و روی Done ضربه بزنید.

آموزش ساخت کالکشن در اینستاگرام

اگر قبلاً مجموعه‌هایی ایجاد کرده‌اید، یک منوی پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. روی کالکشنی که می‌خواهید پست را در آن ذخیره کنید، ضربه بزنید یا علامت + انتخاب کنید تا یک کالکشن جدید ایجاد کنید.

اگر قبلاً مجموعه‌ یا کالکشنی ایجاد کرده‌اید، کالکشن‌های شما در این صفحه نمایش داده می‌شوند.

Collection در اینستاگرام

دسترسی به کالکشن اینستاگرام

می‌توانید پست‌های ذخیره‌شده اینستاگرام خود را در هر زمانی در برنامه ببینید، حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید. برای این کار:

برنامه اینستاگرام را باز کنید.

روی نماد پروفایل خود ضربه بزنید.

سپس روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و Saved را انتخاب کنید.

دسترسی به کالکشن اینستاگرام

حتی می توانید به کمک ساخت هشتگ در اینستاگرام به صورت آنلاین، به کالکشن های خود دسترسی سریع تری داشته باشید.

حذف کالکشن در اینستاگرام

برای حذف سیتو کالکشن مراحل زیر را دنبال کنید:

روی کالکشن مورد نظر خود ضربه بزنید.

روی Delete در بالا ضربه بزنید.

برروی Delete دوباره ضربه بزنید تا کالکشن حذف شود.

حذف کالکشن در اینستاگرام

نحوه ایجاد یک کالکشن مشترک در اینستاگرام

پست مورد نظر خود را ذخیره کنید. برای این کار روی دکمه ذخیره یا Save در زیر پست ضربه بزنید.

ذخیره پست در اینستاگرام

اینستاگرام از شما می‌خواهد که یک پست را در یک مجموعه مشترک ذخیره کنید. اگر از شما خواسته نشد، روی کالکشن جدید یا New Collection در سمت راست Collections ضربه بزنید و مطمئن شوید که collaborative انتخاب شده است.

نحوه ایجاد یک کالکشن مشترک در اینستاگرام

سپس برای کالکشن خود را نامی انتخاب کنید و دوستانی را که می‌خواهید این کالکشن را با آنها به اشتراک بگذارید، به آن اضافه کنید.

چرا باید از کالکشن اینستاگرام استفاده کرد؟

کالکشن ‌های اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا پست‌های مورد علاقه خود را سازماندهی کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید از ساخت کالکشن در اینستاگرام برای اهداف مختلفی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • کالکشن ‌های موضوعی: برای ذخیره پست‌هایی که در مورد موضوع خاصی هستند، مانند سفر، آشپزی یا مد.
  • کالکشن ‌های خاطرات: برای سازماندهی پست‌هایی که از یک رویداد خاص یا مکان خاص هستند، برای اشتراک کالکشن اینستاگرام با دیگران استفاده نمایید.
  • کالکشن ‌های علاقه‌مندی: استفاده از Collection در اینستاگرام برای ذخیره پست‌هایی که به موضوعات مورد علاقه شما مربوط می‌شوند.

ساخت کالکشن در اینستاگرام می‌تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد. اگر کالکشن ‌های خود را خصوصی کنید، فقط شما می‌توانید آنها را ببینید، در مقابل اگر کالکشن شما، عمومی باشد، هر کسی می‌تواند آنها را ببیند.

جمع بندی

در نهایت، کالکشن‌های اینستاگرام یک ویژگی مفید و کاربردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا پست‌های مورد علاقه خود را سازماندهی کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید. ساخت کالکشن در اینستاگرام برای کاربرانی که به دنبال راه‌های جدید برای مدیریت محتوای خود در اینستاگرام هستند، بسیار مناسب است.

سوالات متداول

چگونه یک پست را به یک کالکشن اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن یک پست به یک کالکشن، مراحل زیر را دنبال کنید: 1- پست مورد نظر خود را باز کنید. 2- روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. 3- گزینه افزودن به کالکشن یا Add to Collection را انتخاب کنید. 4- کالکشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه به کالکشن‌های دیگران دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به کالکشن‌های دیگران، مراحل زیر را دنبال کنید: 1- کاربر مورد نظر خود را پیدا کنید. 2- روی نام کاربری او ضربه بزنید. 3- روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. 4- گزینه کالکشن‌ها یا Collections را انتخاب کنید.

چگونه کالکشن‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک‌گذاری کالکشن‌های خود با دیگران، مراحل زیر را دنبال کنید: 1- کالکشن مورد نظر خود را باز کنید. 2- روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. 3- گزینه اشتراک‌گذاری کالکشن یا Share the Collection را انتخاب کنید. 4- روش مورد نظر خود را برای اشتراک‌گذاری انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادهای شما؟

آیا شما از کالکشن‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید؟ تجربه شما در استفاده از کالکشن‌های اینستاگرام چطور بوده است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×