شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)

شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)

Monetization دریچه کسب درآمد شما از یوتیوب است. 💰 خب شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ در ادامه به همه روش های درآمدزایی از یوتیوب و همچنین راه های مانیتایز اکانت یوتیوب (YouTube Monetization) در ایران خواهیم پرداخت.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

مانیتایز یوتیوب در ایران چگونه است؟

How to Monetize YouTube Channel in Iran

بیش از ۱۲۲ میلیون نفر هر روز از YouTube استفاده می کنند و این یوتیوب را به دومین موتور جستجوی محبوب دنیا تبدیل می کند. ممکن است شما یک کانال یوتیوب را تنها با هدف کسب درآمد راه اندازی نکرده باشید، اما راه های زیادی وجود دارد که آپلودهای شما می تواند برای شما درآمد ایجاد کند. اگر محتوای با کیفیتی دارید که مردم می‌خواهند آن را ببینند، می‌توانید زودتر موفق شوید.

هدف بسیاری از یوتیوبرها این است که در نهایت از ویدیوهای خود کسب درآمد کنند. کسب درآمد به این معنی است که از ویدیوهایی که در یوتیوب آپلود می کنید درآمد کسب می کنید. مقدار پولی که یک نفر در یک ویدیو به دست می آورد به بازدیدها، تبلیغات، حمایت مالی یا سایر شرایط بستگی دارد. راه‌های زیادی برای کسب درآمد از یک کانال YouTube وجود دارد، حتی اگر بخشی از برنامه شراکت در YouTube نباشید.

در این مطلب، نحوه درآمدزایی در YouTube، راه‌های کسب درآمد از طریق مانیتایز و همچنین نحوه کسب درآمد در YouTube از راه‌های دیگر را توضیح خواهیم داد. همچنین، به خاطر داشته باشید که کسب درآمد زیاد در یوتیوب بسیار نادر است و واقعاً به شانس و پشتکار در ساخت ویدیو بر می گردد. اما در صورت موفقیت، با توجه به قیمت ارز در ایران درآمد بسیار مناسبی می توانید داشته باشید.

مانیتایز یعنی چه؟

مانیتایز روشی برای کسب درآمد از طریق شراکت در تبلیغات با یوتیوب است. در این روش یوتیوب ویدیو های کوتاه تبلیغاتی به ویدیو های شما اضافه میکند و یوتیوب مبلغی را برای این شراکت، به شما پرداخت می کند.

بررسی مانیتایز یوتیوب

کسب درآمد از محتوا در YouTube یا مانیتایز به انگلیسی زمانی شروع می شود که بتوانید به برنامه شراکت YouTube بپیوندید. علاوه بر کسب درآمد، شرکای یوتیوب همچنین از پشتیبانی چت یا ایمیل و همچنین ابزارهای مدیریت حق نشر بهره میبرند. برای اینکه به این برنامه ی تولید محتوا بپیوندید، باید شرایط مورد نظر یوتیوب را فراهم کنید و همچنین از سیاست‌های کسب درآمد پیروی کند. در ادامه قوانین یوتیوب برای کسب درامد را خواهیم گفت:

  • از سیاست های کسب درآمد پیروی کنید.
  • هیچ اخطار دستورالعمل انجمن فعالی (community guideline strikes) در کانال خود نداشته باشید.
  • تأیید ۲ مرحله‌ای را روشن کنید.
  • به ویژگی های پیشرفته (Advanced Features) دسترسی داشته باشید.
  • یک حساب Google Adsense فعال داشته باشید.
  • در لیست کشور های مورد تأیید یوتیوب باشید. ( با توجه به عدم حضور ایران در این لیست میتوانید از کشور های نزدیک مانند ترکیه برای تعیین مکان فعلی خود استفاده کنید.)

بررسی مانیتایز یوتیوب

یک شرط مانیتایز یوتیوب دیگر

وقتی همه این شرایط اولیه را برآورده کردید، برای تبدیل شدن به شریک YouTube باید را یک شرط مانیتایز یوتیوب دیگر را نیز برآورده کنید:

کافی است دارای یکی از این دو وضعیت باشید. در حالت اول، می‌توانید ۱۰۰۰ مشترک با ۴۰۰۰ ساعت تماشای عمومی معتبر در طول ۱۲ ماه گذشته داشته باشید یا در حالت دوم با ۱۰ میلیون بازدید عمومی معتبر Shorts در ۹۰ روز گذشته، ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید.

هنگامی که قوانین یوتیوب برای تولید محتوا را برآورده کردید، می‌توانید با کلیک بر روی YouTube Partner Program برای شراکت با یوتیوب درخواست دهید. قبل از اجازه به کسب درآمد در حساب شما، YouTube درخواست شما را تأیید می‌کند و مطمئن میشود که از مقررات آن پیروی کرده‌اید. دریافت پاسخ از YouTube در مورد درخواست شما برای Partner Program ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

با این حال قبل از هر چیز باید بدانید که با توجه به تحریم های بین المللی در ایران نمی توانید با استفاده از روش های عادی یک حساب Google Adsense داشته باشید.

نحوه ساخت اکانت گوگل ادسنس در ایران برای مانیتایز یوتیوب

در ادامه به روش های ساخت اکانت گوگل ادسنس در ایران و راه هایی برای دور زدن تحریم ها خواهیم پرداخت:

۱- از دوستان و آشنایان خود در خارج از ایران کمک بگیرید

یکی از دوستان یا آشنایان شما در خارج از کشور می تواند یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کند تا درآمد مانیتایز یوتیوب شما به این حساب واریز شود. سپس می توانید درآمد خود را از ایشان دریافت کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که مالیات بر درآمد در برخی از کشور ها بسیار زیاد است. و این موضوع می تواند مبلغ نهایی را برای شما تا حدود زیادی کاهش دهد.

۲- از واسطه ها برای نقد کردن مانیتایز یوتیوب کمک بگیرید

از افراد یا واسطه هایی کمک بگیرید که توانایی نقد کردن درآمد شما را داشته باشند. شرکت هایی وجود دارند که می توانید درآمد خود را به حساب گوگل ادسنس آن ها متصل کنید. سپس این شرکت ها بخشی از مبلغ را به عنوان کارمزد کم کرده و بقیه آن را برای شما واریز می کنند. در انتخاب شرکت، دقت کافی را به خرج دهید. برخی از شرکت ها از یک حساب ادسنس برای نقد کردن درآمد چندین کانال یوتیوب استفاده می کنند. این یک روش غیر اصولی است. در این حالت با تخلف یکی از کانال ها درآمد بقیه کانال های متصل به حساب نیز قطع می شود. ینابراین از یک شرکت نقد پول یوتیوب معتبر کمک بگیرید.

۳- از شرکت های MCN کمک بگیرید

شرکت های MCN رسمی، شرکت هایی هستند که قرارداد رسمی با یوتیوب داشته و بدون استفاده از یک حساب گوگل ادسنس می توانند درآمد شما را نقد کنند. دقت داشته باشید که برخی از واسطه ها که از یک حساب ادسنس برای نقد کردن درآمد استفاده می کنند، خود را به اشتباه یک شرکت MCN معرفی می کنند!

آموزش مرحله به مرحله مانیتایز اکانت یوتیوب

در صورتی که دارای همه ی شرایط مانیتایز شدن یوتیوب هستید، اکنون میتوانید با طی مراحل زیر درخواست مانیتایز کردن اکانت یوتیوب خود را ارسال کنید:

وارد بخش YouTube Studio شوید.

بر روی Earn که قبلا Monetization نام داشت، در نوار سمت چپ یوتیوب کلیک نمایید.

قوانین یوتیوب برای تولید محتوا

اگر دارای شرایط هستید، گزینه ی Apply را خواهید دید. این گزینه ورود به برنامه شراکت با یوتیوب را به شما پیشنهاد می دهد. در صورتی که فاقد شرایط مورد نظر یوتیوب باشید به صفحه ای منتقل خواهید شد که شرایط مورد نیاز شما را نشان می دهد.

برای اینکه درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد، گزینه Start را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی برای این که یک حساب گوگل ادسنس بسازید یا حساب فعلی گوگل ادسنس خود را به اکانت یوتیوب خود متصل کنید، گزینه Start را انتخاب کنید. ( قبلا اشاره کردیم که این مراحل برای کاربران ایرانی متفاوت خواهد بود. )

وقتی همه مراحل را تکمیل کنید، گزینه را مشاهده خواهید کرد. اگر این گزینه را مشاهده کردید، باید بدانید که درخواست شما در دست بررسی است.

نحوه فعالسازی بخش مانیتایز یوتیوب

در برخی از موارد در صورتی که از جیمیل یا شماره ایرانی برای ساخت حساب کاربری خود استفاده کرده باشید، بخش مانیتایز برای شما غیر فعال خواهد بود. در ادامه به نحوه فعال سازی بخش مانیتایز خواهیم پرداخت:

قسمت YouTube Studio را در یوتیوب باز کنید.

بخش Settings را انتخاب کنید.

قسمت Channel را باز کنید و بر روی گزینه Basic Info در نوار بالایی کلیک کنید.

فیلد Country Of Residence را باید بر روی کشوری قرار دهید که YPP در آن با مشکل روبرو نشود. ترکیه، آمریکا، اتریش و آلمان چند مرد از جمله کشورهای مورد تایید یوتیوب هستند.

گزینه Save را انتخاب کنید.

حالا اگر دوباره به بخش Earn مراجعه کنید، میبینید که بخش مانیتایز فعال است.

راه های دیگر کسب درآمد از یوتیوب

مانیتایز یوتیوب محبوب ترین و مشهور ترین راه کسب درآمد از این شبکه اجتماعی است. اما این تنها راه درآمدزایی از یوتیوب نیست. در ادامه به سایر روش های کسب درآمد از یوتیوب می پردازیم:

۱- با استفاده از ویدئوهای یوتیوب، ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید

یوتیوب ابزاری عالی برای سازندگان است تا برند خود را تبلیغ کنند، مشتریان جدید به دست آورند و ترافیک وب سایت یا وبلاگ خود را بهبود بخشند. یک وب‌سایت یا وبلاگ کسب درآمد ممکن است کاربران را به کاوش بیشتر و به دست آوردن بینش بیشتر در مورد موضوعی که شما در مورد آن بحث می‌کنید ترغیب کند. اکثر وب سایت ها یا وبلاگ ها با افزایش ترافیک خود شاهد افزایش درآمد هستند.

اولین قدم این است که با استفاده از همان نام و لوگویی که قبلاً در کانال YouTube خود دارید، یک وبلاگ ایجاد کنید. وبلاگ و کانال یوتیوب شما باید ظاهر و احساس یکسانی داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که از نظر طراحی اشتراکات زیادی دارند. پس از راه اندازی، می توانید پیوند وبلاگ یا وب سایت خود را در توضیحات پیوند ویدیو قرار دهید.

۲- از بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) استفاده کنید

یکی دیگر از منابع درآمد پرسود برای یوتیوبر ها بازاریابی وابسته است. وقتی محصولی را از طریق بازاریابی وابسته تبلیغ می کنید، کمیسیونی به شما پرداخت می شود. ثبت نام در یک برنامه بازاریابی وابسته اولین قدم برای دستیابی به این هدف است.

هر شرکت بازاریابی وابسته یک پیوند منحصر به فرد ارائه میدهد که مشتریان را به سمت محصول یا خدمات تبلیغ شده هدایت می کند. شما می توانید لینکی که از یک بازاریابی وابسته دریافت می کنید را با ایجاد بازاریابی ویدئویی برای آن محصول خاص تبلیغ کنید و سپس پیوند وابسته خود را در توضیحات ویدیو قرار دهید.

هر یک از موارد زیر می تواند به عنوان یک ویدیوی مناسب برای بازاریابی وابسته باشد:

  • بررسی یک محصول
  • یک ویدیو جعبه گشایی (Unboxing) محصول
  • یک ویدیوی نحوه استفاده از یک محصول

به یاد داشته باشید که یک سلب مسئولیت از مشکلات احتمالی نیز قرار دهید و به مخاطبان خود بگویید که در صورت خرید از طریق پیوند شما، کمیسیون دریافت خواهید کرد. می توانید آن را در ویدیو ذکر کنید یا آن را در توضیحات ویدیوی خود نیز قرار دهید. به ازاء هر فروش کامل شده از طریق پیوند منحصر به فرد خود، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

۳- یک اینفلوئنسر یوتیوب باشید

اینفلوئنسر مارکتینگ و حمایت های مالی به طور فزاینده ای محبوب شده اند. برندها بودجه بازاریابی خود را صرف افراد تأثیر گذار جامعه می کنند که قبلاً اعتماد جمعیت هدف خود را به دست آورده اند.

اگر بتوانید مقبولیت مناسبی به دست آورید، این فرصت های زیادی را برای شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باز می کند. اینفلوئنسرها در YouTube ممکن است با تبلیغات محصولات و خدمات کسب‌وکارها، درآمد قابل توجهی داشته باشند.

اگر دنبال‌کنندگان زیادی دارید و محتوای شما با بازار هدف یک شرکت مرتبط است، آن ها علاقه‌مند به همکاری با شما هستند. اما در ابتدای کار شریک شدن برندها با شما می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر دنبال کنندگان زیادی نداشته باشید.

یک راه برای غلبه بر این مانع، ثبت نام در یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار است. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است تا جایی که ممکن است خود را در پلتفرم های متعددی فهرست کنید تا از حداکثر جذب، اطمینان حاصل کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که اگر محتوای مورد حمایت تولید می‌کنید، ویدیوهای تبلیغاتی خود را به عنوان Paid Promotion برچسب بزنید. همچنین باید از سیاست های تبلیغاتی گوگل پیروی کنید تا از جریمه حساب شما جلوگیری شود.

۴- از چنل ممبرشیپز (Channel Memberships) استفاده کنید

چنل ممبرشیپز به دنبال کنندگان این امکان را می دهد که با پرداخت ماهانه در ازای مزایای انحصاری که فقط برای آن ها در دسترس است، از کانال شما حمایت کنند. حداکثر پنج سطح عضویت YouTube میتوانید ایجاد کنید.

برای ایجاد یک سطح عضویت، باید حداقل ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید و برای واجد شرایط بودن باید بیش از ۱۸ سال داشته باشید. اگر می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید، باید عضو برنامه شراکت YouTube نیز باشید.

می‌توانید از مشترکین خود بخواهید که عضو کانال شما شوند، که پس از آن باید در ازای آن مبلغی ماهیانه بین ۰.۹۹ تا ۱۰۰ دلار پرداخت کنند. اگر به هر دلیلی استانداردهای انجمن را نقض کنید یا حساب خود را غیر فعال کنید، هزینه به اعضای شما برای آخرین ماه عضویت شما بازپرداخت خواهند شد.

۵- مجوز محتوا به جای مانیتایز یوتیوب

در صورتی که موفق به ساخت یک ویدیوی پرطرفدار و بسیار وایرال شده شوید، می توانید برای ویدیو خود با پرداخت هزینه مجوز دریافت کنید. به احتمال زیاد، شما درخواست هایی برای ویدیوی YouTube خود از سایت های رسانه ای مختلف خواهید داشت که درخواست استفاده از آن ویدیوی خاص را دارند!

از آنجایی که آن ویدیو دارای مجوز است، برای استفاده از آن در کانال یا انتشارات خود باید هزینه پرداخت کنند. می توانید این کار را برای برخی از محبوب ترین ویدیوهای خود انجام دهید.

برای اینکه دیگران در صورت تمایل به استفاده از ویدیوی پرطرفدار شما راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند، باید یک آدرس ایمیل خود را در قسمت «about page» در کانال YouTube خود وارد کنید. این همچنین گزینه ای برای فهرست کردن ویدیوهای شما در یک بازار است تا افراد مناسب بتوانند به سرعت محتوای شما را پیدا کرده و خریداری کنند.

۶- YouTube Shorts به عنوان بخشی از مانیتایز یوتیوب

YouTube Shorts ویدیوهای کوتاه و عمودی هستند که عمدتاً با استفاده از یک تلفن همراه تولید می‌شوند و مستقیماً با استفاده از برنامه YouTube پست می‌شوند، مشابه با آپلود استوری در اینستاگرام. حداکثر طول ویدیو برای کوتاه YouTube 60 ثانیه است.

شما به عنوان یک تولید کننده محتوا چگونه از این کار درآمد کسب می کنید؟ ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه برای YouTube Shorts بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ توزیع شده است. کسب درآمد از YouTube Shorts در ماه مه ۲۰۲۱ آغاز شد.

فقط سازندگان YouTube Shorts که معیارهای صندوق YouTube Shorts را رعایت کنند پاداش دریافت خواهند کرد. برای واجد شرایط بودن برای جوایز صندوق YouTube Shorts باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • در ۱۸۰ روز گذشته، یک ویدیو کوتاه واجد شرایط آپلود کرده اید.
  • کانال شما با دستورالعمل‌های انجمن YouTube، محدودیت‌های حق نسخه‌برداری و دستورالعمل‌های کسب درآمد مطابقت دارد.
  • برای پلتفرم YouTube Shorts، محتوا باید غیر کپی و متمایز باشد.
  • ارسال مجدد ویدیوها از سایر پلتفرم های ویدیویی یا آپلود کلیپ های یک فیلم از سایت های دیگر مجاز نیست.
  • تولید کننده باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشد.

۷- YouTube Premium ، نوع دیگری از مانیتایز یوتیوب

YouTube Premium به سازندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات YouTube را با حالت مشاهده بدون آگهی جایگزین کنند تا منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند. مشترکین YouTube Premium، صرف نظر از اینکه چه کسی محتوا را تولید کرده است، هیچ تبلیغی را نمی بینند. در عوض، درصدی از پول عضویتی که YouTube Premium دریافت می کند، بین سازندگان محتوایی که ویدیو را ایجاد کرده‌اند توزیع می‌شود.

در صورت داشتن عضویت در YouTube Premium، پول ماهانه یک کاربر بین سازندگانی که ویدیو هایشان را در طول ماه بیشتر دیده‌اند، توزیع می‌شود. اگر از قبل یک تولید کننده محتوا هستید، تنها چیزی که لازم است این است که محتوای شما توسط مشترکین YouTube Premium تماشا شود.

۸- فروش دوره های آنلاین ، جایگزین مانیتایز یوتیوب

ایجاد و فروش دوره های آنلاین روش فوق العاده ای برای کسب درآمد در یوتیوب است. ارائه یک دوره آنلاین یک راه عالی برای بازاریابی بیشتر مهارت های شما برای مخاطبان است. تا زمانی که دوره شما چیزی با ارزش به مشترکین شما ارائه دهد، آنها از سرمایه گذاری پول خود و ثبت نام خوشحال خواهند شد.

یک دوره آنلاین ممکن است به شکل یک کتاب الکترونیکی یا یک ویدیو باشد. به یاد داشته باشید که از هر قالبی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که محتوای با کیفیتی ارائه می کنید که بر مخاطبان شما تأثیر می گذارد و ارزش ارائه می دهد. برای مردم آسان است که بفهمند آیا شما محتوای با ارزشی ارائه می دهید یا خیر، و می‌تواند باعث شود مردم به خدمات شما شک کنند یا دیگر با کانال شما ارتباط برقرار نکنند. در نتیجه، می توانید درآمد بالقوه زیادی را از دست بدهید.

۹- فروش کالا به جای مانیتایز یوتیوب

اگر می خواهید از مخاطبان خود درآمد کسب کنید، می توانید به آنها کالا بفروشید. فروش پیراهن، کلاه، و نوت بوک راهی عالی برای مشترکین است تا حمایت خود را از کانال شما نشان دهند. این رویکرد برای کانال هایی با مخاطبان بیشتر موثر تر است. همچنین می توانید طرح ها و یا ایده های خود را به فروش برسانید.

علاوه بر اینکه تعداد مشترکین کانال شما افزایش خواهد یافت، فروش محصولات برند یک روش فوق‌العاده برای کسب درآمد از کانال YouTube شما بوده و راهی است تا کسب‌وکارتان بهتر از قبل دیده شود.

کسب درآمد از طریق فروش کالا آسان تر از استفاده از AdSense است. به جای اینکه به تعداد بازدیدهای خود بیافزایید، با فروش کالای خود، تعداد طرفدارانی که به طور پیوسته در حال گسترش هستند،  را میافزایید. البته برای استفاده از این روش در یوتیوب شما باید ۱۸ سال سن و ۱۰۰۰ مشترک یا یک کانال به عنوان هنرمند رسمی داشته باشید.

۱۰- از طریق Super Chat و Super Stickers کسب درآمد کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های عالی برای کسب درآمد در YouTube از طریق Super Chat و Super Stickers است. این ویژگی هنگام لایو استریم در دسترس شما به عنوان یک شریک YouTube قرار میگیرد. Super Chat یا Super Stickers میتواند در یک چت زنده با هزینه اندکی فعال شوند تا پیام های مشترکین شما از بقیه متمایز شوند.

آنها همچنین نشان‌ها و شکلک‌های شخصی‌شده را در طول جلسات زنده شما دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، آنها به مزایای خاص اعضا مانند چت زنده با شما دسترسی دارند. برای واجد شرایط بودن، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و در کشوری زندگی کنید که در آن Super Chat در دسترس است.

مانیتایز شدن یوتیوب

۱۱- درخواست سرمایه گذاری جمعی بر روی کانال شما یک راه دیگر به جای مانیتایز یوتیوب است

سرمایه‌گذاری جمعی بر روی YouTube می‌تواند به شما کمک کند به‌عنوان یک سازنده محتوا درآمد کسب کنید. با این حال مراقب باشید زیرا ممکن است این موضوع برای برخی از مشترکین شما مطلوب نباشد زیرا ممکن است نوعی التماس به نظر برسد!

در واقع، اگر ویدیوهای باکیفیت ارائه کنید، مردم از اینکه از کانال شما حمایت کنند، خوشحال خواهند بود. همچنین، موفقیت شما با تخصص شما و مزایایی که می توانید به سرمایه گذاران خود ارائه دهید تعیین می شود. برای جمع آوری پول برای پروژه خود، وب سایت های تامین مالی جمعی را بررسی کنید.

سوالات متداول

پس از فعال کردن مانیتایز درآمد شما از هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر خواهد بود؟

درآمد شما از هر 1000 بازدید به دو عامل وابسته است. مورد اول منطقه جغرافیایی شما و بازدید کنندگان شما است. به عنوان مثال کاربران یوتیوب در آمریکا برای این تعداد بازدید 15 دلار و کاربران هندی تنها 1 دلار دریافت می کنند! مورد دوم موضوع کانال شما است. محتوایی با موضوع تخصصی یا آموزشی می تواند تا 10 دلار برای هر 1000 بازدید درآمد خلق کند. این درحالی هست که این مبلغ برای موضوعات مربوط به سرگرمی حدود 3 دلار است.

وقتی شریک یوتیوب باشید چه اتفاقی می افتد؟

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از کانالتان از طریق برنامه شراکت با یوتیوب وجود دارد، پس از اینکه پذیرفته شدید، علاوه بر صرف تبلیغات. می‌توانید محصولاتی را برای فروش به مشترکینخود به کانال خود اضافه کنید. درآمد اضافی از اعضای YouTube Premium، عضویت‌های کانال و همچنین کمک‌های مالی (Donates) در لایو استریم نیز بخش دیگری از راه های درآمدزایی از طریق شراکت با یوتیوب است. این گزینه‌های کسب درآمد هم شرایط خاصی را دارند که می‌توانید در مرکز راهنمایی YouTube درباره آن ها بیاموزید. همچنین باید مطمئن شوید که کانال YouTube شما همیشه با سیاست های کسب درآمد مطابقت دارد.

سیاست های کسب درآمد یوتیوب چیست؟

قوانین کسب درآمد مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها هستند که برای کسب درآمد از ویدیوها و همچنین کانال شما به‌عنوان قوانینی کلی، باید رعایت شوند. سیاست های کسب درآمد شامل دستورالعمل‌های انجمن YouTube، سیاست های برنامه AdSense، مسئولیت سازنده ویدیو، یکپارچگی سازنده ویدیو و موارد دیگر است. می‌توانید این سیاست ها را در مرکز راهنمایی یوتیوب پیدا کنید. اگر از سیاست‌های کسب درآمد پیروی نکنید، چند اتفاق مختلف ممکن است رخ دهد، که می‌تواند بر میزان درآمد شما تأثیر بگذارد. این ممکن است شامل کسر کردن یا تعدیل درآمد، محدود کردن درآمد تبلیغات، تعلیق شراکت YouTube با شما، یا حتی تعلیق یا حذف کامل کانال YouTube شما باشد. این موضوع به میزان تخلف شما از سیاست های کسب درآمد YouTube بستگی دارد.

چگونه درآمد بیشتری از ویدیو های خود در یوتیوب کسب کنیم؟

ویدیو های تخصصی و آموزشی در یوتیوب درآمد بیشتری دارند. همچنین ویدیو هایی که برای کشور های ثروتمند تر ساخته شوند نیز، شانس شما برای کسب درآمد بیشتر را بالا میبرند. کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و کشور های اروپایی از جمله مهمترین این کشور ها هستند.

اگر درخواست شما برای YouTube Partner Program ناموفق بود چه انتخاب هایی دارید؟

اگر درخواست شما برای برنامه شراکت YouTube رد شود، توضیح گسترده ای به شما داده خواهد شد. هیچ راهی برای دانستن اینکه دقیقاً چه مواردی باعث رد درخواست شما شده است وجود ندارد. بنابراین ممکن است مجبور شوید کانال خود را بر اساس حدس و گمان ویرایش کنید. اما خبر خوب این است که می توانید ظرف 30 روز دوباره درخواست دهید. اما اگر فکر می کنید که هر یک از ویدیوهای شما قوانین انجمن را نقض می کند، باید تغییرات لازم را اعمال کنید. ممکن است مجبور شوید مطالب دارای حق نشر را از ویدیوی های خود حذف کنید و به عنوان آخرین راه آنها را دوباره آپلود کنید.

آیا از سیاست‌های کسب درآمد پیروی می‌کنید یا نه؟

هنگامی که کانال YouTube شما بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا از سیاست‌های کسب درآمد پیروی می‌کنید یا نه، YouTube موارد مختلفی را بررسی می‌کند. این شامل موضوع کانال شما، عناوین ویدیوها، تصاویر کوچک، ویدیوهای پربیننده و جدیدترین ویدیوهای شما می شود. اگر در هر یک از اینها سیاست های کسب درآمد را نادیده بگیرید، یا از کسب درآمد برکنار می‌شوید یا کسب درآمد شما محدود می‌شود.

جمع بندی

بسیاری از مردم رویای کسب درآمد از طریق YouTube را دارند. زمانی که اهداف مشخصی در ذهن دارید، بسیار ساده تر می توانید به آن نقطه برسید. YouTube دستورالعمل‌ها و الزامات بسیار ساده‌ای دارد، بنابراین می‌توانید در مسیر پیشرفت در سفر YouTube خود، روی تکمیل آنها کار کنید. قبل از هر چیز باید با مفهوم مانیتایز یوتیوب آشنا شوید. در  این مطلب پس از اینکه مانیتایز را معرفی کردیم به آموزش فعال کردن مرحله به مرحله مانیتایز پرداختیم. به علاوه به چالش هایی پرداختیم که با توجه به تحریم های بین المللی موجود ممکن است با هر یک از آن ها روبرو شوید و راه حل هایی برای این مشکلات بیان کردیم. همچنین، در این بین، راه‌های دیگری برای کسب درآمد از یک کانال YouTube وجود داشت که به همه آن ها  در این مطلب پرداختیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

فکر می کنید با چه موانعی برای کسب درآمد از YouTube روبرو هستید؟ آیا مطلب شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار) برای شما مفید بود؟ انتقادات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب
راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب (بهترین راه حل ها)
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این 20 روش حل کنید
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این ۲۰ روش حل کنید!
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
معرفی و بررسی 27  ابزار قدرتمدند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)
معرفی و بررسی ۲۷ ابزار قدرتمند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)

نظرات

×