6 روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)

۶ روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)

تغییر آیکون برنامه در اندروید یکی از ترفندهای جالب برای متمایز کردن ظاهر گوشی و منحصر به فرد کردن اپلیکیشن‌ها است.🖌️ شما با استفاده از برنامه‌ و پلتفرم‌های مربوط به این کار میتوانید به سادگی نظم جدیدی به اپ‌ها بدهید. در این مطلب از انزل وب به معرفی روش‌های سریع و کاربردی تغییر آیکون‌ها در سیستم اندروید خواهیم پرداخت.

نکات نحوه تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

How to Change App Icons on Android

شما باید بدانید که تغییر نام و آیکون برنامه اندروید ممکن است در همه گوشی و تبلت‌ها امکان پذیر نباشد. به طور مثال لانچرهایی همچون گوگل پیکسل اجازه این کار را به شما نمی دهند اما همچنان انجام این کار با استفاده از برنامه های شخص ثالث امکان پذیر است. برای انجام این پروسه لازم است کمی صبور باشید و به صورت دستی مراحل را انجام دهید.

روش تغییر آیکون برنامه در سامسونگ

بخش One UI theme manager در گوشی های سامسونگ به شما امکان تغییر آیکون و پس زمینه را بدون هیچ مشکلی میدهد. شما میتوانید با استفاده از تم‌های آماده موجود در این بخش تلفنتان را شخصی سازی کنید. البته این موضوع تنها شامل حال برخی از برنامه های اصلی یا به اصطلاح “شخص اول” می‌شود و سایر برنامه ها را پشتیبانی نمیکند. برای تغییر آیکون ها در گوشی‌های سامسونگ گلکسی این مراحل را انجام دهید.

ابتدا منوی تنظیمات گوشی را باز کنید، صفحه را اسکرول کنید تا به بخش Themes برسید. از این قسمت روی تب Icons بزنید. در قسمت Featured پک‌های آماده‌ای برای تغییر ظاهر آیکون‌ها وجود دارد که شما میتوانید با بررسی محبوب‌ترین آنها و انتخاب گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از آیکون ها باید خریداری شوند و نیاز به پرداخت هزینه دارند. پس شما میتوانید با رفتن به قسمت بالایی صفحه و انتخاب منوی کشویی آن را از حالت All به Free تغییر دهید تا بتوانید تنها آیکون و تم‌های رایگان را ببینید.

تغییر آیکون برنامه در سامسونگ

در نهایت تم مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه Download را از پایین صفحه بزنید. پس از آن تنها کافی است Apply را بزنید و چند لحظه منتظر اعمال شدن تغییرات بمانید.

تغییر نام و آیکون برنامه اندروید با استفاده از تم های سامسونگ

علاوه بر روش بالا شما همچنین می‌توانید از  Good Lock نیز به عنوان برنامه تغییر ایکون سامسونگ و سفارشی کردن آنها استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن کافی است از طریق Galaxy Store و یا Play Store اقدام کنید.

تغییر آیکون برنامه‌ها در گوشی های Google Pixel

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم گوشی‌هایی همچون گوگل پیکسل از تغییر آیکون‌ها به صورت مجزا پشتیبانی نمیکنند. به جای آن می‌توان تم آیکون ها را بر اساس رنگ تصویر زمینه گوشی به صورت داینامیک تغییر داد. برای تغییر تم آیکون ها در گوشی های گوگل پیکسل تنظیمات را باز کنید، صفحه را اسکرول کنید و به بخش Wallpaper & style بروید سپس Theme icons option را روشن کنید. به این ترتیب تمامی برنامه هایی که از آیکون تم‌ها پشتیبانی می‌کنند، به روز خواهند شد. در ادامه شما میتوانید با تغییر تصویر پس زمینه و فعال کردن حالت داینامیک ظاهر بسیار جذاب و متفاوتی به برنامه های تلفن همراهتان بدهید.

تغییر آیکون برنامه ها در گوشی‌های گوگل پیکسل

نحوه تغییر آیکون برنامه در هر گوشی اندرویدی

متاسفانه تغییر آیکون اختصاصی و استوک برای همه گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌شود. اما شما میتوانید از برنامه Shortcut Maker برای تغییر ظاهر هر یک از برنامه ها استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نوع برنامه تفاوتی نخواهد داشت. این روش جایگزین محبوب به شما اجازه میدهد تا همه برنامه های صفحه را به خواست خودتان شخصی سازی کنید. قبل از شروع کار با این برنامه اول بسته آیکون‌های مورد نظرتان را از فروشگاه Google Play دانلود کنید تا در وقتتان صرفه جویی کنید.

استفاده از برنامه Shortcut Maker برای تغییر آیکون‌ها

برای استفاده از برنامه Shortcut Maker ابتدا آن را دانلود کنید و روی گزینه Got it بزنید. Apps را انتخاب کنید و برنامه مورد نظر برای تغییر آیکون برنامه در اندروید را معرفی کنید. بعد از باز شدن منوی تنظیمات آیکون های قابل انتخاب از بسته های دانلود شده را مشاهده خواهید کرد. نمونه دلخواهتان را انتخاب کنید و آن را از زبانه‌های Style و Theme به صورت مخصوص سفارشی کنید. برای تایید مراحل علامت تیک در گوشه سمت راست بالای صفحه را بزنید. در نهایت با زدن گزینه Create Shortcut آیکون جدید اپلیکیشن ها به صفحه اصلی گوشی اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن Shortcut Maker برای تغییر آیکون در اندروید

به خاطر داشته باشید که این برنامه تنها ظاهر Shortcut برنامه ها را تغییر میدهد و شما همچنان برنامه ها را با ظاهر اصلیشان در بخش برنامه‌های گوشی خواهید دید. این مسئله گاها می‌تواند باعث ایجاد ناسازگاری و عدم هماهنگی شود.

استفاده از لانچرهای دیگر برای تغییر سریع آیکون‌ها در اندروید

استفاده از لانچرها که از قابلیت ساخت تم پشتیبانی می‌کنند، از تاخیر کار پیشگیری می‌کنند و باعث میشوند تا بتوانید سریع‌تر به هدف موردنظرتان برسید. بهترین لانچرها از آیکون های سفارشی پشتیبانی می‌کنند و به شما اجازه میدهند تا تلفنتان را به سادگی شخصی سازی کنید. با استفاده از این برنامه‌ها میتوان ظاهر هر نوع برنامه ای را تغییر داد. مراحل انجام این کار بسته به نوع برنامه‌ای که استفاده میکنید متفاوت خواهد بود اما به طور کلی فرایند در همه اپلیکیشن‌ها تقریبا ثابت است. شما می‌توانید از لانچرهای دیگری همچون  Apex، ADW، Action Launcher, و Nova Launcher استفاده کنید. در این آموزش ما لانچر Nova را به شما پیشنهاد خواهیم کرد و طرز استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.

ابتدا Nova Launcher و بسته آیکون مورد نظرتان را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. در صورت نیاز صفحه اصلی Nova Launcher را تنظیم کنید. در مرحله بعد برنامه‌ای که تمایل به تغییر آیکون آن را دارید پیدا کنید؛ چند دقیقه دستتان را بر روی آن نگه دارید و روی علامت مداد ضربه بزنید. و علامت تصویر در سمت چپ پنجره را بزنید. بسته آیکون را انتخاب کنید و پس از اتمام گزینه Done را فشار دهید. 

استفاده از لانچر نوا برای تغییر آیکون‌ها در گوشی

Nova Launcher به شما اجازه تغییر آیکون یک برنامه در اندروید را می‌دهد و شما میتوانید حتی خودتان نیز آیکون ها را به سلیقه‌تان تغییر دهید و حتی نام آن را عوض کنید.

نحوه تغییر آیکون همه برنامه ها با استفاده از Nova Launcher

اعمال تغییرات همزمان برای همه آیکون‌ها میتواند بسیار سریع و آسان‌تر باشد. برای انجام این کار همچنان میتوان از لانچر نوا یا هر لانچر دیگری استفاده کرد. مطابق روش قبلی پس از نصب Nova Launcher و انتخاب بسته آیکون، در صفحه اصلی یک نقطه خالی را چند لحظه فشار دهید و روی تنظیمات بزنید. به قسمت Look & feel بروید و Icon style را انتخاب کنید. زمانی که مجدد به صفحه اصلی بازگردید متوجه تغییر آیکون ها مطابق شکل موردنظرتان خواهید شد.

تنظیمات لانچر نوا برای تغییر آیکون

بسیاری از پک‌های آماده آیکون قابلیت آن را دارند تا خودشان پس از نصب اعمال شوند؛ اما بسته به نوع گوشی ممکن است بهتر باشد این کار را با استفاده از یک لانچر انجام دهید.

استفاده از Material You

Material You همواره یکی از مهم‌ترین دیزاینرهای آیکون به خصوص در اندروید ۱۲ بوده است؛ یکی از اصلی‌ترین مزایای آن تم کردن آیکون‌ها بر اساس رنگ تصویر زمینه میباشد. برای استفاده از آن دستتان را چند لحظه بر روی صفحه اصلی نگه دارید و Wallpaper and style را انتخاب کنید. گزینه Theme icons option را انتخاب کنید و تیک آن را بزنید. حال زمانی که به صفحه اصلی برگردید شاهد تغییر آیکون‌ها خواهید بود.

تغییر تم رنگی آیکون‌ها در سیستم اندروید

در برخی از گوشی‌ها همچون سامسونگ ممکن است لازم باشد پیش از پیدا کردن آیکون موردنظرتان به صورت دستی به بخش پالت رنگ‌ها بروید و آن را انتخاب کنید. اگر قصد دارید نام و یا سایز آیکون ها را نیز تغییر دهید، میتوانید از طریق آموزش ۷ روش تغییر سایز آیکون و نام برنامه اندروید این کار را انجام دهید.

تغییر آیکون‌ها در اندروید با استفاده از اپلیکیشن‌ها

یکی از راهکارهایی که شما می‌توانید در هر تلفنی از آن استفاده کنید، دانلود برنامه‌های مربوط به تغییر آیکون است. شما میتوانید این برنامه ها را به سادگی از طریق ارائه دهندگان اپلیکیشن همچون گوگل پلی دانلود کنید.

برنامه Icon Changer Free: اولین گزینه پیشنهادی ما برای شما تغییر آیکون برنامه در اندروید با Icon Changer Free است. آیکون‌های این برنامه بسیار متنوع و رایگان است پس شما میتوانید آنچه نیاز دارید را به سادگی انتخاب کنید.

برنامه X Icon Changer – Change Icons: اپلیکیشن X Icon Changer از دیگر روش‌های سریع تغییر آیکون برنامه در اندروید است. محیط کاربری ساده و دسترسی سریع به ده‌ها آیکون آماده باعث شده تا افراد زیادی از آن استقبال کنند.

وبسایت X Icon Changer - Change Icons برای تغییر آیکون برنامه در اندروید

برنامه Awesome icons: بدون شک برنامه تغییر آیکون Awesome icons یکی از بهترین گزینه‌ها برای شخصی سازی تلفن همراه است. این برنامه با داشتن انواع آیکون‌های مختلف در تم‌های گوناگون بسیار کاربردی است. و میتواند تنوع قابل قبولی را در اختیار افراد قرار دهد.

سوالات متداول

آیا برنامه‌های تغییر آیکون امن هستند؟

بله اگر برنامه‌های تایید شده را از منابع معتبر و امنی دانلود کنید، این برنامه‌ها روشی ایمن و کاربر پسند برای شخصی سازی تلفن‌های همراه هستند و مشکل امنیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

آیا شخصی سازی آیکون‌ها در گوشی آیفون هم امکان پذیر است؟

بله به طور خلاصه با برنامه‌های تغییر دهنده shortcut می‌توان نام و ظاهر آیکون‌ها را نیز در دستگاه‌های iOS تغییر داد.

جمع بندی

به طور خلاصه روش‌های تغییر ظاهر اپلیکیشن‌ها استفاده از برنامه تغییر آیکون های اندروید، استفاده از بخش تم‌های تلفن همراه و یا بکار بردن لانچرها و دانلود پک آیکون‌های آماده است.

اگر قصد دارید شکل ظاهری متفاوتی از تلفن یا تبلت را تجربه کنید میتوانید هر چند وقت یکبار با آپدیت کردن ورژن اندروید دستگاهتان شاهد قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های ظاهری بروز تری باشید. به طور مثال اخیرا ورژن‌های جدیدتر اندروید قابلیت‌های جذابی برای داشتن صفحه قفل متحرک و یا استایل‌های ساعت ارائه کرده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما تغییر آیکون برنامه در شیائومی و گوشی های سامسونگ کدام یک از روش‌های پیشنهاد شده در متن کاربردی و ساده‌تر است؟ اگر شما هم تا به حال تجربه تغییر آیکون‌های گوشی را داشته‌اید، نظرتان را در این مورد برای ما بنویسید و راهکار خودتان را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

×