راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون

راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون

حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب آپدیت iOS با مشکل تایید اپل آیدی مواجه شدید. 🆔 به گفته کاربران خطای تایید هویت اپل از دسترسی به iCloud جلوگیری می‌کند .در این مطلب از انزل وب راهنمای کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون را بررسی می‌کنیم.

رفع ارور Verification Failed در آیفون

Ways to Fix Apple ID “Verification Failed” Error

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع ارور تایید اپل آیدی اتصال به اینترنت است. آیفون شما باید به وای فای یا داده تلفن همراه متصل باشد تا فرآیند تایید اپل آیدی تکمیل شود. اگر شما با آیفون خودتان قبلاً از طریق وای فای یا داده تلفن همراه به اینترنت متصل بودید برای بررسی مجدد اتصال اینترنت می‌توانید از سایت Fast.com استفاده کنید. همچنین می‌توانید حالت هواپیما را یک بار روشن و خاموش کنید. اگر اتصال اینترنت برقرار نشد دستگاه آیفون خودتان را را ری استارت کنید.

مشکل اپل آیدی با شماره ایران

یکی از مشکلاتی کار که کاربران ایرانی با آن روبرو هستند مشکل تایید نشدن اپل آیدی است. ابتدا بررسی کنید اپل آیدی شما معتبر است یا خیر؟ از سایت Appleid زیر می‌توانید اعتبار اپل آیدی خود را بررسی کنید. اگر اپل آیدی شما مشکل نداشت بهتر است اتصالات اینترنت را بررسی کنید. ابتدا اینترنت را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر از اینترنت ایرانسل استفاده می کنید آن را به همراه اول تغییر دهید. یا از اینترنت گوشی به وای فای بروید. اگر از تغییر دهنده های آی پی استفاده می کنید آن را غیر فعال کنید. همچنین بعضی از اپلیکیشن ها آی پی شما را تغییر می دهند در نتیجه برای ورود اپل آیدی دچار مشکل می شوید. بهتر است زمان و تاریخ دستگاه اپل را به روز کنید. کافی است گزینه Set Automatically را فعال کنید.

۱- بررسی وضعیت سرور اپل برای رفع مشکل Verification Failed

اگرچه ممکن است خیلی کم اتفاق بیفتد اما قطعی سرورهای اپل را بررسی کنید. سرویس مبتنی بر وب و همچنین سرورهای اپل ممکن است به دلیل تعمیر یا نگهداری قطع باشند. همچنین ممکن است به دلیل مواجه با مشکل از کار بیفتد. بنابراین قبل از امتحان راه حل های مختلف وضعیت سرورهای اپل را بررسی کنید. اگر وضعیت سرور در حالت Not available باشد باید چند ساعت صبر کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

حل مشکل Verification Failed اپل آیدی

۲- تغییر دهنده آی پی را غیر فعال کنید

معمولا تغییر دهنده های آی پی برای حفظ حریم خصوصی شما و همچنین دسترسی به همه امکاناتی که محدود شده است عالی هستند. اما گاهی اوقات خطاهایی مثل Apple ID Verification failed را ایجاد می کنند. این خطا معمولا به دلیل عدم تطابق منطقه ایجاد می شود. برای انجام این کار ابتدا برنامه Settings را در آیفون خودتان باز کنید. سپس روی گزینه General تپ کنید. حالا بر روی قسمت VPN & Device Management تپ کنید.

 

مشکل Verification Failed اپل آیدی

حالا قسمت VPN Status را غیر فعال کنید.

مشکل Verification Failed اپل آیدی

بعد از غیر فعال سازی دستگاه آیفون را ریستارت کنید.

۳- رفع مشکل Verification Failed با بررسی زمان و تاریخ آیفون

گاهی ممکن است انتخاب نادرست منطقه منجر به بروز مشکلات احراز هویت شود. بنابراین بررسی کنید که منطقه زمانی را درست انتخاب کردید یا خیر؟ ابتدا برنامه Settings را در دستگاه آیفون خودتان انتخاب کنید. سپس روی گزینه General تپ کنید. در اینجا به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Date & Time تپ کنید.

مشکل Verification Failed اپل آیدی

حالا Set Automatically را فعال کنید. زمان و تاریخ درست بر روی دستگاه شما فعال می شود.

۴- از اکانت App Store خارج شوید

یکی دیگر از راه حل های رفع مشکل تایید هویت اپل آیدی اتصال به App Store است. ابتدا برنامه Apple App Store را در دستگاه آیفون خودتان باز کنید. روی Profile Picture تپ کنید. در صفحه Account به سمت پایین اسکرول کنید. حالا روی گزینه Sign out تپ کنید.

مشکل Verification Failed اپل آیدی

برای بازگشت روی آیکون پروفایل در گوشه بالا سمت راست تپ کنید. حالا گزینه Sign in With Apple ID را انتخاب کنید. حالا باید Apple ID خودتان را وارد کنید. به این ترتیب Apple ID در دستگاه آیفون شما معرفی می شود.

۶- رفع مشکل Verification Failed در اپل با تغییر رمز عبور اپل آیدی

شاید برای ورود به اپل آیدی خودتان رمز عبور آن را اشتباه می زنید. شما می توانید رمز عبور را به روز رسانی کنید. همچنین تغییر دوره ای رمز عبور Apple ID یک اقدام امنیتی خوب به شمار می رود. این کار خط هک آیدی شما را کم می کند. برای تغییر رمز اپل آیدی مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا برنامه Settings را در آیفون خودتان باز کنید. در پنجره Settings بر روی اپل آیدی تپ کنید.

حالا روی گزینه Sign-In & Security تپ کنید. در پنجره بعدی گزینه Change Password را انتخاب کنید.

مشکل Verification Failed اپل آیدی

حالا شما می‌توانید پسورد جدید را وارد کنید. و مشکل تایید هویت اپل آیدی را برطرف کنید.

۷- از Siri کمک بگیرید

بر اساس تست بعضی از کاربران شما می‌توانید برای غیر فعال کردن وای فای از سیری کمک بگیرید. سیری می‌تواند وای فای را خاموش کند و بعد از غیر فعال شدن وای فای شما صفحه دریافت اپل آیدی را مشاهده نمی‌کنید. بنابراین اینجا بدون اتصال به شبکه وای فای یا ورود به اپل آیدی به صفحه اصلی آیفون خودتان دسترسی پیدا می‌کنید. حالا دوباره می‌توانید اپل آیدی خودتان را در قسمت Settings وارد کنید.

۸- تنظیمات شبکه را باز نشانی کنید

تنظیمات مجدد شبکه راهی است که به کاربران کمک می کند تا خطاهای کوچک مثل Verification failed را رفع کند. ابتدا برنامه Settings را باز کنید. سپس بر روی گزینه General تپ کنید. در پنجره General روی Transfer & Reset iPhone تپ کنید. حالا گزینه Reset را انتخاب کنید. در منوی پایین صفحه گزینه Reset Network Settings را بزنید.

مشکل Verification Failed اپل آیدی

در اینجا از شما رمز را برای تکمیل فرآیند می خواهد.

۹- اتصال اینترنت را بررسی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع ارور تایید اپل آیدی اتصال به اینترنت است. آیفون شما باید به وای فای یا داده تلفن همراه متصل باشد تا فرآیند تایید اپل آیدی تکمیل شود. اگر شما با آیفون خودتان قبلاً از طریق وای فای یا داده تلفن همراه به اینترنت متصل بودید برای بررسی مجدد اتصال اینترنت می‌توانید از سایت های تست اینترنت استفاده کنید. همچنین می‌توانید حالت هواپیما را یک بار روشن و خاموش کنید. اگر اتصال اینترنت برقرار نشد دستگاه آیفون خودتان را را ری استارت کنید.

سوالات متداول

Apple id verification یعنی چه؟

وریفای اپل آیدی همان تایید اپل آیدی برای استفاده از امکانات دستگاه آیفون است. اگر شما برای دریافت اپل آیدی از طریق ایمیلتان درخواست داده باشید. بعد از ساخت اپل آیدی برای شما یک ایمیل Verify your Apple ID ارسال می شود. شما باید ایمیل را تایید کنید تا هویت شما تایید شود. در اینجا شما Apple ID و رمز آن را وارد کنید تا هویت شما تایید شود.

بعد از چند بار رمز اشتباه زدن اپل آیدی غیرفعال می شود؟

به طور پیش فرض بعد از 6 بار اپل آیدی غیر فعال می شود. بعد از 6 بار اشتباه باید 1 دقیقه صبر کنید دوباره امتحان کنید.

چند اپل آیدی می توانیم داشته باشیم؟

هر اکانت آیکلود 3 تا اپل آیدی می تواند بسازد.

جمع بندی

در حالت کلی برای رفع مشکل Verification failed اپل آیدی با انجام چند تغییر کوچک می توانید آن را حل کنید. معمولا مشکل به اتصال اینترنت مربوط می شود. کافی است تنظیمات شبکه را تغییر دهید. ری استارت دستگاه آیفون بعد از تغییرات می تواند به رفع مشکل کمک کند. اما برای تغییر یا به روز کردن Apple ID اگر اتصال پرسرعت یا اینترنت پایدار ندارید بهتر است خودتان این کار ار انجام ندهید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از انزل وب راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون را بررسی کردیم. آیا با راه حل های بالا مشکل اپل آیدی شما رفع شده ؟ لطفا در بخش دیدگاه با نظرات خودتان را ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS آیفون
آموزش رفع مشکل درخواست شماره موبایل در iOS آیفون
آموزش تصویری 4 روش جدید تغییر رمز اپل آیدی
آموزش تصویری ۴ روش جدید تغییر رمز اپل آیدی (Apple ID)
آموزش 5 روش رفع ارور This Apple ID is Not Active آیفون
آموزش ۵ روش رفع ارور This Apple ID is Not Active آیفون
آموزش تصویری 9 روش ریست اپل ایدی (Apple ID)
آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)

نظرات

×