روش مشاهده بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل ایران و سایر کشورها

روش مشاهده بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل ایران و سایر کشورها

شما میتوانید میزان جستجو ، ترندها و مطالب داغی که در گوگل جستجو میشود را دنبال کنید و یا اینکه برای داشتن سایتی خوب با بازدید بالا کلمات کلیدی 🔎 جستجو شده گوگل را آنالیز کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که به شما در یافتن بیشترین کلمات سرچ شده در ایران و دیگر کشورها کمک می‌کنند. در این مطلب از انزل وب به معرفی روش مشاهده بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل ایران و سایر کشورها می‌پردازیم.

نحوه مشاهده بیشترین کلمات جستجو شده فارسی و انگلیسی

?How to Find the Most Searched Keywords on Google and Web

اگر می‌خواهید سایت خوب و پربازدیدی داشته باشید، باید بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل را به کار بگیرید. از کلمات مرتبط با سایت خود به شکل صحیح استفاده کنید. علاوه بر این، بیشترین سرچ ایرانیان در گوگل را در هنگام تولید محتوا در نظر بگیرید. سایت‌های مختلفی برای دیدن بیشترین سرچ های امروز گوگل و همین طور روزهای مختلف سال وجود دارند. در این مطلب از انزل وب روش‌های پیدا کردن ترند گوگل ایران و جهان را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

یافتن بیشترین کلماتی که سرچ میشوند با Wordstream

برای پیدا کردن بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل، می‌توانید از ابزار Wordstream استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار باید افزونه‌های امنیتی شخص ثالث مربوط به جستجو مانند Privacy Badger را غیرفعال کنید. تا سی بار می‌توانید به صورت رایگان از این ابزار برای مشاهده کلمات سرچ شده در گوگل استفاده کنید. برای جایگزین این سایت، Wordtracker را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی کلمات کلیدی در گوگل

برای استفاده از این سایت، روی  Find my keywordبزنید. در کادر اول، کلمه کلیدی یا عبارت موردنظر خود را وارد کنید. با استفاده از دو کادر Choose industry (جستجو کلمه در موضوعی خاص) و Select Country (انتخاب کشور) می‌توانید این جستجو را فیلتر کنید.

علاوه بر این، می‌توانید برای سنجش کیوردها و عملکرد آن‌ها در سایت خودتان، می‌توانید URL در کادر اول وارد کنید.

بررسی کلمات کلیدی در گوگل

حال روی Search بزنید تا بتوانید کلمات پر جستجو در گوگل را مشاهده کنید. جدولی برایتان نمایان خواهد شد که در آن کیوردهای مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده، به ترتیب محبوبیت چیده شده‌اند.

به عنوان مثال، شما می‌خواهید وضعیت کلمه کلیدی Avocado را می‌خواهید بسنجید. در کادر اول، Avocado را وارد می‌کنید. سپس در بخش Industry روی فلش کوچک بزنید. فیلد موردنظر خود را انتخاب کنید. ما در اینجا Beauty & Fitness را انتخاب کردیم. سپس نام کشور را وارد کنید.

بررسی کلمات کلیدی در گوگل

در آخر روی Find my keyword بزنید. این سایت برای تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک بسیار مناسب است.

بررسی کلمات کلیدی در گوگل

برای آشنایی با بهترین سایت‌های آمارگیر، مطلب معرفی ابزارهای حرفه‌ای آمارگیر وبلاگ و سایت‌ها را مطالعه کنید.

چه کلماتی بیشتر سرچ میشوند؟ یافتن با Google Autocomplete

روش دیگر برای پیدا کردن پر جستجو ترین کلمات در گوگل استفاده از Google Autocomplete است. کافی است وارد گوگل شوید و سپس کلمه کلیدی موردنظر خود را در کادر تایپ کنید.

بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل

بهتر است کلمات اصلی و عمومی را که یک یا دو کلمه‌ای هستند، جستجو کنید. وقتی کلمه کلیدی را وارد کنید، گوگل بیشترین کلمات کاربردی انگلیسی یا هر زبانی که با آن تایپ کرده‌اید را برایتان نمایش می‌دهد.

در مرحله بعدی کلمات را گسترده‌تر کنید و عباراتی ۳ الی ۵ کلمه‌ای را جستجو کنید.

بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل

برای جستجوی دوباره، ضربدر کنار کلمه کلیدی را بزنید و مورد دیگری را جستجو کنید.

در مرحله سنجش کلمات کلیدی نیز ابتدا به کیوردهای یک یا دو کلمه‌ای توجه کنید. این موارد اصلی‌تر و مهم‌تر هستند. سپس به عبارات سه الی ۵ کلمه‌ای توجه کنید. این موارد را افرادی جستجو می‌کنند که به دنبال یک چیز خاص می‌گردند و هدفمندتر جستجو می‌کنند.

برای دیدن رتبه سایت خود می‌توانید از سایت‌های مختلفی استفاده کنید. برای این کار به مطلب بررسی ۶ سرویس برتر نمایش آنلاین رتبه سایت مراجعه کنید.

یافتن بیشترین کلمات جستجو شده در ایران و جهان با Website Analytics Service

برای تحلیل کلمات کلیدی پر جستجو سایت خودتان می‌توانید از Website Analytics Service استفاده کنید. هر سایتی بخشی برای این کار دارد. به عنوان مثال، اگر WordPress.com استفاده می‌کنید، می‌توانید از ابزار Jetpack بهره ببرید. در داشبورد اصلی سایت نیز ابزار ساده‌ای برای دیدن آمار سرچ کلمات در گوگل و سایت شما وجود دارد. اگر این برنامه را ندارید، بهتر است آن را اجرا کنید. می‌توانید اکانتی رایگان بسازید و با Google Analytics اطلاعات مربوط به سایت خود را چک کنید.

مطالب پربازدید در گوگل

آن بخشی را که شامل تحلیل‌های مربوط به کیورد سایت می‌شود، پیدا کنید. در این بخش می‌توانید محبوب‌ترین اصطلاحاتی را که برای رسیدن به وب سایت شما استفاده است، به شما نشان دهد. این کلمات را پیگیری کنید. اگر یک کلمه کلیدی برایتان ترافیک ایجاد می‌کند، باید روی آن بیشتر مانور بدهید. همچنین می‌توانید میزان کاهش یا افزایش محبوبیت این کلمات را در طی دوره‌های مختلف بررسی کنید.

پر جستجو ترین مطالب گوگل و سایت هفته به هفته و حتی روز به روز تغییر می‌کنند. عبارات فهرست شده در این بخش بسیار کلی هستند. در نتیجه، باید کلمات دیگر را هم در نظر بگیرید.

نحوه دیدن مطالب پربازدید در گوگل با Google Trends

برای بررسی کلمات کلیدی در گوگل می‌توانید از Google Trends استفاده کنید. این سایت قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. در این سایت می‌تواند ترند گوگل امروز را در طی دوره‌های مختلف به صورت نمودار مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توانید کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنید. امکان انتخاب مکان نیز وجود دارد. ترندهای روز و ماه نیز به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید مطالب سایت و… خود را بر اساس آن‌ها ایجاد کنید.

برای شروع، روی فلش کوچک بالای صفحه و سمت راست بزنید و کشور موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس در کادر کلمه کلیدی خود را وارد کنید. ممکن است کلمه کلیدی شما معانی مختلفی داشته باشد و در جاهای مختلف، کاربردهای متفاوتی داشته باشد. در این حالت با وارد کردن آن کلمه، دسته‌بندی‌های مختلف مربوط به آن را می‌توانید مشاهده کنید. در این مثال، ما واژه Apple را انتخاب کردیم. این واژه هم نام یک شرکت بزرگ است و هم نام میوه. علاوه بر این، می‌تواند معانی دیگری هم داشته باشد. ما در اینجا می‌خواهیم کیوردی را که مربوط به شرکت اپل است، انتخاب کنیم. در نتیجه، Apple را انتخاب می‌کنیم که زیر آن Technology company نوشته شده است.

 کلمات کلیدی پر جستجو

 

حال گوگل ترند نمودارهایی را برایتان نمایش می‌دهد. در این قسمت، بخش‌هایی وجود دارند که می‌توانید آنان را با توجه به نیاز خود تغییر دهید و آمار آنان را مشاهده کنید:

۱: با وارد کردن کلمه کلیدی دیگر در این بخش، می‌توانید دو کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنید.

۲: انتخاب کشور

۳: انتخاب زمان مانند یک ماه گذشته، امروز و…

۴: انتخاب دسته‌بندی مانند ورزشی، زیبایی، تکنولوژی

۵: انتخاب زمینه جستجو مثل تصویر، خبر و…

 کلمات کلیدی پر جستجو

بخش دوم نحوه دیدن مطالب پربازدید در گوگل با Google Trends

نمودار Interest over time نشان می‌دهد که میزان محبوبیت کیورد Apple چه تغییراتی در طول زمان داشته است. اگر نشانگر را روی نمودار ببرید، می‌توانید میزان جستجوی هر نقطه را مشاهده کنید. کمی پایین‌تر بروید. نقشه ایران را در بخش Interest by subregion مشاهده می‌کنید که با رنگ و جدول نشان داده شده است که کدام شهرها بیشتر از همه درباره Apple جستجو کرده‌اند. می‌توانید حالت نمایش این بخش را به شهر، استان و… تغییر دهید.

نحوه دیدن مطالب پربازدید در گوگل

نحوه دیدن مطالب پربازدید در گوگل

وقتی که حالت مقایسه را انتخاب کرده باشید، نمودارها متفاوت خواهد بود و به صورت ترکیبی نمایش داده خواهند شد.

بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل

به عنوان مثال، اگر Apple را با Facebook و Samsung مقایسه کنید، نمودار به هر کدامشان رنگی می‌دهد و آنان را در کنار هم مقایسه می‌کند.

بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل

در پایین صفحه دو بخش به نام Related Queries و Related topics وجود دارد که در این بخش‌ها می‌توانید کیوردها و سوالات مربوط به موضوعات مرتبط با کلمه کلیدی خودتان را مشاهده کنید. می‌توانید روی این کلمات کلیک کنید تا نمودار و اطلاعات مربوط به آنان را مشاهده کنید.

با زدن روی منوی سه خطی که در سمت چپ و بالا قرار دارد، می‌توانید وارد بخش Trending Searches شوید.

بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل

در این بخش می‌توانید پر جستجو ترین مطالب گوگل را مشاهده کنید. با زدن روی REALTIME SEARCH TRENDS که در بالای صفحه قرار دارد، می‌توانید گزارش لحظه‌ای از ترندهای گوگل داشته باشید. با زدن روی Daily search trends می‌توانید مطالب محبوب را به صورت روزانه مشاهده کنید.

بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل

سایت‌های آمارگیری دیگری هم وجود دارند که برای آشنایی با طرز کار با آنان می‌توانید به مطلب بهترین سرویس‌های آمارگیر جایگزین گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های پیدا کردن بیشترین کلمات سرچ شده گوگل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای پیدا کردن کلمات پر جستجو در گوگل استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • سروش says:

    ببخشید. چطور می تونم بفهمم در ۲۴ ساعت اخیر چه جستجوهایی در گوگل پربازدید بوده ن؟
    REALTIME SEARCH TRENDS همه کشورهای رو پشتیبانی نمی کنه و کشورهاش محدودن.