با کیو آر کد بر روی پشت بام خانه ها تبلیغ کنید

کیو آر کد چیست؟

QR Code یک رمزمیله‌ی ماتریسی (یا بارکد دودورا [دوبُعدی]) است. می‌توان آن را با پوینده‌ها‌ی QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکُد دربردارنده‌ی چیدمانی از چهارگوش‌ها‌ی سیاه بر روی زمینه‌ی سپید است. داده‌ی نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا داده‌ی دیگری باشد.

انزل وب
ساخت ژاپن در سال ۱۹۹۴ میلادی بدست شرکت تویوتا. در ژاپن بسیار فراگیر است و بیشترین کاربرد را میان بارکد‌های دوبُعدی دارد. “QR” کوتاه “Quick Response” (پاسخ تند) می‌باشد، زیرا سازنده‌ی آن می‌خواست کُد به گونه‌ای باشد که درونمایه‌ با شتاب زیاد رمزگشایی شود.

انزل وب
QR آدرسها و URL هایی را که در نشریات، آهنگ ها، اتوبوس ها، کارت تبلیغات، یا هر چیزی که کاربران نیاز به دانستن اطلاعات در مورد آن داشتند کد می کند. کاربرانی که به تلفن دوربین دار‌های دارای برنامه کامپیوتری خواننده (reader) صحیح باشند می تواند تصویر کد QR را برداشت می‌کند و باعث می‌شود که مرورگر تلفن اجرا شده و به URL مورد نظر منتقل شویم. ارتباط دادن بین اشیاء دنیای فیزیکی با hardlink یا فرامتن دنیای فیزیکی شناخته می شود. نلفن همراه Google به نام Android operating system بر روی برخی مدل هایش با استفاده از بارکد خوان (ZXing) داخلی خود استفاده از QR را پشتیبانی می‌کند و همچنین مرورگر آن تغییر مسیر URI را پشتیبانی می‌کند که به کدهای QR اجازه می دهد metadata را به برنامه‌های موجود بر رو گوشی بفرستد. سیستم‌عامل symbian شرکت نوکیا به بارکدخوان مجهز شده است، که آنرا قادر می سازد کدهای QR را بخواند.[ویکی پدیا][بیشتر]

تبلیغات با کیو آر کد

ما معمولا تبلیغات را در سایت ها،سرویس های ایمیل،بیلبوردها،مجلات و.. مشاهده میکنیم ، در واقع ما تبلیغات را بدون اینکه به آنها توجه کنیم در زندگی روزمره خود مشاهده میکنیم اما این بار قرار است با شکلی متفاوت بر روی پشت بام خانه ها شاهده آنها باشیم.

انزل وب

روابط عمومی جهانی و مشاوره توسعه کسب و کار شرکت فیلیپس در حال بازاریابی سرویسی جدیدی است که میتواند QR کدها را بر روی سقف خانه قرار دهد،سرویسی که BlueMarble نامیده میشود ،فضای پشت بام خانه ها را در سرویس هایی مانند Google Maps و Google Earth که تصاویر ماهواره ای از زمین را نمایش میدهد به یک بیلبورد تبلیغاتی تبدیل میکند و بطور مثال با قرار دادن کیو آر کد بر روی سقف فروشگاهی اطلاعاتی از قبیل محصولات،وبسایت فروشگاه و .. به کاربرانی که با تلفن همراه در حال گشت و گذار در این سرویس ها هستند میدهد.

چگونه کیو آر کد بسازیم

انزل وب

سرویس های متعددی برای ساختن تصاویر کیو آر کد در وب موجود میباشند،بطور مثال از سرویس technotux و lilqr برای ساختن کیو آر کد استفاده کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات