با ربات های آشپز Moley و Bakebot آشنا شوید!

با ربات های خانگی آشپز Moley و Bakebot آشنا شوید!

قبلا گفته می‌شد که ربات‌ها جای انسان را می‌گیرند و حالا این گفته به واقعیت تبدیل‌ شده است. ربات‌هایی طراحی‌شده‌اند که می‌توانند آشپزی کنند یکی از این ربات‌ها، ربات خانگی Moley است که می‌تواند ۱۰۰ نوع غذا را درست کند در آینده‌ای نزدیک این تنوع غذایی به بیش از ۲۰۰۰ عدد خواهد رسید.

ربات آشپز شام شما را آماده می کند!

The World’s First Home Robotic Chef Can Cook Over 100 Meals

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

آشپزی کردن برای بعضی از اشخاص کاری سخت و دشواری است بعد از معرفی ربات Pancake Bot که از قطعات لگو پنکیک درست می‌کرد رباتی به نام Bakebot ساخته شد که می‌توانست آشپزی کند. این ربات با یک کلاه آشپزی و بازوهایی که با لاستیک روکش شده‌اند همراه با مقداری زیادی فناوری می‌تواند آشپزی کند. برای مثال Bakebot می‌تواند یک کیک را درست کند و آن را برای پخت در فری که در درونش است قرار دهد. همچنین Bakebot توانایی تشخیص مواد اولیه، کاسه و حتی مکانی که باید خمیر در آن قرار بگیرد را دارد. Mario Bollini و Jenny Barry همراه با یک گروه در حال اضافه کردن قابلیت‌های بی‌نظیر دیگری مثل آموزش و یادگرفتن آشپزی و تمیز کردن میز بعد از آشپزی به Bakebot هستند.

ربات آشپز شام شما را آماده می کند!

اما ظاهرا پختن غذا توسط ربات‌ها روزبه‌روز در حال کامل شدن است و از یک رویا به واقعیت تبدیل می‌شود. اما در حال حاضر که در سال ۲۰۱۸ هستیم، Moley اولین ربات آشپز خود را که می‌توانست ۱۰۰ غذای مختلف را با دستورالعمل‌هایی از سراسر جهان بپزد را راه‌اندازی کرد و قصد دارد این تعداد دستورالعمل را به ۲۰۰۰ تا گسترش دهد. به گفته مارک الیینیک، مدیرعامل و موسس Moley این دستگاه از تعدادی قطعات، نوع غذا، محدودیت‌های غذایی، شمارش کالری، مواد موردنیاز، روش آشپزی و غیره را در اولین دستورالعمل کتابخانه خود دارد. بعد با یک تپ شما می‌توانید دستورالعمل غذا را انتخاب کنید، ظرف‌هایی که از قبل بسته‌بندی‌ شده‌اند را در نقاط مشخص‌ شده قرار دهید و برای شروع فرآیند آشپزی start را فشار دهید.

ربات آشبز شام شما را آماده می کند!

تمام وسایل موردنیاز، لوازم‌خانگی، وسایل آشپزی و هر چیزی که یک آشپز با آن سروکار دارد پیش‌بینی شده است این ربات قادر به تمیز کردن سطوحی آشپزخانه بعد از درست کردن غذا هم هست. از بین دستورالعمل‌های غذایی که برای این ربات برنامه‌ریزی‌شده است غذاهای بسیار دشواری که به تعادل مناسبی از مواد غذایی احتیاج دارد نیز موجود است. در تصویر زیر شما غذایی که توسط این ربات آشپز تهیه‌ شده است را مشاهده می‌فرمایید.

ربات آشبز شام شما را آماده می کند!

از دیدگاه سیذارتا سرینویسا دانشیار علوم کامپیوتر در موسسه رباتیک دانشگاه Carnegie، ربات Mellon یک سیستم رباتیک جذاب و متحرک است که صنایع غذایی و فناوری را مورد هدف قرار داده است. درست است که Mellon دارای ده‌ها دستورالعمل است اما این فنناوری هنوز نیاز به کار دارد و حداقل ۵ تا ۱۰ سال باید روی دستورالعمل‌های غذایی آن برنامه‌ریزی کرد تا به یک سرآشپز تبدل شود. کارشناسان رباتیک مانند Gresham و Brandel در حال برطرف کردن مشکلات این ربات هستند به‌طور مثال برای استفاده از برخی سبزی‌ها نیاز هست که با کشیدن برگ‌ها ربات سبزی را پاک‌کنید و یا ممکن است نیاز باشد ربات سیب‌زمینی را پوست بگیرد.

ربات آشبز شام شما را آماده می کند!

بنابراین با توجه به وضعیت فناوری فعلی چه کسی می‌تواند تقریبا ۹۲۰۰۰ دلار برای خرید این ربات آشپز بپردازد؟ به اعتقاد Srinivasa هنوز باید روی این ربات کار کرد تا بتوان هزینه آن را کاهش داد. رباتهای آشپز همیشه در خدمت انسانهای گرسنه هستند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما آینده ربات‌های آشپز را چگونه پیش‌بینی می کنید؟ آیا ربات آشپز دیگری می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهاد‌های خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
Project Detroit:فورد موستانگ مایکروسافت با ترکیبی از کینکت،ویندوز ۸ و.. مناسب برای آینده
انزل وب
ویندوز ۸ تنها محصول شگفت انگیز و جدید مایکروسافت نیست!
انزل وب
مایکروسافت در حال ساخت لپ تاپ کینکتی است
انزل وب
ایجاد یک اسکیت بورد الکتریکی خارق العاده با استفاده از کینکت

نظرات

  • علی says:

    من بیش از ۱۰ ساله که تو اینترنت گشت میزنم
    باید بگم که وبلاگ فارسی قشنگی داری
    و من ازش خوشم آمده است
    امیدوارم مطالب رو همینظوری قشنگ و جدید و کاربردی ادامه بدی دوست من
    موفق باشی