تبدیل صحبت و متن فارسی به نوشته و گفتار

روش جایگزین برای وقتی که حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید

در دنیای دیجیتالی امروز با توجه به اهمیت داشتن زمان و راحتی استفاده کاربر، انجام دادن کارهایی مثل تایپ کردن و خواندن متن ها، عملی وقت گیر محسوب میشود.اگر شما تایپ کردن و خواندن متن های فارسی خصوصا زمانی که متن طولانی و سرعت و امکانات تایپ محدود است را کاری وقت گیر میدانید ،در ادامه چند روش جایگزین را برای خواندن و نوشتن راحت تر متن های فارسی معرفی میکنیم.

تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی

لاتین‌نویسی فارسی یعنی نوشتن زبان فارسی به الفبای لاتین است که فینگلیسی (فارسی + انگلیسی)، فارگلیسی (فارسی + انگلیسی)، پنگلیش و پینگلیش (پارسی + english)، فینگلیش و یا فینگیلیسی (فارسی + انگلیسی) نیز خوانده می‌شود. [ویکی پدیا]

با توجه با اینکه بسیاری از کاربران این نحوه نوشتن را برای مکاتبه و ارتباطات دیجیتالی خود بکار میبرند و تایپ فینگلیش به مراتب سریعتر تر از زبان فارسی است میتوان با استفاده از برنامه و سرویس های جایگزین بسیار راحت این متن ها را به زبان شیرین فارسی تبدیل کرد که اینکار در مورادی که شما مجبور به تایپ فارسی و استفاده از زبان نوشتار رسمی هستید و یا اینکه کیبورد و ورودی متن سیستم شما از فارسی پشتیبانی نمیکند بسیار کاربردی است.سرویس و برنامه هایی زیادی در این زمینه برای کاربران فارسی زبا ارائه شده است که در ادامه ۲ تا از بهترین آنها را معرفی میکنیم :

Google Input Tools یا ابزار ورودی گوگل : بله باز هم گوگل و ارائه یک سرویس و محصول خوب! گوگل برای حل مشکل زبان ورود متن (تایپ متن) سرویس آنلاین،نرم افزار گوشی (اپلیکیشن) و کامپیوتر و همچنین افزونه گوگل کروم تولید کرده است.

تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی

ویژگی های بسیار خوب این سرویس عبارت است از:

  • تایپ و تبدیل آنی متن ها
  • لغت‌نامه سفارشی
  • تایپ خودکار از طریق صوت (صحبت کردن)
  • پشتیبانی از ۸۰ زبان
  • استفاده در بسیار ازسرویس های گوگل
  • دارا بودن نسخه ویندوز،اندروید و گوگل کروم

پیشنهاد میکنیم حتما نسخه آنلاین این سرویس را نیز امتحان کنید،فقط کافیست متن را به زبان فینگلیش تایپ کنید تا درجا به فارسی تبدیل و حتی گزینه های پیشنهادی برای جایگزینی در متن نیز نمایش داده شود.

تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی

بهنویس : سرویس بهنویس یکی از قدیمی ترین و بهترین سرویس های فارسی در این زمینه است، کافیست برای شروع به صفحه اصلی سایت مراجه کرده و کلمه فینگلیشی مثل Salam را تایپ کنید تا بلافاصله در کادر پایین متن فارسی تبدیل شده را مشاهده کنید.

تبدیل متن پینگلیش به زبان فارسی

دقت این سرویس در تبدیل متون بسیار خوب است و شما نیز میتوانید با انجام اصلاحات به بهبود آن کمک کنید.

تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی

ویژگی های بسیار خوب این سرویس عبارت است از:

  • تایپ و تبدیل آنی متن ها
  • نسخه و افزونه برای نرم افزار Office Word (ورد آفیس) – نسخه آفلاین
  • نرم افزار (App) آیفون و آیپد
  • افزونه و تولبار مروگر برای تبدیل سریع متن
  • قابلیت استفاد و اضافه کردن در سرویس های Gmail،Yahoo و Facebook

 تبدیل صحبت کردن به متن تایپ شده فارسی (تبدیل گفتار به نوشتار)

گوگل پس از مدت ها قابلیت تشخیص و تبدیل گفتار فارسی به متن را به دستیار صوتی خود اضافه کرده است.برای بهره از این قابلیت باید از نرم افزارهای اندروید این کمپانی مثل Google Now، Google Keep، Google Maps و .. استفاده کرد.

تبدیل صحبت به متن فارسی گوگل

اما بتازگی سرویس رایگان نویسا این قابلیت را به صورت سرویس اینترنتی برای کاربران فارسی ارائه کرده است.

برای استفاده از این سرویس باید حتما از مرورگر گوگل کروم استفاده کرد و مسلما دسترسی به اینترنت نیاز است.پس از زدن دکمه Start سرویس از شما اجازه دسترسی به میکروفون سیستم را میخواهد که با کلیک بر روی دکمه Allow اینکار انجام میشود.حالا با صحبت کردن در میکروفون،واژه های گفتار شما پردازش و در ویرایشگر پایین به متن فارسی تبدیل میشود.

 تبدیل صحبت کردن به متن تایپ شده فارسی (تبدیل گفتار به نوشتار)

البته باید این نکته توجه کرد که دستیار صوتی گوگل هنوز دقت و قدرت تشخیص کلمات را به خوبی زبان انگلیسی ندارد و شما باید شمرده شمرده صحبت کنید و این سرویس هنوز در مرحله آزمایشی به سر میبرد و اشتباهات در ترجمه آن دیده میشود.

 تبدیل صحبت کردن به متن تایپ شده فارسی (تبدیل گفتار به نوشتار)

تبدیل متن فارسی به صحبت (تبدیل نوشتار به گفتار)

با توجه به اینکه تقاضا کاربران برای این حوزه زیاد است اما تولید کننده و توسعه دهندگان محدودی در این حوزه فعالیت میکنند و اکثر نرم افزار های باید خریداری شوند و حتی نسخه آزمایشی آنها نیز در دسترس نیست.

از نرم افزار های غیر رایگان در این زمینه با توجه به دمو های ارائه شده میتوان به نرم افزار های آریانا و نرم افزار پکتوس اشاره کرد.

نرم افزار رایگان پارسی خوان شاید اولین و تنها نرم افزار رایگان در این زمینه باشد که با توجه به تست های ما دارای ضعف هایی مانند صدای رباتی و غیر طبیعی و نداشتن آهنگ مناسب خواندن متن میباشد.

نرم افزار تبدیل متن فارسی به صحبت (تبدیل نوشتار به گفتار)

با توجه به اینکه نرم افزار دارای تنظیمات برای کنترل سرعت خواندن  است اما با اعمال تغییرات نیز نامفهوم بودن صدا به خوبی حس میشود.

علاوه بر نرم افزار های بالا دو سرویس رایگان اینترنتی هم بتازگی برای تبدیل متن فارسی به صدا شروع بکار کرده اند که با توسعه آنها در این زمینه میتوان امید هایی برای آینده داشت.

پارسر : برای استفاده از پارسر باید ابتدا در آن عضو شوید و فلش پلیر در مرورگر شما حتما نصب باشد،فرآیند آماده سازی سرویس ممکن است کمی طول بکشد اما پس از آماده شدن میتوانید متن را تایپ کرده و پس از مدتی نسخه صوتی آنرا با کلیک بر روی دکمه Play بشنوید.

سایت اینترنتی تبدیل متن فارسی به صحبت (تبدیل نوشتار به گفتار)

صدای ترجمه شده نسبتا مطلوب است و با توجه به اخبار سایت بزودی شاهد تغییرات بسیار خوبی همچون نسخه اندروید و امکانات پیشرفته در این سیستم خواهیم بود.

گویای رسا : گویای رسا هم سرویس دیگری برای اینکار میباشد که علاوه بر متجرم آنلاین دارای نرم افزار غیر رایگان و یک نسخه رایگان برای تست ۱۰ روزه نیز است.این سرویس قابلیت خواندن متون انگلیسی و فارسی را داراست و میتوان سرعت خواندن و صدای خواننده هم تنظیم کرد اما نسخه صوتی ایجاد شده را باید ابتدا دانلود و سپس گوش کرد.

تبدیل متن فارسی به صحبت (تبدیل نوشتار به گفتار) آنلاین

در پایان اگر شما نیز نرم افزار و سرویس خوبی جهت تبدیل متن فارسی و فینگلیش به گفتار و نوشتار سراغ دارید آنرا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • مرجان says:

    سلام، آیا راهی هست که بشه متن فارسی رو به فینگلیش تبدیل کرد؟

  • حمیدرضا says:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام خیلی ممنون
    ان شاءالله سربلند باشید

  • با سلام
    اما شرکت عصر گویش پرداز حدود ۱۲ سال هست که روی این پروژه کار کرده، نام NAVISA از روی نویسا (NEVISA) کپی برداری شده حتی در سورس سایت navisa هم نگاه کنید متوجه میشید این تیم سعی داشته جای نویسا اصلی رو بگیره! به همین منظور اسم عصر گویش رو هم در سورس آورده است!!!
    نرم افزار نویسا توسط تیم دانشگاه شریف تهران در شرکت عصر گویش پرداز نوشته شده است و از هیچ سرویسی مخصوصا سرویس آنلاین گوگل نیز استفاده نمیکند! دقت تشخیص گفتار در این نرم افزار ایرانی بیش از ۹۵% می باشد!
    برای اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار دوستان میتوانند به آدرس http://www.asr-gooyesh.com مراجعه نمایند