بررسی و آموزش نصب و استفاده از ویندوز 10 - ترفندهای ویندوز 10

بررسی و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش اول : نصب و نگاه کلی

ویندوز ۱۰ جدید ترین سیستم عامل مایکروسافت چند روز پیش منتشر و در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار گرفت.قصد داریم در این پست و پست های آینده،شما را با ویژگی ها،ترفند ها و آموزش های کاربردی و لازم برای مهاجرت و استفاده بهتر از قابلیت های این ویندوز جدید آشنا کنیم.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز ۱۰

قبل از شروع بهتر است از فایل های مهم خود بکاپ (backup) بگیرید و ویندوز جدید را کنار ویندوز فعلی یا بر روی نرم افزار های ماشین مجازی نصب کنید.مایکروسافت بر خلاف ویندوز های قبلی،ویندوز ۱۰ را به مدت یکسال به صورت رایگان در اختیار کاربران قانونی و غیر قانونی خود قرار داده است.میتوانید ویندوز ۷ یا ۸ ، ۸.۱ خورد را بروزرسانی کنید یا ویندوز ۱۰ را با دانلود فایل جداگانه در کنار سیستم عامل خود داشته باشید.

توجه کنید که در صورتی که ویندوز خود را آپدیت کنید حتی در صورتی که ویندوز قبلی شما نسخه کپی و کرک شده باشد ویندوز ۱۰ به صورت لایسنس شده و قانونی بر روی سیستم شما نصب میشود اما در صورتی که به صورت فایل جداگانه میخواهید ویندوز ۱۰ را نصب کنید نیاز به سریال دارید که البته بعدا میتوانید آنرا وارد و ویندوز را فعال سازی قانونی کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۰ :

  • پرادزشگر (CPU) یک گیگا هرتزی
  • رم (RAM) یک گیگ برای نسخه ۳۲ بیتی و رم ۲ گیگ برای نسخه ۶۴ بیتی
  • حافظه داخلی (HDD) ذخیره سازی حداقل ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک با پشتبانی از DirectX (دایرکت ایکس) ۹ به بالا و درایور WDDM 1.0
  • نمایشگر با رزولوشن ۶۰۰×۸۰۰
  • حساب کاربری مایکروسافت (برای استفاده از اپ استو و برنامه هایی نظیر کورتنا و.. – بدون داشتن این حساب نیز قادر به نصب ویندوز هستید)

برای نصب جداگانه ویندوز ابتدا باید نرم افزار MediaCreationTool را از سایت مایکروسافت دانلود کنید.این نرم افزار مخصوص مایکروسافت جهت دانلود فایل های ویندوز و بروزسانی ویندوز ها منتشر شده است و حجم تقریبی آن ۱۸ مگابایت و در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی منتشر شده است.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10

پس از دانلود و اجرا نرم افزار در صفحه اول دو گزینه Upgrade this PC Now و Create installation media for another PC را مشاهده میکیند.گزینه اول جهت بروزرسانی ویندوز فعلی و گزینه دوم برای دانلود فایل جداگانه نصب (.ISO) ویندوز ده می باشد.

برای ادامه گزینه دوم را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10 - MediaCreationTool

در این مرحله باید از سه لیست Language , Edition , Architecture زبان نصب، نسخه ویندوز (جهت اطلاع از نسخه های ویندوز ۱۰ و تفاوت آنها به این لینک مراجعه کنید در صورتی که برای نصب برای پی سی – PC و لپ تاپ – Laptop با مصرف شخصی میخواهید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از نسخه Windows 10 Pro می باشد) و معماری سیستم (۶۴ یا ۳۲ بیت یا هر دو که با توجه به این انتخاب فایل نصب دانلود میشود پس دقت کنید با انتخاب گزینه both هر دو نسخه فایل نصب ویندوز دانلود خواهد شد) را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10

در مرحله بعد گزینه USB flash drive و ISO file را مشاهده میکنید. گزینه اول جهت دانلود فایل نصبی مناسب برای اجرا بر روی فلش درایو به صورت بوتابل (Bootable) و گزینه دوم جهت دانلود و ذخیره فایل نصب ویندوز بروی هارد سیستم  است.(توجه کنید حجم فایل های دانلود شده بیش از ۳ گیگابایت میباشد پس باید فلش درایو یا هارد شما بیشتر از این مقدار ظرفیت داشته باشد)

گزینه دوم را را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید سپس باید محل ذخیر سازی فایل iso نصب ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم خود مشخص کنید.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10

.پس از مشخص کردن محل ذخیره سازی حالا برنامه به صورت اتوماتیک شروع به دانلود فایل نصبی خواهد کرد.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10

پس از اتمام فرآیند دانلود فایل Iso باید این فایل را با استفاده از نرم افزارهای رایت مثل Nero بر روی دی وی دی رایت کنید یا به طور مستقیم فایل ذخیره شده در هارد سیستم را بر روی دستگاه های مجازی همچون VMware نصب کنید.(در صورت دانلود فایل نصب بر روی فلش،فایل ها به صورت اتوماتیک دانلود و  در آن ذخیره میشوند و باید سیستم را از روی فلش بوت و مراحل نصب ویندوز را طی کنید.)

پس از رایت کردن فایل بر روی DVD ، سیستم خود را ریستارت کنید و آنرا از روی دی وی دی رام بوت کنید.مراحل نصب ویندوز ۱۰ با فرآیند نصب ویندوز ۸ و ۷ چندان تفاوتی ندارد.

آموزش نصب windows 10

چند دقیقه صبر کنید تا سیستم فایل های نصب را بارگذاری کند،سپس در مرحله اول زبان نصب،فرمت تاریخ و زمان و کیبورد را از فهرست ها به ترتیب انتخاب و بر روی Next کلیک کنید (زبان English و Us را انتخاب کنید)

در صفحه بعد بر روی گزینه Install Now کلیک کنید و تا لود شدن مرحله بعد کمی منتظر بمانید.

اموزش فارسی نصب ویندوز 10

صفحه درخواست سریال نامبر نمایش داده میشود که با کلیک بر روی گزینه Skip این مرحله را رد کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 با سریال نامبر

نکته : در ادامه مراحل نصب هر زمان که به مرحله ورود سریال نامبر (Serial Number) ویندوز رسیدید این مرحله را با کلیک بر روی گزینه Skip یا Do this later رد کنید.تا بعدا پس از نصب با استفاده از ابزار های فعال سازی ( Windows 10 Genuine Activator) آنرا فعال کنید.

در محله بعد تیک گزینه I accept the license terms را بزنید و بر روی Next کلیک کنید.

راهنمای دانلود و نصب گام به گام ویندوز 10

در بخش بعد دو گزینه Upgrade (برای بروزرسانی ویندوز) و Custom (نصب پیشرفته در مسیر دلخواه ) را مشاهده میکنید،گزینه Custom را انتخاب کنید.

آموزش نصب ویندوز 10

پس از انتخاب گزینه Custom باید داریو مورد نظر برای نصب ویندوز را تعیین کنید که معمولا درایو C برای اینکار انتخاب میشود،درایو انتخابی شما باید حداقل ۱۶ گیگ فضای خالی داشته باشد.

windows 10 installation

نکته مهم: پیشنهاد میکنیم قبلا از نصب ویندوز حتما از فایل ها و پوشه های درایو C بکاپ بگیرید و در هنگام نصب تا لحظه ورود به دسکتاپ ویندوز ۱۰ سیستم خود را بیهوده ریستارت نکنید زیرا احتمال از دست رفتن فرآیند نصب و حتی ویندوز قبلی شما وجود دارد.حتی ممکن است در سیستم های نسبتا قدیمی پس از ریستارت و بخش پایانی کمی در صفحه Getting Ready بیش از حد منتظر بمانید و تصمیم به ریستارت کردن سیستم بگیرید که اینکار منجر به از دست رفتن کل روند نصب ویندوز شود.

پس از انتخاب محل نصب ویندوز بر روی Next کلیک کنید تا فرآیند نصب و کپی کردن فایل های ویندوز ۱۰ شروع شود.در تستی که ما گرفتیم نصب ویندوز ۱۰ به طور کل به ۶ -۷ دقیقه زمان نیاز دارد که البته این زمان بسته به سیستم و  سخت افزار شما متغیر است.

بررسی و آموزش استفاده از ویندوز 10 - بخش اول : نصب و نگاه کلی

پس از کپی شدن فایل سیستم به صورت خودکار ریستارت میشود و نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید ، سپس ویندوز ۱۰ مجددا از شما در خواست سریال نامبر میکنید که با کلیک بر روی گزینه Do This Later این بخش را رد کنید.

بررسی و آموزش فارسی نصب ویندوز 10

در مرحله بعد و در صفحه Setting میتوان تنظیمات ویندوز ۱۰ را شخصی سازی کرد و یا از تنظیمات پیشنهاد داده شده مایکروسافت استفاده نمود که ما پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی دکمه Using express settings از تنظیمات پیشفرض استفاده کنید.چند دقیقه صبر کنید تا تنظیمات بعدی نمایش داده شود.

بررسی و آموزش فارسی نصب ویندوز 10 مایکروسافت

در مرحله بعد باید تعیین کنید که ویندوز ۱۰ را در کجا (شرکت یا استفاده شخصی) میخواهید استفاده کنید.گزینه I own it را انتخاب و Next کنید.

ویندوز ۱۰ در صورتی که وایرلس سیستم روشن باشد و شبکه وای فای (Wi-fi) فعالی در اطراف خود پیدا کند به شما پیشنهاد میدهد که با انتخاب مودم اتصال اینترنت را برقرار کنید تا وارد اکانت مایکروسافت شوید یا آنرا ایجاد کنید و همگام سازی ویندوز با اکانت شما (وان درایو،اسکایپ و ..) صورت بگیرد، در صورتی که مایل به انجام اینکار نیستید این مرحله را با کلیک بر روی گزینه Skip this step (رد) کنید.

بررسی و آموزش فارسی نصب ویندوز 10 مایکروسافت

پس از رد کردن این مرحله حالا باید یک نام کاربری (User Name) و کلمه عبور (Password) برای ویندوز ۱۰ انتخاب کنید، در کادر اول نام کاربری و در کادر دوم و سوم پسورد مورد نظر و در کادر چهار یک کلمه به دلخواه تایپ و بر روی Next کلیک کنید.

بررسی و آموزش فارسی نصب ویندوز 10 مایکروسافت

پس از ساخت نام کاربری در یک صفحه با پس زمینه رنگی یا مشکی ویندوز به شما خواهد گفت که در حال آماده سازی چه مرحله ای است،در این قسمت نیازی نیست کار خاصی انجام دهید فقط منتظر بمانید تا مراحل آماده سازی (نصب و تنظیم برنامه ها و..) طی شود.

بررسی و آموزش فارسی نصب ویندوز 10 مایکروسافت

در نهایت پس از طی مراحل آماده سازی به صورت مستقیم و برخلاف ویندوز ۸ ( اینبار خبری از ورود به رابط کاربری مترو نیست ) به صفحه اصلی دسکتاپ با تصویر زمینه لوگو ویندوز که با نور ایجاد شده است منتقل میشوید و نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در اختیار شما قرار میگیرد!

آموزش فارسی  و قدم به قدم نصب ویندوز 10 بر روی لپ تاپ و کامپیوتر


 تجربه اجمالی از محیط کاربری ویندوز ۱۰

 حذف پیچیدگی و سادگی بیشتر

پس از نصب ویندوز ۱۰ اگر سیستم شما  دارای پیکربندی (Config) معمول سیستم های امروزی باشد بسیار از درایورهای سیستم (System Drivers) از قبل شناسایی و نصب میشوند و بر خلاف ویندوز ۸ که چند سال قبل آنرا را در انزل وب بررسی کردیم دیگر خبری از ورود به صفحه گیج کننده مترو نیست و بخش مترو با منو استارت ادغام شده است و با کلیک بر روی دکمه دوست داشتنی Start (که در ویندوز ۸.۱ برگشت) به شیوه ای نو در اختیار شما قرار میگیرد.

صفحه لوگین ثابت (Windows 10 Login Screen)

صفحه ورود به غیر از عوض شدن برخی از آیکن ها مثل نمایش وضعیت شبکه و.. چندان تغییری نسبت به ویندوز ۸.۱ و ۸ نکرده است و پس از لود ویندوز با یک پس زمینه زیبا که در سمت چپ آن ساعت و تاریخ و در پایین سمت راست آن آیکنی کوچک از حالت شبکه نمایش داده شده است مواجه میشود و برای رد کردن این صفحه باید آنرا به بالا بکشید تا به قسمت نمایش نام کاربری و کادر ورود کلمه عبور (password) برسید.

صفحه لوگین ثابت (Windows 10 Login Screen) - آموزش استفاده از ویندوز 10

صفحه لوگین پسورد (Windows 10 Login Screen) - آموزش استفاده از ویندوز 10

دسکتاپ خلوت (Windows 10 Desktop)

صفحه دسکتاپ طبق سنت همیشگی تنها دارای سطل زباله (Recycle Bin) است و رابط کاربری در نگاه اول همانند ویندوز ۸.۱ دارای طراحی بهینه شده فلت (مترو) است. آیکن های Computer و Recycle Bin متفاوت تر از ویندوز های قبلی به صورت فلت اما سه بعدی هستند.که شاید در نگاه اول شما را به یاد ویندوز ۹۸ بیاندازد.

دسکتاپ ویندوز 10 (Windows 10 Desktop) - آموزش استفاده از ویندوز 10

تسک بار متمرکز و قوی (Windows 10 Task bar)

تسک بار مشکی (Task bar) یا همان نوار وظیفه ویندوز ۱۰ دارای حالت جدید نمایش انتخاب فایل ها (به وسیله یک زیر خط بر روی آیکن آیتم های فعال) است و بر روی آن مرورگر مایکروسافت ادج (Microsoft Edge) مرورگر جدید مایکروسافت و جایگزین اینترنت اکسپلورر، بخش جستجو ویندوز و وب که با کورتنا (Cortana)،دستیار صوتی مایکروسافت ادغام شده و یک موتور جستجو کامل برای برای کاوش وب و تمام بخش های ویندوز از برنامه تا تنظیمات و .. را پدید آورده است قرار دارد. البته کار با کورتنا و دستورات صوتی آن به شخص برای من که یک کاربر پر و پا قرص ویندوز ۷ هستم و چندان با ویندوز ۸ هم ارتباط برقرار نکردم هنوز کمی پیچیده و ناشناخته بود.

تسک بار  وکورتنا ویندوز 10 ( cortna Windows 10 Task bar) - آموزش استفاده از ویندوز 10

در کنار جستجوگر دکمه Task View قرار دارد که با کلیک بر روی آن پنجره های فعال نمایش داده میشود که میتوان آنها را براحتی مدیریت کرد و با استفاده از قابلیت ایجاد دکستاپ های مختلف (حالت چند دسکتاپی یا Multi Desktop) چند محیط کار با وبندوز در اختیار داشت.

تسک ویو ویندوز 10 (Windows 10 Task View) - آموزش استفاده از ویندوز 10 - آموزش استفاده از ویندوز 10

مایکروسافت ادج تازه نفس (Windows 10 Microsoft Edge)

بالاخره مایکروسافت از روند انتشار ناامید کننده مرورگر های اکسپلورر دست کشید و مایکروسافت ادج (Microsoft Edge)  رابا لگویی شبیه به اینترنت اکسپلورر  به عنوان مرورگر پیشفرض ویندوز ۱۰ قرار داد.

مرورگر مایکروسافت ادج تازه نفس (Windows 10 Microsoft Edge) - آموزش استفاده از ویندوز 10

ادج مرورگی جدید با ظاهر مدرن،ساده و سرعت مناسب است و در آینده این مرورگر را بیشتر بررسی میکنیم اما به طور کلی از نظر سرعت لود صفحات،امکانات،راحتی کار و سادگی در استفاده بسیار در نقطه مطلوبی قرار دارد اما هنوز نوپا است و امکان اضافه شدن قابلیت و افزونه های بسیاری را دارد.

مرورگر مایکروسافت ادج تازه نفس (Windows 10 Microsoft Edge) - آموزش استفاده از ویندوز 10

فایل اکسپلورر بهینه شده (Windows 10 Explorer)

پس از ادج به اکسپلورر قدرتمند ویندوز ۱۰ میرسیم که یک سیستم مدیریت فایل جامع و کامل میباشد که اکثر تب ها و گزینه های مدیریتی مثل File , Home , Share  , View ویندوز ۸ و ۷ را داراست.در صفحه اصلی Computer شما پوشه های بخش Quick Access ویندوز مثل Download , Documents و.. را به همراه داریو های سیستم مشاهده میکنید.همچنین در تمام مدت تمام فضای OneDrive مایکروسافت در کنار بخش نمایش آبشاری فایل های اسکپلورر ویندوز در دسترس شما قرار دارد.

فایل اکسپلورر بهینه شده ویندوز 10 (Windows 10 Explorer) - آموزش استفاده از ویندوز 10

 اپ استور، طرفدار مخفی کاربران ایرانی (Windows 10 App store)

در کنار اکسپلورر فروشگاه اپ ویندوز ۱۰ (Windows 10 App store) قرار گرفته که خوشبختانه به صورت پیشفرض (و در صورتی که ناحیه – Region شما برای کشوری مثل United State قرار گرفته باشد) برای کاربران ایرانی در دسترس است و شما می توانید با رویکرد یک پارچه ای که مایکروسافت برای سیستم عامل های ویندوز در نظر گرفته این اپ ها که شامل برنامه،بازی،موزیک و شو و تلوزیون میباشند را بر روی تمامی دستگاه هایی از قبیل گوشی های هوشمند ، تلوزیون،ایکس باکس و.. که ویندوز ۱۰ را اجرا میکنند دانلود،نصب و استفاده کنید.

 اپ استور، طرفدار مخفی کاربران ایرانی (Windows 10 App store) - آموزش استفاده از ویندوز 10

البته با عوض کردن Region سیستم به ایران این طرفداری چندان دوام نمی آورد و پیغام ویندوز استور در کشور شما قابل دسترس نیست (Store is not available in your country or region) نمایش داده میشود که متاسفانه باید ناحیه را  مجددا روی کشور دیگری تنظیم کرد!

 پیغام خطا اپ استور کاربران ایرانی (Windows 10 App store) - آموزش استفاده از ویندوز 10

ناحیه اعلان،مثل همیشه جمع و جور و کاربردی (Windows 10 Notification Bar)

در سمت راست تسک بار و در قسمت Notification Bar تقریبا همان گزینه های قبلی ویندوز ۷ و ۸ در اختیار کاربر قرار گرفته است گزینه هایی مثل نمایش وضعیت شبکه به همراه قابلیت اتصال به وای فای های در دسترس و.. ، تنظیم صدا،اکشن سنتر قوی و جدید که اخطار های مهم و ضروری ویندوز را نمایش میدهد و دارای گزینه های مدیریتی مثل حالت نمایش،چرخش و.. برای دستگاه هی لمسی نظیر تبلت،گوشی را داراست (به طور مثال با فعال کردن حالت Tablet Mode گزینه های اضافی ویندوز حذف میشوند و سیستم عامل کاملا به حالت مناسب برای تبلت با پیشتبانی از دستورات و حرکات لمسی تبدیل میشود! )

ناحیه اعلان ویندوز 10 اکشن سنتر (Windows 10 Notification Bar) - آموزش استفاده از ویندوز 10

ساعت و تاریخ ویندوز ۱۰ هم به خوبی تقویم جلالی و زبان فارسی را پشتیبانی میکنند.

 تقویم جلالی ویندوز 10 (Windows 10 persian calender) - آموزش استفاده از ویندوز 10

حذف و اضافه

دو نکته جالب در رابطه با محیط کاربری ویندوز ۱۰ حذف منو Charms Bar از دسکتاپ و اضافه شدن حالت پیش بارگذاری (Preload) به پنجره های ویندوز است که تا پردازش کامل آیکن آیتم مورد نظر به همراه لودینگ نمایش داده مشود.

حالت پیش بارگذاری (Preload) ویندوز 10 - آموزش استفاده از ویندوز 10

استارت منو تمام عیار (Windows 10 Start Menu)

یکی از کاربردی ترین بخش های ویندوز، استارت منو (Start Menu) آن است و ویندوز ۱۰ کم لطفی ویندوز ۸ نسبت به استارت منو را به نوعی جبران کرده است. استارت منو جدید که با کاشی های رابط کاربری مترو (Metro UI) ترکیب شده است و دارای قابلیت های بسیار است که کمی زمان میبرد به تمامی آنها مسلط شد اما هر آنچه که شما برای استفاده و دسترسی سریع به گزینه هایی مثل تنظیمات،نرم افزارهایی که بیشتر از آنها استفاده میکنید، گزینه خاموش و. ،گزینه نمایش تمام برنامه ها و پیش نمایش برنامه های کوچک و کاربردی نصب شده بر روی سیستم عامل مثل آب و هوا، اخبار و.. به صورت مرتب و طبقه بندی شده در اختیار شما قرار گرفت است و کاملا اهمیت مایکروسافت به تجربه استفاده کاربران در باز طراحی استارت منو مشهود است.

استارت منو ویندوز 10 (Windows 10 Start Menu) - آموزش استفاده از ویندوز 10

کنترل پنل و تنظیمات شخصی (Windows 10 Setting and Control Panel)

در آخرین قسمت از نگاه کلی ویندوز ۱۰ به سراغ بخش تنظیمات (Setting) و کنترل پنل (Control Panel) ویندوز رفتیم،برای دسترسی به بخش Setting فقط کافیست از استارت منو بر روی گزینه Setting کلیک کرد تا گزینه های پر کاربرد که کاربر بیشتر به آن نیاز دارد نمایش داده شود گزینه هایی همچون تنظیمات حساب کاربری،حریم شخصی ،ساعت و زبان،شبکه،آپدیت ویندوز و.. . پیدا کردن بعضی از تنظیمات ممکن است برای کاربران قدیمی مثل ویندوز ۷ کمی زمان بر باشد و بهتر است برای دسترسی سریع تر،گزینه مورد نظر را جستجو کرد.همچنین توصیه میکنیم در ابتدا کار به قسمت Windows Update رفته و آپدیت اتوماتیک را غیر فعال کنید به علت اینکه ویندوز ده بلافاصله پس از اتصال به اینترنت شروع به دانلود و آپدیت بخش هایی مثل Windows Defener و.. میکند و اگر اینترنت شما دارای حجم محدود است براحتی ممکن است چند گیگ نازنین را از دست بدهید!

کنترل پنل و تنظیمات شخصی (Windows 10 Setting and Control Panel) - آموزش استفاده از ویندوز 10

کنترل پنل ویندوز ۱۰ بهینه تر و کامل تر نسبت به قبل شده است (البته دسترسی به آن در ویندوز ۱۰ نیز چندان مستقیم و سر راست نیست و با استفاده از جستجو باید این بخش را پیدا کرد) برخی بخش ها مثل Windows Update از آن حذف و برخی قابلیت های جدید مثل Work Folders که امکان همگام سازی آنلاین و آفلاین پوشه های ویندوز ۱۰ سیستم محل کار با پوشه های ویندوز ۱۰ لپ تاپ خانگی شما را میدهد اضافه شده اند.

کنترل پنل و تنظیمات شخصی (Windows 10 Setting and Control Panel) - آموزش استفاده از ویندوز 10


 جمع بندی در نگاه اول

ویندوز ۱۰ در نگاه اول به معنای واقعی کلمه یک نسخه کاملا بهینه شده از ویندوز ۸ و ۸.۱ است و به خوبی توانسته برخی از پیچیدگی های ویندوز قبلی مثل رابط کاربری مترو ،نبودن استارت منو  و.. را به خوبی رفع کند و به ظاهر و رابط کاربری خود دلنشینی و سادگی سیستم عامل موفق دو نسل قبل یعنی ویندوز ۷ را اضافه کند.قابلیت یکپارچه سازی بین دستگاه ها لمسی،پشتیبانی خوب از زبان فارسی در نرم افزار های ویندوز و سرعت مرورگر جدید آن نیز بسیار مورد قبول است و امکان استفاده و نصب اپ های رایگان ویندوز استور دردسر دانلود و نصب جداگانه نرم افزار از مراجع مختلف را بسیار کاهش میدهد.البته در طول کار با این سیستم عامل با برخی موارد عجیب هم مثل آپدیت و دانلود خودکار بدون درخواست، درخواست پین ۸ رقمی مودم (روتر) شبکه به جای درخواست کد امنیتی رمز وافای در مرحله اول، تاکید به استفاده از اکانت و سرویس های مایکروسافت برای بهره گیری از بیشتر سرویس و قابلیت ها ویندوز و حذف بازی های نوستالژیک ویندوز های قبلی نیز رو به رو شدیم.

آموزش فارسی و قدم به قدم ویندوز 10 (Windows 10 Persian Learning) - آموزش استفاده از ویندوز 10

با همه این تفاسیر باید منتظر بود و دید که آیا این ویندوز با توجه به رکورد بالای دانلود و استقبال اولیه کاربران توانسته به خوبی ایرادات ویندوز های قبلی را رفع کند و از اشتباهات خود درس بگیرد و آیا به جای ویندوز ۹ لایق یک پله صعود در نامگذاری و دریافت لقب ویندوز ۱۰ میباشد یا خیر؟

در بخش های آینده به بررسی تخصصی تر و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ میپردازیم و خوشحال میشویم شما خواننده گرامی نیز تجربه کار و بررسی یا دیدگاه خود از ویندوز ۱۰ را در بخش نظرات همین پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش ۲ روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش 16 روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
حل مشکل کد ارور 1009 آیفون
راهنما کامل: آموزش گام به گام ۹ روش رفع مشکل کد ارور ۱۰۰۹ آیفون
رفع ارور cannot connect to app store در آیفون
۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون

نظرات

  • Amir says:

    بهتر بود تصویری اموزش داده می شد اینجوری جذابیتش واسه کار اموز بیشتر بود

  • لطیفی says:

    سلام.لطفا بخش شخصی سازی ویندوز را به طور کامل شرح دهید. با تشکر.

  • sina says:

    با سلام
    ویندوز ۱۰ نسخه ی pro و home که با لایسنس قانونی فعالسازی شوند به دلایلی مانند امنیت بالاتر(دریافت مداوم وصله های امنیتی)، پشتیبانی مایکروسافت (میتوانید با کارمندان مایکروسافت مشکلات خود را در میان بگذارید) عدم کند شدن و عدم نیاز به نصب مجدد ویندوز (چون بطور مستمر آپدیت ها را دریافت میکنید و سیستم شما بهینه باقی میماند) و بالا ماندن سرعت و روان کار کردن همیشگی ویندوز ، بسیار مناسب برای مصارف خانگی و حتی حرفه ای میباشند و بسیار پرفروش بوده اند و سریعا فراگیر شده اند. به دلیل دریافت آپدیت ها و دست نخورده ماندن رجیستری و فایل های ویندوز، ویندوز های قانونی خیلی کمتر با مشکل کند شدن و هنگ کردن مواجه اند. به همین دلیل با وجود رایج نبودن هزینه کردن برای خرید ویندوز اصل در ایران، در تمام دنیا این امر بسیار جا افتاده و فراگیر است و با مزیت هایی که دارد بسیار منطقی و به صرفه است .ضمنا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز مایکروسافت است و بعد از این ویندوز جدیدی معرفی نخواهد شد و با آپدیت های بزرگ و کوچک روند توسعه و اضافه کردن ویژگی های جدید بصورت مداوم ادامه دارد و با خرید یک لایسنس ویندوز ۱۰ میتوانید تا همیشه از آپدیت های آن بهره مند شوید و هیچوقت هم ویندوز شما منسوخ نمیشود.
    متاسفانه در ایران امکان خرید مستقیم ویندوز از مایکروسافت وجود ندارد و به هر سایت و شرکتی نیز نمیتوان در این زمینه اعتماد کرد چون ممکن است یک لایسنس را با کمی قیمت پایین تر به چند نفر بفروشند و پس از چند مدت لایسنسی که خریداری کرده اید از طرف مایکروسافت غیر قانونی شناخته شود و بلاک شوند که در این صورت مبلغ هزینه شده سوخت و غیر قابل بازگشت میباشد.
    در سایت مایکروسافت قیمت همه ی ویندوز ها(لایسنس ویندوز) مشخص است و قیمت های ذکر شده در فروشگاه مجازی مایکروسافت برای لایسنس های چند بار فعالسازی و مادام العمر اند که به مناسب خرید و استفاده کاربران است و با تبدیل قیمت سایت مایکروسافت به پول ایران متوجه میشوید که چه قیمتی در ایران برای هر نسخه از ویندوز میتواند منطقی باشد. بدیهی است لایسنس هایی که با قیمت های پایین تر از قیمت منطقی آن نسخه ارائه میشوند یا نسخه های OEM با قابلیت فقط یک بار فعالسازی اند و تنها ۱ سال اعتبار دارند و اصلا هزینه برای آنها منطقی نیست و یا از نوع MSDN هستند که تنها برای یک بار میتوان با آنها ویندوز را فعال نمود ولی اعتبارشان مادام العمر است و تا زمانی که ویندوز شما پاک نشود میتوانید از مزایای آن استفاده کنید ولی اگر به هر دلیلی(مثل تعویض هارد یا…) اقدام به نصب مجدد ویندوز کنید آن لایسنس بلا استفاده میشود.
    پس هرگز به سایت هایی که لایسنس هایی با قیمت های پایین ارائه میدهند برای خرید لایسنس رجوع نکنید.این فروشندگان در واقع لایسنس های اصلی تک کاربره ی چند بار فعالسازی و مادام العمر (retail)که در سایت مایکروسافت ارائه میشوند را ارائه نمیکنند و غالبا از نوع OEM یا MSDN هستند و اگر هم retail باشند به چندین نفر فروخته شده اند.
    عباراتی مانند “به علت خرید عمده تخفیف گرفته شده” و امثال اینها همگی دور از واقعیت اند و اگر هم تخفیفی باشد برای همان انواع OEM و MSDN است که نسخه هایی مناسب کاربران خانگی و عادی نمیباشند و فقط مناسب کارهای عمده سازمانی و کارهایی از این قبیل است.
    سایتی که لایسنس مایکروسافت را میفروشد باید “همکار رسمی مایکروسافت” (Microsoft partner) باشد و کد همکار مایکروسافت دارا باشد تا بتوان به سلامت و اصالت محصولاتی که ارائه میکند اعتماد کرد. با وارد کردن این کد در قسمت مربوطه در سایت مایکروسافت، باید اطلاعات همان شرکتی نشان داده شود که مدعی همکاری رسمی با مایکروسافت است.
    یکی از این سایت ها که من با آن آشنایی دارم سایت ITresearches دات آی آر میباشد که میتوانید لایسنس های اصلی مایکروسافت (از جمله لایسنس های ویندوز که مورد بحث است) را از آن تهیه کنید.

    • fereshte says:

      سلام ممنون از راهنمایی شما واقعا نسخه اورجینال جالبه بزودی خریداری میکنم

  • sina says:

    ویندوز ۱۰ نسخه ی pro و home که با لایسنس قانونی فعالسازی شوند به دلایلی مانند امنیت بالاتر(دریافت مداوم وصله های امنیتی)، پشتیبانی مایکروسافت (میتوانید با کارمندان مایکروسافت مشکلات خود را در میان بگذارید) عدم کند شدن و عدم نیاز به نصب مجدد ویندوز (چون بطور مستمر آپدیت ها را دریافت میکنید و سیستم شما بهینه باقی میماند) و بالا ماندن سرعت و روان کار کردن همیشگی ویندوز ، بسیار مناسب برای مصارف خانگی و حتی حرفه ای میباشند و بسیار پرفروش بوده اند و سریعا فراگیر شده اند. به دلیل دریافت آپدیت ها و دست نخورده ماندن رجیستری و فایل های ویندوز، ویندوز های قانونی خیلی کمتر با مشکل کند شدن و هنگ کردن مواجه اند. به همین دلیل با وجود رایج نبودن هزینه کردن برای خرید ویندوز اصل در ایران، در تمام دنیا این امر بسیار جا افتاده و فراگیر است و با مزیت هایی که دارد بسیار منطقی و به صرفه است .ضمنا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز مایکروسافت است و بعد از این ویندوز جدیدی معرفی نخواهد شد و با آپدیت های بزرگ و کوچک روند توسعه و اضافه کردن ویژگی های جدید بصورت مداوم ادامه دارد و با خرید یک لایسنس ویندوز ۱۰ میتوانید تا همیشه از آپدیت های آن بهره مند شوید و هیچوقت هم ویندوز شما منسوخ نمیشود.
    متاسفانه در ایران امکان خرید مستقیم ویندوز از مایکروسافت وجود ندارد و به هر سایت و شرکتی نیز نمیتوان در این زمینه اعتماد کرد چون ممکن است یک لایسنس را با کمی قیمت پایین تر به چند نفر بفروشند و پس از چند مدت لایسنسی که خریداری کرده اید از طرف مایکروسافت غیر قانونی شناخته شود و بلاک شوند که در این صورت مبلغ هزینه شده سوخت و غیر قابل بازگشت میباشد.
    در سایت مایکروسافت قیمت همه ی ویندوز ها(لایسنس ویندوز) مشخص است و قیمت های ذکر شده در فروشگاه مجازی مایکروسافت برای لایسنس های چند بار فعالسازی و مادام العمر اند که به مناسب خرید و استفاده کاربران است و با تبدیل قیمت سایت مایکروسافت به پول ایران متوجه میشوید که چه قیمتی در ایران برای هر نسخه از ویندوز میتواند منطقی باشد. بدیهی است لایسنس هایی که با قیمت های پایین تر از قیمت منطقی آن نسخه ارائه میشوند یا نسخه های OEM با قابلیت فقط یک بار فعالسازی اند و تنها ۱ سال اعتبار دارند و اصلا هزینه برای آنها منطقی نیست و یا از نوع MSDN هستند که تنها برای یک بار میتوان با آنها ویندوز را فعال نمود ولی اعتبارشان مادام العمر است و تا زمانی که ویندوز شما پاک نشود میتوانید از مزایای آن استفاده کنید ولی اگر به هر دلیلی(مثل تعویض هارد یا…) اقدام به نصب مجدد ویندوز کنید آن لایسنس بلا استفاده میشود.
    پس هرگز به سایت هایی که لایسنس هایی با قیمت های پایین ارائه میدهند برای خرید لایسنس رجوع نکنید.این فروشندگان در واقع لایسنس های اصلی تک کاربره ی چند بار فعالسازی و مادام العمر (retail)که در سایت مایکروسافت ارائه میشوند را ارائه نمیکنند و غالبا از نوع OEM یا MSDN هستند و اگر هم retail باشند به چندین نفر فروخته شده اند.
    عباراتی مانند “به علت خرید عمده تخفیف گرفته شده” و امثال اینها همگی دور از واقعیت اند و اگر هم تخفیفی باشد برای همان انواع OEM و MSDN است که نسخه هایی مناسب کاربران خانگی و عادی نمیباشند و فقط مناسب کارهای عمده سازمانی و کارهایی از این قبیل است.
    سایتی که لایسنس مایکروسافت را میفروشد باید “همکار رسمی مایکروسافت” (Microsoft partner) باشد و کد همکار مایکروسافت دارا باشد تا بتوان به سلامت و اصالت محصولاتی که ارائه میکند اعتماد کرد. با وارد کردن این کد در قسمت مربوطه در سایت مایکروسافت، باید اطلاعات همان شرکتی نشان داده شود که مدعی همکاری رسمی با مایکروسافت است.
    یکی از این سایت ها که من با آن آشنایی دارم سایت ITresearches دات آی آر میباشد که میتوانید لایسنس های اصلی مایکروسافت (از جمله لایسنس های ویندوز که مورد بحث است) را از آن تهیه کنید.

    • mahdi says:

      چه تضمینی هست که این سایتی که شما میگید لایسنس اصل میده
      قیمتش که خیلی بالاست:|
      اگه میشه به طور خلاصه تو ۴ تا کلمه ویژگیای برتر لایسنس اصلم بگین که اینا خیلیه حال نداریم:|

      • sina says:

        داداشه من اصلش سرعت وامنیت بعد نیازنداشتن به کرک و انتی ویروس وآپدیت خودبه خود

  • sina says:

    سلام بجای اموزش این نسخه های فیک بهترنیس مردما بانسخه اورجینال اشناکنیدکه بفهمن چقدرتفاوت بینه این نسخه هاست

  • مدنی says:

    دوره های ارایه شده به صورت محتوای ویدیویی فارسی هم که بنده در سایت هفت اورنگ مشاهده نمودم،بسیار مفید است.
    در این دوره آموزش نصب و تنظیمات ویندوز را می توانید خیلی سریع یاد بگیرید.
    http://haftorang.net/lesson-76

  • elahe says:

    سلام وقت بخیر . ببخشید ویندوز من ۱۰ هستش و متاسفانه در حال حاضر پنجره کنترل پنل و تنظیمات شخصی ویندوز در پایین نوار ابزار سمت چپ برای من اصلا باز نمیشه . قبلا چنین مشگلی نداشت ولی جدیدا این اتفاق براش افتاده . مشگلش چی هست ؟ من باید چکار کنم ؟ حتی ریاستار کردم اما همچنان همون مشگل رو داره- خواهشا راهنماییم کنید با تشکر

  • ali says:

    سلام ببخشید من میخام اینستاگرام رو بر روی ویندوز ۱۰ نصب کنم اما وقتی میخام وارد استور ویندوز بشم همون اول گیر میکنه و فقط در حال لود و اون نکته ها دور خودش میچرخه هر کار میکنم وارد نمیشه چرا و چیکار کنم حتی از فیلتر شکن های گوناگون هم استفاده کردم اما فرق نکرده

    • معین روحانی says:

      اولا که ویندوزایی که با لایسنس اورجینال اکتیو نشده باشند خیلی سخت دسترسی دارن به استور
      اگر ویندوزتون مشکلی نداره و اورجیناله،ساعت تون رو درست تنظیم کنید و کشور رو هم از توی ستینگ روی ایران تنظیم کنید
      نیازی به فیلتر شکن نیست که اصن،دسترسیش برا ایران آزاده،ولی سه تا نکته ی تاریخ و زمان،کشور،و ویندوز اورجینال رو حل کنید راحت میتونید از استور ویندوز لذت ببرید

  • حسین says:

    ببخشید من در ویندوز ۱۰ اصلا وای فای بیسیمم روشن نمیشه لب تاپ هم دارم باید چیکار کنم؟

  • t.h says:

    سلام ببهشید من وقتی میخوام اپ رو از استور دانلود کنم یه پبام میده که میره توی سایت ماکروسافت از قوانینش میگه و بعد نمیشه دانلود کرد اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

  • کوروش says:

    ممنون از سایت وبتون میخوتاستم یه کمک به من بکنید من نمی دونم چی کار کردم که دیگه ستارتم کار نمیکنه هر کاری میکنم استارتم باز نمیشه… ولی ایکون های برنامه ها (مثل صدا و اتصال اینترنت و وووو)هست ولی کیلیک میکنم روشون کار نمیکنه خواهشا کمک کنید؟؟؟!!؟!؟!؟!

  • محمد فرخي راد says:

    سلام
    من وقتی ویندوز ده رو از بوت کامپیوتر نصب می کنم ارور میده یا اصلا نمیاد بعد میام از رو اون یکی ویندوز نصب می کنم نمیاد. جون عزیزنون راهنماییم کنید.

  • اشکان says:

    با سلام و خسته نباشید.
    خواهشا میخواستم بدورنم چجوری میشه taskbar رو autohide کرد.
    از راههای گذشته و پراپرتیس امتحان کردم تیک میخوره ولی پنهان نمیشه

  • حسین says:

    با سلام
    من میخوام ویندوز ۱۰ رو نصب کنم ولی این پیام رو میده موقع تعویض ویندوز و کلیک next برام روشن نمیشه و پارچه بندی هم نمیتونم کنم.

    http://uupload.ir/files/j69k_۲۰۱۶۰۷۰۶_۲۰۴۸۲۷.jpg

    ممنون میشم کمکم کنید.

    • حسین says:

      کسی نیست یه کمک به من بکنه؟؟
      مدیران سایت یا نویسنده این مطلب ، میشه یه راهنمایی به من بدین ؟
      سپاس

      • احسان says:

        با عرض سلام
        جناب آقای حسین مشکل شما راه حل قطعی ندارد اما به هر حال این راه ها را امتحان کنید:
        ۱-در پنجره نصب بر روی این گزینه ها کلیک کنید:
        ۱-new
        ۲-apply
        ۳-ok
        خوب الان پارتیشن شما ساخته شد
        ۲-اگر مشکل شما حل نشد باید در بخش BIOS به دنبال گزینه UEFI یا EFI بگردیدو این گزینه را غیرفعال کنید
        موفق و پیروز باشید.

      • ش says:

        این طور که تو عکس معلوم بود. درایو شما پره!

  • abdolreza bakhsha says:

    باسلام
    راستش چندوقتی بود که پس از سالها کارومطالعه در ویندوز ۷
    بدنبال چیزجدیدی ازخانواده ویندوز بودم که البته اندروید جایگاه خودش را دارد
    ازمغازه ای دی وی دی سیستم عامل ویندوز۱۰راتهیه کردم
    باخوشحالی روی لبتابم نصب کردم
    ولی چون فکر میکردم کاملابه ویندوز۷شبیه ودر نسخهٔ۸ و۸.۱ هیچگونه تجربه.ای نداشتم
    دیدم کاملا واردیک محیط غریبه شدم
    دوباره ویندوز۷نصب کردم وتایکماه یعنی دیشب به ۱۰ حتی فکرهم نکردم
    اما دیشب که راهنماییهای ارزنده ومفید سایت شمارا دیدم
    ویندوز۱۰را نصب و موبه مو از راهنمایی شما شروع بکار با آن کردم
    هنوز مانده تا تسلط لازم رابدست بیاورم
    ولی از نوع وشیوه استادانه شما خیلی ممنون ومتشکرم
    خیلی نقاط مبهم دیگر از جمله
    تنظیم فایروال و windows update
    ودادن دستور
    Never check for update
    درذهنم وجود دارد که ازشما عزیزانم خواهشمندم
    مراجع دقیق وکاملی برایم معرفی کنید
    امیدوارم منهم بتوانم روزی برایتان مفید واقع شوم
    رشته تخصصی من آهنگسازی باگرایش رهبری ارکستر است
    که در روسیه برد فوق تخصصی دکترای این رشته را گرفته ام
    خیلی ممنون ونهایت تشکر
    DR:A.BAKHSHA

  • موژان says:

    سلام یه سوال داشتم منتازه نصب کردم و موزیک هام و فیلم هایم را بدون صدا پخش می کند یا اصلا پخش نمی کند چه کار کنم

  • مهدی says:

    ایا با حذف کردن درایو ویندوز۱۰ میشه به ویندوز ۸ برگشت ویندوز۱۰کنار ویندوز۸ دارم

  • مهدی says:

    بعد نصب ویندوز ۱۰ میخوام برنامه هایی که قبلا نصب کردم اجرا کنم اجرا نمیشه چیکار کنم ولی وقتی با ویندوز ۸ وارد میشم اجرا میشه چیکار کنم حتما باید دوباره نصب کنمشون ولی من که فایل نصبی دارم ا

  • af says:

    سلام
    خسته نباشید.
    اون بالا تو لیست سخت افزار ها زده درایورwddm
    این wddm چیه؟!
    با آپدیت ها عرضه میشه یا همراه دایرکت ایکس هست؟!
    یا اگه با هیچکدوم اینا نیست چجوری میشه تهیه ش کرد؟!
    لطفا پاسخ رو به ایمیلم ارسال کنید.
    فقط لطفا بگید چون لازم دارم و خیلی دوست دارم بدونم.
    afkhorshid@gmail.com

  • inevitablement says:

    سلام و خسته باشید.من تازه یه لپ تاپ گرفتم که ویندوز۱۰ روش هست و من متاسفانه نمیتونم برنامه ای روش نصب کنم یعنی نصب نمیشه حالا چه برنامه از نت و یا سی دی.ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • ارش says:

    چگونه میتوانم در بخش ستینگ APP نرم افزاری را از حالت UNAVALABLE به AVALABLE تبدیل کنم. با تشکر.

  • محمد says:

    با سلام و خسته نباشید
    من به تازگی لپ تاپی گرفتن که ویندوز ۱۰ رو نصب شده کارخانه هست.
    ولی هرکاری میکنم نمیتونم رمز وای فایمو بزنم یعنی از ۸ رقم بیشتر قبول نمیکنه در حالی که رمز وای من از ۸ رقم بیشتره .
    ممنون میشم کمکم کنید
    با سپاس

  • علي says:

    سلام آیا کتیا روی ویندوز ۱۰نصب میشود اگر جواب مثبت است کدام ورژن وچطوری از راهنمایی ممنون میشوم

  • مهدی says:

    سلام در ویندوز من گزینه های Metro UI کار نمیکنن میشه دلیلش رو بهم بگین مثلا هرچی store رو میزنم یه صفحه چند لحظه میاد و میره و دیگه هیچ خبری هم نمیشه

  • محسن says:

    با سلام
    من ویندوز ۷ رو به ویندوز ۱۰ اپدیت کردم ولی بعد از آپدیت آیکون آنتی ویروس نود ۳۲ ورژن ۷ ناپدید شده ولی در program and feature است. لطفا بهم بگین چکار کنم تا آیکون آنتی ویروس نمایان بشه؟
    با تشکر

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      در منو استات تایپ کنید nod32 آیکون برنامه رو میبینید
      موفق باشید

  • arian says:

    تو اون مرحله اگه من درایو C رو انتخاب کنم بعد از نصب محتوای درایو های دیگم میمونه ؟؟؟؟؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      اگر داریو جای خالی داشته باشه و فرمتش نکنید بله
      موفق باشید

  • saeed says:

    با سلام
    من توی وین۱۰ نمیدونم چه کارت گرافیکی نصب کنم؟خیلی بد کیفیته و من از نصب این ویندوز پشیمون شدم.
    مشخصات لپتاپ:
    intel(R)core(TM)i5
    CPU M460 @2.53GHz
    RAM:4.00GB
    ممنون میشم جواب بدید.
    اگر ممکنه لینک دانلود کارت گرافیک رو هم بزارید.
    باتشکر

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      با نرم افزاهایی مثل diver pack solution داریورهای سیستم را آپدیت کنید

  • بهار says:

    با سلام وعرض ادب خدمت تمامی دوستان
    طبق معمول از مطالب بسیا رمفیدتون سپاسگزارم.من بتازگی ویندوزم رو از ۸.۱ به ۱۰ اپدیت کردم .ولی به شخصه من ۸.۱ رو به ۱۰ ترجیح میدم، جذابیت و تنوع خاصی نسبت به سری های قبلیه ویندوز داشت .البته میشه گفت ،این موضوع کاملا سلیقه ایه.

  • ali says:

    باسلام و خسته نباشید،می خواستم ببینم اگه ویندوز ویندوز۷ رو به ۱۰ ارتقا بدم بعد اگه بخوام بازی نصب کنم ممکنه اجرا نشه چون ویندوز ۱۰ تازگی اومده و ممکنه براش بازی نباشه ، لطفا راهنمایی کنید.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      بستگی به بازی شما داره اکثرا نصب میشند ، برای اطمینان بیشتر در اینترنت جستجو کنید
      موفق باشید

    • hh says:

      با سلام باید بگم که ویندوز ده مخصوص گیم ساخته شده و حتی بازی هایی که برای ویندوز سون یا حتی ایکس پی هست رو با کیفیت بهتری نسبت به ویندوز های فوق اجرا میکنه و برای گیمر ها بهترین ویندوز میتونه باشه

  • علی says:

    باسلام و درود ، من ویندوز ۷ رو به ۱۰ از طریق سایت مایکروسافت ارتقاء دادم ، مشکلی که دارم قبلا انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ و برعکس انجام می گرفت ولی حالا گوشی رو می شناسه و pairمیشه ولی انتقال صورت نمی گیره لطفا راهنمایی بفرمایید

صفحات 1 2 3