محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت

محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت

برنامه های نصب شده روی گوشی، هر یک به میزان مشخصی از حجم اینترنت شما را مصرف می کنند. اگر نیاز ضروری به مدیریت این برنامه ها دارید و میخواهد دسترسی آنها به شبکه اینترنت موبایل را کنترل و یا محدود کنید در ادامه این پست آموزش انجام اینکار را برای تمامی دستگاه های اندرویدی بدون نیاز به روت کردن گوشی میخوانید

آموزش و دانلود بهترین فایروال اندروید بدون نیاز به روت کردن گوشی

Learn and Download Best Android Firewall Without Rooting

به علت مصرف اینترنت توسط برنامه های مختلف در گوشی، در قسمت دیتای گوشی می توانید میزان استفاده از حجم اینترنت (data usage) خود را محدود کنید و برای آن مقدار خاصی را مشخص کنید.تا کمی قبل شما نمی توانستید بدون روت کردن گوشی اندروید ، دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت را محدود کنید. اما هم اکنون با وجود نرم افزارها و اپلیکیشن های متنوع موجود ،می توانید به سادگی دسترسی برنامه های نصب شده را به دیتای موبایل خود و یا هرگونه اتصالی که به واسطه ی آن از حجم اینترنت شما مصرف میشود ، محدود کنید.

ما قبلا نحوه محدود کردن سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را به صورت کامل در انزل وب آموزش دادیم که در آنجا نیز یک برنامه اندروید برای محدود کردن و قطع کردن اینترنت دیگران را به شما معرفی کردیم اما اینبار میخواهیم نرم افزاری را بررسی کنیم که اتصال کلیه ی برنامه های نصب شده روی گوشی را بدون روت (Root) کنترل می کنند. چرا که خیلی از برنامه ها به صورت مخفی یا در واقع در پس زمینه ی خود ، مقادیری از اینترنت شما را مصرف می کنند. برای آشنای با نحوه ی جلوگیری از هدر رفتن حجم اینترنت و البته حفظ  حریم خصوصی خود ، این مطلب را از دست ندهید.

گام اول: دانلود و نصب برنامه ی NetGuard

ابتدا برنامه ی NetGuard را دانلود و نصب کنید. این برنامه کاملا رایگان و بدون نیاز به روت شدن گوشی شما است و از طریق سایت های دیگر نیز می توانید این برنامه را دانلود کنید که در ادامه ی این پست انزل وب ، لینک دیگری از این برنامه را مشاهده می کنید:

لینک کمکی اول دانلود برنامه یNetGuard

لینک کمکی دوم دانلود برنامه یNetGuard

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

گام دوم: فعال سازی برنامه

در مرحله ی بعد پیغامی به شکل زیر مشاهده خواهید کرد با کلیک بر روی OK ، با ضوابط و اساس نامه ی استفاده از این برنامه برای محدود کردن نت گوشی موافقت می کنید.سپس در مرحله ی بعد ، مطابق با شکل زیر ، سوییچ را به سمت راست بکشید تا برنامه فعال شود و بتوانید اپلیکیشن های نصب شده در موبایل خود را ،به صورت لیستی مشاهده کنید.

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

در مرحله ی بعدی پیغامی مبنی بر استفاده ی این برنامه از VPN جهت بلاک کردن (block) ترافیک مصرفی برنامه های مختلف مشاهده خواهید کرد. روی OK کلیک نمایید تا میزان ترافیک مصرفی توسط برنامه ها به طور کل متوقف شود.

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

دقت داشته باشید که هر زمان این برنامه فعال باشد ، کلید کوچکی در نوار بالای صفحه ی موبایل خود مشاهده می کنید که نشانگر بلاک کردن استفاده ی برنامه ها از اینترنت می باشد. و در این حالت فایروال گوشی اندرویدی (android firewall) بدون نیاز به روت کردن صورت گرفته است.

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

گام سوم: تنظیمات برنامه

در بخش تنظیمات مطابق شکل زیر ، چهار گزینه دیده میشود که این گزینه ها به صورت پیش فرض انتخاب شده اند و تیک خورده اند. وقتی سه گزینه ی اول فعال باشد، انواع اتصال ها به صورت پیش فرض بلاک میشوند و دسترسی برنامه های نصب شده به اینترنت کاملا قطع میشود.در صورتی که مایل نیستید به صورت عمومی این گزینه ها برای همه ی برنامه ها اجرا شود ، تیک مربوط به گزینه ی چهارم را بزنید تا بتوانید مدیریت (قطع یا اتصال) استفاده ی برنامه ها از اینترنت را به دلخواه انجام دهید.

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

در صورتی که گزینه ی چهارم را انتخاب کنید، در لیست موجود می توانید استفاده ی هر برنامه از اینترنت را به صورت مجزا مدیریت کنید.مثلا اگر مایل هستید تنها در صورت اتصال به وای فای (WiFi) ، یک برنامه به اینترنت دسترسی داشته باشد ، آیکن های رو به روی آن برنامه را مطابق با شکل زیر تغییر دهید.

از طریق این برنامه فایروال میتوانید کاهش مصرف حجم اینترنت،آپدیت خودکار برنامه ای اندروید و از اتصال و دسترسی برنامه ها به اینترنت را براحتی مدیریت و جلوگیری کنید.همچنین اگر به دنبال نرم افزاری مشابه برای ویندوز و کامپیوتر هستید پیشنهاد میکنیم پست آموزش جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار ها،مدیریت اتصال و مصرف حجم اینترنت که قبلا در انزل وب معرفی کردیم را حتما مشاهده کنید.

دانلود فایروال اندروید بدون نیاز به روت

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که از این برنامه برای محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه ها گوشی اندرویی خود استفاده کرده اید ، دسترسی کدام یک از برنامه های نصب شده روی گوشی خود را به اینترنت مدیریت کرده اید؟ همچنین اگر فایرفال و نرم افزار خوب دیگری قطع دسترسی و اتصال برنامه های Android سراغ دارید آن را در بخش نظرات پست معرفی کنید

در بخش نظرات تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • امیر says:

    بی زحمت حجم برنامه رو هم درج کنید

  • علی says:

    تازگیا گوشیم تعدادی برنامه رو بدون اطلاع من، دانلود میکنه. چه جوری میتونم از شرشون خلاص شم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    • محمد حسین says:

      اگر برنامه هایی مثل گوگل مپ و بازی های گوگل پلی و نرم افزار های تحت گوگل هست میتونید تو /برنامه های گوگل پلی/ بروز رسانی رو غیر فعال کنید

صفحات 1 2