آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که مایل باشید در منزل خود از دوربین های مداربسته استفاده کنید.اما فعلا امکانات لازم برای نصب این دوربین ها را در خانه یا محل کار خود نداشته باشید. یکی از راه های ساده و مقرون به صرفه ، استفاده از موبایل های قدیمی و یا تبلت های بلااستفاده ، به عنوان دوربین مداربسته می باشد.در این پست نحوه ی استفاده از موبایل هوشمند به جای دوربین مداربسته و تبدیل آن به یک سیستم نظارتی را می خوانید.

چگونه موبایل خود را به یک دوربین مداربسته تبدیل کنیم؟

How to Use an Old Smartphone as a Security Camera

همان طور که می دانید ، لزوم استفاده از دوربین های مداربسته در هر مکانی احساس میشود. قبلا هم درباره ی پیدا کردن دوربین های مداربسته ی مخفی در اطراف منزل ، مطلبی را معرفی کردیم. در ادامه این آموزش با استفاده از یک نرم افزار ساده ، می توانید موبایل با سیستم عامل اندروید (Android) و آی او اس (iOS) خود را به یک دوربین مداربسته تبدیل کنید.

ایجاد دوربین مداربسته با استفاده از نرم افزار Salient Eye

این نرم افزار به صورت مستقیم از گوگل پلی برای دستگاه های اندروید و از طریق وب سایت اصلی سازنده ی نرم افزار نیز برای دستگاه ها iOS در دسترس خواهد بود. در صورتی که برای دانلود مشکلی دارید ، می توانید از لینک کمکی زیر استفاده کنید.

لینک کمکی دانلود نرم افزار Salient Eye

اما نحوه ی کارکرد این نرم افزار مشابه نرم افزارهایی که برای دوربین های مداربسته ی معمول به کاربرده میشود نیست. این نرم افزار ، عکس هایی را به صورت پیوسته ثبت می کند و زمانی که حرکات غیرمعمول را تشخیص دهد ، زنگ هشدار ملایمی را به گوش میرسد. هر یک از عکس ها به صورت جداگانه در گالری موبایل ذخیره میشوند و می توانید به هر عکس ، ایمیل و شماره ی خاصی را اختصاص دهید تا بتوانید عکس ها را به صورت مستقیم به افرادی مدنظرتان ارسال کنید. این نرم افزار ، کم مصرف است و با انرژی محدود باتری می تواند به مدت ۱۰ ساعت فعال باشد و ضمنا زمانی که صفحه ی نمایش موبایل خاموش باشد و در واقع قفل باشد ، نرم افزار همچنان فعال می ماند.

1

هر یک از عناصری که در تصویر های اخذ شده مشکوک باشد ، توسط گوشی قرمز رنگ می شود و می توانید این بخش ها را به سادگی تشخیص دهید.

تنظیمات نرم افزار Salient Eye برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

تنظیمات این نرم افزار بسیار ساده است و از طریق منوی داخلی خود برنامه انجام میشود. در این بخش باید Disarm Password را مشخص کنید و همچین مشخص کنید که برای دوربین مداربسته ی موبایل خود ، از کدام دوربین استفاده شود : سلفی یا دوربین اصلی

در بخش ایمیل باید ایمیل خود و در صورتی که مایل هستید اعلان ها به شماره تلفن شما ارسال شود ، شماره ی موبایلتان را وارد کنید. ضمنا می توانید اخطار هایی (Alarms) را برای زمانی که باتری موبایل کم است و یا اتصال موبایل با اینترنت قطع شده باشد تعیین کنید. بخش کاربردی دیگر ، صفحه ی Event Page می باشد. با استفاده از این صفحه می توانید عکس های خود را آپلود کنید .

2

در صفحه ی اصلی آیکنی برای ایمیل دیده میشود که کلیه ی اطلاعات با استفاده از همین آیکن به ایمیل شما ارسال میشود. آیکن دیگری به شکل لنز دوربین نیز در بخش میانی صفحه دیده میشود که برای پاک کردن عکس های موجود می باشد.

زمانی که حرکت مشکوکی در تصویر دیده شد ، برای شما از طریق SMS یا ایمیل آلارم ارسال خواهد شد که حاوی یک لینک است .با کلیک بر روی آن لینک ، می توانید عکس های خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

3

این نرم افزار یک گزینه ی کاربردی دیگر نیز تحت عنوان remote option دارد که برای کنترل از راه دور است. جهت فعال سازی این قابلیت ، باید اپلیکیشن اضافی Salient Eye Security Remote را دانلود کنید.

برای بهره مندی از اپلیکیشن ، بعد از نصب با همان حساب اصلی خود وارد شوید و سپس عکس های خود را ، بدون نیاز به لینک هایی که برای شما ارسال میشود می توانید مشاهده کنید.

سایر اپلیکیشن های کاربردی:

راه ای دیگری نیز برای این مقصود وجود دارد .مثلا ما قبلا نحوه ی استفاده از وبکم کامپیوتر به عنوان سیستم نظارتی را در انزل وب معرفی کرده ایم که می تواند روش خوبی جهت تامین امنیت محیط اطراف باشد . همچنین نرم افزار های دیگری برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته ساخته شده اند که در ادامه به تعداد محدودی از آن ها برای سیستم عامل اندورید اشاره می کنیم:

AtHome Camera : یک نرم افزار کاربردی با قابلیت اتصال به وای فای و اینترنت نسل سوم و چهارم (۳G و ۴G) ، تشخیص کوچک ترین حرکات محیط و  ضبط منظم

Smart Home Security WardenCam: بهره مندی از تمام قابلیت های معرفی شده برای نرم افزار های کنترل از راه دور به صورت رایگان. آن چه که این نرم افزار را نسبت به رقبای خود متمایز می کند ، امکان ذخیره ی عکس ها در سرویس های ذخیره ی ابری آنلاین نظیر دراپ باکس ( Dropbox) می باشد.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار کاربردی دیگری و یا روش مناسبی را برای استفاده از موبایل به عنوان دوربین مداربسته میشناسید ، تجربه ی خود را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

باز کردن چند پنجره اجرای چند برنامه همزمان اندروید
۳ روش باز کردن و اجرا همزمان چند پنجره برنامه اندروید در کنار هم
بهترین نرم افزار برای فیلم برداری مخفی و نامحسوس در اندروید
آموزش فیلمبرداری مخفی و نامحسوس در اندروید
ضبط تماس های تلفنی با استفاده از Xposed Framework
دو روش کاربردی برای ضبط مکالمات تلفنی در هر دستگاه اندروید
آموزش مخفی سازی برنامه ، بازی و بخش های مختلف اندروید از صفحه اصلی گوشی و تبلت ها How to Hide Apps on Android Phones and Tablets without Roo
چگونه برنامه و بخش های دیگر را از صفحه اصلی اندروید مخفی کنیم؟

نظرات