چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش / روشن خود را پیدا کنیم؟ How to Find Your Stolen or Missing Phone and Tablets

۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن

گم یا دزدیده شدن گوشی یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای هر فردی رخ دهد و باعث شود اطلاعاتی حیاتی نظیر شماره تماس ها، عکس های شخصی و .. از دست بروند و حتی شخص در خطر سو استفاده از اطلاعات خود توسط دیگران قرار گیرد.این بار در انزل وب روش هایی برای پیدا کردن و ردیابی گوشی و تبلت گم یا دزدیده شده شما در حالت روشن یا خاموش را آموزش میدهیم.

چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش / روشن خود را پیدا کنیم؟

How to Find Your Stolen or Missing Phone and Tablets

در زمینه آموزش گوشی های هوشمند قبلا روش هایی برای پیدا کردن مزاحم تلفنی و هکر را آموزش دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما آنها را نیز مطالعه کنید.

توجه داشته باشید استفاده از روش های زیر به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده شما نیست اما احتمال ردیابی و پیگیری موقعیت گوشی نیز وجود دارد و همچنین این روش ها را میتوانید بر روی دستگاه های دگر نظیر تبلت ها نیز که دارای سیم کارت هستند نیز استفاده کنید.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است

How to find lost phone when its turned off

در صورتی که گوشی گم شده شما به هر دلیلی خاموش شده است و نمیتوانید با آن ارتباط برقرار کنید ،تنها راه ارتباط و پیگیری موقعیت سیم کارت گوشی از طریق اپرواتور تلفن همراه شما است.

برای اپراتور های تلفن همراه ایران فعلا ایرانسل و همراه اول امکان ردیابی و پیگیری گوشی گم شده را دارند .

برای سیم کارت های همراه اول میتوانید به بخش ردیابی گوشی این شرکت مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.همراه اول فعلا این امکان را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است How to find lost phone when its turned off

برای سیم کارت های ایرانسل نیز میتوانید به صفحه ردیابی گوشی مفقود شده  مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.توجه داشته باشید ثبت هر درخواست ردیابی در ایرانسل ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است How to find lost phone when its turned off

متاسفانه هنوز بخشی برای ردیابی گوشی گم شده با سیم کارت های رایتل و تالیا توسط این شرکت ها ارائه نشده است و در صورت اضافه شدن این امکان حتما آن را در همین بخش معرفی میکنیم.


 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

قبلا در بخش پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی،لپ تاپ،کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن به طور مفصل در مورد کد IMEI در انزل وب صحبت کردیم و طریقه پیدا کردن آن را آموزش دادیم .شما با داشتن این کد و مراجعه به مراجع قضایی میتوانید گوشی خود را ردیابی کنید اما در صورتی که این کد را ندارید و دستگاه شما اندوریدی است و از قبل آن را به اکانت گوگل خود متصل نمودید میتوانید با مراجعه به تنظیمات گوگل از بخش Android و با کلیک بر روی مثلث کوچک کنار آن لیست دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کنید.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

در هر بخش از این لیست نام دستگاه و در رویروی آن کد IMEI‏ قرار دارد.این کد را یادداشت و به مراجع قضایی جهت پیگیری و ردیابی بیشتر تحویل دهید.

همچنین روش های پیدا کردن کد IMEI دستگاه های اپل (Apple) نظیر آیفون،مک بوک،آیپد و.. از طریق آیتونز و روش های دیگر نیز به صورت کامل و تصویری در سایت رسمی اپل توضیح داده شده است.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

کد IMEI دستگاه های با سیستم عامل ویندوز (Windows) و ویندوز فون (Windows Phone) نیز از بخش Devices مایکروسافت در دسترس شما قرار میگیرد.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی


ردیابی گوشی دزدیده شده از طریق تاریخچه نقشه گوگل

How to Track Lost Phone Location with Google Maps

اگر بر روی گوشی یا تبلت شما اپ Google Maps نصب است و قابلیت Location History آن را از قبل فعال نموده باشید میتوانید با مراجعه به بخش تایم لاین تاریخچه نقشه گوگل مسیر و مکان هایی که گوشی شما در آنجا بوده است را مشاهد و بررسی کنید.

از سمت چپ میتوانید تاریخ گم شدن گوشی را تعیین نمایید یا آن را بر روی Today (امروز) تنظیم کنید و سپس مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مورد نظر در آنجا حضور داشته است را ردیابی کنید.

ردیابی گوشی دزدیده شده از طریق تاریخچه نقشه گوگل How to Track Lost Phone Location with Google Maps

اگر موقعیت جدید گوشی را پیدا نموید حتما با مراجعه به پلیس و مراجع قانونی به پیگیری آن بپردازید.


پیدا کردن گوشی گم شده در حالتی که روشن است

How to find lost phone when its turned on

در صورتی که گوشی شما روشن است و با تماس گرفتن با خط خود نتوانستید آن را پیدا و ردیابی کنید احتمال دارد روش های زیر برای پیدا کردن گوشی گم شده شما موثر باشد

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

How to Find and Track Lost Android Devices

در این روش گوشی شما ابتدا باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد.این روش با استفاده از قابلیت Android Device Manger صورت میگیرد که قبلا در بخش روش های برداشتن پسورد و پترن اندروید انزل وب طریقه کار آن را کاملا آموزش دادیم.

ابتدا به Android Device Manger مراجعه کنید،اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده میشود.سپس میتوانید از طریق گزینه Ring گوشی خود را از راه دور به صدا در بیاورید تا اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار دارید راحت تر آن را بیابید و یا از طریق گزینه Lock گوشی خود را قفل کنید تا شخص دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید How to Find and Track Lost Android Devices

ردیابی و پیدا کردن آیفون ، آیپد ، مک بوک  و.. گم شده

How to Find and Track Lost Apple Devices

برای دستگاه های اپل میتوانید با مراجعه به سرویس icloud و اپل آیدی خود وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود کنید این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس دستگاه شما باید به اینترنت متصل یاشد و قابلیت location services نیز بر روی دستگاه اپل شما از قبل فعال باشد.

ردیابی و پیدا کردن آیفون ، آیپد ، مک بوک و.. گم شده How to Find and Track Lost Apple Devices

سپس منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید تا ردیابی آن شروع و در نهایت موقعیت آن بر روی نقشه نمایش داده شود،در نهایت همانند گوگل گزینه هایی نظیر Play Sound برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده میشود.

پیگیری و یافتن گوشی و لپ تاپ گم شده ویندوز و ویندوز فون

How to Find and Track Lost Windows and Windows Phone Devices

برای دستگاه های با سیستم عامل ویندوز یا ویندوز فون نیز میتوانید به بخش Devices مایکروسافت مراجعه و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید سپس با کلیک بر روی گزینه  Find my phone دستگاه مورد نظر خود شروع به ردیابی آن بر روی نقشه نمایید.

پیگیری و پیدا کردن گوشی و لپ تاپ گم شده ویندوز و ویندوز فون How to Find and Track Lost Windows and Windows Phone Devices

همانند گوگل و اپل گزینه هایی نظیر Ring برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده میشود.


اپ های پیشنهادی برای ردیابی و یافتن گوشی گم یا دزدیده شده

Best Apps for Tracking Lost Phones

علاوه بر روش های فوق که در انزل وب معرفی کردیم چند اپ بسیار کاربردی و خوب نیز برای پیگیری و پیدا کردن گوشی های گم شده و یا دزدیده شده وجود دارد که البته باید قبل از گم شدن گوشی بر روی دستگاه نصب شوند.پیشنهاد میکنیم بعد از پیدا کردن گوشی خود یا قبل از اینکه اتفاق ناگوار مشابه برای شما رخ دهد اپ هایی نظیر Find My iPhone آیفون که قابلیت آنلاین آن را در بخش بالا توضیح دادیم و اپ های بسیار خوب Find My Phone و Find My Lost Phone! اندروید که برای آیفون و ویندوز فون نیز در سایت اصلی آن در دسترس است بر گوشی یا تبلت خود حتما نصب کنید.

اپ های پیشنهادی برای ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده Best Apps for Tracking Lost Phones


تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که شما نیز روشی برای پیدا کردن گوشی یا تبلت گم شده سراغ دارید و یا اینکه تجربه استفاده از روش های بالا را دارید آنها را در بخش نظرات مطرح کنید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مبینا says:

    سلام با کارتن گوشی امکان پذیره

  • Ali says:

    می خوام بدونم که بنده موبایلم گمشده وسریال نمبر imei آن به یادم نیست چگونه می توانم سریال نمبر موبایلم را به دست آورم.

  • زلفعلی آقازاده says:

    سلام گوشی سامسونگ گالکسی ۴من که توش دوتا سیم کارت همراه اول به نام خودم هست گم شده حدودا سی روز است چکار کنم با تشکر از حسن نیت شما عزیزان

    • مبینا says:

      سلام همیاب میگن خوبه من که امتحان نکردم ولی ۱۵۰دادم که ردیابی کنن پیشخان اخرم پیدا نشد رفت که رفت

صفحات 1 8 9 10