بهترین نرم افزار و سرویس های مشاهده و ویرایش اطلاعات مخفی عکس ها

قبل از به اشتراک گذاری عکس ها در فضای مجازی و…، همواره تغییراتی مثل حذف پس زمینه از تصاویر یا ویرایش آن ها را انجام میدهیم. اما عکس ها حاوی اطلاعاتی هستند که در برخی موارد نباید افشا شوند. اطلاعات Exif ، مجموعه ی داده هایی هستند که بعد از عکس برداری، به هر عکس اختصاص داده میشوند و شامل داده هایی از قبیل زمان و موقعیت عکس برداری،سرعت شاتر ، مدل دوربین و… می باشند.در واقع تکنولوژی Exif ، یک قابلیت مفید برای ایجاد یک کاتالوگ سریع و کامل از عکس هایی است که در طول مدت زمان خاص توسط کاربر گرفته شده اند.گاهی لازم است مجموعه ی این اطلاعات (Exif ) را ویرایش کرد و سپس عکس را منتشر یا به اشتراک گذاشت. در این پست تعدادی از بهترین سرویس و یا نرم افزار های رایگان را برای ویرایش Exif  معرفی می کنیم.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

Best Exif Viewers To Edit Photo Details

داده های ثبت شده بعد از عکس برداری (Exif ) اکثر اوقات مفید هستند اما این داده ها اطلاعات جزیی و دقیقی را در بردارند که شامل محل و زمان گرفتن عکس ،سرعت عکس برداری ، نوع دوربین ، و حتی زوم تصویر می باشد که شاید هنگام به اشتراک گذاری عکس ها ، این عکس ها بر خلاف تصویر برخی ، اطلاعات زیادی از گیرنده ی عکس و دوربین آن به افراد بدهد. البته قبلا نیز برای تشخیص مدل دوربینی که با آن عکس گرفته شده است مطلبی را در انزل وب معرفی کرده ایم.

در نهایت لازم است که قبل از انتشار برخی از عکس ها ، قسمتی از اطلاعات را به صورت دلخواه ویرایش کرد که در ادامه سرویس و نرم افزار هایی بدین منظور معرفی می کنیم.

سرویس های آنلاین مشاهده و ویرایش  Exif

مشاهده Exif با Find Exif

برای این که بتوانید اطلاعات  Exif  را راحت تر مشاهده کنید ، با استفاده از این سرویس می توانید جزییات بهتری از عکس مورد نظر را مشاهده کنید. مهم ترین آن ، موقعیتی است که عکس در آن گرفته شده است و با استفاده از نقشه ی گوگل عمل می کند.البته برای مشاهده ی این اطلاعات حتما باید عکس ها را در یک هاست اینترنتی آپلود و سپس آدرس را درج کنید.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

مشاهده و ویرایش Exif با VerExif.com

با استفاده از این سرویس ، اطلاعات مربوط به هر عکس را به صورت کامل مشاهده کنید و سپس به طور کلی حذف کنید. البته تنها می توانید عکس هایی را با حداکثر حجم ۵ مگابایت مشاهده کنید.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

افزونه های مشاهده و ویرایش Exif  در مرورگرها

مشاهده Exif با افزونه Exify for Firefox

این افزونه خاص مرورگر فایرفاکس و با محدودیت هایی خاص ارائه شده است. با استفاده از این افزونه می توانید کاربردی ترین جزییات تصویر را نظیر سایز و زمان نوردهی مشاهده نمایید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از این افزونه باید تصاویر را در اینترنت و یک آپلود سنتر آپلود کنید .

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

مشاهده اطلاعات مخفی Exif با افزونه Exif Viewer for Chrome

این افزونه برای مرورگر کروم می باشد و امکانات بهتری نسبت به افزونه ای که برای فایرفاکس معرفی شد دارد. جزییاتی که با استفاده از این افزونه می توان مشاهده کرد بیشتر است.ضمنا می توانید تصاویر را از کامپیوتر خود منتقل و به صورت آنلاین بررسی کنید.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

نرم افزارهای مشاهده و ویرایش Exif

مشاهده Exif با نرم افزار Exif Data Viewer

این نرم افزار به صورت رایگان و یرای سیستم ویندوز منتشر شده است و می توان با استفاده از آن اطلاعات مربوط به هر عکس را مشاهده نمود. بخش هایی از این اطلاعات که با رنگ آبی مشخص شده اند قابل ویرایش خواهند بود.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

مشاهده و ویرایش داده های Exif با نرم افزار ExifPro

این نرم افزار به صورت حرفه ای برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند اطلاعات تعداد زیادی از عکس ها را ویرایش کنند مناسب است.برای هر عکس لیست طولانی از اطلاعات مربوط به آن عکس نمایش داده میشود که به سادگی قابل ویرایش است. این نرم افزار به صورت رایگان و غیر رایگان عرضه شده است که نسخه ی رایگان آن امکانات کافی را برای کاربران عادی دارد.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

نمایش جزئیات Exif با نرم افزار Simple EXIF Viewer for Mac OS X

با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود که اطلاعات و داده های مربوط به هر عکس را در سیستم های مک مشاهده کنید. این نرم افزار به صورت رایگان و برای سیستم عامل های مک معرفی شده است. البته نمی توان داده ها را با این نرم افزار ویرایش کرد.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

مشاهده Exif با نرم افزار FastStone Image Viewer

با استفاده از این نرم افزار به صورت حرفه ای داده های هر عکس را مشاهده و ویرایش کنید.کافی است که عکس ها را با این نرم افزار باز کنید و سپس با دوبار کلیک روی هر عکس ، تصویر تمام صفحه از آن را مشاهده کنید و  با حرکت موس به سمت راست اطلاعات دقیق مربوط به آن را مشاهده کنید. این نرم افزار برای ویندوز منتشر شده و نمی توان اطلاعات و جزییات Exif را با آن ویرایش کرد.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

اپلیکیشن های مشاهده و ویرایش Exif عکس برای اندروید و iOS

ویرایش و مشاهده Exif با Jpeg Exif Viewer

با استفاده از این نرم افزار می توانید اطلاعات مربوط به هر عکس را در گوشی یا تبلت خود مشاهده نمایید. البته این نرم افزار تنها از عکس هایی با فرمت jpg  و jpeg پشتیبانی می کند و خاص دستگاه های اندروید می باشد.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

ویرایش و مشاهده Exif با Exif Wizard

این نرم افزار برای سیستم عامل iOS تهیه شده است و می توانید با استفاده از آن فرمت های بیشتری از عکس ها را مشاهده و Exif را در هر یک ویرایش نمایید.

ویرایش اطلاعات و جزییات اضافی Exif در عکس ها

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار و یا سرویس دیگری را برای مشاهده و ویرایش داده های مخفی Exif میشناسید ، تجربه ی خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • وحید says:

    سلام، میتونیم اگزیف اصلی یه عکس رومشاهده کنیم مثلا یه عکس برامون ارسال میشه تو واتساپ میتونیم ببینیم اون عکس کی گرفته شده