جدیدترین ترفند ها و آموزش های تلگرام - بخش دوم Telegram Tips and Tricks

مجموعه ترفند های تلگرام بخش دوم

پس از معرفی و آموزش های متعدد در زمینه نرم افزار پیام رسان تلگرام در انزل وب ، استفاده از این اپ این روز ها در بین اکثریت مردم بسیار رواج یافته و با ارائه قابلیت های متعدد رشد چشمگیری نسبت گذشته داشته است ، ما قبلا مجموعه ترفند های تلگرام در انزل وب معرفی نمودیم اما پس از گذشت چند ماه تصمیم گرفتیم شماره دوم مجموعه ترفند تلگرام  به همراه آموزش های جدید را آموزش دهیم. همراه ما باشید

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

جدیدترین ترفند ها و آموزش های تلگرام – بخش دوم

Telegram Tips and Tricks

در گذشته ما در بخش ترفند های تلگرام  به ترفندهای عمومی و استفاده از قابلیت های مخفی آن پرداخته ایم ، اما با توجه به معرفی قابلیت های جدید و گذشت زمان ترفند های جدید و مخفی بسیار خوبی برای تلگرام در دسترس قرار گرفته است که تصمیم داریم در این پست به آنها بپردازیم ، همچنین اگر به اپ های چت و آموزش و ترفند های آنها علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم مجموعه آموزش های ما برای اپ های چت نظیر واتس اپ ، هایک ، تیک تاک و.. را حتما مشاهده کنید.

توجه داشته باشید ترفندهای معرفی شده توسط انزل وب ممکن است در آپدیت های بعدی تلگرام جایگزین بهتر و احت تری داشته باشند که حتما در صورت انتشار آنها را معرفی خواهیم کرد و آنچه شما در ادامه میخوانید ترفندهای نسخه تلگرام زمان انتشار این پست است.

نسخه کوچک و جمع و جور تلگرام کامپیوتر

Minimize Telegram PC

اولین ترفند این پست شاید ساده به نظر برسد اما بسیار کاربردی میباشد و خیلی از کاربران از این قابلیت غافل  هستند ، نرم افزار تلگرام کامیپیوتر (Telegram PC) داری عرض بسیار و زیادی میباشد و در سمت چپ لیست چت ها و در سمت راست محیط چت وجود دارد ، اگر شما از سمت چپ یا راست کادر نرم افزار تلگرام را به سمت داخل بکشید نرم افزار کوچک و نسخه مینی آن که جمع و جور تر است در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نسخه کوچک و جمع و جور تلگرام کامپیوتر Minimize Telegram PC

با استفاده این روش ، بخش چت های انجام شده در سمت چپ تلگرام حذف و به صورت تو در تو در نمایش داده میشود. ما قبلا ین ترفند را در آموزش نصب و اجرا همزمان دو تلگرام کامپیوتر استفاده کردیم.


ارسال خودکار مطالب سایت به کانال تلگرام

Automatically Send Website New Posts in Telegram Channel 

با توجه به رشد بسیار سریع کانال ها هنوز مانند ربات های تلگرام API های آن منتشر و در اختیار برنامه نویس ها قرار نگرفته است ، از این رو امکان هایی نظیر ارسال مطالب سایت به صورت مستقیم در کانال تلگرام مانند ربات ها و.. هنوز به صورت رسمی وجود ندارد اما بتازگی افزونه های خوبی برای وردپرس منتشر شده است که با ساخت یک ربات و اضافه کردن آن به کانال و تعیین به عنوان مدیر کانال این امکان را به کاربران میدهد تا مطالب منتشر شده در سایت های وردپرسی خود را به صورت اتوماتیک در کانال تلگرام خود نمایش دهند.

ارسال خودکار مطالب سایت به کانال تلگرام Automatically Send Website New Posts in Telegram Channel

البته به احتمال زیاد در آینده اینکار به صورت ساده تر و توسط API خود کانال انجام خواهد گرفت اما تا آن موقع میتوانید از افزونه بسیار خوب Channeller وردپرس برای ارسال خودکار مطالب به کانال تلگرام استفاده کنید.توجه داشته باشید برای استفاده از این افزونه باید از قبل یک ربات تلگرام بسازید.


جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از  ارسال اشتباه در تلگرام

How to Avoid Reading Wrong Message in Telegram

در بعضی مواقع در تلگرام ما به صورت اشتباهی پیغامی را برای شخص مقابل ارسال میکنیم، همانطور که میدانید در تلگرام قابلیت پاک کردن پیام بعد از ارسال وجود ندارد و پیغام شما پس از ارسال برای طرف مقابل در سرورهای تلگرام باقی خواهد ماند و پس از آنلاین شدن وی  نمایش داده میشود اما اگر شخص مقابل آنلاین نبود و تنها یک تیک پیغام (تیک ارسال) در زیر مسیج ارسال شده خورده بود و تیک دوم که به معنای رسیدن پیغام به شخص مقابل است (Message Delivery) هنوز نمایش داده نشده بود میتوانید با بلاک کردن شخص قبل از آنلاین شدن وی از دریافت و خواندن پیغام اشتباه توسط او جلوگیری کنید.

جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام How to Avoid Reading Wrong Message in Telegram

توجه کنید در این روش حتما باید منتظر بمانید فرد آنلاین شود و سپس او را از بلاک در بیاورید و به این صورت پیغام ارسال شده اشتباه برای او نمایش داده نمیشود.


ترفند چاپ مطالب و محتوا رد و بدل شده در تلگرام

How to Print Telegram Message Content

اگر نیاز دارید مطالب یک کانال ، گروه یا پنجره چت با یک فرد را در تلگرام بر روی کاغذ چاپ کنید ، تنها کافیست وارد نسخه وب تلگرام اکانت خود شوید و پس از باز کردن پنجره چت در مرورگر خود با استفاده از امکان پرینت (قبلا در مورد امکان پرینت مرورگر ها و حذف آدرس در انزل وب به صورت مفصل آموزشی را منتشر کردیم) مطالب رد و بدل شده را انتخاب و سپس پرینت کنید.

ترفند چاپ مطالب و محتوا رد و بدل شده در تلگرام How to Print Telegram Message Content


ترفند خواندن پیام بدون نمایش دو تیک خوانده شدن در تلگرام

How to Read Telegram Message Without Show Seen Check

در تلگرام نمایش دو تیک در زیر هر پیغام به معنای خوانده شدن آن توسط فرد است در صورتی که شما به هر دلیلی تمایلی ندارید شخص مقابل از خوانده شن پیغام توسط شما مطلع شود اما بتوانید محتوا پیغام ارسال شده را بدون نمایش دو تیک خواندن مشاهده کنید،در نسخه موبایل تلگرام ابتدا مسیر Setting > Notification and Sounds را طی کنید و بر روی Popup  Notification تپ کنید.

ترفند خواندن پیام بدون نمایش دو تیک خوانده شدن در تلگرام How to Read Telegram Message Without Show Seen Check

در پنجره باز شده بسته به نیاز خود یکی از گزینه های Only Screen On یا Always show popup را فعال کنید.

ترفند خواندن پیام بدون نمایش دو تیک خوانده شدن در تلگرام How to Read Telegram Message Without Show Seen Check

حالا بعد ارسال پیام بر روی صفحه گوشی پنجره پاپ آپی نمایش داده میشود که میتوانید براحتی محتوا پیغام را مشاهده کنید و تا زمانی که پاسخی برای آن ارسال نکردید دو تیک دریافت و خوانده شدن پیغام در تلگرام نمایش داده نمیشود! همچنین اگر به دنبال نرم افزار چت مشابه با امکانات این چنینی هستید پیشنهاد میکنیم حتما پست بهترین جایگزین های تلگرام انزل وب را مشاهده کنید.

روش دوم :

علاوه بر روش فوق میتوانید از نرم افزار های جانبی تلگرام مثل موبوگرام و یا تلگرام پلاس نیز استفاده کنید ، این برنامه ها که نسخه های ویرایش شده تلگرام هستند دارای امکانات جانبی مثل خواندن پیام بدون خوردن تیک و.. داراست

روش سوم :

پس از دریافت پیام ، ابتدا اینترنت خود را قطع کنید ، پیام را بخوانید و سپس برنامه تلگرام را کلا از حافظه گوشی خارج کنید و مجددا اینترنت را فعال کنید


دانلود پیغام های صوتی و فایل های MP3 در تلگرام آیفون و آیپد و..

How to Download Telegram Voice Message and Mp3 on iOS and iPhone

در گوشی های اندوریدی و نسخه کامپیوتر تلگرام  امکان دانلود پیغام ها و فایل های صوتی (Voice Message) وجود دارد اما اگر از کاربران سیستم عامل iOS اپل و دستگاه هایی مثل آیفون و آپید هستید تنها قابلیت گوش دادن این فایل ها فعال است و برای دانلود فایل های صوتی تلگرام باید به تلگرام وب مراجعه کنید و  پیغام صوتی مورد نظر را از طریق مرورگر خود انتخاب و از نرم افزار های دانلود آی او اس مثل iDownloader برای دانلود فایل های صوتی تلگرام استفاده کنید.

دانلود پیغام های صوتی و فایل های MP3 در تلگرام آیفون و آیپد و.. How to Download Telegram Voice Message and Mp3 on iOS and iPhone


ترفند ضبط کردن پیغام های صوتی طولانی در تلگرام بدون نگه داشتن دکمه ضبط

How to Record Long Voice Message in Telegram without Holding Record Button

یکی از مشکلات ضبط فایل های صوتی در تلگرام (Voice Message) نگه داشتن دکمه ضبط است و به این صورت بسیار سخت میتوان فایل هایی در مدت زمان طولانی ضبط کرد،برای رفع این مشکل میتوانید از تلگرام کامپیوتر استفاده کنید و با استفاده از یک ترفند ساده فایل های صوتی در مدت زمان بالا بدون نگه داشتن دکمه ضبط  یا کلیک موس منتشر کنید.

برای شروع ابتدا نرم افزار کم حجم  Auto Clicker را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

سپس نرم افزار را باز کنید و در تنظیمات Keyboard keys یک کلید میانبر مثل Ctrl+a تعیین بر روی Save keyboard key کلیک کنید و منو select click to do را بر روی hold left button تنظیم نمایید.

ترفند ضبط کردن پیغام های صوتی طولانی در تلگرام بدون نگه داشتن دکمه ضبط How to Record Long Voice Message in Telegram without Holding Record Button

حال در زمانی که نرم افزار باز است به تلگرام خود مراجعه کنید و پنجره چت را باز کنید و موس را بر روی آیکن میکروفون تنظیم کنید ،حالا کلید ترکیبی که تعیین کرده اید (ctrl+a) فشار دهید تا نرم افزا به صورت اتوماتیک بر روی آیکن ضبط کلیک چپ را نگه دارد و شما با خیال راحت بتوانید پیغام صوتی خود را در مدت زمان طولانی ضبط کنید!

ترفند ضبط کردن پیغام های صوتی طولانی در تلگرام بدون نگه داشتن دکمه ضبط How to Record Long Voice Message in Telegram without Holding Record Button

برای قطع کردن کلیک کافیست مجددا کلید ترکیبی را بزنید یا موس خود را از روی آیکن میکروفون تکان دهید.


آموزش تبدیل کانال خصوصی تلگرام به  کانال عمومی و برعکس

How to Convert Telegram Private Channel to Public Channel

یکی از مطالبی که کاربران از ما در بخش آموزش ساخت کانال تلگرام انزل وب پرسیدند تبدیل کانال عمومی به خصوصی و بر عکس بود ، برای انجام اینکار باید حتما سازنده کانال باشید و سپس مسیر زیر را طی کنید

تبدیل کانال عمومی تلگرام به کانال خصوصی :

در تلگرام کامپیوتر بر روی نام کانال کلیک کنید سپس گزینه Edit بالای صفحه کلیک و گزینه Edit public link را بزنید

آموزش تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی و برعکس How to Convert Telegram Private Channel to Public Channel

حالا از پنجره باز شده private channel را انتخاب کنید ،لینک خصوصی شما ایجاد میشود ، پس از ایجاد لینک بر روی دکمه Save کلیک کنید.

آموزش تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی و برعکس How to Convert Telegram Private Channel to Public Channel

حالا کانال شما به کانال خصوصی تبدیل شده است و دارای لینک دعوت خصوصی هستید ، توجه داشته باشید شاید این روش برای کانال هایی با تعداد عضو بالا انجام پذیر نباشد.

تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی :

در تلگرام کامپیوتر بر روی نام کانال کلیک کنید سپس گزینه Edit بالای صفحه کلیک و گزینه create public link را بزنید

تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی :

سپس در بخش پایینی صفحه شناسه دلخواه کانال که همان آدرس کانال شماست را تعیین و بر روی Save کلیک کنید.

تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی :

کانال خصوصی شما به کانال عمومی تبدیل میشود و میتوانید لینک کانال عمومی خود را در اختیار دیگران قرار دهید.


ترفند باز کردن قفل و پسورد تلگرام

How to Unlock Telegram Password Lock

همان طور که در بخش اول ترفندهای تلگرام انزل وب به آن اشاره کردیم تلگرام قابلیت رمز گذاشتن محلی بر روی نرم افزار را داراست ، اما خوب شاید برخی از کاربران پسورد تعیین شده را فراموش کنند و قادر به دسترسی به تلگرام خود نباشد راه حل این کار بسیار ساده است !

ترفند باز کردن قفل و پسورد تلگرام How to Unlock Telegram Password Lock

از آنجایی که این رمز در سیستم شما ذخیره میشود و به صورت محلی است و نه در سرورهای تلگرام با پاک کردن نرم افزار کامپیوتر یا اپ گوشی تلگرام و نصب مجدد آن و لاگین کردن (login) دوباره میتوانید بدون از دست داده هیچگونه داده ای رمز تلگرام خود را بردارید.

در صورتی که رمز و پترن گوشی اندرویدی یا پسورد ویندوز خود را فراموش نموده اید پیشنهاد میکنیم حتما مطالب قبلی ما در مورد پسورد ها بخوانید.


اضافه کردن دکمه به اشتراک گذاری مطلب با تلگرام به سایت و وبلاگ

Add Telegram Share Button to Your Website and Weblog

اگر وب سایت یا وبلاگ دارید و میخواهید همانند فیس بوک ،تویتر، گوگل پلاس و .. دکمه اشتراک گذاری مطلب (share) برای تلگرام ایجاد کنید تنها کافیست عکس دلخواه خود را همانند نمونه های زیر ایجاد و سپس در HTML صفحه و در تگ <a> یکی از کدها زیر را قرار دهید:

اضافه کردن دکمه به اشتراک گذاری مطلب با تلگرام به سایت و وبلاگ Add Telegram Share Button to Your Website and Weblog

https://telegram.me/share/url?url=

برای بوک مارک (bookmark) در مرورگر :

javascript:void(location.href=’https://telegram.me/share/url?url=’+encodeURIComponent(location.href))

به طور مثال برای به اشتراک گذاری لینک سایت www.anzalweb.ir باید کد HTML لینک شما به صورت زیر باشد :

<a href=”https://telegram.me/share/url?url=https://www.anzalweb.ir”>اشتراک مطلب</a>


نمایش عکس بزرگ در زیر پست بدون محدودیت کارکتر در  کانال ،گروه و.. تلگرام

How to Set Big Picture under Telegram Posts

ارسال پست در کانال یا چت روم های  تلگرام با استفاده از عکس و خاصیت کپشن عکس (photo caption) بسیار رایج شده است اما مشکلی که خاصیت کپشن عکس تلگرام دارد محدودیت کارکتر است ، شما میتوانید با یک ترفند تلگرام عکس پست خود را در زیر محتوا و نوشته ها به صورت بزرگ نمایش دهید و بدون محدودیت کارکتر متن را به همراه لینک در آن درج کنید.

برای اینکار ابتدا به یک سایت آپلود عکس مراجعه کنید و عکس خود را در آنجا آپلود کنید، سپس لینک عکس خود در ابتدا پست قرا دهید و در زیر آن متن و مابقی لینک ها را وارد کنید (میتوانید لینک عکس را کوتاه کنید)

نمایش عکس بزرگ در زیر پست بدون محدودیت کارکتر در کانال ،گروه و.. تلگرام How to Set Big Picture under Telegram Posts
خب تمام شد حالا پست را ارسال کنید می بینید که عکس بزرگ در زیر پست و محتوا شما در بالای آن قرار گرفته است.

نمایش عکس بزرگ در زیر پست بدون محدودیت کارکتر در کانال ،گروه و.. تلگرام How to Set Big Picture under Telegram Posts


فارسی کردن زبان تلگرام گوشی

How to Add Farsi Language in Telegram

فارسی کردن منو ها و زبان اصلی نرم افزار ها فعلا برای اپ گوشی اندروید تلگرام امکان پذیر است و شما میتوانید پس از دانلود این فایل زیپ و قرار دادن فایل Telegram-Farsi.xmدر حافظه گوشی سپس به محیط چت تلگرام بروید ، بر روی آیکن گیره کلیک کنید و از منو ار سال گزینه File ررا انتخاب کنید.

سپس به مسیری که فایل  Telegram-Farsi.xml در آنجا قرار دادید بروید و فایل مورد نظر را انتخاب کنید و آن را در محیط چت ارسال کنید.

فارسی کردن زبان تلگرام گوشی How to Add Farsi Language in Telegram

پس از ارسال فایل بر روی سه نقطه بالای آن تپ کنید و منو باز شده Apply localization file را انتخاب کنید

فارسی کردن زبان تلگرام گوشی How to Add Farsi Language in Telegram

سپس در پنجره ای دیگر زبان فارسی را از لیست زبان ها انتخاب کنید.

فارسی کردن زبان تلگرام گوشی How to Add Farsi Language in Telegram

در نهایت زبان تلگرام شما فارسی خواهد شد!

فارسی کردن زبان تلگرام گوشی How to Add Farsi Language in Telegram


ترفند غیر فعال کردن دانلود خودکار عکس ها در تلگرام کامپیوتر

How to Disable Auto Download in Telegram PC

غیر فعال کردن دانلود خودکار تصاویر، ویدیو و.. در تلگرام گوشی را قبلا در بخش اول ترفندها آموزش دادیم اما متاسفانه هنوز در نسخه کامپیوتر این امکان وجود ندارد و تصاویر پس از ورود به محیط چت به صورت خودکار دانلود میشوند که این موضوع برای اینترنت های کم سرعت و مصرف حجم شاید چندان خوشایند کاربران نباشد.

برای غیر فعال کردن دانلود خودکار مجبور به استفاده از یک نرم افزار میانی به اسم GlassWire هستیم که قبلا در انزل وب آموزش استفاده کامل آن و مدیریت حجم مصرفی داده ها را منتشر کردیم.

برای مشاهده محتوا کانال ، گروه یا چت تلگرام ابتدا به محیط چت مراجعه کنید و زمانی که عکس ها در حال دانلود شدن هستند به تب Firewall نرم افزار رفته و بر روی آیکن آتش تلگرام کلیک کنید.

ترفند غیر فعال کردن دانلود خودکار عکس ها در تلگرام کامپیوتر How to Disable Auto Download in Telegram PC

خب حالا ارتباط تلگرام با اینترنت شما قطع شده است و میتوانید با خیال راحت محتوا را مشاهده و پس از مشاهده از پنجره چت بیرون بیایید و با کلیک مجدد بر روی آیکن آتش نرم افزار دسترسی تلگرام به اینترنت را فعال کنید! توجه کنید برای درست عمل کردن نرم افزار حتما باید آن را رجیستر یا کرک کنید.


طریقه ساخت سوپر گروه در تلگرام و بلاک کردن افراد در گروه

How to Create or Upgrade Telegram Supergroup

در حالت عادی گروه های تلگرام (Telegram Groups) تا ۲۰۰ عضو میتوانند داشته باشند و تنها یک مدیر دارند اما در آپدیت جدید تلگرام گروه ها میتوانند تا ۱۰۰۰ عضو ،چند مدیر و قابلیت بلاک افراد در گروه داشته باشند، برای تبدیل گروه معمولی تلگرام به سوپر گروه کافیست گروه شما تا ۲۰۰ عضو داشته باشد سپس ادمین اصلی باید به بخش تنظیمات گروه مراجعه و بر روی Upgrade to Supergroup انتخاب نماید و پنجره باز شده را OK کند.

طریقه ساخت سوپر گروه در تلگرام و بلاک کردن افراد در گروه How to Create or Upgrade Telegram Supergroup

بعد از انجام اینکار دو بخش Administrators و Blocked User به بخش مدیریتی تلگرام اضافه خواهد که از بخش اول میتواید مدیرهای جدید برای گروه تعیین و یا از بخش دوم برخی از افراد مزاحم را از گروه بلاک کنید.

طریقه ساخت سوپر گروه در تلگرام و بلاک کردن افراد در گروه How to Create or Upgrade Telegram Supergroup

در صورتی که به صورت اشتباه در گروه یا کانال تگرام بلاک یا اسپم شدید حتما پست رفع اسپم و بلاک تلگرام که قبلا منتشر کردیم را مشاهده کنید.


کلیدهای میانبر اموجی های تلگرام

Telegram Emoji Shortcuts

اموجی ها (emoji) این روز ها در بین کاربران بسیار طرافدار پیدا کرده اند و اگر شما از کسانی هستید که از این شکلک ها در تلگرام زیاد استفاده میکنید میتوانید از لیست کلید های میانبر کیبورد برای تایپ و نمایش سریعتر اموجی در محیط چت تلگرام استفاده کنید.

کلیدهای میانبر اموجی های تلگرام Telegram Emoji Shortcuts

برای نمایش این لیست کافیست در تلگرام کامپیوتر بر روی منو Setting کلیک کنید و از بخش Chat Options بر روی View List کلیک کنید تا لیست اموجی ها به همراه شورت کات کیبورد آنها نمایش داده شود.


انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی

How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

اگر میخواهید شماره ای که اکنون بر روی اکانت تلگرام خود دارید را تغییر دهید و شماره جدیدی را جایگزین شماره فعلی کنید،در تلگرام گوشی به بخش تنظیمات (Setting) بروید و از بخش Info بر روی شماره تلفن خود کلیک کنید

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

در صفحه بعد گزینه Change My Phone Number انتخاب نمایید

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

پیغام نمایش داده شده را OK کنید.

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

در بخش بعد شماره تلفن جدید خود را وارد نمایید و سپس بر روی تیک بالای صفحه تپ کنید.

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

در نهایت کد امنیتی برای خط جدید شما ارسال خواهد شد که در صفحه بعد باید کد را وارد کنید تا شماره تایید و تمامی اطلاعات به اکانت جدید منتقل شود.توجه داشته باشید که لیست دوستان شما به همان صورت قبلی باقی خواهد ماند و دوستان شما قادر به دیدن شماره جدید شما هستند.


پاک کردن استیکر تلگرام

How to Delete Telegram Stickers

ما قبلا در انزل وب به صورت کامل طریقه ساخت استکیر شخصی تلگرام را آموزش دادیم اما  اگر لیست استیکرهای شما بسیار زیاد شده است و میخواهید برخی از آنها را حذف کنید تنها کافیست در تلگرام کامپیوتر یا گوشی به بخش تنظیمات تلگرام رفته و از Chat options بر روی Manage and order Sticker pack را انتخاب کنید.

پاک کردن استیکر تلگرام How to Delete Telegram Stickers

سپس لیست استیکر های اضافه شده به اکانت شما نمایش داده میشود که میتوانید با زدن دکمه Delete روبروی آن ، استکیر را پاک و در نهایت برای ذخیره ویرایش ها بر روی دکمه Save کلیک کنید.


نمایش بخش هشدار دریافت پیغام تلگرام کامپیوتر بدون اسم و محتوا پیغام

Show Telegram PC  Message Popup without Message Sender Name and Content

در تلگرام کامپیوتر پس از دریافت پیغام متن و نام فرستنده در سمت راست پایین صفحه نمایش داده میشود ، این امر در محیط های کار و پر رفت و آمد و یا حتی در خانه برای بعضی از کاربران خوشایند نیست زیرا ممکن است که نام فرستنده و محتوا توسط شخصی که در کنار شما حضور دارد خوانده شود.

نمایش بخش هشدار دریافت پیغام تلگرام کامپیوتر بدون اسم و محتوا پیغام Show Telegram PC Message Popup without Message Sender Name and Content

برای جلوگیری از این کار از منو Setting به بخش تنظیمات تلگرام رفته و  از بخش Notification تیک گزینه های Show Sender name و Show Message Preview را بردارید.

نمایش بخش هشدار دریافت پیغام تلگرام کامپیوتر بدون اسم و محتوا پیغام Show Telegram PC Message Popup without Message Sender Name and Content

حالا پس از دریافت پیغام تنها پنجره ای با عنوان اینکه شما یک پیغام تلگرام دارید بدون نام و محتوا پیغام نمایش داده میشود که راه خوبی برای اطلاع بی نام و نشان از دریافت مسیج در تلگرام است.


ترفند عوض کردن رنگ و فونت ارسال متن ، غیر فعال کردن لینک در تلگرام

How to Change font , Text Color or Disable Links  in Telegram Messages

رنگ های متن های ارسالی در تلگرام به صورت پیشفرض مشکی هستند اما شما میتوانید با یک ترفند ساده تلگرام رنگ متن ارسال شده را به سبز تغییر دهید ، برای اینکار کافیست متن خود را در بین عبارت ` قرار دهید به طور مثال :  ` www.anzalweb.ir`

ترفند عوض کردن رنگ و فونت ارسال متن ، غیر فعال کردن لینک در تلگرام How to Change font , Text Color or Disable Links in Telegram Messages

با استفاده از این ترفند رنگ متن شما سبز ، فونت آن به حالت کد تغییر و اگر لینکی در بین ` باشد غیر فعال خواهد شد.

این روش در اصلی برای ارسال کدهای برنامه نویسی و.. (Code Snippets) در تلگرام استفاده میشود.


خیلی سریع حالت آنلاین خود را پس از خرورج از تلگرام به آفلاین تغییر دهید

How to Change Immediately Telegram Online Status to Offline

تلگرا به صورت پیشفرض ۵ دقیقه بعد از خروج شما از نرم افزار وضعیت شما را آنلاین نمایش میدهد اگر شما بلافاصله از تلگرام خارج شوید و حالت آنلاین نیز نمایش داده نشود ابتدا توسط دکمه home گوشی به صفحه اصلی بروید و سپس نرم افزار را از لیست برنامه های در حال اجرا خارج کنید.


ترفند های URL و URI  برای به اشتراک گذاری پروفایل، کانال و .. در تلگرام

Telegram URL and URI Tips and Tricks

اگر میخواهید لینکی ایجاد کنید که با کلیک بر روی آن کاربر به نرم افزار تلگرام خود منتقل شود و پروفایل یا کانال شما در برنامه تلگرام نشان داده شود تنها کافیست محتوا خود را به صورت زیر لینک بدهید :

بطور مثال برای ارسال پیغام “anzalweb” به شماره “۴۲۳۳۳” لینک خود را به این صورت باید تنظیم کنید:

tg://msg?text=anzalweb&to=+42333

ترفند های URL و URI برای به اشتراک گذاری پروفایل، کانال و .. در تلگرام Telegram URL and URI Tips and Tricks

برای انتقال به پنجره چت یک یوزنیم (Username) ، گروه (Group) یا کانال تلگرام (Channel) به طور مثال anzalweb باید لینک خود را به صورت زیر تنظیم کنید :

tg://resolve?domain=anzalweb

برای اضافه کردن پک استیکر  (به طور مثال anzalweb) نیز میتوانید به صورت زیر عمل کنید:

tg://addstickers?set=anzalweb

همچنین اگر میخواهید در بخش Link Preview تلگرام، اطلاعات خود صفحه را شخصی سازی و مناسب نرم افزار تلگرام کنید تنها کافیست کد های متا زیر را به صفحه HTML و.. اضافه کنید.

<meta property=”og:title” content=”عنوان دلخواه لینک تلگرام” />
<meta property=”og:description” content=”نمایش توضیحات دلخواه لینک تلگرام” />


روش گرفتن تیک آبی پروفایل تایید شده در تلگرام

How to Add Blue Check for Verified Profiles in Telegram

تلگرام به تازگی تیک آبی پروفایل تایید هویت شده را برای شناسایی پروفایل های جعلی از پروفایل های اصلی به سرویس خود اضافه کرده است.

روش گرفتن تیک آبی پروفایل تایید شده در تلگرام How to Add Blue Check for Verified Profiles in Telegram

اگر شخص شناخته شده ای هستید برای دریافت این تیک آبی بهتر است که نام حساب کاربری شما با یکی از یوزرهایی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، ایسنتاگرام، تویتر و.. که قبلا تیک تایید هویت آن را گرفته اید یکی باشد مثل https://facebook.com/anzalweb یا https://instagram.com/anzalweb یا https://twitter.com/anzalweb و سپس با تماس با بخش پشتیبانی تلگرام و ارائه اطلاعت لازم برای تایید هویت ، مراحل دریافت تیک آبی را سریعتر طی کنید.


نمایش شماره تلفن شخص در تلگرام

Show Account Phone Number in Telegram

در آخرین قسمت بخش دوم ترفند های تلگرام انزل وب را تصمیم داریم به پاسخ یکی از رایج ترین سوالی که در مورد تلگرام از ما پرسیده شده است اختصاص دهیم، بسیاری از دوستان در مورد نمایش شماره تلفن خود به کاربران دیگر تلگرام در ابهام هستند ،  نمایش شماره تلفن تلگرام در زمان نوشتن این پست به اینگونه است :

۱- اگر شما شخصی را توسط شماره تلفن او به لیست دوستان (Contacts List)خود اضافه و سپس به او پیغام بدهید شخص مورد نظر شماره تماس شما را خواهد دید

۲- اگر شما از طریق آیدی با کاربر دیگری ارتباط برقرار کردید و پیغام شما به گروه ، اشخاص و کانال های تلگرام ارسال یا فوروارد شده باشد ،شماره تماس شما نمایش داده نمیشود و به صورت unknown یا ناشناس خواهید بود.

نمایش شماره تلفن شخص در تلگرام Show Account Phone Number in Telegram

۳- زمانی که شماره ای در تلگرام بین دو کاربر به اشتراک گذاشته شد و هر دو قادر به دیدن شماره یکدیگر بودند ، همیشه شماره ها (Phone Numbers) نمایش داده میشوند حتی در زمانی که یکی از کاربران پروفایل خود را ببندید یا شما شماره وی را از لیست دوستان خود پاک کنید


 پیشنهاد و تجربه شما درباره تلگرام ؟

پس از مرور ۲۳ ترفند تلگرام در زمینه های متفاوت، اگر شما نیز در مورد نرم افزار تلگرام ترفند یا آموزشی سراغ دارید و یا تجربه استفاده از آموزش های بالا را دارید آن را در بخش نظرات آن را مطرح و با دیگران به اشتراک بگذارید .

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی ملک says:

    سلام من میخام تمام چت های یک گفتگو را فروارد کنم اما چون تعدادشون زیاده نمیشه دونه دونه علامت بزنم چیکار کنم؟

  • اخلاقی بلخابی says:

    لطفا این پست را آپدیت کنید، کمی قدیمی شده است.
    سپاسگزارم

  • sadegh says:

    تلگرام نسخه دسکتاپ چت مخفی نداره؟؟؟؟؟

  • مجید طاهر نیا says:

    سلام .هر چی از سایت عالیتان بگم بازم کمه گفتم این رو بدون اغراق میگم من این سایت رو تصادفی پیدا کردم.تقاضا دارم رباتی در تلگرام معرفی کنید که فیلم هایی که در آن هست رو به لینک مستقیم تبدیل کنه. من یکی رو پیدا کردم خوب عمل نمیکنه اگه رایگان باشه ممنون میشم

  • محمداحمدزاده says:

    سلام من میخوام رنگ اسمم رو تو گروه ها عوض کنم ایا راه حلی هست

  • SAEED says:

    سلام.من تلگراممو چندبار دیلیت زدم الان میخوام وارد بشم هی میگه چند روز دیگه امتحان کنید.چهار روز صبر کردم دوباره خواستم وارد بشم همون پیام قبلی داد.میشه راهنماییم کنید چجور وارد بشم ممنون

  • Masi says:

    سلام خسته نباشین.
    ی سوال داشتم من ی سوپر گروه دارم میخوام وقتی ی نفرو ادد کردم نتونه ب پیامهای قبلی دسترسی داشته باشه

    ممنون میشم سریع جواب بدین

  • ali says:

    ممنون خیلی عالیه
    میشه به سوال من پاسخ بدید ؟
    چه طور میتونم عکس هایی که در تلگرام لب تابم (که سیستم عامل win7 داره ) عکسایی که اتوماتیک دانلود میکنه را روی کامپیوتر پیدا کنم تا نخواد سیوشون کنم.

  • جواد says:

    سلام
    امکان اریا پیام یکجا برای تعدادی از مخاطبان بدون تشکیل گروه در تلگرام وجود دارد؟

  • مصطفی says:

    پریناز خانم و سایردوستانی که سوالات مشابه پرسیده اید. فقط از نرم افزارهای معتبر و رسمی شرکت ها استفاده کنید. استفاده از اپلیکشن های موبوگرام و … که اپیلکشن رسمی تلگرام نیستند، امنیت حساب شما رو به شدت به خطر میندازه.
    گول امکانات اضافه این برنامه ها رو نخورید.

  • حسن says:

    سلام
    چجوری میشه بدون ادیت کردن به آهنگ کپشن اضافه کرد ؟؟

  • فریبا says:

    سلام.نمیدونم چرااینطورشده.بعددیلیت اکانتم کلی شماره مزاحمم میشه.یکی کانال معرفی میکنه یکی دیگ حرفای ناجورمیزنه.توروخداکمکم کنین اگ قابلیتی توتلگرام فعال کردم غیرفعالش کنم.ممنون

  • امیییی says:

    سلام چه جوری میشه افلاین شه ادم اما تیک دوم بخوره پیام ها

  • پریناز says:

    مجداد سلامدر مورد تلگرام من مشکل زیاد دارم
    چه طوری میشه من آنلاینی طرف مقابل رو نبینم و فقط آخرین بازدید ساعت ۱۶ رو ببینم ولی در همان زمان با گوشی شخص دیگه ای آنلاین باشه
    نرم افزار موبوگرام رو برای همین نصب کردم اما ا نجا این حالت مخفی برای شخص انجام نمیشه یا همه آنلاین رو میبینن یا هیچ کس

  • پریناز says:

    سلام یه سئوال دارم من نرم افزار موبوگرام رو هم نصب کردم چه طوری میش ساعت بازدید شخصی در تلگرام ۱۴ باشه من بهش ساعت ۱۶ پیام داده باشم و بعد از ۲ ساعت بعد پیام من در موبوگرام ۲تیک خورده ولی باهمون ساعت بازدید ۱۴ ولی با تلگرام که باز میکنم پیام من تیک نخورده و بازدیدش همون ساعت ۱۴ هست خواهش میکنم راهنمایی کنید

  • لیدا says:

    آموزش تمامی مطالب بسیار کامل وگام به گام و درنهایت بسیار عالیه . موفقیت روزافزونتان ارزوی قلبی ماست .

  • رها says:

    سلام
    یه مزاحم خیلی بد تو تلگرام دارم.با شماره های مختلف تهدیدم می کنه
    من از تلگرامم خارج شدم.با توجه به اینکه قبل خارج شدن عکس و اسمم رو تلگرام عوض کردم و آیدی مو،میخوام بدونم دو باره برگردم می شناسه منو
    شماره مو نداره
    خودشم فعلا ریپورت شد چون بلاکش کردم و خیلی عصبانیه

    • parsaak11@ says:

      سلام

      اول اینکه ئسورد امنیتی تلگرامتون رو فعال کنید

      بعد شماره طرف رو از مخاطبینتون حدف کنید و آیدیتون رو بردارید

      در صورت سوال من آیدیمو میگم بیا پیویم

      @PARSAAK11

      • نسرین says:

        روشی که گفتید درسته اما با یکی از پیامهای فوروارد شده از طرف شخص مورد نظر ، شخص مزاحم براحتی میتونه به شخص مذکور پیام بده بدون نیاز به داشتن شماره یا حتی آی دی

  • nafas says:

    سلام ببخشید یه سوال؟توی تلگرام نصب روی کامپیوتر چجوری وقتی یه چت مخفی کردیم؟بعد از خروج از برنامه و دوباره واردشدن بریم به قسمت مخفی ها؟لطفا راهنماایم کنین ممنون

  • ح-ز says:

    سلام. من قبلا ى ویدیویى رو از ى کانال دانلود کردم ولى الان کنال حذف شده. میخوام فیلمرو باز ببینم منتهى کانال پاک شده. من چطور میتونم به فیلم دسترسى داشته باشم. گوشیم آیفونه. ممنونم

  • مایده says:

    سلام
    من تلگرام رو آپدیت کردم اما الان تو پی وی،کانال و یا گروههایی اسپیکر استفاده شده باشه نمیتونم وارد بشم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟
    تلگرام فارسی، لاگتگرام،و خود تلگرام رسمی هرسه رو نصیب و حذف نصیب هم کردم ولی همچنان مشکلم حل نشده
    حتی گوشیم رو هم فرمت کردم

  • امیر says:

    سلام
    بزرگوار از ویندوز میشه یه عکسو ب تمام مخاطبین تلگرام(البته تعدادشون حدود ۱۰۰۰نفر) ارسال کرد؟

  • محمود says:

    سلام چرا بازدید پست های کانال من رو نشون نمیده..
    یا اگه نشون بده ۳۰ تا ۳۰ تا نشون میده..
    مثلا اول ۱ بعد ۳۱ بعد ۶۱ بعد ۹۲ و الی اخر نشون میده..
    ممنون میشم کمکم کنین …………. @tahaco

  • پریا says:

    سلام .چطور میشه که وقتی پیام ارسالیم به گروه یا چت خصوصی رو ازطریق ترفند جدید حذف پیام پاک میکنم اما باز اون شخص خاص پیامم رو میبینه چه برنامه جدیدی نصب کرده ویا چه ترفندی استفاده کرده

  • Amirreza says:

    سلام چطور میشه ادمین بعد از گزاشتن یک عکس از اعضای گروه اد مین اون رو پاک کنه تا اونایی که ندیده بودن دیگه نبینن

  • بهار says:

    سلام ممنون از سایتتون
    چطور میشه فهمید که چ کسی پیام داده بهت از “”طریق ناشناس پیام بده””ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • بهمن says:

    سلام،
    از ترفندهایتان بسیار متشکرم.
    می خواهم تمامی چت های داخل کانال تلگرام ام را در حدود ۳۰۰۰ چت شامل متن و فایل های mp3, mp4 , imge است را ،
    همگی دانلود کنم و در لپ تا پ ام قرار بدهم، آیا برنامه ای وجود دارد که بتواند چنان کاری انجام دهد؟
    یا حداقل تمامی آن ۳۰۰۰ چت را که متن/text است را همگی یکجا دانلود کند؟
    لطفا راهنمائی ام بفرمائید.
    متشکرم

  • Ali says:

    سلام من اکانتی دارم که چند مدته استفاده نکردم میخوام الان بدون اینکه انلاین شم و همون بازدید باشه واردش بشم یا اگه بتونم تمام چت ها و کانال و گروه هارو حذف کنم ایا این ممکنه؟توی تلگرام
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    مطالب قبلتونم عالی بود ممنون

صفحات 1 8 9 10