روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

۹ روش خلاقانه برای استفاده از LED و ابزار روشنایی در خانه

چراغ های تزیینی ، لامپ های کوچک و LED هایی که استفاده ای از آن ها نداریم ، با به کارگیری ایده های خلاقانه ، می توانند یک وسیله تزیینی زیبا در منزل باشند. در این پست قصد داریم به معرفی ایده هایی بپردازیم که با به کاربردن  از آن ها ، می توانید از این وسایل روشنایی که هم اکنون استفاده ای از آن ها ندارید ، به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده کنید.با ما همراه باشید.

روش های خلاقانه برای تزیین منزل با LED

Creative DIY Lighting Projects for the Home

هدف از معرفی ایده ها ، به کارگیری وسایلی است که تصور می کنیم بلا استفاده هستند و با استفاده از این ایده ها ، می توانیم نظیر ایده هایی برای استفاده از قطعات قدیمی کامپیوتر که قبلا در انزل وب معرفی شد ، به چرخه مواد در طبیعت نیز کمک کنیم.

استفاده از رشته های کوچک LED در بطری های شیشه ای

می توانید از رشته های کوچک یا LED هایی که هم اکنون از آن ها استفاده نمی کنید ، در یک بطری شیشه ای استفاده کنید و با روشن کردن تعداد زیادی از آن ها ، جلوه ی زیبا این چراغ ها را می توانید از بدنه شیشه مشاهده کنید.

با توجه به این که بطری های شیشه ای نیز زمان زیادی را برای بازیافت و تجزیه در طبیعت می طلبند ، این کار برای حفظ محیط زیست نیز موثر است.

روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

نحوه ساخت این کاردستی

ایجاد کهکشان روی سقف اتاق با چراغ های کوچک چشمک زن

برای ایجاد این کهکشان ، می توانید از فیبر نوری و یک کنترل از راه دور برای خاموش روشن کردن چراغ ها استفاده کنید. امروزه از همین فیبر های نوری برای ایجاد نقاط نورانی روی سقف ، پارکت و حتی سنگ در دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

نحوه ساخت این کاردستی

استفاده از نورهای LED در اطراف تلویزیون و مانیتور

مشابه ایده های خلاقانه ساخت وسایل جانبی موبایل و تبلت ، می توانید با استفاده از رشته چراغ های LED ، نوعی افکت نوری برای تلوزیون و مانیتور خود و جهت جلوه ی بیشتر آن بسازید. استفاده از RGB LED  ها ، می تواند برای ایجاد زنجیره ی نورانی در اطراف وسیله مد نظر شما ، بهتر باشد.

نحوه ساخت این کاردستی

استفاده از رشته LED کوچک در آینه ها

در این روش ، می توانید از کیت های LED موجود استفاده کنید و چارچوب آینه را با آنها پوشش دهید. با روشن کردن چراغ ها، می توانید ردیف زیبا و مجازی از چراغ ها را در امتداد یک دیگر مشاهده کنید.

روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

نحوه ساخت این کاردستی

اتصال چراغ های LED به چتر

برای این کار ، احتیاج به یک چتر ساده ، LED های کوچک به میزان لازم و یک ریموت کنترل برای خاموش و روشن کردن آن ها دارید. از این چتر میتوانید در حیاط یا محیط داخلی خانه برای ایجاد دکوراسیون زیبا استفاده کنید. قبلا نیز اپ هایی برای مدیریت دکوراسیون داخلی خانه معرفی کردیم که میتوانید برای تغییر چیدمان داخلی خانه به شما کمک کند.

روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

نحوه ساخت این کاردستی

استفاده از LED های بزرگتر برای روشنایی

همانند رشته لامپ های قدیمی می توانید از چراغ های رنگارنگ LED  و توپ های پینگ پونگ که ارزان قیمت هستند رشته ای نورانی بسازید. لامپ ها را می توانید با استفاده از چسب ها تفنگی حرارتی به توپ های پینگ پونگ بچسبانید.

روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

نحوه ساخت این کاردستی

ایجاد لامپ های ابری

می توانید با استفاده از چسب . تعداد زیادی لامپ ، ام دی اف و آردوینو ، یک لامپ ابری بسازید که به صورت همزمان هر بخش از آن چشمک میزند.

نحوه ساخت این کاردستی

استفاده از لامپ و ساخت  آباژور های خیره کننده

برای این کار ، ابتدا با رنگ های اکریلیک سیاه و سفید ، منظره ی دلخواه خود را روی سطح داخلی و بخش بیرونی  کلاه آباژور رسم کنید و سپس بخش های داخلی را از پشت کلاه ، با لامپ های LED پر کنید.

روش های خلاقانه برای استفاده از LED ها در منزل

نحوه ساخت این کاردستی

استفاده از لامپ های LED زیر میز های شیشه ای

قبلا آموزش ساخت اسپیکر با ساده ترین وسایل ممکن را در انزل وب معرفی کرده ایم. در این جا نیز تنها با استفاده از لامپ های RGB LED ، آردوینو و میز های مخصوص کافی شاپ ، می توانید یک میز خیره کننده و رویایی را برای بخشی از منزل خود طراحی کنید.

نحوه ساخت این کاردستی

تجربه و پیشنهاد شما؟

در این پست سعی داشتیم ۹ راه خلاقانه برای استفاده بهتر از وسایل روشنایی ارزان قیمت نظیر LED در منزل را معرفی کنیم ، با این حال قطعا شما تجربه های بهتری در این زمینه دارید که می توانید با به اشتراک گذاری آن ها ، به سایر افراد کمک کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • علی says:

    سلام
    ساده و دقیق جواب بدید که خیلی وقت هست که در به در دنبال جوابم که چگونه ظاهر صفحه تبلت یا موبایل اندروید رو در مواقعی که به صفحه کوچک نیاز دارم کوچک کنم؟ یعنی بطور کلی بخشی از لامپهای ال ای دی در تبلت خاموش بمونه و من تمام خروجی تبلت رو در مقداری از صفحه که لازممه مشاهده کنم. ممنون ۰۹۱۳۷۸۶..اینم همراهم اگه راهنماییتون رو ارسال کردید به ایمیلم ، یه پیامک بدید که متوجه بشم تا ایمیلو باز کنم و بخونم. ممنون زودتر خبر بدید و کمکم کنید
    تشکر زیاد…….