7 برنامه فیلمبرداری از صفحه گوشی اندروید بدون نیاز به روت

۷ روش فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید بدون نیاز به روت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید چیزی را در گوشی اندرویدی خود به کسی که دور از شما می باشد، نشان دهید و یا نحوه کار با برنامه یا بخش خاصی از گوشی را آموزش دهید ؛ اما نتوانید به خوبی منظور خود را بیان کنید و دچار سردرگمی شوید. فیلم گرفتن از کاری که انجام می دهیم ، بهترین شیوه آموزشی است. ابزارهای زیادی برای فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید منتشر شده اند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

۷ برنامه فیلمبرداری از صفحه گوشی و تبلت اندروید بدون نیاز به روت

Android apps for screen recording ( root and without root )

روش های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید  را قبلا در انزل وب معرفی کدریم ؛ در ادامه نحوه فیلمبرداری حین کار با دستگاه اندرویدی را می خوانید. توجه داشته باشید که تمامی برنامه و اپ هایی که معرفی میشوند ، روی اندروید Lollipop و بالاتر قابل نصب خواهند بود و به غیر از برنامه آخر تمامی اپ ها بر روی دستگاه های روت نشده و یا اصلاحا بدون نیاز به روت کار میکنند.

فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید با  AZ Screen Recorder ( بدون نیاز به روت )

از اولین اسکرین رکوردر هایی که برای تصویر برداری از اندروید معرفی شد AZ Screen Recorder است. قابلیت های زیادی نیز در آن وجود دارد ؛ گزینه Magic برای فیلم برداری و کنترل بخش های مختلف بدون ایجاد هیچ گونه تغییر در فیلم است. می توانید از دوربین دوم نیز برای فیلم برداری استفاده کنید و با ابزارهای ویرایش ، فیلم ها را از نظر زمانی کات کنید.

برنامه های اسکرین ریکوردر برای اندروید

فیلم گرفتن از صفحه اندروید توسط ilos screen recorder  ( بدون نیاز به روت )

با ilos screen recorder ، بدون هیچ گونه مزاحمتی در صفحه نمایش از جمله نمایش تبلیغات ، واترمارک و لوگوی برنامه ، می توانید از فعالیت های خود در موبایل فیلم بگیرید. به علاوه صدای شما نیز حین کار با موبایل قابل ضبط است که این قابلیت بهترین حالت را برای ضبط فیلم آموزشی از روی موبایل فراهم کرده است.

فیلم گرفتن از صفحه اندروید توسط ilos screen recorder ( بدون نیاز به روت )

ضبط فیلم از صفحه نمایش اندروید با One Shot Screen Recorder ( بدون نیاز به روت )

One Shot Screen Recorder فرآیند فیلم برداری را به ساده ترین شکل ممکن فراهم کرده است. در نسخه رایگان آن ، لوگو ، واتر مارک و تبلیغات زیادی نمایش داده میشود که شاید تنها نقطه ضعف این برنامه است.

برنامه های اسکرین ریکوردر برای اندروید

Telecine نرم افزار فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید ( بدون نیاز به روت )

Telecine از جمله برنامه های پرطرفدار مارکت گوگل پلی است و به دلیل امکانات مختلفی که دارد ، نسبت به برنامه های قبلی محبوب تر است. در طول کار با برنامه ، می توانید بدون این که حرکت دست شما در برنامه حس شود ، عملیاتی که در موبایل خود انجام می دهید را ضبط کنید.

Telecine نرم افزار فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید ( بدون نیاز به روت )

Telecine کاملا رایگان و منبع باز بوده و هیچ گونه تبلیغ آزاردهنده ای را در آن مشاهده نخواهید کرد.

Unlimited Screen Recorder برنامه فیلم گرفتن از صفحه اندروید ( بدون نیاز به روت )

یکی دیگر از برنامه های رایگان و کاربردی برای ضبط نامحدود ویدیو و فیلم برداری از صفحه نمایش موبایل ، Unlimited Screen Recorder می باشد. این برنامه رایگان است و هیچ گونه تبلیغی در فضای کاربری آن مشاهده نمی کنید.

قابلیت های مختلفی از جمله ضبط همزمان صدا و تصویر در آن وجود دارد و می توانید در صورت نیاز وارد تنظیمات پیشرفته شوید و بخش های جزیی مثل تایم فیلم برداری را تغییر دهید.

برنامه های اسکرین ریکوردر برای اندروید

فیلم برداری از صفحه نمایش اندروید با Mobizen ( بدون نیاز به روت )

Mobizen ، فراتر از برنامه های دیگر است و امکاناتی مثل ارسال sms یا انتقال فایل ها از روی کامپیوتر دارد. متاسفانه مهم ترین قابلیت این برنامه که فیلم برداری از اسکرین گوشی است ، کیفیت کمی دارد و مشکلاتی مثل قطعی و وصلی و عدم ضبط برخی از قسمت ها در آن دیده شده است. اما اگر قابلیت انتقال فایل از روی کامپیوتر برای شما مهم است ، می توانید از این نرم افزار رایگان استفاده کنید. در صورتی نیاز ،با مطالعه معرفی برنامه های قدرتمند مدیریت از راه دور اندروید از طریق کامپیوتر ، می توانید تمامی بخش های موبایل خود را با کامپیوتر مدیریت کنید.

فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید با Mobizen ( بدون نیاز به روت )

SCR Screen Recorder ، اپ فیلمبرداری از صفحه گوشی اندروید ( نیاز به روت )

تنها برنامه ای که فقط روی اندروید روت شده قابل نصب و راه اندازی می باشد ، SCR Screen Recorder است. با استفاده از این برنامه می توانید از عملیاتی را که در گوشی خود انجام می دهید تصویر برداری کنید و صدای خود را نیز به صورت همزمان ضبط کنید.

SCR Screen Recorder ، اپ فیلمبرداری از صفحه گوشی اندروید ( نیاز به روت )

برای فیلم برداری از صفحه نمایش اندروید ، راه های دیگری نیز به غیر از برنامه هایی که معرفی شد وجود دارد. در این روش ها از سخت افزارهای موجود استفاده میشود. دو شیوه متداول برای فیلم برداری با استفاده از سخت افزار ها از صفحه گوشی اندروید عبارتند از:

  • ADB: می توانید از پل دیباگ اندروید یا ADB برای فیلم برداری از گوشی خود استفاده کنید.
  • کپچر کارت: کپچر کارت ها ، ابزاری برای ضبط و مشاهده همزمان وقایع صورت گرفته در موبایل شما با استفاده از کامپیوتر است. کپچر کارت ها کمی گران قیمت هستند ، اما کیفیت فیلم برداری بالایی دارند و به علاوه ویدیو ها را به صورت مستقیم به هارد کامپیوتر منتقل می کنند. بنابراین می توانید ویدیو های طولانی تر و حجیم تری را با آن ها ضبط کنید. این کار مشابه فیلم برداری از دسکتاپ کامیپوتر بدون نصب نرم افزار است که قبلا آموزش دادیم.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که روش های دیگری را برای فیلم برداری از صفحه نمایش موبایل های اندرویدی می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • شروینم says:

    گوشیم A8 2018 هست برام start now نمیاد چرا هرچی که نصب میکنم برام نماید خواهش میکنم بگید چیکار کنم

  • قاسم کارگرفرد says:

    ایاهیچ برنامه ای نیست که روی تبلت هواووی بااندروید۴ کارکنه،

  • امیررضا says:

    همه ی برنامه ها نیاز به اندروید بالای ۵ دارند برای دانلود باید نسخه قدیمی آنها را پیدا کنید.

  • مریم says:

    یعنی هیچ برنامه ای نیست که بدون نیاز به روت باشه و رو اندروید ۴ یا ۴.۳ به بالا کار کنه هر چی برنامه دیدم همش مال اندروید ۵ و ۴.۴ اندروید Lollipop بود بدجور لازم دارم

  • محمد says:

    سلام ببخشید میشه برنامه ای به من معرفی کنید بدون روت و برای اندروید۴.۲.۲ راهنمایی کنید ممنون میشم
    ممنون از سایت خوبتون

  • AmirF says:

    سلام ، با تشکر از پستی که گذاشتید در مورد نرم افزار SCR Screen Recorder باید عرض کنم تا اندروید ۵ نیاز به روت بودن گوشی دارد اما در گوشیهایی که اندروید ۵ به بالا دارند بدون روت کار می کند و برنامه فوق العاده عالی هست هم از نظر کیفیت تصویر و هم از نظر حجم کم فیلم گرفته شده .