نحوه پیدا کردن و حذف فایل ، عکس و آهنگ های تکراری در گوشی و تبلت های اندروید

آموزش پیدا کردن و حذف عکس و فایل های تکراری در اندروید

متاسفانه اکثر کاربران اندروید کم و بیش با مشکل کمبود حافظه ی داخلی روبه رو هستند ، فایل های تکراری یکی از مواردی هستند که همیشه در اشغال حافظه موثر هستند ، به همین جهت تصمیم داریم در این پست نحوه پیدا کردن و حذف فایل ، عکس ، آهنگ و.. تکراری اندروید را برای افزایش حافظه و مرتب کردن فضای گوشی یا تبلت شما آموزش دهیم.

نحوه پیدا کردن و حذف فایل ، عکس و آهنگ های تکراری در گوشی و تبلت های اندروید

Find And Delete Duplicate Files On Tablet and Android Phone

معمولا کاربران اسمارت فون ها، به مرور زمان و به دلیل استفاده از اپ های مختلف در گوشی ها و تبلت های اندرویدی، با مشکل کمبود حافظه برخورد خواهند کرد. متوسط حافظه ی داخلی گوشی های اندرویدی ۱ گیگابایت است که برای کاربران متوسط کفایت میکند همچنین کاربران می توانند برای افزایش حافظه از میکرو SD ها استفاده کنند. با این وجود در گذر زمان ، کاربران با مشکلات زیادی برخورد می کنند که از کمبود حافظه ناشی می شود و معمولا کاربران در چنین شرایطی مجبور به پاک کردن تصاویر و موزیک های غیر ضروری خود می شوند البته پاک کردن فایل های غیرضروری در چنین شرایطی مفید خواهد بود ولی معمولا فایل های کپی بدون اینکه ما بخواهیم ده درصد از فضای گوشی و یا تبلت اندرویدی ما را اشغال می کنند پس شما با پاک کردن فایل های تکراری و یا به درد نخور میتوانید فضای قابل توجهی را آزاد کنید.

از این رو ما در این پست قصد داریم به شما یکی از راه حل هایی که به افزایش حافظه در اندروید کمک میکند که در واقع آموزش پیدا کردن و حذف فایل های تکراری در گوشی های اندروید می باشد، را معرفی کنیم. اگر میخواهید با روش های دیگر افزایش حافظه داخلی در اندروید آشنا شوید حتما پست ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت را نیز مطالعه کنید. حذف فایل های تکراری به صورت دستی کار سخت و گاها در بعضی موارد غیر ممکن است. با آموزش اپلیکیشن Duplicate Files Fixer برای پیدا کردن و حذف فایل های تکراری در گوشی ها و تبلت های اندرویدی با ما همراه باشید.

آموزش اپلیکیشن Duplicate Files Fixer برای پیدا کردن و حذف فایلهای تکراری در اندروید

ابتدا اپ Duplicate Files Fixer را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

Android-Duplicate-Files-1

این اپ با محیط ساده و کاربر پسندی که دارد به راحتی تمامی فایل ها، عکس ها، ویدیو ها و موزیک های تکراری را اسکن کرده و برای شما نمایش می دهد و شما بعد از پایان اسکن می توانید فایل های مورد نظر خود را انتخاب و سپس پاک کنید. در این اپ برای حذف ویدیو و عکسهای تکراری ، شما هم میتوانید عکس، ویدیو و یا فایل های خود را به صورت جداگانه اسکن کنید و یا می توانید از منوی تنظیمات گزینه “Full scan” را انتخاب کنید. همچنین در بخش تنظیمات این اپ، شما قادر خواهید بود که اسکن را بسته به نوع فایل و سایز آن محدود کنید.

Android-Duplicate-Files-2

این اپلیکیشن به راحتی تمامی فرمت های های تصویری و صوتی را اسکن کرده و برای شما نمایش می دهد. تصاویری که کراپ شده اند و یا مجددا در پوشه های دیگر و یا با فرمت های دیگر ذخیره شده اند و همچنین فایل های صوتی را با هم مقایسه کرده و موارد تکراری را در لیست اسکن نمایش می دهد. حتی پوشه ها و فولدرهای پنهان در گوشی و یا تبلت اندرویدی شما نیز اسکن خواهد شد.

محروم کردن پوشه ها : همان طور که در تصویر زیر مشخص است، این اپ شما را قادر می سازد که پوشه های مورد نظر خود را از لیست اسکن خارج کنید! زمانی که شما علاقه ندارید این اپ، پوشه خاصی را اسکن کند می توانید تیک مربوط آن پوشه را بزنید تا آن فولدر از اسکن محفوظ بماند.

Android-Duplicate-Files-5

گروه بندی شدن نتایج اسکن : گروه بندی نتایج اسکن یکی از قابلیت های جذاب این اپلیکیشن است. فایل های تکراری شما به صورت گروه دسته بندی شده و شما را قادر میسازد تا براحتی در مورد فایل های خود تصمیم گیری کنید. به صورت پیش فرض در هر گروه یه فایل تیک نخورده است و به این معنی می باشد که آن فایل در گوشی و یا تبلت شما حفظ خواهد شد. ولی اگر علاقه مند بودید هر دو فایل، هم فایل تکراری و هم اصل فایل را پاک کنید می توانید به صورت دستی فایل مورد نظر خود را نیز تیک بزنید.

Android-Duplicate-Files-3

پیش نمایش قبل از حذف : مرحله پایانی، پیش نمایش فایل هایی است که قرار است پاک شوند. شما می توانید قبل از پاک کردن فایل های تکراری، در این مرحله مجددا آنها را بررسی کنید تا فایل های سیستمی و یا فایل های ضروری شما در این لیست نباشند.

Android-Duplicate-Files-4

نتیجه گیری:

اپلیکیشن Duplicate Files Fixer یکی از بهترین اپ ها برای شناسایی و حذف فایل های تکراری در گوشی ها و تبلت های اندرویدی است. با محیطی کاربر پسند و قدرت بالا در اسکن موجب صرفه جویی در وقت شما شده و نیز به صورت رایگان در دسترس می باشد. همچنین اگر در استفاده از این اپ شک دارید حتما قبلا از پاک کردن فایل های تکراری خود، آموزش کامل اضافه کردن سطل آشغال ( Recycle Bin ) به اندروید را بخوانید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید فایل های خود را از سطل آشغال برگردانید به علاوه اگر همین مشکل را در کامپیوتر خود دارید حتما پست مربوط به آموزش حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری ، میانبر و بوک مارک خراب در کامپیوتر انزل وب را مطالعه فرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که ترفند، برنامه و راه حلی خاصی دیگری برای پیدا کردن و حذف فایل های تکراری در گوشی های اندروید میدانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • صادق says:

    یکی شبیه خودم باش بیدا کنین

  • فرنوش says:

    سلام هر فیلم و عکسی توی واتس آپ دارم خود بخود تو گالری سیو میشه و هر کاری میکنم حذف نمیشه یه چیزی شبیه طرح ابر روی عکس میاد و دیگه حذف نمیشه

  • حمیدرضا مهرآذین says:

    باسلام من نرم افزارsafe galleryرانصب کردم تعدادی ازعکسهارادرآن ذخیره کردم متاسفانه چندتاازفایلهاراسهواازگوشیم حذف کردم امااکنون درsafe galleryعکسهانشان داده نمیشودوکلمهno thumbnailمیآیدبایدچکارکنم تاعکسهایم رامجدداببینم سپاسگزارم

  • moji says:

    من برنامه priviat albom free رو نصب کردم و مقداری عککس رو مخفی کردم. و چون جای زیادی گرفته بود اون برنامه رو کلا منتقل کردم به رم گوشی و از حافطه تلفن پاک کردم. الان رممو که نگا میکنم همون مقدار حافظش پره اما نه کامپیوتر نه گوشی نشون نمیده.حتی دوباره تو گوشی نصب کردم نشد? حالا چجوری اون عکسارو بیارم

  • آنا says:

    من کلی موزیک و عکس و فیلم مشابه دارم ولی این نرم افزار پیداشون نمیکنه

    • مهیار says:

      سلام من هم تست کردم با اینکه میدونستم تکراری دارم ولی نشون نداد باز گفتم شاید واسه اسامی عکس ها باشه دیدم نه ۲تا ۲ تا از لجش کنار هم با فرق یک عدد۱ بیشتر کنار هم گذاشتم ولی بازم پیدا نکرد نمیدونم چطور آدرس به ملت میدین کسی به منزل نمیرسه…بازم از وقتی که گذاشتی ممنون

  • Y says:

    سلام چطوری میشه فایل های تکراری داخل مموری را پاک کرد؟؟

  • Hamidakhavi says:

    من با اپ EsFileExplorer این کارو انجام که غیر از این امکانات فوق العاده ای داره … ممنون و سپاس از آموزشهای خوبتون

  • sobhan says:

    سلام
    ممنون از اپی که معرفی کردین
    شما میدونین این نرم افزار چطور شباهت فایل هارو پیدا میکنه ؟ مثلا اسم فایل , حجم فایل یا پردازش صوت وتصویر