از بین بردن الکتریسیته ساکن

بهترین روش های از بین بردن الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن ، پدیده ای رایج است که بر اثر نا برابری میان بارهای الکتریکی مثبت و منفی ایجاد میشود. این پدیده در  اجسامی با جنس خاص و در برخی از فصول ، به خصوص روزهای سرد و خشک زمستانی ، بیشتر به وقوع می پیوندد . ایجاد الکتریسیته ساکن ، امری حتمی و اجتناب ناپذیر است ؛ اما می توان با انجام ترفند هایی که در ادامه معرفی می کنیم ، آن را منتقل کرد و به حداقل رساند.

چگونه الکتریسیته لباس ، بدن ، مو و محیط اطراف خود را از بین ببریم ؟

How to Remove Static Electricity

یکی از مکان هایی که شاید بیشتر از سایر نقاط ، نابرابری بارها و ایجاد الکتریسیته ساکن در آن اتفاق می افتد ، ماشین است که قبلا نحوه پیاده شدن از ماشین بدون برق گرفتگی توسط الکتریسیته ساکن را در انزل وب آموزش دادیم. در ادامه نحوه از بین بردن الکتریسیته ساکن در بدن انسان ، منزل ، محیط اطراف و… معرفی می کنیم.

حذف الکتریسیته ساکن در خانه

سه راه برای از بین بردن این پدیده در منزل وجود دارد:

استفاده از مرطوب کننده های محیط

الکتریسیته ساکن در مکان های خشک ، بیشتر از سایر قسمت ها به وجود می آید؛ به خصوص در فصل زمستان و زمانی که اختلاف دمای داخل منزل با خارج زیاد است. استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا ، راهکار خوبی در این زمینه است ؛ شما می توانید خودتان نیز در منزل یک مرطوب کننده دستی بسازید. کافی است یک ظرف پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا با بخار آب ، فضا مرطوب شود.

وجود گل و گیاه در اطراف منزل نیز تا حدودی بر رطوبت هوا می افزاید و بنابراین در کاهش این پدیده موثر است.

4 ترفند برای از بین بردن الکتریسیته ساکن

استفاده از اسپری های ضد الکتریسیته ساکن

استفاده از این اسپری ها ، به صورت ویژه برای فرش و موکت توصیه میشود و سبب کاهش الکریسیته ساکن از روی فرش و پوشش زیر پا میشود. برخی از کارخانه های تولید کننده فرش ، این اسپری ها را تولید می کنند و همراه با فرش عرضه می کنند. برخی نیز به در ساختار فرش های تولید شده ، از مواد ضد الکتریسیته استفاده می کنند. خود شما نیز می توانید این اسپری ها را به صورت دستی تهیه کنید. برای این کار کافی است یک فنجان پر مایع نرم کننده را داخل ظرف پر از آب بریزید و با نسبت برابر ، ان را روی فرش ها اسپری نمایید.

استفاده از اسپری های ضد الکتریسیته ساکن

ماساژ مبلمان و صندلی ماشین با دستمال

با یک دستمال خشک ، صندلی خودرو و سایر صندلی ها را بمالید و این کار را تا زمان خالی کردن بارهای اضافی از هر قسمت انجام دهید.

ماساژ مبلمان و صندلی ماشین با دستمال

از بین بردن الکتریسیته ساکن از بدن

در ادامه علت برق گرفتگی بدن و سه راه برای حذف الکتریسته ساکن از بدن  را میخوانید :

مرطوب نگه داشتن سطح پوست

استفاده از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های بدن به خصوص بعد از استحمام ، در کاهش الکتریسیته ساکن و از بین بردن برق بدن موثر است.

تعویض جنس لباس ها

اگر از لباس های پلاستیکی ، پلی استر و نایلونی استفاده می کنید ، بهتر است که از این پس جنس لباس خود را تغییر دهید و از کتان و نخ استفاده کنید.

تعویض جنس لباس ها

استفاده از کفش های مناسب

جنس کفش در پراکنده کردن الکتریسیته ساکن موثر است. بر این اساس کفش های چرمی بیشتر از کفش های دیگر مثل کفش های پلاستیکی ، الکتریسیته را ساکن می کنند و در خود ذخیره می کنند و یکی از علت جرقه زدن و برق داشتن بدن میباشد . بهتر است تا حد ممکن در منزل بدون کفش یا دمپایی پلاستیکی راه بروید.

حذف الکتریسیته ساکن از بدن

از بین بردن الکتریسیته ساکن حین شستن لباس ها

چهار راه برای از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس در حین شست و شوی وجود دارد:

استفاده از بیکینگ پودر حین شستن لباس ها

استفاده از یک تا دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر برای لباس های کم ، یک چهارم فنجان بیکینگ پودر برای حجم متوسطی از لباس ها و یک دوم فنجان برای لباس های بیشتر ، علاوه بر حذف الکتریسیته ساکن ، سبب نرمی و لطافت لباس ها میشود.

حذف الکتریسیته ساکن حین شستن لباس ها

استفاده از سرکه حین شست و شو

استفاده از یک چهارم پیمانه یا فنجان سرکه ، سبب نرمی و از بین بردن الکتریسیته ساکن میشود.

استفاده از سرکه حین شست و شو

استفاده از لیف مرطوب

در ۱۰ دقیقه پایانی شست و شو لباس ها در ماشین لباس شویی که مرحله خشک کردن آغاز میشود ، برای گرفتن الکتریسیته لباس یک لیف حمام مرطوب به آن اضافه کنید. این کار سبب افزایش رطوب محیط و کاهش الکتریسیته میشود.

استفاده از لیف مرطوب

تکان دادن لباس ها

بلافاصله بعد از خشک شدن لباس ها ، لباس ها را تکان دهید تا الکتریسیته جمع شده در یک نقطه ، تخلیه شود.

تکان دادن لباس ها

ترفند هایی برای از بین بردن الکتریسیته ساکن در بدن انسان

با روش هایی که گفته شد ، سعی داریم از ایجاد الکتریسیته ساکن یا همان برق گرفتگی مشهور بدن جلوگیری کنیم و یا آن را انتقال دهیم. حال اگر این الکتریسیته در لباس یا روی بدن شما ایجاد شده است ، با سه راه حلی که معرفی می کنیم ، می توانید سریع تر آن را تخلیه کنید.

وصل کردن سنجاق به لباس ها

روی بخش یقه لباس ها یا درز و شکاف پایین شلوار ها ، یک سنجاق وصل کنید تا الکتریسیته تجمع یافته تخلیه شود.

ترفند هایی برای حذف سریع الکتریسیته ساکن

استفاده از چوب لباسی فلزی برای لباس

وصل کردن لباس روی چوب لباسی فلزی یا قرار دادن آن ها روی یا زیر لباس ، در کاهش و تخلیه و از بین بردن الکتریسیته ساکن مو ، بدن و.. موثر است.

استفاده از چوب لباسی فلزی برای لباس

حمل یک شی فلزی به همراه سایر وسایل

همیشه در میان وسایلتان یا داخل جیب ، یک شی فلزی نظیر سکه به همراه داشته باشید. این کار از جمع شدن الکتریسیته جلوگیری می کند.

حمل یک شی فلزی به همراه سایر وسایل

توجه به نکات زیر در کاهش الکتریسیته ساکن به شما کمک می کند:

  • وقتی الکتریسیته ساکن در بخشی از بدن وجود داشته باشد ، برخورد با هر نقطه سبب ایجاد شوک یا جرقه میشود ؛ برای تخلیه بدن ، می توانید بخش های غیرحساسی نظیر دست و آرنج را روی سطح دیوار بتنی بکشید.
  • مواد فرار را از اماکنی که بیشتر در معرض تجمع الکتریسیته قرار دارند ، دور کنید.
  • حین سوختگیری گاز ، مسافران را پیاده کنید و اجازه ندهید کسی داخل ماشین باشد؛ این کار از ایجاد تعامل میان الکتریسیته ساکن موجود در بدن یا روی لباس افراد با سوخت ماشین ، جلوگیری می کند.
  • زمانی که از اسپری حاوی مرطوب کننده روی سطح فرش ها استفاده می کنید ، مطمئن باشید که سطح کاملا خشک شده باشد و سپس روی آن راه بروید.
  • حین حمل مواد و سایل قابل اشتعال ، حتما بدن باید عاری از الکتریسیته ساکن باشد.

تحربه و پیشنهاد شما ؟

برای حذف الکتریسیته بدن ، لباس ، مو  و محیط اطراف خانه و محل کار چه راه های دیگری میشناسید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Halloo says:

    واقعا آدم یه چرخ اینجور جاها میزنه انگار یه سر رفته آمازون قبایل اونجارو دیده و اومده!!!
    الحق که راست گفتند:اون چیزی که تمامی وانتها نداره حماقت بشره!

  • ... says:

    برای از بین بردن الکتریسیته ساکن فقط لباساتونو با مایه لباسشویی بشورین و از پودر لباسشویی کمتر استفاده کنین بعد هم لباسایی که الیاف پلاستیکی دارن کمتر بپوشین و پوستتون وموهاتون رو هم مرطوب کننده بزنین پتوهای با الیاف مصنوعی هم خیلی الکتریسیته تولید میکنن ولی متاسفانه الیاف طبیعی گرونه و در دسترس همه نیست

  • بی‌نام says:

    درود بر شما
    منم مشکل برق‌گرفتگی را دارم و بعضی وقتا که آدم توی حال خودشه، این موضوع دردناک‌تر هم میشه. راهکاری که من استفاده می‌کنم؛ تماس کف دست با دیوار گچی یا کاشی یا هرجسم غیر فلزیه. بعدش بدون ترس به دستگیره در، دست می‌زنم یا شیر آب را باز می‌کنم. باسپاس

  • سعید says:

    این موضوع های مذهبی رو وسط نکشنین . کم چوبشو نخوردیم
    اگر به همه دلایل مذهبیتون نگاه کنین متوجه میشین که همش دلیل علمی داره . وضو گرفتن همون بالابردن رطوبت بدنه . ضمنن میدونین که زمین گرد هسته و به هر طرف باشین به قول خودتون بازم رو به قبله خودتون هستین

    • بنده ی خدا says:

      سلام و خداقوت ممنون از مطالب خوبتون
      در پاسخ به نظرات بعضی از کسانی که بدون علم صحبت می کنند باید بگم که لطفا تحقیق کنید بعد حرف بزنید تا در ذهن دیگران هم شبهه ایجاد نکنید
      الف.این گونه نیست که در هر جای کره زمین اگر به هر جهت نماز بخوانیم در نهایت در آن قسمت کره زمین به قبله برسیم، برای نمونه شما توپی را در نظر بگیرید و در یک جای آن علامتی قرار دهید در این صورت آیا در هر نقطه ای از آن و به هر جهت خط مستقیمی بکشید به همان علامت اول منتهی و ختم می شود؟ بله! اگر رو به جهت قبله بایستیم به طوری که از دو طرف، به کعبه برسیم، این سؤال پیش می آید که آیا به هر دو طرف می توان نماز خواند؟

      ب. اگر در هر نقطه ای از زمین رو به قبله بایستیم اگر دقت کنیم می بینیم مقابل آن نیز در جهت قبله است (یعنی با دور زدن کره زمین در یک خط، به همان نقطه می رسیم) اما همان طور که گفتیم فهم و تشخیص احکام شرعی به عرف واگذار شده است، از این رو عرف، جهت مقابل را، جهت قبله نمی داند،لذا فقهاء گفته اند:« نماز گزار اگر بداند که طرف دیگر نیز به جهت قبله است،باید به سمتی نماز را اقامه کند که فاصله اش تا کعبه کوتاه تر باشد.
      این متن را از اینترنت برایتان کپی کردم فقط این نیست شما اگر در فضای مجازی دنبال شبهه خود میرفتید کلیپ های بسیار خوبی از جمله کلیپ های آقای سید کاظم روح بخش که این موضوع را به خوبی برایتان توضیح می دهد هم پیدا میکردید
      لطفا در چیزی که از آن علم ندارید سخن نگویید
      ان شاءالله به راه راست هدایت شوید
      دوم اینکه بله درست است هرچیزی که ما در دین و در قرآنمان داریم دلیل دارد
      مانند وضو و نماز و نخوردن گوشت خوک و حرام بودن طلا برای مردان و……

  • مسعود says:

    سلام دوستان.
    نظرات رو خوندم در بعضی موارد نظراتی بود راجع ب مستحبات دین که بعضی ها با تمسخر اونارو رد کردن
    ب نظر من دین اسلام واقعی که الان مقداریش دست ما رسیده و از همون مقدارهم به اندک عمل میکنیم کاملا علمی(مستند و مستدل)هستش و با رعایت اونها بشر به سعادت واقعی میرسه
    به هرحال هر کسی نظر خودش رو داره

  • حسام says:

    سلام به همگی
    من در خصوص برق نگرفتن در هنگام پیاده شدن از ماشین، راهکار خوبی رو پیدا کردم.
    بصورت تجربی متوجه شدم قبل از اینکه از ماشین پیاده بشم، اگه با دستم قسمت فلزی ماشین(مثل قسمت بیرونی درب خودرو) رو لمس کنم بعد پامو بذارم روی زمین، دیگه منو برق نمیگیره.

    شما هم امتحان کنین، امیدوارم برا شما هم همینجوری باشه

  • P says:

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • حسن مهربانی says:

    یکی از دوستان خیلی مطلب جالبی رو نوشته بود که اگه الکتریسیته ساکن بدن زیاد بشه، روی رشته‌های اعصاب بدن تأثیر میذاره…!!
    من خودم آدم مومنی نیستم… ولی بدون تعصب، الآن که دقت میکنم، واقعاً کساییکه مرتب نماز‌هاشون رو می خونن، خیلی کمتر این اتفاق براشون میوفته…!!!
    واقعا هرچیزی که گفته شده واجبه، مطمئنن یک تأثیره خیلی خوبی روی بدن انسان میزاره که شاید هنوز خیلی دلیلهاش رو انسانها کشف نکردن… ولی مطمئناً بعده‌ها کشف خواهد شد…!
    و اینم که روبه قبله خوابیدن، باعث تنظیم شدن خیلی از سیستمهای بدن انسان میشه… الآن منطقی بنظرم میرسه… چون زمین هم مدارهای مغناطیسی خیلی قوی‌ای داره که باعث چرخش کره زمین و دیگر کرات در کهکشان‌ها میشه… موضوعش جالب شد برام… برم یکم بیشتر تحقیق کنم.

    • رضا says:

      چه ربطی داره فوری برو عبادتت را بکن وکاری به علم نداشته باش اخوی

    • پیمان says:

      بچه بیا پایین سرمون درد گرفت!

      • سارا says:

        سلام آقا علی من نظرتونا در مورد الیتریسیته خوندم خوب بود باهاتون موافقم همه این راها رو رفتم چطوری میشه کاملا نابودشون کرد از سرشون خلاص شد باید به راهی وجود داشته باشه با شستن و …. از بین نمیرن

        • فرهادی says:

          بهترین شیوه رفتن با پای برهنه روی خاک یا سنگ هست که کاملا خالی میشه

    • A min says:

      چه کار به این بنده خدا دارید.نظرش رو گفته،مگه دست کرده تو جیب شما،حتما مدعی آزادی بیان هم هستید.خدا این کشور رو از دست امثال شما نجات بده.

  • بی نام says:

    بهترین روش عوض کردن کفشه هزهمه روش ها بهتر جواب میده کفشای پلاستیکی بیشتر برق جمع میکنن

  • سهراب says:

    با سلام, دوستانی که با الکتریسیته ساکن موجود در بدن مشکل دارن باید به این نکته توجه داشته باشن که عامل اصلی که در طی روز باعث تولید الکتریسته ساکن در بدن انسان میشه پوشیدن البسه هایی (همچون جوراب, شلوار, پیراهن, مانتو و …) هست که درصد بسیار بالایی از پلاستیک در تارو پود اون ها بکار رفته, لذا تا حد ممکن از البسه های نخی به جای پلاستیکی استفاده کنید. ضمنا در محل خواب به هیچ عنوان از مواد پلاستیکی مانند پتو و یا متکاهایی از الیاف مصنوعی استفاده نکنید سعی کنید زیر اندازتون از جنس پشم باشه تا دچار تجمع الکتریسیته ساکن در بدن نشید. از روش های نا متعارف همچون خیس کردن جوراب یا محل بستر خود داری کنید چرا که این امر سبب ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری ها میشه. با تشکر از حسن توجه شما.

  • محمد پارسی says:

    برای برطرف شدن آن از انگشتر یا گردنبند #نقره استفاده کنید.
    نقره در بین تمام فلزات، بالاترین میزان رسانایی الکتریکی و بیشترین میزان رسانایی گرمایی دارد و ‌بهترین رسانا برای جلوگیری از الکتریسیته ساکن است.
    علاوه بر آن نقره صدها بار خاصیت ضدعفونی کننده موثر دارد که ۶۵۰ میکروب را از بین می‌برد.

  • امیرس says:

    با سلام
    دوستان من چند دلیل بروز این مشکلات را میگم
    ۱. در خودرو همیشه بار الکتریکی وجود داره که به خطر اینه که روی لاستیک که یک نارسانا است راه میره و در واقع شما برق ندارید خودرو برق داره
    ۲.گوشی موبایل به وسیله فرکانس ارتباط برقرار میکنه که برای شما بی خطره اما باعث میشه لباساتون برق دار بشه (شبها گوشیتونو خاموش یا فلای مد کنید سایلنت کردن بی اثره)
    ۳.خانومها دسبند یا گردنبند طلا بپوشند چون بالاترین رسانا در بین بقیه فلزات است و اقایان دسبند حدید یا مگنت و در شب دستبند یا … را زیر شیر اب بشورید
    ۴.نام دیگر الگتریسیته اختلاف پتانسیل هست یک جسم معمولا با از دست دادن الکترون منفی یا مثبت برقدار میشود پس با دست زدن به یک وسیله که به زمین متصل است میتوان الترونهای از دست داده را دوباره به دست بیارید اسم این فرایند بازاوری یا تخلیه الکتریکی است
    ۵.زیر دوش با پا بدون پوشش بروید و استخر هم بسیار عالی است
    ۶.هرچه جوانتر باشید پوست مرطوبتری داری و راحتر برق شمارو میگیره و برق بیشتر از نقاطی که پوست نازکتری دارد بهتر شمارو میگیره که مطمعا درد بیشتری دارد
    ۷.اب یک رسانا است و یک راه حل مقطعی سعی کنید در رخت خواب برهنه باشید چون اصطحکاک لباس و موی سر شما با پتو باعث ایجاد برق میشود
    ۸.شانه چوبی و فلزی به جای پلاستیکی استفاده کنید
    ۹.یکی از علتهای بی اشتهایی و خستگی افزایش بار الکتریکی در بدن شماست که معولا در مسافرت ها برای سرنشینان خودرو رخ میدهد که راهکارش استخر یا دوش با پای برهنه است جالب است بدانید در قطار چون ریل و چرخ فلزی هستند کمتر پیش می اید بار الکتریکی داشته باشید
    ۱۰.بسیار موارد زیادی وجود دارد که بسیار فنی است و جای رشته تحصیلی در دانشگاها را طلب میکند که جا دارد مسولین این رشته را در دنیای جدید که پر از فرکانسهای ارتباطی مانند ماهواره شبکهای gsm ,WIFI ,بلوتوس و باندهای مخابراطی و…. که واقعا برای یک کشور پیشرفته لازم است برای اولین بار در جهان در یکی از دانشکدهای پزشکی راه بندازه و باعث سلامت جامعه در اینده باشد. یا علی

    • ج says:

      واقعا یه چرخ آدم میزنه تو اینجور جاها انگار یه سر رفته قبایل آمازونو دیده و اومده!!!!
      الحق که درست گفتن آنچه که تمامی و انتها نداره حماقت بشره!!!

  • زهرا says:

    سلام … من تختم فلزیه و کنارش پریز برق هست و وقتی روتختم برقی میشم ، لباسام و نوهامم همینطور.
    میترسم مبادا به خاطر سه شاخه ی متصل به پریز باشه

  • n says:

    همه این روش ها رو امتحان کردم انگاری ازم دور نمیشه اسپری کردن اب فایده نداره اگه برم زیر دوش اب هم بعد از خشک شدن لباسا همون آش و همون کاسه بررررررررررررررررررق میگیرتمون البته بازم به شدت دوستان تو برق گرفتگی نیستم ولی همین که از کنار یکی رد میشم شال و روسری و چادر و …طرف بلند میشه خودش مصیبته بخصوص ریشه روسری واییییییییییی

  • نسرین says:

    منم به هرچیزی دست میزنم احساس میکنم برق میگیره به آب که زیاد این حس رو دارم که دردناک هم هست هربار آب باز میکنم ظرف بشورم همین خسته شدم.دیشب نصف شبی پاشدم شیشه شیر بچه م رو بشورم شیر درست کنم براش آب باز کردم چنان برقی زد بهم انگار به دلم زد…..واقعا عذاب آور

    • محمدعلی سعیدی says:

      اب برق دار بخاطر اینه که یا پمپ یا پکیج شما نشت برق داره و خیلی خطرناکه حتما به یک متخصص برق یا پکیج کار اطلاع بدید

  • پرهام.عمو says:

    من ازجرقه زدن بین دستم با درب ماشین کلافه شدم جدیدا هنگام پیاده شدن بادست زدن به شیشه درو میبندم ی موقه میخوره به درب ماشین جرقه بین نوک انگشتام رومیبینم.خیلی اذیت میشم پول خرد هم تودستم گرفتم ولی درست نشده خیلی چیز بدیه خدایی

  • سجاد says:

    من که دقیقا برق سه فاز هستم بچه ها – راهکار خاصی نمیدونستم موقع سوخت گیری اومدم فک کردم گفت کف دستمو میزنم به درب ماشین که تخلیه بشه و مث سیم ارت عمل میکرد بدنه ماشین – بهرحال مطمئن هستم دستم به نازل پمپ بنین بخوره کل جایگاه میره تو هوا اصلا یه وضیه خدایی- اما دیگه باش کنار اومدم و از طریق لمس کف دستم با اشیا فلزی الکتریسیته رو خالی میکنم – اخه نوک انگشتام که میذارم یعنی اذیت میشم شدید واقعا

  • mohammad says:

    پیشنهاد میشه در محل مناسبی در منزل یک عدد سنگ فرش به ابعاد مثلاً ۴۰*۴۰ بطوریکه پاخور نباشد که باعث آسیب گردد گذاشته شود و با ایستادن روی آن تخلیه الکتریسته ساکن صورت پذیرد.

    • Aram says:

      نظرات دوستان بسیار جالب بود و من احساس خوبی داشتم از خوندنشون چون احساس کردم تنها من نیستم این مشکل دارم و کلی از استرس من کم شده من هم دقیقا این مشکلات داشتم و دارم وقتی به اب دست میزنم وقتی دستم خودرو میخوره و خیلی چیزهای دیگه که واقعا دردناک و عذاب اوره،،،،دوستان یک مورد بسیار مهم که من پی بردم بهش مربوط میشه به مواد پر کننده دندان های ما اگر خاطرتون باشه سالهای قبل از کامپوزیت هم رنگ دندون اونها رو با یک مواد هم رنگ فلزی پر میکردن بنام اگر اشتباه نکنم امالگام بود من خیلی پی گیر این داستان شدم اون مواد خیلی خطرناک هستش برای بدن و نباید بیشتر از ۵ واحد دندان از او پر بشه من خودم ۸ واحد از دندان خودم رو با اون مواد پر کردم و خیلی مشکلات و بیماری برای ما ایجاد کرده

    • سارا says:

      چرا

  • سعادت الهی says:

    لباس های شما که برقی میشود یا خاک را جمع میکند میتوانید با شستن لباس با شامپو به عوض پودر لباس شویی مشکل را حل کرد من امتحان کردم

  • م says:

    منم خیلیییییییییییییی جرقه میزنم .خستم کرده خداییش.اینایی که گفتین مثل استفاده از فلز و تعویض لباس و دست زدن به سقف ماشین موقع پیاده شدن و…نه تنها روم جواب نداده تازه بدترم میشه.مثلا موقع پیاده شدن از ماشین اگر دستم یا انگشتم حتی به دستگیره بخوره برای بستن در. واویلااااااااااااااااا!مجبورم حتما فقط دستمو به شیشه ماشین بزنم برای بستن در.بابا جدیدا من حتی میخام کلید بندازم به در هم جرقه میزنه دستم.خداااااااا.توخونه راه میرمم جرقه میزنم.حالا ایناش به کنار.اگه دسته کسی هم بهم بخوره یه وقتا جرقه هایی میزنم بش که نگو! والا کلافه شدم دیگه

    • مریم شیری says:

      سلام
      بدن ما در اثر ارتباط با محیط اطراف الکتریسیته جذب می کنه که الان از نظر علمی دانشمندان ثابت کرده اند که اگر رو به قبله سجده کنیم بار الکتریکی بدن تخلیه میشود … امتحان کن حتما این یکی اثر میکنه

    • میثم says:

      بخدا منم کلافه شدم
      همینجوریم سردرد گرفتم از این وضعیت همشم کلافم نمیتونم تمرکز کنم نمیتونم ی جا دووم بیارم هی از اینجا پاشو برو اونور
      نمیدونمم چکار کنم تا دستم میخوره ب ی چیز فلزی جرقه به آدم جرقه موندم چکار کنم

    • سام says:

      نگو که این مصیبتم من گرفتارم دهنم سرویس شده،هرکاری میکنم همین میشه

  • علی says:

    منم مشکل برق گرفتگی دارم.دست می زنم به هر جا منفجر میشم عملا.
    سنجاق گذاشتم ، دستگاه بخور و …! خلاصه همه چی گذاشتیم.
    بهترین راهی که جواب داده تا حالا برای من اینه :
    ۱ – محل خوابتون رو با آب اسپری کنید( یعنی پتو و تخت خواب یا هر جایی که روی اون استراحت می کنید رو یک مقدار کمی با آب اپرسی کنید) .
    ۲ – اگر این میزان برق در محل کارتون هم شما رو داره اذیت می کنه و مدام همراهتون هست ، جورابتون رو نمدار کنید و بکنید پاتون.
    ۳- کف دست های خود را چند دقیقه روی سنگ بگذارید تا الکتریسیته بالای تنه هم تخلیه بشه.
    ۴- دست خیس روی موهاتون بکشید تا الکتریسیته موهای سرتون هم تخلیه بشه ( اگر آب اسپره کنید روی مو که چه بهتر)
    ۵- وضو گرفتن بهترین محرکه تخلیه بار ساکن بدن هست.

    سعی کنید حداقل دو مورد از موارد بالا رو انجام بدین تا نتیجه بگیرید ( اگر همشون رو انجام بدین که دیگه قطعیه قطعی هست).
    یک نکته رو بگم ، وجود این الکتریسیته ها اثر بسیار مخربی روی نورون های مغزی داره و آثار بدی روی قلب.وجود الکتریسیته بیش از حد مجاز در بدن انسان سبب میشه که اعصاب و نورون های مغزی درست کار نکنند و تصمیمات اشتباهی در زندگی بگیرید.عملا نا خود آگاه شما تصمیماتی می گیره که به صلاحتون نیست و می دونه که به صلاحتون نیست ولی چون تحت تاثیر الکتریسیته است شروع به پاسخگویی نا مناسب می کنه.چون تمام بدن اعصاب انسان با کمک سیگنال های الکتریکی فعالیت می کنن ، و پیغام ها از طریق همین سیگنال ها جابه جا میشند ، سیگنال های مزاحم تاثیراتی گاه جبران نا پذیر روی بدن انسان می گذاره.
    پس این موضوع رو جدی بگیرید و رسیدگی نمایید.
    با تشکر از همه دوستان عزیزم

    • علی says:

      سلام. وقتی تجربه‌های دوستان رو خوندم به خودم امیدوارم شدم تازه متوجه شدم چه خبره دنیا تا امروز فکر می‌کردم بدن من برق تولید میکنه و میخواستم همه‌ش رو بفروشم حالا بهتره همه با هم برق مون رو به عراق صادر کنیم یا بهتره آنها رو بیاوریم ایران بهشون برق مون رو وارد کنیم تا آنها هم برق‌دار بشند.

  • شاهین says:

    مطالب خوبی تشکر

  • کامران says:

    من که همیشه مجبورم اول با کلید یه فلز رو لمس کنم تا برقم تخلیه شه
    جرقه میزنه هااااا
    چند جور لباس عوض کردم جواب نداده که نداده
    در کل بابا برقی ای هستم در نوع خودم