۵ قابلیت مخفی Developers Option گوشی و تبلت های اندرویدی

اندروید ، بیشترین قابلیت شخصی سازی را میان سیستم عامل های رایج دارد. گزینه های مخفی زیادی برای شخصی سازی اندروید در بخش Developer Options آن که مخصوص توسعه دهنگان و برنامه نویسان این سیستم عامل است وجود دارد که کاربران عادی نیز میتوانند از آن استفاده کنند ، در این پست از انزل وب به معرفی برخی از قابلیت های پر کاربرد این گزینه در اندروید میپردازیم

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

Hidden Features in Android Developer Option

مشابه تغییر و حذف برنامه های سیستمی اندروید ،  دسترسی به بخش های مختلف و تنظیمات Developer Options ، نظیر سایر برنامه ها ساده نیست و کاربر نیاز دارد کمی در میان بخش های مختلف اندروید جست وجو کند.

برای شروع و پیدا کردن این بخش ، ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید. در بخش About  ، روی Build Number 7 ضربه بزنید ( آن را لمس کنید ) تا Developers Option فعال شود. به محض فعال سازی یک پیغام روی صفحه نمایش داده می شود.بعد از فعال شدن ، ۵ قابلیت زیر را می توانید در اندروید ، فعال یا چک کنید. توجه کنید که فعال سازی این قابلیت در نسخه های مختلف اندروید میتواند کمی متفاوت باشد که پیشنهاد میکنیم برای نسخه اندروید نحوه فعال سازی را در اینترنت جستجو کنید.

نمایش سیاه و سفید صفحه نمایش

زمانی که لازم است به صورت طولانی مدت از گوشی یا تبلت خود استفاده کنید ، بهتر است که صفحه نمایش به صورت مونوکروم باشد تا کمنر رنگ های اسکرین به چشم ها آسیب بزند. استفاده از این حالت برای دستگاه هایی که نمایشگر AMOLED ، سبب افزایش عمر شارژ دستگاه میشود.

برای فعال کردن این حالت ، گزینه Stimulate colour space را در صفحه Developers Option انتخاب کنید . در این صفحه Monochromacy را انتخاب کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

نمایش موقعیت جعلی

گاهی لازم است که موقعیت خود را به صورت جعلی نشان دهیم تا کسی از مکان فعلی ما آگاه نشود. برای این کار ، ابتدا گزینه Allow Mock Location را در صفحه پیدا و انتخاب کنید.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

بعد از فعال کردن این بخش ، از برنامه های اندرویدی موجود در پلی استور برای تنظیم مکان جعلی استفاده کنید. یکی از برنامه های معروف برای ایجاد مکان تقلبی ، Fake Location Spoofer Free می باشد. در این برنامه می توانید با استفاده از نقشه ، مکان فعلی خود را تعیین کنید تا سایر برنامه های اندروید ، از مکان جعلی شما استفاده کنند.

بهتر است که GPS Only Mode را نیز انتخاب کنید تا موقعیت دلخواه شما بهتر تنظیم شود.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

افزایش سرعت اندروید با غیرفعال کردن انیمیشن ها

هنگام جابه جایی در بخش های مختلف اندروید ، مثلا تغییر صفجه ، شاهد انیمیشن هایی هستیم که برای جلوگیری از یکنواختی محیط اندروید ، به کارگرفته شده است . برخی ترجیح می دهند این قابلیت غیر فعال شود تا به طور کلی سرعت اندروید نیز بالاتر رود.

برای غیرفعال کردن انیمیشن ها ، صفحه Developers Option  را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Window animation scale ، Transition animation scale و  Animator duration scale را پیدا کنید. میتوانید این مقادیر را تغییر دهید که کمترین گزینه ۰.۵x می باشد و سرعت نمایش انیمیشن ها را افزایش می دهد.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

نمایش دائمی میزان مصرف CPU یا پردازنده

برای مشاهده میزان مصرف پردازنده ، برنامه هایی در پلی استور برای اندروید وجود دارد ؛ با این حال می توانید این قابلیت را از طریق صفحه Developers Option  نیز فعال کنید . تنها کاری که باید انجام دهید ، پیدا کردن گزینه  CPU Usage و تیک زدن آن است.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

روشن ماندن صفحه نمایش حین شارژ دستگاه اندرویدی

برای این که صفحه نمایش گوشی شما در تمام مدت زمان شارژ شدن روشن بماند ، گزینه Stay Awake  را در صفحه Developers  فعال کنید. با این کار هر بار مجبور به باز کردن قفل صفحه نمایش نیستید. اگر احیانا نیز قفل گوشی خود را فراموش کردید ، می توانید از روش های بازیابی پسورد فراموش شده اندروید استفاده کنید.

قابلیت های مخفی در Developer Options اندروید

تجربه و نظر شما ؟

علاوه بر موارد معرفی شده ، قابلیت های فراوانی را از طریق بخش Developers می توان به اندروید اضافه کرد. چه گزینه های مخفی دیگری را در اندروید می شناسید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات