۲ روش ذخیره و برگرداندن همه تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم

کروم این قابلیت را برای کاربران خود ایجاد کرده است که تب های مربوط به آخرین فعالیت را بازیابی کند و کاربر بتواند مجددا آن ها را بدون جست وجو و تایپ مجدد آدرس ها ببینند. اما این قابلیت تنها مربوط به فعالیت های اخیر در کروم است ، اگر می خواهید تمام تب ها و صفحات باز شده در کروم را یک جا برای خود ذخیره و در هر زمان همه آنها را مجددا به صورت گروهی بازیابی و مشاهده کنید در این مطلب دو روش ساده برای ذخیره ، طبقه بندی و بازیابی تب ها را در کروم به شما معرفی کنیم.

ذخیره و بازگرداندن گروهی تب های باز شده مرورگر کروم

How to Save All Your Current Tabs in Chrome

مرورگر ها امکانات مختلفی دارند که احتمالا از بسیاری از آن ها استفاده نمی کنید و قبلا نیز برخی از قابلیت های مرورگر ها که از آن ها بی خبر هستید را در انزل وب معرفی کردیم. برخی از عملیات ها نیز مثل ذخیره کردن تب ها و بازیابی آن ها در هر زمان در کروم، به صورت پیش فرض ممکن نیست، اما با وجود افزونه های کروم و بخش های دیگر نظیر بوکمارک ها، به راحتی می توان قابلیت ذخیره و بازیابی تب ها را به کروم اضافه کرد.

ذخیره تب ها با استفاده از افزونه Session Buddy

ابتدا افزونه Session Buddy را دانلود کنید و به کروم خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه، بدون نیاز به عملیات دیگر، می توانید تب های دلخواه را به صورت یک session ،ذخیره کنید. در صورتی که با نصب تولبار ها و.. مرورگر شما کند تر شده است، می توانید با حذف تولبارهای اضافی از مرورگر، سرعت آن را افزایش دهید.

ذخیره تب ها در کروم با استفاده از bookmarks bar

در صورتی که ترجیح می دهید از افزونه ها استفاده نکنید، می توانید ذخیره کردن تب های کروم را به وسیله بوک مارک، امتحان کنید.

ابتدا لازم است از فعال بودن بوکمارک بار ( bookmarks bar) اطمینان حاصل کنید. برای این کار از طریق منو ، Bookmarks را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه Show bookmarks bar تیک خورده باشد.

ذخیره تب های مرورگر کروم

برای سیو کردن تب ها، روی آن ها راست کلیک کنید و از منوی بازشده، گزینه Bookmark all tabs را انتخاب کنید.

ذخیره تب های مرورگر کروم

در صورتی که تب های باز شده زیاد هستند ، بهتر است که تب ها در Bookmarks bar پوشه بندی شوند. برای ایجاد فولدر جدید ، روی New folder در پایین پنجره ای که باز شده است مشابه شکل زیر کلیک کنید. سپس نام فولدر را به دلخواه وارد کنید. ساب فولدرهای مربوط به هر یک از فولدرها را نیز می توانید ویرایش کنید. دقت کنید که زمان ویرایش نام هر یک از ساب فولدرها ، فولدر مرتبط را انتخاب کرده باشید.

ذخیره تب های مرورگر کروم

مطابق با شکل زیر ، تب هایی که ما انتخاب کرده ایم، در فولدری به نام Saved Sessions در بوک مارک قابل مشاهده است. در صورت تمایل می توانید هر یک از فولدرها را بکشید و در مکان دیگری از بوک مارک بار ، رها کنید.

ذخیره تب های مرورگر کروم

هر بار که کروم را باز کردید، می توانید با راست کلیک روی فولدر و انتخاب Open all bookmarks ، تمام تب ها را در session مربوطه ، باز کنید. این تب ها در کنار تب های فعلی در کروم نمایش داده می شوند و حتی می توانید تب ها را در حالت امن یا incognito window و به صورت خصوصی نیز مشاهده کنید.

ذخیره سازی تب های مرورگر کروم

در صورت تمایل می توانید تب های ذخیره شده را با راست کلیک روی هر تب و انتخاب گزینه Delete مطابق شکل زیر، پاک کنید.

ذخیره تب های مرورگر کروم

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای ذخیره کردن تب های مرورگر کروم ، چه راه های دیگری را پیشنهاد می کنید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بازی در مرورگر
۱۲ بازی موبایل سرگرم کننده که در مرورگر گوشی میتوانید بازی کنید
آموزش بکاپ و بازیابی لیست پسورد های ذخیره شده گوگل کروم
آموزش بکاپ و بازیابی لیست پسورد های ذخیره شده گوگل کروم
7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
چگونه در آدرس بار با تایپ متن صفحات باز شده در گوگل کروم را جستجو کنیم ؟
جستجو تاریخچه وبگردی کروم با استفاده از متن کامل صفحات وب

نظرات