بهترین افزونه ها و اپ های آفلاین گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه ها و اپ های آفلاین گوگل کروم

معمولا برای انجام یک سری امور روزانه نیاز به استفاده از ابزارهای آنلاین وجود دارد، ولی برای استفاده از این ابزارها می بایست دسترسی به اینترنت داشته باشید. اما امروز قصد داریم با معرفی ۱۳ تا از بهترین افزونه ها و اپ های گوگل کروم نحوه استفاده آفلاین از مرورگر کروم (Google Chrome) را به شما آموزش دهیم. در ادامه با آموزش کاربردی ترین افزونه ها و اپ ها برای استفاده آفلاین از مرورگر کروم ما را همراهی کنید.

۱۳ افزونه و اپ برای استفاده آفلاین در مرورگر کروم

Best Chrome Extensions and Apps to Work Offline

اگر شما هم از طرفداران مرورگر کروم هستید و در این مرورگر یک حساب کاربری دارید، میتوانید تمام امور روزانه خود را به صورت آفلاین از طریق کروم به انجام رسانید و تا زمانی که کاربر این مرورگر هستید میتوانید با نصب اپ ها و افزونه ها به صورت آفلاین نیازهای روزانه خود مثل ویرایش عکس ، ویرایش فایل PDF و … را برطرف کنید. ما امروز یک سری از افزونه های مهم و کاربردی کروم را که در زمان آفلاین بودن هم میتوانید از آنها استفاده کنید به شما معرفی خواهیم کرد. ولی اگر میخواهید از تمام مواردی که در پایین ذکر میکنیم در مرورگر فایرفاکس هم استفاده کنید، حتما پست ، ۱۰ روش برای ادغام و یکی کردن مرورگرهای کروم و فایرفاکس را که به تازگی در انزل وب منتشر شده مطالعه فرمایید.

افزونه My Cats New Tab برای استفاده آفلاین

اولین افزونه My Cats New Tab است که بعد از نصب آن شما میتوانید به صورت آفلاین هم از خدمات آن استفاده نمایید. فهرست کارهای روزانه برای خود ایجاد و یا لیست پخش موسیقی و اطلاعات آب و هوا را مشاهده کنید. همچنین از بکگراندهای زیبای این افزونه هم میتوانید بهره مند شوید. این افزونه رایگان در دسترس است.

my cat

افزونه Dayboard برای ایجاد فهرست وظایف

اگر برای ایجاد فهرست روزانه از سرویس های مختف مانند Wunderlist , Todoist  یا Any.do و اپ های مربوطه استفاده میکنید ولی در صورت آفلاین بودن به آنها دسترسی ندارید میتوانید از قبل Task های مهم خود را بکاپ گرفته و به افزونه Dayboard منتقل کنید. در واقع پیشنهاد بعدی ما استفاده از این Extension کروم است که به شما در ایجاد فهرست وظایف روزانه به صورت آفلاین کمک خواهد کرد. شما در این افزونه میتوانید وظایف تیمی و یا فردی تعریف کنید. با این حال متاسفانه این افزونه تنها ۳۰ روز اول آن رایگان است. اگر شما مدیر مجموعه و یا شرکت هستید که برای تقسیم و کنترل وظایف کارکنانتان به دنبال راه حل میگردید، میتوانید با هزینه کم از خدمات Dayboard استفاده کنید.

2016-07-27_125134

افزونه Momentum برای ساخت تب جدید و تعریف وظایف

اپ Momentum یکی از افزونه ها با رابط کاربری زیبا برای ایجاد New Tab جدید و استفاده از خدمات جانبی و تعریف وظیفه در این زمینه می باشد. بعد از نصب ؛این افزونه نام ، پست الکترونیک و یک پسورد برای اکانت Momentum شما درخواست میکنید. بعد از وارد کردن این اطلاعات ، تب شما به صورتی که در زیر میبینید قابل مشاهده است. براساس لوکیشن شما ، آب و هوا منظقه تان را نمایش میدهد. میتوانید وظایف روزانه تعریف کنید. عکس پس زمینه را تغییر دهید و خیلی از امور دیگر را حتی به صورت آفلاین مدیریت کنید. از خوبی های این افزونه رایگان بودن آن است. همچنین میتوانید جمله روز از یکی از بزرگان را نیز در این افزونه مشاهده کنید.

2016-07-27_130626

با وجود افزونه های معرفی شده در بالا ، شاید علاقه مند نباشید برای تعریف وظایف روزانه از یک ابزار ساخت تب سفارشی استفاده کنید. از این رو توصیه ما استفاده از Google Keep برای تعریف وظایف به صورت آنلاین و آفلاین در کروم و یا از طریق اپ آن می باشد. شما میتوانید افزونه Google Keep را دانلود و بر روی کروم خود نصب کنید. سپس از طریق chrome://apps میتوانید در لیست اپ های مرورگر خود آن را مشاهده و با کلیک بر روی آن از خدماتش استفاده کنید.

افزونه برای ذخیره سازی ، مشاهده و ویرایش اسناد به صورت آفلاین

اگر شما هم برای نگه داری فایل ها ، اسناد و یا ویرایش آنها از گوگل درایو استفاده میکنید. به راحتی میتوانید از طریق تنظیمات Google Drive خود حالت آفلاین آن را فعال کرده تا زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید بتوانید اطلاعات خود را ذخیره ، ویرایش و یا مشاهده کنید. بعد از ورود به گوگل درایو ، از طریق آیکون چرخ دنده ، وارد بخش تنظیمات شده و از آنجا طبق تصویر زیر ، گزینه Offline را تیک بزنید تا ازین پس هنگام آفلاین بودن هم بتوانید از خدمات گوگل درایو استفاده کنید. برای دسترسی به صورت آفلاین به گوکل درایور ، افزونه Google Drive را نصب کنید و از طریق chrome://apps میتوانید در لیست اپ های مرورگر خود آن را مشاهده کرده و بهره لازم را ببرید.

drive-offline

ولی اگر از سرویس دهنده های مختلفی برای نگه داری فایل های خود استفاده میکنید و میخواهید به صورت آفلاین به تمامی این سرویس ها دسترسی داشته باشید، میتوانید با نصب افزونه (Drive (aka Jolicloud به اکانت های مختلف خود در دراپ باکس ، گوگل درایو و یا باکس مایکروسافت به صورت آفلاین دسترسی پیدا کنید. پس اگر میخواهید به صورت آفلاین بهترین بهره را از مرورگر خود ببرید این افزونه کمک مناسبی برای شما می باشد.

همان طور که در مورد سرویس گوگل کیپ و گوگل درایو بیان کردیم، سرویس های دیگر گوگل از جمله Google Docs , Google Sheets , Google Slides نیز به صورت آفلاین و آنلاین قابل استفاده هستند و میتوانید با نصب افزونه مربوطه هر کدام نیاز خود را برطرف کنید.

افزونه برای مدیریت فایل های PDF به صورت آفلاین

افزونه Kami یک اپ محبوب برای مرورگر کروم می باشد. با استفاده از این افزونه شما میتوانید فایل های پی دی اف خود را مشاهده ، ویرایش و یا با هم ادغام کنید و البته قادر خواهید بود متن و صدا به فایل خود اضافه کنید. همچنین میتوانید با استفاده از متد (OCR) دست نوشته خود را به فایل PDF تبدیل نمایید. این اپ همان طور که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است با دراپ باکس ، گوگل درایو و باکس مایکروسافت همخوانی دارد. یعنی میتوانید فایل های آفیس ، تصاویر و حتی GIF های خود را از فراخوانی و ویرایش کنید. اگر میخواهید فایل های pdf خود را در محیطی خارج از گوگل کروم ویرایش نمایید میتوانید از برنامه ای که در پست چگونه متن و عکس فایل های PDF را ویرایش کنیم انزل وب معرفی کردیم نیز استفاده کنید.

2016-07-27_150814

ساخت فلوچارت و نمودار به صورت آفلاین در گوگل کروم

اگر قبلا برای ایجاد فلوچارت و یا نمودار از Lucidchart استفاده میکردید، ما گزینه بهتری را به شما پیشنهاد میدهیم. بهترین انتخاب استفاده از خدمات draw.io می باشد. که با کلیک بر روی لینک میتوانید از خدماتش به صورت آنلاین استفاده کنید ولی اگر میخواهید بعدا بتوانید به صورت آفلاین نیز از این ابزار استفاده نمایید، می بایست اپ مروبطه را بر روی مرورگر خود نصب کنید. این اپ رایگان ، بدون نیاز به ثبت نام و برای ساخت نمودارها و نقشه های کوچک مفید می باشد.

2016-07-27_152223

ولی اگر شما نیاز به امکانات بیشتر مثلا امکان تجسم داده ها دارید، میتوانید اپ Gliffy Diagrams را بر روی کروم خود نصب کنید.

ابزار برنامه نویسی به صورت آفلاین

اپ  Caret شما را قادر میسازد تا به صورت آفلاین برنامه نویسی کنید. جستجو در میان کدها و نشانه گذاری توابع از جمله ویژگی های این ابزار می باشد. همچنین شما میتوانید از Zed Code Editor و یا Carbon برای برنامه نویسی یا ویرایش کد استفاده کنید. این دو افزونه نسبت به Caret ساده تر می باشند.

2016-07-27_153139

ابزارهایی برای نویسندگی

اگر شما هم میخواهید یک محیط بدون حواس پرتی برای نوشتن مقاله ، مطلب و پایان نامه خود داشته باشید، ابزارهای زیادی دسترس هستند. اولین ابزار برای نوشتن در مرورگر به صورت آفلاین ، ابزار Writer است. برای استفاده از این اپ حتما باید ثبت نام کنید. با این حال میتوانید از ابزارهای دیگری مانند Calmly Writer و Quiet Writer نیز استفاده نمایید. در میان ابزارهای فراوان برای ایجاد نت و یا نوشته میتوان به StackEdit یا Mado نیز اشاره کرد که دارای امکانات بیشتری نسبت به قبلی ها هستند. البته برتری StackEdit نسبت به Mado این است که امکان انقال مطالب و نوشته ها به گوگل درایو ، دراپ باکس و یا دیگر سرویس دهنده ها وجود دارد. با وجود معرفی تمامی این ابزارها باید توجه داشته باشید به دلیل شروع شدن زبان فارسی از سمت راست ، خیلی از این ابزارها قابلیت راست چین کردن را ندارند ، از این رو بهترین گزینه برای نوشتن ، استفاده از ابزارهای گوگل و آفیس می باشد که در بالا نیز آنها را معرفی کردیم و قابلیت استفاده به صورت آنلاین و آفلاین را دارا هستند. از جمله Google Docs , Google Sheets , Google Slides  که هر کدام نیاز شما را مثل تایپ کردن ، ساخت اسلاید و ایجاد فایل های اکسل برطرف خواهند کرد.

2016-07-27_164814

همچنین اگر به دنبال افزونه ای مخصوص برای شمارش کلمات تایپ شده هستید ، می توانید از اپ مخصوص Word Count Tool به صورت آفلاین استفاده کنید. در نهایت توصیه میکنیم برای مطالعه بدون دردسر و مزاحم در وب سایت ها حتما پست ۴ روش خواندن مطالب سایت بدون نمایش تبلیغات و موارد مزاحم را مطالعه نمایید.

افزونه تایمر ، هشدار و ردیابی زمان به صورت آفلاین

اگر میخواهید برای کار خاصی تایمر داشته باشید تا بیش از حد معمول وقت نگذارید یا بتوانید شمارش معکوس ایجاد کرده و یا آن را متوقف کنید، اپ های Cherry Tomato Clock و Pomodoro Timer را به شما پیشنهاد میکنیم. اگر اینترفیس و طراحی آن برای شما مهم است Pomodoro Timer انتخاب مناسبی می باشد.

cherry-tomato-clock

اما اگر به دنبال ردیابی زمان ، برنامه ریزی و دریافت گزارش زمان تخصیص داده برای هرکار هستید ، میتوانید از اپ TrackingTime استفاده کنید. و اگر امکانات گسترده تری در این زمینه می خواهید میتوانید با عضویت در trello.com و نصب اپ Plus for Trello از امکانات فراوان و دقیق این اپ بهره لازم را ببرید.

ویرایش عکس به صورت آفلاین در کروم

قبلا   ۹ سرویس برتر ویرایش عکس آنلاین را معرفی کردیم اما در صورتی که میخواهید تصاویر خود را به صورت آفلاین ویرایش کنید و تغییرات لازم را در عکس ایجاد و نتایج قابل قبول بدست آورید. ابزار Polarr Photo Editor 3 یک اپ مناسب و معقول برای ویرایش عکس می باشد. که گزینه های import/export و فیلترهای مختلف را در اختیار شما قرار میدهد. افزونه دیگری که در این بخش معرفی میکنیم Piconion Photo Editor است که نمونه کوچکی از نرم افزار فتوشاپ بوده و به صورت آفلاین قابلیت استفاده را دارد.

chrome-polarr-editor

افزونه ماشین حساب پیشرفته در کروم

برای انتخاب یک ماشین حساب پیشرفته معمولا انتخاب های کمی وجود دارد، افزونه FlatCal بدون قعطی قابلیت انجام محاسبات را دارد. در این اپ بسته به نوع نیاز خود می توانید یک ماشین حساب ساده ، علمی و یا کوچک را انتخاب و استفاده نمایید. همچنین میتوانید از بخش مدیریت تنظیمات ، تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

chrome-flatcal

ایجاد شورت کد تاریخ و اسم در زیر نوشته ها

اگر به دنبال برنامه ای هستید که در زیر پیغام ها و نوشته هایتان ، تاریخ ، نام و یا آی دی شما ذکر شود ، اپ Auto Text Expander بهترین گزینه است. شما می توانید از طریق این افزونه در واقع یک امضای اختصاصی با ذکر تاریخ روز و نام خود بسازید.

2016-07-27_184317

سرویس ایمیل آفلاین

با استفاده از سرویس جیمیل یا اینباکس شرکت گوگل ، شما میتوانید به صورت آفلاین به ایمیل خود دسترسی داشته باشید و کارهای موردنیاز خود را انجام دهید. البته حتما باید از سرویس جیمیل استفاده کرده باشید.

2016-07-27_184355

توجه :

بعد از نصب این اپ ها برای مشاهده و دسترسی به آنها می توانید از طریق آدرس chrome://apps در کروم به اپ ها و از طریق آدرس chrome://extensions به افزونه های نصب شده ی خود دسترسی پیدا کنید و اگر میخواهید سرعت مرورگر خود را افزایش دهید، پست افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس را مطالعه فرمایید.

2016-07-27_164829

تجربه و نظر شما ؟

اگر شما هم افزونه ی خاصی که به صورت آفلاین قابل استفاده است می شناسید که در لیست معرفی بهترین افزونه ها و اپ های آفلاین گوگل کروم در بالا ذکر نشده است ، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات