رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز

۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز

این روز ها قطع و وصلی اینترنت یا عدم اتصال به اینترنت یکی از پرچالش ترین مسائل میان کاربران این شبکه است؛ چرا که تقریبا تمام برنامه ها و امور انسان ها به اسمارت فون ها و اتصالی که به اینترنت دارند وابسته شده است و اغلب برنامه ها برای کار کردن نیاز به اتصال اینترنتی دارند. به زبان ساده تر چرخ زندگی اغلب انسان ها با اینترنت می چرخد! مشکلاتی که برای اتصال به اینترنت در ویندوز رخ می دهد می تواند ناشی از نفوذ ویروس و و عوامل مخربی باشد که با پاک کردن آن ها بخش های مربوط به اینترنت صدمه ببینند؛ اما متداول ترین عاملی که اتصال به اینترنت در ویندوز را با مشکل مواجه می کند Winsock است. در مطلب امروز انزل وب تلاش شده است علت اصلی مشکل اتصال به اینترنت و ابزار های برتر برای رفع آن به زبان ساده معرفی و بررسی شود. با ما همراه باشید.

بهترین ابزار ها برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز

Tools to Restore Your Internet Connection by Repairing Winsock

Winsock چیست ؟

Winsock یا Windows Sockets API (سوکت ویندوز) سرویسی در ویندوز است که ارتباط میان بخش های نرم افزاری نیازمند به اینترنت و شبکه را برقرار می کند. زمانی که مشکلی برای Winsock ایجاد شود نرم افزار در ویندوز نمی تواند به اینترنت وصل شود.

دقت داشته باشید که برای عدم اتصال به اینترنت دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد. از به هم ریختن تنظیمات DNS، مشکلاتی در آدرس آی پی و سرویس DHCP ، درگیری پروتکل TCP تا فایل ساده ای از هاست!

در ادامه با ۷ برنامه رایگانی که برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت پیشنهاد می شوند آشنا می شوید.

برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت با  Complete Internet Repair

Complete Internet Repair ابزاری کاربردی است که تمام مشکلات مربوط به اینترنت را چه به واسطه به روزرسانی ویندوز و چه ناشی از ورود به سایت های مخرب باشد را شناسایی و برطرف می کند. کارهایی که این برنامه برای رفع مشکل اینترنت انجام می دهد عبارتند از: بازنشانی ارتباط و تنظیم صحیح DNS ، تعمیز ویندوز سوکت، تعمیر مرورگر اینترنت اکسپلورر و به روزرسانی ویندوز و نهایتا بازگردانی تنظیمات فایروال ویندوز به حال پیش فرض.

دقت داشته باشید که این برنامه ریست و تعمیر اینترنت اکسپلورر را انجام می دهد و اگر از مرورگر های محبوب دیگری نظیر فایرفاکس استفاده می کنید باید از روش های ریست کردن کروم و فایرفاکس استفاده نمایید.

برای استفاده از برنامه گزینه های مختلفی لیست می شود که تنها کافی است تیک مربوط به هر گزینه را وارد کنید. دقت داشته باشید که فقط گزینه های مرتبط را تیک بزنید. Complete Internet Repair با ویندوز XP ، ویستا، ۷ و سرور ۲۰۰۳/۲۰۰۸ سازگاری دارد.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

رفع مشکل اتصال به اینترنت با Winsock Fix

یکی از برنامه های قدیمی و نام آشنا برای برطرف کردن مشکلات ویندوز XP برنامه Winsock Fix بوده است. در صورتی که اتصال شما به دلیل حذف یا نامعتبر بودن رجیستری ویندوز بعد از پاک کردن برنامه های خاص یا عوامل مخرب و ویروس ها دچار مشکل شده است از این برنامه استفاده کنید. این برنامه بخش های مختلف پشته یا استک پروتکل TCP را مجددا تنظیم می کند و تمام مقادیر ورودی رجیستری ویندوز سوکت را با مقادیر استاندارد عوض می کند.

دقت داشته باشید که Winsock Fix فقط برای ویندوز ۹۸ و XP قابل استفاده است و نباید در ویندوز های بالاتر نصب شود.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

حل مشکل اینترنت ویندوز با WinsockReset

WinsockReset ابزاری ارزشمند است؛ چرا که تنها برنامه ای است که می تواند Winsock را در صورتی که مقادیر اصلی رجیستری با ری استور کردن ویندوز از بین بروند تعمیر کند. در ویندوز XP این بازگردانی با ری استارت شدن ویندوز صورت می گیرد.

شما می توانید مستقیما به بخش CurrentControlSet در رجیستری ویندوز بروید و مقادیر پیش فرض Winsock را وارد کنید یا این که تمام فایل های بک آپ گیری شده ی ControlSet را باز گردانی کنید. به نظر می رسد روش دوم یعنی بازگردانی فایل بک آپ گیری شده کاربردی تر باشد.

اگر به تعداد پروتکل ورودی ControlSet نگاه کنید باید عدد ۱۰ را مشاهده کنید. رقمی غیر از ۱۰ ورودی اشتباه است.

برنامه WinsockReset  در ویندوز XP جایگزینی فایل های mswsock.dll و winrnr.dl را پیشنهاد می دهد و در ویندوز ویستا و ۷ از System File Checker برای جایگزینی فایل های mswsock.dll ، winrnr.dll pnrpnsp.dll و  napinsp.dll استفاده می کند.

این برنامه ابزاری کاملا پروتابل است که با ویندوز XP ، ویندوز ویستا و ۷ سازگار است.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت با Repair Winsock & DNS Cache

ابزار Repair Winsock & DNS Cache بخشی از مجموعه ابزار Windows Repair می باشد که ورودی Winsock را در رجیستری و استک یا پشته های TCP/IP ریست می کند و تلاش می کند تنظیمات پیش فرض اینترنت را بازگردانی نماید.

بعد از ریست کردن کش یا حافظه DNS نیز به صورت کلی پاک می شود و مجددا وارد خواهد شد.

Repair Winsock & DNS Cache ابزاری سبک، پروتابل و ساده است که تنها کافی است روی یک دکمه کلیک کنید تا در عرض ۵ ثانیه تنظیمات ریست شوند. Repair Winsock and DNS Cache با ویندوز XP، ۲۰۰۳ ، ویستا، ۲۰۰۸ و ۷ و ۸ سازگاری دارد.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

رفع مشکل اینترنت با ابزار Speedguide TCP Optimizer

TCP Optimizer  تنظیمات اتصال به اینترنت را چک می کند و کندی سرعت اینترنت را بهبود می بخشد. در این برنامه دو گزینه برای تنظیم Winsock و استک TCP/IP وجود دارد. تنها کافی است به منو برنامه بروید و Reset Winsock را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه پیغام هشداری را مشاهده می کنید که نیازی نیست توجه کنید. با ری استارت کردن کامپیوتر تنظیمات ریست می شوند.

توصیه می کنیم قبل از استفاده از این برنامه بک آپ گیری کامل از برنامه های نصب شده و تنظیمات آنها در ویندوز انجام دهید و از انتخاب گزینه های دیگر در منو خودداری نمایید.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

تعمیر سوکت ویندوز با Microsoft Fixit

مایکروسافت از کمپانی های دیگری است که محصول خود را تحت عنوان Microsoft Fixit برای تعمیر Winsock عرضه کرده است. تنها کافی است برنامه را اجرا کنید و تیک مربوط به موافقت با قوانین و ضوابط برنامه را بزنید و با ری استارت کردن سیستم منتظر برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت شوید.

در support page یا صفحه پشتیبانی مایکروسافت اطلاعات بیش تری پیرامون تشخیص دستی خرابی Winsock و راه های برطرف کردن آن می خوانید. Microsoft Fixit برای ویندوز XP، ویستا و ۷ ، ۸ و ویندوز ۱۰ قابل استفاده است.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

رفع مشکل اتصال به اینترنت با Connectivity Fixer

برنامه Connectivity Fixer کمی با سایر برنامه های معرفی شده متفاوت است. برای استفاده از آن اولا باید نرم افزار را به طور کامل نصب کنید؛ ثانیا امکانات دیگری نظیر مانیتورینگ اتصال به اینترنت و رفع مشکلات کندی، قطعی و وصلی و…نیز در این برنامه وجود دارند. اگر مایل نیستید قابلیت مانیتورینگ اینترنت برای شما فعال باشد تنها کافی است گزینه Fix Now را انتخاب کنید تا مشکلات موجود برطرف شوند.

Connectivity Fixer مشکلات مربوط به آی پی، خرابی Winsock ، تنظیم DNS و قطعی و وصلی اینترنت را برطرف می کند. ورژن رایگان این برنامه با امکانات پایه با ویندوز XP، ویستا و ۷ ، ۸ و ۱۰ سازگاری دارد.

ابزار های رایگان برای برطرف کردن مشکل اتصال به اینترنت Winsock

در پایان اگر پس از رفع شدن اتصال شما به اینترنت با مشکل قطعی وای فای و یا کند بودن سرعت آن مواجه میشوید پیشنهاد میکنیم پست سه راه حل برای مشکل قطع و وصل شدن وای فای مودم و ۴ دلیل کندی سرعت وای فای و روش های افزایش سرعت آن را حتما مطالعه کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

چه ابزارهای دیگری را برای برطرف کردن مشکلات اینترنتی که از خرابی Winsock و.. ناشی می شوند پیشنهاد می دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • پوریا says:

    سلام
    من روی سیستمم با اینترنت اکسپلورر و مرورگر تور میتونم به اینترنت وصل شم و هیچ محدودیتی ندارم
    ولی با فایرفاکس و کروم و همه برنامه هایی که نیاز به اینترنت دارن مثل فیلترشکن و … نمیتونم و ارور دریافت میکنم
    لطفا راهنمایی کنید
    بدجوری کلافم کرده.

  • پیام says:

    سلام دوستان مشکل من حل شد با این لینک حنما ببینید شاید مشکل شما هم همین بوده باشه
    http://yon.ir/fySNu

  • پیام says:

    HTTP/0.0 503 Service Unavailable
    Date: Sunday, 18-Mar-18 04:25:19 PDT
    Keep-Alive: timeout=38
    Transfer-Encoding: chunked

    ۱
    S
    ۳f
    till unable to dial persistent://google.com:80 after 3 attempts
    ۰
    سلام این رو برای من میاره با گوشیم گوگلو باز میکنه اما وقتی با کابل اینترنت گوشیو به سیستم وصل میکنم تمام سایت ها باز میشه به جز گوگل و یاهو
    که پیغام بالا رو میاره
    لطفا راهنمایی کنید

  • امید says:

    سلام . مدتیه وقتی سایت دیجی کالا رو باز میکنم فقط به صورت نوشته میاد .یعنی اون قالب اصلی سایت نمیاد .فقط متن میاد . مورد بعد اینکه پخش زنده فیلم های آپارات رو نشون نمیده . من فلش پلیرم نصبه .توی آپارات این اخطار میاد :
    cannot load m3u8 : crossdomain access denied (2048